Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethadonverstrekking geeft geen methadon meer

Methadonverstrekking geeft geen methadon meer

18 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien via een andere dokter of de huisarts en dan via een gewone apotheek. Ze kunnen er wel moeilijk over doen omdat het een zware opioide is. Vervelend iets daarom noemen ze het ook vloeibare handboeien.
x
xxdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Contracten krijg je vaak in loondienst, als ondernemer is dit veel minder gebruikelijk. Sterker nog, met een contract zou het kunnen betekenen dat je een fictieve dienstbetrekking hebt waardoor je achteraf problemen krijgt met de belastingdienst.

Ik vind het ook echt niet kunnen dat deze zorginstelling er probeert voor te zorgen dat je niet langer kunt werken zodat je er dagelijks je portie kan komen halen. Deze tijd is hij doorgekomen door het te kopen via iemand die heroine via ziekenhuis verkrijgt. Alleen is de zorginstelling erachter gekomen dat het ook verhandeld wordt en vernamen wij dat ze nu het beleid willen veranderen en willen ze dat de mensen dagelijks komen om hun potje bij de instelling in te nemen.
Ik vind dat werken juist erg belangrijk is voor mensen die gebruiken om er juist uit te komen. Ik weet ook dat hij een van de weinige was die nog fulltime ernaast werkte en hun konden dat eigenlijk niet geloven. Toen hij ver heen was in zijn verslaving gaf hij ook aan het eigenlijk niet meer te kunnen, het werk dan. Maarja hij had het geld ook nodig om zijn verslaving te betalen dus werken ging hij wel.

Inmiddels heeft hij op dit moment een terugval gehad. Ik vind het heel moeilijk om hun nu nog te steunen want ik had eigenlijk net al het vertrouwen weer in hem. Ik heb hem erg vrij gelaten mbt geld en er lag ook continu veel geld aan contanten in huis. Ik had er de afgelopen tijd niet echt zicht meer opgehouden. Nu is het zo dat het af en toe een tientje was maar hij heeft werkelijk weer een probleem. Merk het in zijn gedrag en overtuigen dat hij zonder niet fatsoenlijk kan werken. Erg triest vind ik de situatie en onbegrijpelijk.
En ik snap er niks van volgens zijn zeggen. Ik heb het altijd wel snel in de gaten bij hem dat hij weer gebruikt. Die speldenknop ogen en ik weet genoeg. Hij had al langer last met werken van hartklopping en had voor zichzelf besloten om te stoppen met methadon en daarvoor tijdelijk heroine te gebruiken :confused: Ik ben niet iemand die uit mn dak schiet omdat hij een terugval heeft en dat had ik hem ook gezegd, praat met mij voordat je er weer aan verslaafd was.

Nu moet ik wel zeggen dat er een strafzaak 2 weken terug was uit de periode dat hij op straat woonde en waarschijnlijk gaat het betekenen dat hij 3-4 weken de gevangenis in moet. Ook waren er nog wat meer dingen oa belastingdienst die langskwamen en was natuurlijk veel geld verdwenen die periode waardoor er waarschijnlijk nogal een naheffingsaanslag aan zit te komen.
Deze zaken die de heroine veroorzaakt heeft zorgen opnieuw dat hij zijn toevlucht zoekt in de heroine. Ik voelde natuurlijk ook langer aan dat als hij te veel stress zou krijgen, zou terug gaan vallen. Dat zei mijn intuïtie al. Tis erg om te zeggen maar af en toe hoop ik op een overdosis zo zat word ik het. Is natuurlijk niet mogelijk bij chinezen. Ook denk ik bij mezelf als ik de deur uitstap dan ben ik overal vanaf, ben nog heel jong en zoek het lekker zelf maar uit!

Hij zegt mij nu in ieder geval nu niet te kunnen stoppen, want dan trekt hij de 13u niet dat hij aan het werk is en onderweg. Ik heb gezegd dat hij het maar uitzoekt hoe hij dan aan geld ervoor komt. Hij kan op dit moment niet over geld beschikken, maar hij zit nu te poffen bij de dealer, neem ik aan. Geen idee, ken ook zijn boze buien van jaar geleden dus verwacht dat ik kan gaan meewerken met geld verstrekken anders gaat hij uit zijn plaat. Ik weet ook niet goed meer hoe ik tegen hem moet doen. Ik wil die rotzooi niet in huis hebben dus ik zei hem als je het zo nodig moet gebruiken dan doe je het maar in de auto. Uit zijn woorden begrijp ik dat het allemaal wel mee valt en dat hij het nu onder controle heeft :rolleyes: Het leven is nu eenmaal hard en dat geldt voor iedereen wordt er doodmoe van als hij bij elk wissewasje gaat terugvallen.

