Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heb het even nagekeken, hij neemt er 30mg per dag naast. En dat deed hij al, hij gebruikte heroine er bovenop. En dan rookt hij sinds paar weken ongeveer een kwart gram per dag, soms minder. Ik had al bedacht wat sterke slaapmiddelen vanuit frankrijk te kopen om te kijken of dit effect heeft bij het afkicken. Als iemand wat ideeen heeft wat kan helpen hoor ik het graag. Meer methadon is geen optie voor de korte termijn omdat er zolang tijd kost en mijn ervaringen met verslavingszorg zijn niet al te best ik zie liever dat dit ook een keer stopt."
"Hij wil het wel zonder extra methadon gaan proberen en we gaan nu al een afspraak maken voor volgende week om dan extra methadon aan te vragen. Hij denkt zelf ook dat het haast niet haalbaar is met deze dosis. Ik begrijp dat dan weer niet helemaal als je stopt en je bent over de afkickverschijnselen heen maakt het toch niet uit hoeveel methadon je gebruikt. Ik snap die hunkering wel is het daar dan om te doen? Als je een week lang op bed blijft om helemaal te detoxen dan ben je na een aantal dagen toch afgekickt? Het is nog een jonge jongen van onder de 30 dus ik denk dat het lichaam zich al snel weer zal herstellen. Wat jij zegt een jointje zou kunnen helpen en evt extra methadon. Zal blij zijn als deze strijd gestreden is, als je ziet hoe hij was en wat hij is geworden is zo enorm zonde. En dat in 2 jaar, erg jammer. Ik probeer hem in ieder geval positief te stimuleren. En geen verwijten te maken."
"Wat is volgens jou een kortwekkend opiaat voor vervanging? Ik probeer er wel met hem over te praten alleen is hij er vaak kort over en zegt hij enkel ik moet gewoon stoppen en baalt er ook erg van moet vaak huilen omdat hij het zo erg vind wat hij mij en zijn familie aandoet. Dit is ook zijn drijfveer om te stoppen, hij wil mij niet kwijt en dat hij het nu goed voor elkaar heeft mooi huis en een hond. Ik geloof ook dat hij het kan. Hij is ongeveer 6 jaar verslaafd geweest aan coke en dat koste hem weinig moeite om vanaf te komen. Helaas kwam hij na een jaar weer in contact met foute vrienden en begon zijn nieuwe verslaving. Hij zegt er zelf over dat hij niet gedacht had ooit nog verslaafd zou worden en dat mede doordat hij met gemak af kon kicken van coke. Ik heb al meermalen gezien hoe erg zijn afkickverschijnselen zijn, enorm zweten en overgeven. Ik ben ook bang dat hij na twee/drie dagen zal zeggen het te willen opgeven en daarom hoop ik hem te kunnen overtuigen dit niet te doen."
"Nu inmiddels 10 dagen verder en mijn vriend is er nu helemaal vanaf. Echt een opluchting. Na 4 a 5 dagen waren afkickverschijnselen weg. Mijn vriend zegt zelf dat het hem al met al erg meegevallen is. Hij is sinds 2 dagen ook gestopt met methadon. Hij heeft wel zijn voorraadje methadon opgehaald voor het geval hij het toch denkt nodig te hebben. Ook is hij na 6 dagen te zijn gestopt weer begonnen met werken. Hij heeft af en toe nog wel zin er in maar hij wil dat leven niet meer en heeft ook een gevoel van rust gevonden. Niet meer te hoeven denken aan hoe hij aan geld komt om het te betalen. Hij heeft in de eerste dagen wel geprobeerd om contact op te nemen met de dealer maar die wilde gelukkig niks meer aan hem verkopen want die wilde geen problemen met politie. Ik ben benieuwd hoe het de aankomende tijd zal gaan we zijn er natuurlijk nog niet maar ik denk dat het nu eindelijk doorgedrongen is hoe het leven is zonder drugs. Eindelijk weer geld om andere dingen te kunnen betalen. Ik ben heel blij voor hem."
