Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek: Ninanina's afkickrace!

Dagboek: Ninanina's afkickrace!

94 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi lieve Nien,

Ik d8, laat ik je een eigen topic geven; ook bruikbaar als dagboek (voor later).

Om te beginnen:

Dit las ik van mij, toen ik 4 dagen op nul stond van alles:

... Heb nog wel veel spierpijn (Gabapentine tegen gekregen, wat iets helpt) en ik heb het nog koud + veel niezen.

Mijn man snapt er niets van
("... Je had zo'n lage dosis Temgesic, hoe kan het nu weer zo'n zware afkick zijn?").


Herkenbaar hé! :wink:

Ik zie je, lieverd, nog één n8je en dan kijk je er héél anders tegenaan; beloofd! :wink:

Kus, mij :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo is dat Nina,op een morgen zul je de zon zien schijnen,en dan fluiten de vogeltjes voor jou,helemaal voor jou.... :) sterkte en al sal regt kommen (suudafrikaners) groetje de Reiziger :wave: LOVE IS THE HIGHEST :hearteyes:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
wow. best een mooie vrouw volgens mij of niet? :hearteyes:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt schat!

Dag 6 dus! Ik moet wel bekennen dat ik op dag 3 's nachts toch 0,5 mg. heb genomen omdat de maagkrampen niet te harden waren! Ik vraag me af of dat effect op de afkick kan hebben :confused:

Ik voel me verder heel,heel slapjes, heb geen energie en kan niet slapen. Van spierpijn heb ik niet zo'n last. Wel "wiebelende" benen zoals Yoro dat indertijd zo mooi kon zeggen!

Dag per dag bekijken zeker maar!
:wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#5
:) Elke keer dat je weer iets neemt,al is het maar zo weinig,duurt het weer langer;lees opnieuw tellen bijna.NIET Doen,is zonde voor je krachten,beter doorzetten....Wij steunen jou allemaal op afstand groet de Reiziger :wave:
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#6
succes hoor, en dat wiebelende benen dat heet officieel restless leg syndrome (of arm kan ook).
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de reacties!

Weer een dag voorbij! Slapen viel nog mee, niet zoals hiervoor maar goed dat hoort erbij.
Energie heb ik niet, maag en darmen zijn al beter!

Doorbijten nu, nog een week verder zal het alweer wat beter zijn hoop ik!!

Lieve groetjes
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#8
hallo, lieve sschatten,
Op dit moment, danks zij ra voel ik me prima!!

Zoek een maatje!!!

:wave:

Hee Nina,

Je bent onwijs goed bezig; autorijden kan je niet, maar afkicken wel en daar gaat het om, enne, zorg dat je volgende keer wel suiker in huis hebt als ik kom, voor in de koffie, nee, niet die koffie :grin:

liefs; ra :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#9
:confused: Spannend,gisteren naar Miroya geweest en nu wachten op datum...maandag vergaderen ze over moi,nog ff wachten.. :cry:
En hoe voel jij je vandaag Nina? Beetje geslapen,en geen kleine beetjes "hoop in pilvorm" meer geslikt? Is echt het beste, nog ff doorbijten,al weet ik uit de vele eigen ervaringen dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan...Maar je kan beter niet jezelf aan het lijntje houden,kost alleen een hoop energie,die je hard nodig hebt.
Goed bezig meid je bent er zo goed als...!!!! Nou veel kracht en GO FOR IT!!
Groet De Reiziger. :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hé lieve Nina,

Fijn dat het iets beter gaat! Houd vol!

Vergeet niet 3x per dag (elke 8 uur) 1000 mg. Paracetamol in te nemen. Dit moet écht regelmatig gebeuren, omdat je op die manier een bepaalde spiegel bereikt.

Niet vergeten dus!

Verder evt. Gaviscon voor maagproblemen?

Voor slapen kan je aan Melatonine denken.

En voor een snellere afvoer van afvalstoffen elke dag een paar koppen Brandnetelthee (let op: niet té veel, omdat je dan last kunt krijgen van bijv. vaginale schimmel :) ).

Weer een dag voorbij, elke dag zal het beter gaan!

Knuffel voor jou, je vriend en de kids,
R@ :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste Ra, ik vind jou advies om 3 x daags 1000 mg paracetamol te nemen ronduit idioot,en
een paar kopjes brandnetelthee vind je WEL schadelijk!!!! Very strange niet? :confused:
En voor Nina,ik zou als ik jou was die "para-tip" even goed met je huisarts bespreken alvorens daar mee door te gaan....Er zijn ook ,als je echt veel pijn hebt, andere mogelijkheden voor meer gerichtere pijnbestrijding zonder opiaatachtige stoffen.
En ik denk dat je beter naar je klachten kan laten kijken en een andere oplossing kunt zoeken.
Nu weet ik natuurlijk niet de grond hiervoor exact,maar 3000 mg para per dag vind ik niet een gezonde oplossing!!!!Heel veel sterkte i.i.g en hopelijk gaat het beter in de toekomst
wederom een groet van de Reiziger...hoi :) en zwaai :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Buiten een verstuikte voet na een avondje stappen met RA (wat ik al jaren niet meer gewend was) gaat het redelijk!

Ongeveer een week nu, zonder iets, buiten een paar avondjes teveel alcohol! Vandaar die verstuikte voet natuurlijk!

Maar ik heb me onwijs geamuseerd!! Thanks Ra!!
Moeilijk slapen momenten van onrust (gaat op en af), soms buikkrampen, niezen,geeuwen, tranende ogen...
Maar ik voel toch ook wel dat het beter word! Uitzitten dus! Geduld hebben, en dat is nu net iets wat ik niet heb!!

We zien morgen wel weer, weer een dag verder!

Liefs :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Reiziger888 zei:
Beste Ra, ik vind jou advies om 3 x daags 1000 mg paracetamol te nemen ronduit idioot,en
een paar kopjes brandnetelthee vind je WEL schadelijk!!!! Very strange niet? :confused:
En voor Nina,ik zou als ik jou was die "para-tip" even goed met je huisarts bespreken alvorens daar mee door te gaan....Er zijn ook ,als je echt veel pijn hebt, andere mogelijkheden voor meer gerichtere pijnbestrijding zonder opiaatachtige stoffen.
En ik denk dat je beter naar je klachten kan laten kijken en een andere oplossing kunt zoeken.
Nu weet ik natuurlijk niet de grond hiervoor exact,maar 3000 mg para per dag vind ik niet een gezonde oplossing!!!!Heel veel sterkte i.i.g en hopelijk gaat het beter in de toekomst
wederom een groet van de Reiziger...hoi :) en zwaai :wave:
Klik om te vergroten...

Die paracetamoltip komt van de arts van Miroya (waarbij behandelaar Sal het mij meerdere malen had geadviseerd met uitleg over spiegel etc.); als jij er gaat afkicken onder narcose zullen ze jou dat ook voorschrijven of op z'n minst adviseren, Reiziger.
Je krijgt vóór je onder narcose gaat een hele lijst met medicijnen mee die de partner/coach bij de apotheek moet afhalen en in beheer houdt en de Paracetamol zit erbij.
Ze zeggen dan dat je je echt aan 3x per dag moet houden om die spiegel te kunnen bereiken. En die Paracetamol is enkel tijdelijk. Ik heb Nina al persoonlijk gezegd dat ze dat natuurlijk ook in overleg met de arts moet doen, net zoals de arts van Miroya dat zo met mij heeft besproken. Ik ben geen arts en pretendeer dat ook zeker niet te zijn...

Enne... in Paracetamol zitten zeker geen opiaatachtige stoffen :confused:

En brandnetelthee is erg goed, dat schreef ik al. Ik bedoelde dat een paar koppen per dag goed is, maar heel veel koppen op 1 dag niet.

Beide adviezen komen van Verslavingsartsen, niet van mijzelf. Ik heb er gewoon goede ervaringen mee, niet meer en niet minder :)

Groetjes,
R@ :wave:

p.s. Het zou kunnen dat het dan 3x 500 mg. per dag is, maar nogmaals: sowieso moet iedereen natuurlijk altijd alles ook met een arts bespreken alvorens naar de apotheek te rennen :wink:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#14
mooi nummer r@,
trip to memory lane
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Toppie,he? Tony sings it right...Nice Ra,

Maar Joolia,suiker is idd echt een opfokker,en ook koffie,ik neem geen koffie meer,en honing in de thee;scheelt een HELEBOEL!!!! alcohol is ook geen oplossing,maar ik snap het wel... :wink:
Zelf drink ik ook nix meer,luste het te graag,en was vaak een vette trigger tot terugval...
Heb door geen (behalve verborgen )suiker te gebruiken,weinig tot geen last meer van overmatig zweten enzo..Aan te raden,echt waar...Heel veel sterkte,en this time nothing is going to bring us down!!!!!!!!!!!! :sunglasses: groet De Reiziger :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi allemaal,
leuk om weer wat van je te horen reiziger en tevens balen dat ik nu ook moet afkicken van de suiker :smilingimp: en alcohol is zowiezo mijn ding allang niet meer.
dit was de eerste nacht zonder slaappillen, tja, op is op, het houdt wel in dat ik nu al 27 uur wakker ben, tel ik op de dag de uren niet meer, ga ik dat ´s nachts doen :confused:
weet iemand of propranolol een beetje werkt? het enige wat ik weet is dat het niet verslavend is.
r@, heb vannacht veel van je gelezen ( vooral moe van afkicken) en ik begrijp wat je bedoelt met dat je veel van jou in mij ziet, overigens denk ik dat jij net zo gestoord bent als ik :P
dat maak ik toch niet vaak mee :tearsofjoy:
terug naar de propranolol, ik heb totaal geen ervaring met betablokkers, ik liep er vannacht tegenaan, aangezien ik vreselijk zit te hyperen, m'n hartslag verdubbeld is, maakt het me niet vrolijker, wat een troep is die meet!
ik overleef het wel, want daar ben ik dan wel goed in.
:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
r@, heb vannacht veel van je gelezen ( vooral moe van afkicken) en ik begrijp wat je bedoelt met dat je veel van jou in mij ziet, overigens denk ik dat jij net zo gestoord bent als ik :P dat maak ik toch niet vaak mee :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Alleen als ik aan het afkicken was, meis :wink: Normaal gesproken ben ik heel normaal hoor :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Toppie,he? Tony sings it right...Nice Ra,
Klik om te vergroten...

Ja, goed hè...! :rockband:

Maar Joolia,suiker is idd echt een opfokker,en ook koffie,ik neem geen koffie meer,en honing in de thee;scheelt een HELEBOEL!!!! alcohol is ook geen oplossing,maar ik snap het wel... :wink:
Klik om te vergroten...

Zo zie je maar: iedereen toch een andere afkick... Bij mij werd de afkick juist minder als ik veel Mac Donalds/chickenwings/thee met suiker at c.q. dronk ... :wink:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, zo zie je maar weer dat iedereen weer anders reageert op allerlei stofjes.
Suiker kan ik wel hebben, maar koffie niet.1 kopje en dan moet ik stoppen anders word ik zweterig, opgefokt gevoel etc.
Veel mensen zeggen goed te slapen op betablokkers, maar misschien toch beter om even aan je arts te vragen. Tja, dat slapen dat is toch wel een flink probleem na het stoppen met de meet.
Je lichaam (zenuwstelsel) is even zo van slag dat middeltjes als valeriaan, melatonine enzo ook niet veel meer kunnen doen. Je kunt wel aan je arts vragen of hij clonidine kan voorschrijven. Is een bloeddrukverlager en niet verslavend. Bij mij hielp het wel.
Sterkte!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar Joolia,suiker is idd echt een opfokker,en ook koffie,ik neem geen koffie meer,en honing in de thee;scheelt een HELEBOEL!!!!
Klik om te vergroten...

Maar op wiki las ik dit (al eens eerder gepost):

Wikipedia:
Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters.
De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine.
Opium en heroïne werken op dezelfde receptoren in als endorfine.
De smaakervaring bij suikers, vetten, chilipepers en ook chocolade produceert endorfine in het lichaam.
Ook werkt deze verslavende stof zeer actief bij automutilatie (zelfverminking).


Nou ja, kunnen we over doorlullen; voor iedereen anders dus! :wink:

Bij mij hielpen in elk geval: suikers, vetten, brandnetelthee, chocolade én hardlopen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."