En zijn ouders zijn zo trots op hem, dat vind ik echt zo sneu ze waren al bezig met de erfenis op hem te gaan overdragen, wil hun ook geen pijn doen om het te vertellen. Ik loop er nu alleen mee en dat voelt ook niet erg prettig want nu is het pas even aan de gang maar zo lang duurt het niet voor het echt weer uit de hand loopt.. Moet ik hier weggaan rennen? Of hoe denken andere gebruikers ervan?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat jammer om te lezen joh, dat hij is terug gevallen. Als ik het goed begrijp is hij dus weer gaan gebruiken omdat hij hart kloppingen kreeg van de methadon die hij nam. heb dit nog nooit eerder gehoord, ik ken de gehele situatie verder niet maar ik moet zeggen dat dit me een beetje als een smoesje klinkt om weer te kunnen gaan gebruiken.
Hij moet dus 3 a 4 weken zitten, dat is een goed ding gezien afkicken. Want binnen in de gevangenis gebruiken is er niet bij, tenzij je zelf t mee naar binnen smokkeld. Hij zal daar dan dus gedwongen moeten afkicken. En omdat hij buiten nu geen methadon kuur (meer) heeft krijgt hij die binnen ook niet. hooguit krijgt hij de eerste 4 dagen een hele lage methadon dosering die gelijk in die 4 dagen wordt afgebouwd. Hij komt er dan dus na 3 a 4 weken echt clean uit, geen methadon, niks.

Over hoe of jij je nu verder moet opstellen kan ik niets zeggen, dat is echt iets dat alleen jij kunt. Weet niet hoelang t nog duurt eer hij de gevangenis in moet, maar mocht dat niet al te lang duren dan zou ik tot dan blijven. Want hij komt er dan weer clean uit, (of dat voor eeuwig is kan enkel de tijd ons leren). Mocht t nog maanden duren eer hij moet zitten dan kan er veel fout gaan in die tijd, en kan zijn verslaving heel erge vormen weer aannemen. Dat hij zegt t nu onder controle te hebben is iets wat elke verslaafde zegt, en eigenlijk is dat onzin.

heel veel sterkte,
x
xxdLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wist al wel dat hij van die methadon af wilde want hij is al maanden s'nachts ontzettend aan het nachtzweten echt kletsnat. Hij heeft zich helemaal laten onderzoeken, hij dacht dat ie wat zou mankeren maar was dus kerngezond. Ja hij heeft een dag midden in de zon met 34 graden moeten werken van het zomer. Ik kreeg er ook niet in dat als je zwaar lichamelijk werk doet midden in de zon dat iedereen er last van kreeg. Hij gelooft dat niet want vroeger had hij daar nooit last van. Volgens mij heeft hij gewoon een zonnesteek gehad maar hij denkt dat het allemaal door de methadon komt. En dat zit volgens mij meer tussen zijn oren, hij was gezakt naar 2 ml dus veel last kan hij daar volgens mij echt niet van gehad hebben.

En naar zijn zeggen, heeft hij besloten te stoppen met de methadon door het vervangen door heroine. En dat dan zonder te overleggen, maar hij wist dat ik het er niet mee eens zou zijn dus hij dacht dat ik er niet achter zou komen. Ondertussen haalden we nog die methadon bij een kennis en is dat ook gewoon gebruikt. Misschien is er iets minder gebruikt. Hij zegt naar zijn zeggen het helemaal onder controle te hebben. En het valt allemaal wel mee. Ondertussen bezoekt hij een dealer wel iedere dag voor 10 euro. Hij gebruikt ook nog 10 euro aan wiet en dan nog wat methadon. Ook kreeg ik de schuld dat doordat ik wilde dat er minder geblowd werd hij nu een terugval heeft gekregen. Eigenlijk heeft hij nu zijn antwoorden weer klaar en ik heb er mee te leven en anders moet ik maar vertrekken. Ik snap niet dat als je paar maanden op straat geleefd hebt en je leven nu eigenlijk op orde hebt je dan nog terug verlangt naar dat leven. Hij heeft de steun van mij, het contact met zn ouders is weer goed, en heeft geen verkeerde vrienden. Het kan er bij mij niet in, wil je dan gewoon je leven in ellende leven?

Ik heb voorgesteld om er even tussen uit te gaan. Even wat anders na het gezeur van de afgelopen tijd. Voelde hij op zich wel wat voor, maare dan moest wel eerst het project aflopen waar hij nu bezig is. Kan dus zo januari worden. Ik denk dat ik dan maar een weekendje weg boek en hopelijk is hij dan niet zo wispelturig als afgelopen dagen want dan gaat ie waarschijnlijk niet mee. Ik word er moedeloos van, het lijkt wel een puber!

Dat hij naar de gevangenis moet weet ik ook niet zeker. Zaak was geseponeerd aan gebrek aan bewijs en nu wordt het opnieuw bekeken. Kan dus nog maanden duren. En daarnaast hebben ze eigenlijk vrij weinig bewijs. Hij heeft verder weinig op zijn kerfstok dus ik vrees dat het ook nog kan uitlopen op taakstraf, boete of vrijspraak. Hoogst mogelijke was volgens advocaat 3 weken.. Ik ben ook bang voor dat hij de bak in moet, dan lijkt me dat hij juist verkeerde kant op slaat. Mijn gevoel zegt dat hij het leven nooit aan gaat kunnen. En ik snap ook niet dat hij er ook nog om kan lachen??!! Ik heb zoveel voor hem gedaan en dan krijg ik dit terug.Toen het financieel slecht ging was zijn leven wel goed en kon hij zonder drugs. En gaat het financieel goed dan vliegt ie weer naar de dealers.

Naar aanleiding van het programma verslaafd wat hij heeft zitten kijken zei hij me dat hij het weer ging proberen om te stoppen. Hij was zo blij dat hij gestopt was, zei hij. Nou eerst zien dan geloven. Ik zal hem wel gaan eisen dat hij zelf zijn dealers aan gaat geven bij politie, want anders doe ik het.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zal even proberen punt voor punt te beantwoorden uit je laatste stuk tekst,

afkicken gaat inderdaad zoals je nu al wel weet gepaard met een hoop zweten, vooral snachts'. Heel
vervelend, want het voeld dan weer heel koud aan en dan weer heel heet, als koorts.
En dat hij zwaar werk heeft moeten verrichten in 34 C weer is inderdaad voor niemand echt goed. Het
zal waarschijnlijk ook maken dat hij dan sneller de methadon in zijn lichaam "verbrande", met zweten
voer je naast het afkoelen van het lichaam ook alval stoffen af, dus ook meth.
Dus het kan heel goed zijn dat hij gewoon sneller ziek werd die dag(en).
Maar een lichte zonne steek is ook niet uitgesloten.
Even over dosering, je kon je niet voorstellen dat zakken naar 2 ml zoveel last kan bezorgen. Helaas
is dit wel het geval. Zakken van 30 naar 25 ml is een stuk makkelijker als zakken van 3 naar 2 ml, hoe
raar het ook klinkt. Ik verduidelijk dit altijd met een voorbeeld om het meer inzichtelijk te maken.
Neem bijvoorbeeld een slagroom taart, als je die in 10 partjes/stukjes snijdt, en daar dan 1 puntje van af pakt dan is dat maar een klein deel. Heb je een taart in 3 parten gesneden en neem je dan 1 part weg, dan is dat gelijk 1/3 van de hele taart. Dat partje is dus veel groter dan die 1/10 van de andere taart. Dus, hoe lager je komt, des te groter wordt de ontwenning bij iedere keer zakken.
Toch moet ik zeggen dat ik wel respect voor hem heb, want afbouwen tot 2 ml is niet niets. Weet niet hoe hoog hij stond toen hij begon, maar neem aan dat dit toch minstens 30, 40 of zelfs meer ml was. En dan terug weten te gaan tot 2 is knap, echt waar. Dat kost heel veel kracht en zelf controle.

Ik weet niet of hij voor 10 euro aan weed rookt per dag, maar dat is vrij veel anders.
Maar daar zou ik me nu niet zoveel zorgen over maken als ik jou was, alhoewel ik me wel kan voorstellen
dat wanneer je zelf niet blowt, (wat ik aanneem uit je verhaal dat jiij niet doet) dan is constant samen zijn met een door stuff of weed stoned persoon soms wel eens vervelend. Je verschilt dan toch duidelijk op een ander level als de ander. En dat hij voor 10 euro heroine erbij haald is eigenlijk niet echt veel, dat komt waarschijnlijk neer op 0.2 gram. Maar, we weten niet of dit de waarheid is, verslaafden hebben vaak de neiging tot liegen wanneer het aankomt op gebruik en hoeveelheden. en zelfs
wanneer het zo is dan bestaat er een grote kans dat dit snel meer zal worden per dag. Dat hij nog steeds zijn methadon ernaast neemt is niet slim, want dan zit je met een dubbele verslaving. Wil hij dan weer stoppen met zijn dope dan zal hij zijn methadon heel erg moeten verhogen in ml, om de nieuwe ontwennings verschijnselen van de dope afkick op te vangen. Nu hij er dope bij gebruikt is stoppen met meth niet zo zwaar, alhoewel t wel maakt dat het heroine gebruik dan erg toeneemt, om de meth afkick op te vangen. Dat hij makkelijker van de dope kon afblijven toen hij financieel krap zat is een maar al te bekend verschijnsel. Dope is duur zoals je weet, en zit je krap en geef je niet zo snel je laatste geld eraan uit, (als je clean bent of enkel op de meth staat). Maar is er 'geld in overvloed', dan is die remming van financieel klem te komen zitten door wat dope te kopen al weg, en dat maakt t dus helaas makkelijker om wat te halen als je dat idee al hebt. Dat je het niet snapt dat hij weer terug wilt naar dat oude leven snap ik heel goed, hij wil dat ook zeker niet. En dat dit alles het juist weer goede contact tussen jou en hem, en zijn ouders en hem teniet doet of zwaar beschadigt is wel het laatste wat hij wil, dat weet ik zeker. Dit zal hem dan ook zeker heel zwaar vallen, ookal laat hij dit waarschijnlijk niet blijken. Probleem met verslaafden is dat ze een kei zijn in problemen ontkennen en of ontduiken, en gebruik je dan heroine dan verdwijnen deze zwaar wegende gevoelens als sneeuw voor de zon. Dat hij er dan toch voor kiest is inderdaad vreemd maar toch wel verklaarbaar enigsinds. Je kunt t een beetje zien als iemand die op een hout vlot rond dobbert op de oceaan, en al dagen niet gedronken heeft. Een beetje weldenkend mens weet dat zee water drinken dan wel het laatste is wat je moet doen, en toch doen velen het. Want het geeft even rust op de korte termijn. Zo is het ook met weer gaan gebruiken. Ben je constant ziek van de meth afkick en voel je je gewoon rot, iedere dag weer, dan wordt het gewoon zo moeilijk om dat toch maar niet gewoon even een slok zee water te nemen, dus wat dope te nemen. Dan heb je tenminste even rust, kun je alles weer even "helder" bekijken zonder die storm in je hoofd. Natuurlijk weet hij dat het de slechtste oplossing is, of eigenlijk helemaal geen oplossing is. Maar voor hem is het t even wel. En verslaafden hebben vaak een groot probleem met erkennen. Op zulke momenten bagetaliseer je het probleem, je hebt t wel onder controle en t komt allemaal weer goed. Dat houd je je dan ook maar voor ogen, en hij zal dit tot op zekere hoogte waarschijnlijk ook echt geloven. Maarja, theorie heeft allang uitgewezen dat t zo niet werkt.
Dat hij soms als een puber reageert kan heel goed zijn, was zelf altijd vrij redelijk toen ik nog gebruikte, maar ik kende bosjes zwaar onredelijke mensen die wanneer ze gebruikten echt onmogelijk waren. Waar dat door komt weet ik eigenlijk ook niet.

Even een tijdje er samen tussenuit gaan is een goede optie, even afstand doen is altijd goed. En een andere omgeving kan even rust in de tent geven. Maakt wel dat hij dan dope mee moet nemen, dus raad dan wel aan om in nederland te blijven. Helaas is justitie in omringende landen een stuk minder mild ten opzichte van drugs, zeker harddrugs als heroine, ookal is het maar voor eigen gebruik.

Jammer, hoe raar t ook klinkt, dat die paar weken gevangenis straf zo onzeker is. En dat het nog maanden kan duren als hij al moet zitten. Weet niet of hij al een lang strafblad heeft, maar is dit niet zo, of is hij al een lange tijd op het rechte pad. Dan kan de rechter, als hij al tot een veroordeling kan komen bijzonder mild zijn en het inderdaad met een boete of taakstraf afdoen. Dus zou je beslissing over hoe nu verder te gaan met je vriend niet laten afhangen van die rechtzaak.
Waarschijnlijk is het voor nu even inderdaad het beste idee dat je even wat afstand neemt tot hem door zelf even een weekje er tussenuit te gaan. Even geen contact zal maken dat je je gedachten veel beter op orde kunt krijgen, en, verandering van omgeving doet altijd goed in dit soort situaties.

Dat hij om de hele situatie kan lachen zal een combi zijn van sarcasme en ongevoeligheid. Wanneer je onder invloed bent van opiaten, (dope en meth) dan is je gevoel behoorlijk afgezwakt. Dus doet het je allemaal veel minder of soms zelfs niets, er dan om lachen is dan niet ongebruikelijk. Je snapt gewoon niet echt de ernst van de hele situatie.