"Hoi Leveldesigner, hij heeft sowieso geen beschikking meer over geld en dat helpt hem enorm. Hij kan in het centrum natuurlijk op zoek gaan naar drugs maarja zonder geld krijgt hij niks. Ik moet wel het geld echt achter slot en grendel doen en dat geeft hij zelf ook aan dat ik het weg moet leggen anders staat hij misschien niet voor zichzelf in. Dat zegt mij wel dat hij dan geestelijk gezien al behoorlijk ver is anders zou hij stiekum ermee vandoor gaan. Het blijkt nu wel dat hij naast de heroine een alcoholverslaving heeft. En dat is wel iets moeilijker te accepteren voor hem om daar iets aan te gaan doen. Hij heeft er dagen bij zitten dat hij niets drinkt maar ook dat hij zo 1,5 liter opdrinkt en hij wordt dan behoorlijk agressief en ja dan wil hij drugs.. Ik blijf dan rustig en zeg kom dan gaan we naar de stad en dan haal ik wiet. En dan is hij weer rustig. Hij heeft nu wel zijn ouders terug die ons financieel wat helpen en ik merk dat het hem veel doet dat hij hun weer terug heeft en weer een band kan opbouwen. Methadon haalt hij inmiddels niet meer op hij nam nog wel om de paar dagen een potje maar ik bemoei me er niet te veel mee als hij denkt het niet meer nodig te hebben dan zij dat zo. Nu heeft hij al aangegeven bij de iris dat hij niet meer geholpen hoeft te worden. En dat de methadon mag stoppen wat ik heel vreemd vond is dat zij ineens op huisbezoek willen komen. Ik wil er liever gewoon van af want ik heb rare dingen gehoord over huisuitzetting en diereninbeslagnames als je niet meer meewerkte met de iris en ik hoef hen niet in mijn huis. Ik vernam van zijn ouders dat zij niet kunnen geloven dat ik samen woon met een (voor kort nog) drugsgebruiker en dat ik zelf niet gebruik.. Heeft er iemand ervaring mee, het lijkt er namelijk op dat je dit niet kunt weigeren?"
"Hallo iedereen Zoals jullie misschien in eerdere berichten hebben gelezen is mijn vriend succesvol gestopt met heroine. Nu heeft hij sinds kort werk in de andere kant van het land waar hij ook moet verblijven en dat lukte de eerste weken goed. Sinds vandaag toen hij zijn methadon op moest halen heeft hij te horen gekregen dat hij vanaf maandag perse op een afspraak moest verschijnen en kreeg hij maar een enkel potje methadon mee. Hij heeft aangegeven dat dit niet kan aangezien hij dan zijn werk verliest en gevraagd of dat deze afspraak niet kon worden verzet evt in weekend maar hier wilde de medewerkers niets van weten. Zij wilde perse een contract zien van zijn 'baas' waaruit bleek dat hij werk heeft en daadwerkelijk aan het werk was.Ik heb daarop ook geprobeerd om een gesprek aan te gaan maar ik werd al buiten de deur opgewacht door een dreigende bewaking die mij dringend verzocht het terrein te verlaten en ik daar niets had te zoeken. Terwijl ik aan wilde dat hij aan het werk was en ook heeft mijn vriend gevraagd of ze het bedrijf niet even wilden spreken zodat zij het konden bevestigen. Nu heb ik samen met hem besloten om af te zien van deze zorg(als je dit al zo mag noemen) en hebben we het van een gebruiker die via een kringapotheek verkreeg een dosering voor de aankomende paar weken gehaald. Ik begrijp niet dat hun niet willen hebben dat het juist goed met iemand gaat en hem daarbij steunen, hij is nog hartstikke jong en het is zo knap dat hij de keuze gemaakt heeft om dr definitief mee te stoppen. Weet iemand een andere wijze dus misschien via dokter om toch aan zijn methadon te komen? Dit hadden we al eerder met de zorginstelling besproken of het niet mogelijk was om helemaal niet meer bij de post te komen gezien ik dacht dat het beter was om uit deze omgeving te komen vanwege evt terugvallen."
