Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

zoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

88 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Pamela.
Die Heroine zie ik als een soort van brandmerk op mijn hersenen,het zal er altijd blijven zitten en ik zal altijd moeten uitkijken.Hij zal ook iets moeten vinden waar hij echt "z`n ei in kwijt kan".
Die videospelletjes werken als een scherm tegen het tobben(wat je vreselijk doet als je stopt).Hij heeft er nu waarschijnlijk nog niet de rust voor in z`n hoofd maar het zou mooi zijn als hij iets heeft wat hij ECHT leuk vindt,een leuke hobby b.v.Ik ga muziek maken als m`n koppie "op hol slaat",als ik dan iets moois heb gemaakt ben ik trots en hestelt het m`n eigenwaarde.(Daar verlies je heel veel van met die rotzooi!).Hij zal ook het gevoel hebben dat niemand hem begrijpt(denk ik).Ik zelf heb weinig vrienden maar die ik heb zijn bijna allemaal ex-gebruikers(die wel al LANG gestopt zijn !),dat zijn n.l. de enige mensen waar ik een beetje vrij mee kan praten ! De rest van de wereld zit vaak op de eerste rij om te (ver-)oordelen(vaak zodat ze hun eigen ellende vergeten),en deze vrienden doen dit niet.Kijk wel altijd heel goed uit dat`t mensen zijn die je POSITIEF stimuleren en niet negatief !!! Ik vond`t heel lief wat je schreef,dank je.Dat is ook zo iets van deze maatschappij;mensen moeten eens wat meer elkaar complimentjes geven,helpen(NIET de grond in helpen),als dit wat vaker zou gebeuren zag de wereld er een stuk beter uit!Wat ik wel heel positief vind van m`n verslaving is;Ik heb nu hele goede mensenkennis en ik oordeel een heel stuk minder als anderen.Hij heeft nog familie en hij mag blij zijn met zo`n lieve moeder.(Ik verloor m`n enige 2 broers kort na elkaar en een tijd daarna m`n vader,stiefvader en nu m`n moeder,m`n moeder deed er 7 jr.over om dood te gaan en was een vreselijke lijdensweg,ik heb dus echt niemand kwa familie over maar daar moet je gewoon overheen).Ik kijk dan altijd naar m`n moedertje,die heeft n.l. echt een rotleven gehad en dat geeft mij dan kracht(Zij was ZOOOO sterk!).Ik hoop dat je zoon beseft hoe gelukkig hij is.(Zal nog wel ff duren).Ik had ook zo`n schat van een moeder,zonder haar had ik heeel anders geeindigd.Nou...ik wens jullie heel veel sterkte...fijne dagen,groetjes;Eric. :)
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo Pamela,

ik heb je berichten gelezen en ben het met de reacties van eric eens.
verder wil ik alleen maar zeggen dat ik enorm veel respect voor je heb!
zelf ben ik op mijn 16de het huis al uitgevlucht en vanaf mijn 18de tot mijn 38ste verslaafd geweest aan heroine en de eerste 15 jaar daarvan ook coke.
ik zal de rest van het verhaal maar besparen, daar word je niet echt vrolijk van.
ben nu 42 en bijna van de methadon af en mijn leven alweer een hele tijd op de rails.
ik heb een dochter van 22, die altijd gewoon bij me heeft gewoond en het is een fantastische meid, ik heb haar ook altijd geprobeerd mee te geven dat als er wat is, wat dan ook , ze altijd op mijn steun kon rekenen( dat heb ik nooit gekund nl.)
en dat is wat jij nu doet, je zoon steunen, dat is zwaar omdat hij het moet doen en jij aan de zijlijn staat van zijn leven en strijd.
ik hoop voor jullie dat jullie het redden en als je het eens helemaal niet meer ziet zitten, probeer te denken dat er altijd weer een morgen komt waarin het wel weer gaat!!!!
blijf positief en blijf praten, het klinkt misschien raar maar ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij.
ik wens je heel veel suc6 en stop niet al je energie in je zoon, bewaar wat voor jezelf, want zonder energie ben je nergens, vergeet niet dat dit ook jouw leven is waarin jij ook happy moet zijn. :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo Joolie-ah.
Ik ben ook 42 en ook al heel lang met die rotzooi bezig.Het begon met blowtjes,pilletjes trippies en later alles wat ik voor me kreeg.Ik ben tot 6 jr. terug de weg helemaal kwijtgeweest.Dat mis ik wel in m`n leven,ik zou best een zoon of dochter willen hebben(NU niet toen ik zo verrot was !).
Heeft Pamela "advies" van 2 ervaringsdeskundigen,LOL.Ik ben het ook zo met je eens dat zij ook een schouderKLOP verdient en aan zichzelf moet blijven denken.Als zij hiedoor afglijdt en depressief wordt kan ze ook geen goede hulp voor haar zoon zijn.We(De ex-\\verslaafden moeten wel weten dat we het allemaal zelf hebben gedaan !!!).Ik heb veel ellende in m`n leven gehad maar de KEUZE is altijd van jezelf !!! Als ik dan naar m`n moeders leven kijk,die heeft veel meer ellende gehad en die heeft nooit ergens naar gegrepen.Nou is niet iedereen hetzelfde maar als je een "vent bent" gooi je niet alles daarop.En wat Joolie-ah ook zegt,soms moet je het echt dag voor dag bekijken !(In`t begin zeker !!!).Joolie-ah,jij zal nu wel heel veel kracht en trots uit`t feit dat je`n dochter hebt halen.Tof om te horen dat`t goed met je gaat...HOUWE ZOOOOO !!!!!...Je hoort uit dat wereldje eigenlijk alleen maar negatieve verhalen,het is ook wel eens leuk en belangrijk positieve te horen !!! (Dat kan de hele wereld trouwens wel gebruiken !).

Ik wens jullie heel veel sterke,de zomer komt eraan(Verandert ook weer chemie in je hoofd,op een positieve manier...o.a.melatonine en nog wat meer!!!).

Heel veel S6;Eric... :)
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoi Eric,
das idd ook leuk om te horen, dat er ook zat mensen zijn die wel uit het leven kunnen stappen en een normaal leven op kunnen bouwen.
en je hebt volledig gelijk, mensen gaan zelf gebruiken ze worden niet gedwongen, de ellende kies je niet maar het zijn wel de gevolgen van je eigen keuzes.
ik had gisteren mijn dochter op msn en daar heb ik schoorvoetend tegen gezegd dat ik nog wat methadon gebruikte ( ze dacht nl dat ik daar ook 5 jaar geleden mee opgehouden was) we hadden altijd de afspraak; liegen doet iedereen wel eens, maar niet tegen elkaar;
ik had verwacht dat ze toch op z'n minst een beetje boos zou zijn maar ze zei: "mam, ik ben trots op je, je bent zonder echte hulp van ales afgekomen, dit lukt je ook wel en als het niet gaat, neem ik je mee naar geertje( mijn meest walgelijke tante) dan zie je dat het nog veel erger kan", das echt mijn kind! en mijn humor ook, ik was dus zo ontroerd dat ik maar besloten heb gelijk te stoppen met het slikken en het ziek zijn maar te aanvaarden, daar zou ik maandag mee beginnen omdat ik de laatste dagen er een kwart pil afhaalde, dus vanaf nu op 0, ik hoef je denk ik niet te zeggen hoe ik me voel :kots: maar ik hou vol!

groetjes joolie
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Joolie;
Met mij begon de onzin toen ik m`n enige 2 broers verloren was en m`n pa me verrot had geslagen.Ik heb toen +/-15jr. gedacht;"Ze kunnen me wat".M`n moeder werd 6 jr.terug zo ziek dat ze 24/7 hulp nodig had en ik had haar beloofd dat ik haar NOOIT in een tehuis zou stoppen.Ik had verder geen broers meer en m`n pa was een KL*****K dus alles kwam op mijn bordje.Mensen zijn altijd zo snel met ver-/oordelen maar dat soort dingen vergeten ze dan.Het ging,sinds ik die beslissing had genomen voor haar te zorgen,allemaal best goed.(Misschien ook omdat ik 24/7 met haar bezig was).Toen verloor ik +/- 11mnd. terug m`n pa,m`n stiefpa en m`n moeder en ben ik toch weer een paar keer onderuit gegaan.Ik wil dus zeggen;Je bent NOOIT helemaal van die zooi af.Je moet ervoor zorgen dat je kracht haalt uit dingen die je vroeger misschien burgelijk of saai zou noemen maar die dingen zijn vaak de mooiste dingen in`t leven,B.V.:Je dochter,het is toch kicken als je trots bent op haar.(Daar kan toch geen drug tegenop!!!).Ik doe dat nu ook,ik heb wel geen kinderen,ik zei altijd;"zolang ik nog "kind" ben ga ik geen kind op de wereld zetten(Ik oordeel niet hoor ik denk dat dat als man toch heel wat makkelijker is als dat je vrouw bent,(denk ik).Mannen zetten ze op de wereld en zijn dan VAAK snel weg!)maar ik heb lol in dingen waar ik vroeger op zou "neerkijken".Je moet ook trots zijn op jezelf in deze wereld,en op de mensen om je heen(en het ook ZEGGEN!),mensen geven elkaar VEEL TE WEINIG complimentjes !!! Nou.....ik hoop dat alles heel goed gaat met alle moeders,dochters en zoons en ik wens iedereen heel veel sterkte en geluk !!!
Groetjes;Eric... :wink:

Doorbijten he,zolang je nog aan die pillen zit komt je eigenwaarde NOOIT helemaal terug !!!
Je blijft dan als`t ware toch een beetje aan die rotzooi hangen.Heel veel S6 !!!
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#6
hoi Eric,
das ook niet niks he, dan zou je het gevoel krijgen niks meer te hebben om voor te leven.
ben toch blij te horen dat er wel veel dingen zijn die je de moeite waard vindt!
ik heb nog steeds een litteken in mijn pols ( poging op mn 15de) soms zit ik er wel een half uur naar te staren en me te beseffen wat een idioot ik was maar dan word ik ook trots dat ik boven al mijn problemen ben gegroeid.
mijn vader had een eigen bedrijf, was zoals het nu zo mooi zzper heet, hij had de ziekte van bechtrew( googgle maar) daardoor kon hij niet meer werken en raakte in een zware depressie, das nooit meer over gegaan, hij was zwaar psychiatrisch patient, ik heb hem 3 x van een zelfmoord poging" gered" 1ste x toen ik 12 was vond ik hem in de schuur met een touw over een balk en klaar om zijn hoofd door de lus te doen, de 2de x een jaar later met teveel pillen de derde x een paar maanden later toen ik mijn moeder hoorde schreeuwen, hing hij weer in de schuur en mijn moeder stond alleen maar te schreeuwen.
aangezien ik niet het makkelijkste kind was( understatement van het jaar!) gaf mijn moeder mij de schuld, ben sinds ik mij kan herinnneren zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld, tot poging tot wurging toe, totdat ik 12 was en inmiddels agressief en sloeg ik terug.
tegenwoordig als je kind zo is zoek je hulp, maar toen schaamde je je voor de buren.
ben puur gaan gebruiken uit een nieuwsgierigheid en heb altijd een hang gehad naar spanning, nooit grenzen gehad( of geleerd)
ik merkte pas na een aantal maanden geen bruin meer te hebben gehad, dat was mei 2005, dat het al die jaren enorm mijn gevoelens onderdrukt heeft die kwamen er knallend uit, heb met mijn therapeut waar ik jan. 2007 terecht kwam alle "lijken" 1 voor 1 uit de kast gehaald en ermee leren omgaan, ondertussen weet ik dat de chemie in mn kop niet helemaal werkt zoals dat zou horen, ik ben eens gaan spitten in mijn vaders fam. en daar blijken meer van det soort gevallen te zitten, helaas denkt mijn moeder nog steeds dat het mijn schuld is maar ja, das haar probleem, niet meer het mijne!
Pamela, laat je niet ontmoedigen hoor, ik ben ( nu ff niet, ben er te gammel voor)erg happie, heb zelfs weer een goed contact met mn moeder, heb mijn leven erg goed op de rails, de leuke en waardevolle dingen in het leven zijn de kleine, dus let daarop, verlang niet teveel te gelijk, dat valt altijd tegen en das zoooo frustrerend!
ik vind het echt reuze knap van je en ik kan niet vaak genoeg zeggen dat je wel in de gaten houdt dat jij zelf je leven bepaalt, jij leeft jouw leven en het moet niet zo worden dat je geleefd wordt, ik weet heel goed dat je als moeder vaak een paar stappen terug moet zetten voor je kind, maar verlies jezelf er niet in, blijf dingen doen die jezelf leuk vindt.
het verschil tussen mogelijk en onmogelijk wordt bepaald door de mate van de wil, heel erg clichee ik weet het ,maar o zo waar!
wens jullie veel suc6 :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#7
nvt
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik doe mijn best zei:
nou,nou,.alsof dat ergens anders niet gebeurd,in andere steden.Dit is gewoon verkapte spam.Oh ja nog wat,ik woon in zwolle,en heb hele andere ervaringen en dat na 20-jaar gebruik.Heb je jouw ervaring daar zelf ook ondervonden,of maar gehoord!!
Klik om te vergroten...

Even offtopic:

Verkapte spam? Nee hoor, volgens mij gewoon wat info.
Zie: viewtopic.php?f=41&t=24090

Er werd 2 posts geleden gepraat over Miroya. Bedoel je dat jij daar ook ervaringen hebt? Zo ja: vertel erover.

Daar is een forum toch voor: elkaar 1. info geven en 2. ondersteunen.
Voor beide geldt dat je onderscheid kan maken tussen subjectieve objectieve posts .

Als iets echt een feit is kan je er verder weinig over lullen, behalve dan dat je hoopt dat iemand wat aan die info heeft.

Subjectief betreft ervaringen/meningen. Ik veegde de vloer aan met de Emilie Hoeve (haha... letterlijk daar, ik heb alle vloeren wel 1000 keer gehad :grin: ). Dat was mijn beleving, mijn ervaring. Dat vind ik geen spam. Dat IS geen spam (dat ik nou een feit :P ).

Hoihoi! :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#9
nvt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."