hem dwingen zijn dealers aan te geven lost echt niets op, want er zijn er velen. En ookal zou iedere dealer opgepakt zijn nu, dan heeft hij binnen een uur een nieuwe die hij nu nog niet kend. Dat jij het doet heeft daarom ook geen nut. het heeft zelfs enkel avenrechts effect, want neem van me aan dat de meeste dealers nu niet bepaald mensen zijn waar je mee kunt spotten, die wereld is echt heel hard. En hun zomaar aangeven nemen ze je dan ook echt niet in dank af, en bij altijd komen ze er toch wel achter wie er achter de aangifte zat, (daarbij komt dat 1 aangifte niets doet, voorheen was het zo dat justitie pas in actie kwam na 7 aangiftes). Maar afgezien daarvan, je wilt echt niet opeens s'avonds laat dat de deurbel gaat en 3 a 4 man naar binnen stormt wanneer je opend doet, die even verhaal komen halen omdat je hem/hun aangaf. Dit gaat dan altijd gepaard met zware mishandeling en hoogstwaarschijnlijk zul je hun schade moeten vergoeden. Hoe raar t ook klinkt, maar ze zullen dan een astronomisch bedrag van je eisen voor gederfde schade, ookal is die er misschien niet eens. Dan nog weten zij wel wat dingen te verzinnen. Dus, niets aangeven. Echt, snap je woede en onmacht maar dit maakt dingen enkel erger. En tevens zal je vriend uit zijn vel springen want ookal doe jij de aangifte, dan nog krijgt hij ook die gasten aan zich aan, en tevens zullen ze hem niet meer willen hebben als klant. Hoor je denken, dat is dan toch goed? Maar zoals ik al zei, in no time heeft hij een paas nieuwe dealers.

Al met al weet ik niet goed wat je zou je moeten doen.
Wat je wel moet doen in dit soort situaties is vooral voor jezelf kiezen en niet mee
ten onder gaan, en daar lijkt t nu wel een beetje op. Soms moet je de verslaafde duidelijke
grenzen stellen, opdat zijzelf dat niet kunnen. Soms betekend dat hen de keus geven tot
serieus afkicken, wat in zijn geval waarschijnlijk detox opname betekend. Of je neemt afstand
van hem, hoe moeilijk dit ook is. Ik wil eerlijk tegen je zijn en je daarbij wel vertellen
dat de kans niet groot is dat hij dan voor jou zomaar zal kiezen direct. vaak moet men eerst
heel diep weer zakken en echt weer in de goot vallen eer men weer eruit wil klimmen.

heel veel succes!!
x
xxdLid
01-01-2024, 00:00
#6
dankje voor je antwoorden leveldesigner,

Als ik hem zo zie weg glijden dan zou ik hem zou graag willen wakker schudden. Ik kom gewoon niet bij hem binnen. Echt zo moeilijk. Ik weet dat hij enorm afhankelijk van mij is, dat maakt het ook zo moeilijk voor mij om te vertrekken. Ik ben daar zo gevoelig voor. Het voelt alsof hij enorm op mij steunt. Heel moeilijk om uit te leggen.

Hij heeft op straat geleefd en snap niet dat hij dan als het goed gaat, dit op het spel wil zetten. Hij heeft een huis, werk en liefde en dan toch dat leven? Hij geeft wel aan dat hij moeite heeft om te werken. En dat heb ik hem al eerder gezegd, als jij vindt dat je het niet aan kan dan gaat die auto eruit. Dan hoor ik daar niets meer over maar ik vermoed dat het toen weer begonnen is, of al was. Misschien dat het werken hem echt te zwaar valt, maar ja hij haalde er eerder wel voldoening uit.

Inmiddels heeft ie vandaag zijn werk opgezegd voor de aankomende week en gaat hij weer zelf poging doen om af te kicken. Eerst zien, dan geloven. Is wel menens volgens mij, want hij was er weer helemaal klaar mee. Hij heeft me gezegd dat hij het in ieder geval niet voor mij doet, want veranderen voor mij deed hij niet. Nou goed, beter nog wat mij betreft.

Methadon afbouwen heeft hij zelf gedaan, heb ik me niet mee bemoeit. Het leek mij al niet zo'n goed plan. Hij begon op 7,5 en nu naar 2. Hij blowt echt 10 euro per dag. Dat is volgens mij veel, maar hij wordt daar gezellig van. En dat heeft hij echt wel nodig voor het afkicken, dan heeft hij minder zin in heroïne heb ik het idee. Die 10 euro aan heroine klopt wel aardig. Anders had ik het wel eerder in de gaten gehad. Vorig jaar gaf hij er rustig 100 tot 150 euro aan uit en dat zou ik dan wel weer hebben moeten merken. Iedere dag werden er grote bedragen opgenomen dus ik neem aan dat het dan toen voornamelijk daar naar toe gegaan is.

Hij moet nu echt wel gaan stoppen, want dit ga ik geen jaar meer volhouden. Wil ook nog een beetje een prettig leven, en hij wordt van heroïne nou niet echt een prettig persoon. Eerder een egoïstisch dictator zonder gevoelens. En vandaag erkende hij wel dat het hij weer verslaafd was, eerder niet.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is altijd zo jammer dat het voor omstanders zo veel moeilijker is als voor de verslaafde zelf.
Het is net alsof de verslaafde in een cocon zit waar gevoelens niet echt tot doordringen. Moeilijk voor te stellen, maar de heroine legt een dik filter over je gevoels leven als het ware. En nogmaals, kan me goed voorstellen dat jij niet snapt dat hij alles nu weer op het spel zet. Maar hij ziet dat waarschijnlijk niet zo, hij denkt dat dit slechts voor een hele korte tijd is en dat dan alles weer goed komt door af te kicken. Hij is nu dus gestopt met werken en gaat dus afkicken, dus voor zo ver gaat alles goed. Maar, zelf thuis afkicken zonder professionele hulp is vaak ondoenlijk voor de verslaafde. De strijd is gewoon TE zwaar, anders zouden niet zoveel verslaafden afkick clinieken bezoeken. Maar, hij probeert het tenminste, en wie weet lukt het m ook echt. Ik hoop dit van ganze harte. Maar, ben eerlijk gezegt een beetje pessimistisch hierover. Toch is hij niet zwaar verslaafd (nu). Dus dat vergroot zijn kans, want zelfs als hij 2 ml meth en 10 euro dope per dag gebruikt dat is dit erg laag qua hoeveelheid. Blow zelf ook nog altijd en zal dit niet snel opgeven, dus daar zie ik niet zo'n probleem in, alhoewel 10 euro per dag wel flink is, (rook zelf voor 7 euro in de 4 dagen). Maar, goed, dat geeft niet.

Dat hij zo afhankelijk is van jou is niet goed, dat maakt het voor jou heel zwaar. Dit maakt een relatie ook niet echt gemakkelijk dan. Kijk uit dat je goede bedoelingen niet belanden in het vervullen van de rol van een 'enabeler'.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed om te horen dat t goed gaat. Wanneer je afkicked dan ben je wel erg moe, en veel blowen de hele dag door maakt dat enkel erger. Dus dat hij niet meer wil wandelen snap ik dan wel onder de huidige omstandigheden. Zou zelf als ik hem was het blowen tot s avonds bewaren, maar goed, ik kan niet voor hem beslissen waarbij zich het beste voelt.

veel succes
x
xxdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leveldesigner, we zijn 4 dagen verder en het lijkt tot nu toe goed te gaan. Hij heeft er nog steeds erge zin in, maar door de wiet heeft hij ook geen zin om te gaan. Moet wel zeggen dat hij dexe dagen al 2x voor 50 euro aan haze heeft gehad en hij het nu rookt als vervanger van zijn sigaret. Heb nu goedkopere wiet gehaald want stoneder kan toch niet. Hij is wel heel vrolijk, maar wil nu niets meer doen terwijl hij echt niet zulke afkickverschijnselen heeft als vorige keer :angry: hij wil niet eens meer wandelen omdat hij ineens ziek is als de hond eruit moet. Als ik ga wandelen dan wil hij vervolgens mee, pff. Nu maar afwachten hoe het later is deze week, heb het idee dat het makkelijker gaat dan de vorige keer. Nu weer teruglopen in de hoeveelheid wiet en dan kijken hoe het dan gaat.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nooit geen problemen mee gehad, ik kreeg altijd mijn symoron ( Methadon ) voor 2 weken mee. Maar miss komt het door mijn vertrouwensband met de arts die ik na jaren opgebouwd had. Maar voor een week moeten ze je gewoon meegeven hoor, mits je aan kunt tonen dat je werk hebt.

Niet als je ermee naar het buitenland gaat, dat is helemaal voor je eigen risico.

Groet Erick
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het verhaal nu eens goed gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij zijn afkick verschijnselen opvangt met blowen. Sorry hoor dat gaat er bij mij niet in. Mijn ervaring is juist dat blowen de afkick juist versterkt.

Ik kan het fout hebben, ieder mens is verschillend, maar hier kan ik me niet in vinden. Volgens mij verschuilt hij zich nog steeds, want als je echt op de afkick zit praat je wel anders, en ben je nog te ziek om een joint te bouwen.

Als ik jou was zou ik afstand nemen voor een tijdje, maar van de ene kant hou je toch van hem. En wil hem niet ten onder zien gaan. Hij moet het maar eens voelen, lijkt mij. Maar goed ieder mens is verschillend ik veroordeel ook niemand. Maar wou dit toch even kwijt.

Erick
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#12
Erick zei:
Ik heb het verhaal nu eens goed gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij zijn afkick verschijnselen opvangt met blowen. Sorry hoor dat gaat er bij mij niet in. Mijn ervaring is juist dat blowen de afkick juist versterkt.

Ik kan het fout hebben, ieder mens is verschillend, maar hier kan ik me niet in vinden. Volgens mij verschuilt hij zich nog steeds, want als je echt op de afkick zit praat je wel anders, en ben je nog te ziek om een joint te bouwen.

Als ik jou was zou ik afstand nemen voor een tijdje, maar van de ene kant hou je toch van hem. En wil hem niet ten onder zien gaan. Hij moet het maar eens voelen, lijkt mij. Maar goed ieder mens is verschillend ik veroordeel ook niemand. Maar wou dit toch even kwijt.

Erick
Klik om te vergroten...

100% met je eens Erick. MAAR OOK IK ZEG DIT UIT EIGEN ERVARING HE MENSEN !
Als ik ziek was (alle spieren die samentrekken, vanbinnen in je lichaam ben je een vriezer, constant naar de wc, zweetbuien, snot dat uit de neus loopt en nog erger zelf) dan is het laatste waar ik aan denk een joint laat staan dat ik dan rook! Ja echt waar heb een kennis die paft dan als een Turk op de afkick maar ik krijg zelf dat niet binnen dan. Op zo een moment wil je er alles maar dan ook alles aan doen om het gevoel te stoppen.

MAAR....nu als ik gebruik (chinezen) dan neem ik mijn metadon niet. Ja mensen ik krijg het meteen voor een hele maand mee, geloof wat je wil doet mij niks :P . Moet wel zeggen als ik dan metadon binnen heb EN DAN WAT WIET ROKEN DAT HELPT MIJ DAN WEL OM DE CRAVING NAAR HERO TE STOPPEN...NOGMAALS MIJN ERVARING.

Ook krijg ik en men vriendin een arsenaal aan benzo's voorgeschreven zoals Flunitrazepam, Valium 10mg, Xanax bars 2mg, Halcion 0.25mg, etc....Ga hier stoppen want is niet het benzo topic hier :wink: . Eigenlijk is dit overbodig hier maar wou nog eens reageren en actief zijn hier :grin:

ALS JE HEM ECHT GRAAG ZIET LAAT HEM DAN NIET VALLEN. HET IS ZEER GEMAKKELIJK ALS JE NOOIT ZELF EEN OPIATEN VERSLAVING GEHAD HEBT. VEEL HEB IK OOK MOETEN HOREN OM GEWOON ERVAN AF TE BLIJVEN...BEGRIJP ME NIET VERKEERD MAAR DEZE DRUG IS DE DUIVEL ZELF EN IK GELOOF NIET IN RECREATIEVE GEBRUIKERS...ZONDER KAN JE NIET FUNCTIONEREN, DE RECEPTOREN MOETEN NU EENMAAL GEVOED WORDEN.

Zoals Level ook zegt : Wacht af als hij na een paar weken uit de gevangenis komt, normaal moet hij toch clean buitenkomen. Ook hier ga ik af op men eigen ervaring in de gevangenis want na pas 1 maand heb je recht op open bezoek en niet achter glas + na een maand mag je op de wandelplaats waar dan de vele dealtjes worden gedaan als er is binnen gesmokkeld. Ik ben uit BE dus ik ken alleen het detentiesysteem van hier.

Hopelijk komt alles goed voor hem en ook voor jou (als mede gebruiker kan ik meer succes wensen naar hem toe aangezien ik weet wat het is), toch ook veel succes voor jou en zorg ervoor dat jijzelf nooit de smaak te pakken krijgt. Tjah je weet maar nooit, schrok me ook een bult enkele weken geleden toen ik een meid tegen kwam die echt anti heroine was en nu zit ze er zelf aan en veel zwaarder dan dat ik ooit heb gezeten !

Ik heb ook een terugval gehad maar binnenkort ga ik op intake voor een residentieele opname.