"Ja, het probleem is dat de zorginstelling er tussen zit. En we hebben al eerder overleg gehad met de behandelaar om het gewoon via de apotheek te verstrekken en dat werd geweigerd want hun wilden toezicht houden. Waar ze precies toezicht over willen houden geen idee, hij hoeft geen urine af te geven of iets dergelijks. Ik denk dat het puur gaat om zoveel mogelijk werk te houden en hebben ze gehoopt dat hij dus nu zijn werk hierdoor zou verliezen. In het verleden kwam er in een gesprek al naar voren dat ze vonden dat hij een uitkering moest aanvragen en stoppen met zijn bedrijf. Hier dacht ik anders over aangezien hij juist in zijn werk zijn ei kwijt konden en zonder werk wordt hij juist depressief en is de kans op terugval veel groter. En toen werd gezegd dat zij vonden dat ik hem dwong en pushte om te blijven werken. Als hij echt van een uitkering wilde gaan leven dan kon ik hem daarin ook niet tegenhouden. Nu gaat het juiste hartstikke goed met hem en vernam ik van zijn familie dat ze bij hen hadden aangegeven ons nergens mee te helpen en het contact te verbreken omdat die behandelaar vermoedde dat ook ik aan de drugs zat. Dat kon niet anders want anders zou ik niet samenleven met een verslaafde. Ik ken hem al voor die tijd dat hij eraan verslaafd is geraakt en ik heb totaal geen verslaving en zou het niet eens proberen. Volgens hun zit mijn vriend er nog gewoon aan terwijl ik weet dat dit niet het geval is. Hij heeft het er ook zo mee gehad dat hij totaal niets meer wil weten van de verslavingszorg. Hij wil het gewoon via het adresje dat hij nu heeft kopen en dan zo snel mogelijk afbouwen en er vanaf zijn. Ik vertrouw die mensen ook weer niet helemaal aangezien methadon had gekocht met datum van een jaar oud en dr leken wel iets van slingertjes door te zitten. Hij heeft het al wel gebruikt en het werd gelukkig wel. Van zijn familie heb ik vernomen dat ze terug gebeld werden door de instelling en dat die aangaven dat er een ander beleid was en bezuinigingen en dat er daardoor iedere dag methadon moest worden afgehaald? Maar goed van mij zijn ze nog niet af ik ga sowieso een klacht indienen tegen de behandelaar. Volgens jullie kan het dus ook via de apotheek? En dan eerst naar de dokter? De dokter verwijst hem namelijk weer door naar de iriszorg."
"Contracten krijg je vaak in loondienst, als ondernemer is dit veel minder gebruikelijk. Sterker nog, met een contract zou het kunnen betekenen dat je een fictieve dienstbetrekking hebt waardoor je achteraf problemen krijgt met de belastingdienst. Ik vind het ook echt niet kunnen dat deze zorginstelling er probeert voor te zorgen dat je niet langer kunt werken zodat je er dagelijks je portie kan komen halen. Deze tijd is hij doorgekomen door het te kopen via iemand die heroine via ziekenhuis verkrijgt. Alleen is de zorginstelling erachter gekomen dat het ook verhandeld wordt en vernamen wij dat ze nu het beleid willen veranderen en willen ze dat de mensen dagelijks komen om hun potje bij de instelling in te nemen. Ik vind dat werken juist erg belangrijk is voor mensen die gebruiken om er juist uit te komen. Ik weet ook dat hij een van de weinige was die nog fulltime ernaast werkte en hun konden dat eigenlijk niet geloven. Toen hij ver heen was in zijn verslaving gaf hij ook aan het eigenlijk niet meer te kunnen, het werk dan. Maarja hij had het geld ook nodig om zijn verslaving te betalen dus werken ging hij wel. Inmiddels heeft hij op dit moment een terugval gehad. Ik vind het heel moeilijk om hun nu nog te steunen want ik had eigenlijk net al het vertrouwen weer in hem. Ik heb hem erg vrij gelaten mbt geld en er lag ook continu veel geld aan contanten in huis. