Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGetuigenissen gezocht

Getuigenissen gezocht

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
t
tim van steendamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

mijn naam is Tim Van Steendam, 30 jaar, auteur van diverse boeken (te googelen...)
De laatste tien maanden ben ik bezig met een boekproject dat zich situeert in het Gentse heroïnemilieu. Aangezien er vooralsnog geen drugsforum.be bestaat, :confused: , richt ik mij tot jullie.

Al geruime tijd trek ik op met zware en minder zware heroïnegebruikers, allen te situeren in het Gentse daklozenmilieu, of toch in de vierde wereld. De bedoeling is om een eerlijk beeld te krijgen in het leven van een verslaafde, zijn sociaal netwerk, enzovoort.

Ik ben echter ook op zoek naar gebruikers die zich in andere kringen begeven. Met andere woorden: is het mogelijk om heroïne te gebruiken en toch een sociaal leven te behouden: een job, een vriendenkring...

Om evidente redenen is het bijzonder moeilijk om deze mensen op te sporen, gelet op de geheimhouding van hun verslaving, nodig om dat sociaal netwerk te blijven onderhouden.

Als u iemand kent, of iemand bent, die aan deze eigenschappen voldoet, dan mag u mij steeds contacteren via [email protected]

Gents, of zelfs Belgisch, is geen vereiste. Ik garandeer volledige anonimiteit.
Alvast bedankt,
tim
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien zijn ze er wel niet..
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
door-het-oog-van-de-naald-steendam-tim-van-paperback/ean/9789056179403

De release van zijn boek was toch al op 20 oktober 2009? Dan is het boekproject op 09 januari 2010 toch wel afgerond? Of is het gewoon a cry for Hero?
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb een paar maanden lang heroïne recreatief gebruikt op wekelijkse basis. Ik wil je best even telefonisch te woord staan als ik mijn naam niet hoef te geven. Ik denk inderdaad dat heroïnegebruikers die deelnemen aan de maatschappij er niet op zitten te wachten om te vertellen dat ze gebruiken.

Edit: Mail is ook prima!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
speeseend zei:
door-het-oog-van-de-naald-steendam-tim-van-paperback/ean/9789056179403

De release van zijn boek was toch al op 20 oktober 2009? Dan is het boekproject op 09 januari 2010 toch wel afgerond? Of is het gewoon a cry for Hero?
Klik om te vergroten...

Ik kreeg op 26 april jl. een mailtje van hem, nadat ik mij een aantal maanden geleden (anoniem) had aangemeld:

Beste R@r@,

ik wilde je toch op de hoogte houden van de vorderingen van het boek. In overleg met de eindredactie hebben we besloten om de interviews via email niet te gebruiken. Het verhaal speelt zich af in de straten van Gent en we houden het zo.

Alleszins bedankt voor de medewerking. Uw getuigenis blijft uiteraard confidentieel.

Hartelijke groet,

tim van steendam
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#6
^even wat beter lezen, het betreft een antiek topic :wink: .
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben nu jouw boek aan het lezen. Mocht je hier nog eens passeren, het is echt goed tot nu toe! :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar te koop?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Waar te koop?
Klik om te vergroten...
In het frituur.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
tim van steendam zei:
Ik ben echter ook op zoek naar gebruikers die zich in andere kringen begeven. Met andere woorden: is het mogelijk om heroïne te gebruiken en toch een sociaal leven te behouden: een job, een vriendenkring...
Klik om te vergroten...

Tenzij je een bandlid van de Rolling Stones bent lijkt me dit bijzonder moeilijk.

OT:
Ik kom niet uit Gent, maar ik ken wel iemand die dagelijks heroine gebruikt. Ik ben een van de weinige contacten die hij nog heeft dus ik weet heel veel van zijn doen en laten. Als je vragen of een enquete hebt over een heroine verslaafde in het algemeen stuur me dan gerust een PM. Ik denk dat ik veel vragen voor je kan beantwoorden.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#11
weyoun22 zei:
tim van steendam zei:
Ik ben echter ook op zoek naar gebruikers die zich in andere kringen begeven. Met andere woorden: is het mogelijk om heroïne te gebruiken en toch een sociaal leven te behouden: een job, een vriendenkring...
Klik om te vergroten...

Tenzij je een bandlid van de Rolling Stones bent lijkt me dit bijzonder moeilijk.

OT:
Ik kom niet uit Gent, maar ik ken wel iemand die dagelijks heroine gebruikt. Ik ben een van de weinige contacten die hij nog heeft dus ik weet heel veel van zijn doen en laten. Als je vragen of een enquete hebt over een heroine verslaafde in het algemeen stuur me dan gerust een PM. Ik denk dat ik veel vragen voor je kan beantwoorden.
Klik om te vergroten...
Het boek is al uit, spuit 11.
t
tim van steendamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inderdaad, het boek ligt al sinds juni 2010 in de winkel... (en misschien hier en daar in een frituur, lol)

Toch bedankt voor de reacties!

Cheers
tim
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stuur er een paar op naar DF leden Tim :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
Stuur er een paar op naar DF leden Tim :wink:
Klik om te vergroten...

Goed idee. :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."