Prettige avond verder :wave:
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik snap niet dat ze zo moeilijk doen in dit geval.Ze kunnen het recept via de huis arts regelen.
Alleen krijg je via de apotheek symeron tabletten ipv methadon drank.
x
xxdLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo iedereen
Zoals jullie misschien in eerdere berichten hebben gelezen is mijn vriend succesvol gestopt met heroine. Nu heeft hij sinds kort werk in de andere kant van het land waar hij ook moet verblijven en dat lukte de eerste weken goed. Sinds vandaag toen hij zijn methadon op moest halen heeft hij te horen gekregen dat hij vanaf maandag perse op een afspraak moest verschijnen en kreeg hij maar een enkel potje methadon mee. Hij heeft aangegeven dat dit niet kan aangezien hij dan zijn werk verliest en gevraagd of dat deze afspraak niet kon worden verzet evt in weekend maar hier wilde de medewerkers niets van weten. Zij wilde perse een contract zien van zijn 'baas' waaruit bleek dat hij werk heeft en daadwerkelijk aan het werk was.Ik heb daarop ook geprobeerd om een gesprek aan te gaan maar ik werd al buiten de deur opgewacht door een dreigende bewaking die mij dringend verzocht het terrein te verlaten en ik daar niets had te zoeken. Terwijl ik aan wilde dat hij aan het werk was en ook heeft mijn vriend gevraagd of ze het bedrijf niet even wilden spreken zodat zij het konden bevestigen. Nu heb ik samen met hem besloten om af te zien van deze zorg(als je dit al zo mag noemen) en hebben we het van een gebruiker die via een kringapotheek verkreeg een dosering voor de aankomende paar weken gehaald. Ik begrijp niet dat hun niet willen hebben dat het juist goed met iemand gaat en hem daarbij steunen, hij is nog hartstikke jong en het is zo knap dat hij de keuze gemaakt heeft om dr definitief mee te stoppen. Weet iemand een andere wijze dus misschien via dokter om toch aan zijn methadon te komen? Dit hadden we al eerder met de zorginstelling besproken of het niet mogelijk was om helemaal niet meer bij de post te komen gezien ik dacht dat het beter was om uit deze omgeving te komen vanwege evt terugvallen.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze doen het ook bij bijna elke apotheek hier. haal zelf voor een week op op donderdag bij de apotheek 200m verderop
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haal zelf met metha ook gewoon bij de apotheek geen gezeik. Haal het wel dagelijks want hou er niet van om grote doseringen methadon of wat voor drugs in bezit te hebben.
x
xxdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, het probleem is dat de zorginstelling er tussen zit. En we hebben al eerder overleg gehad met de behandelaar om het gewoon via de apotheek te verstrekken en dat werd geweigerd want hun wilden toezicht houden. Waar ze precies toezicht over willen houden geen idee, hij hoeft geen urine af te geven of iets dergelijks. Ik denk dat het puur gaat om zoveel mogelijk werk te houden en hebben ze gehoopt dat hij dus nu zijn werk hierdoor zou verliezen. In het verleden kwam er in een gesprek al naar voren dat ze vonden dat hij een uitkering moest aanvragen en stoppen met zijn bedrijf.

Hier dacht ik anders over aangezien hij juist in zijn werk zijn ei kwijt konden en zonder werk wordt hij juist depressief en is de kans op terugval veel groter. En toen werd gezegd dat zij vonden dat ik hem dwong en pushte om te blijven werken. Als hij echt van een uitkering wilde gaan leven dan kon ik hem daarin ook niet tegenhouden. Nu gaat het juiste hartstikke goed met hem en vernam ik van zijn familie dat ze bij hen hadden aangegeven ons nergens mee te helpen en het contact te verbreken omdat die behandelaar vermoedde dat ook ik aan de drugs zat. Dat kon niet anders want anders zou ik niet samenleven met een verslaafde.

Ik ken hem al voor die tijd dat hij eraan verslaafd is geraakt en ik heb totaal geen verslaving en zou het niet eens proberen. Volgens hun zit mijn vriend er nog gewoon aan terwijl ik weet dat dit niet het geval is. Hij heeft het er ook zo mee gehad dat hij totaal niets meer wil weten van de verslavingszorg. Hij wil het gewoon via het adresje dat hij nu heeft kopen en dan zo snel mogelijk afbouwen en er vanaf zijn. Ik vertrouw die mensen ook weer niet helemaal aangezien methadon had gekocht met datum van een jaar oud en dr leken wel iets van slingertjes door te zitten. Hij heeft het al wel gebruikt en het werd gelukkig wel. Van zijn familie heb ik vernomen dat ze terug gebeld werden door de instelling en dat die aangaven dat er een ander beleid was en bezuinigingen en dat er daardoor iedere dag methadon moest worden afgehaald? Maar goed van mij zijn ze nog niet af ik ga sowieso een klacht indienen tegen de behandelaar.

Volgens jullie kan het dus ook via de apotheek? En dan eerst naar de dokter? De dokter verwijst hem namelijk weer door naar de iriszorg.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#18
maar wat is eht probleem dan om zijn contract te laten zien? die heeft hij toch gewoon? of is het zwart werk?
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn apotheek is gelukkig heel wat gewend met mij.


Ik snap ook niet wat er moeilijk is om je contract te laten zien.Dan ben je overal vanaf.
Of het moet zwart werk zijn of een 0 uren contract.Dan heb je (volgens hun) geen vaste verplichtingen en kun je gewoon langs komen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."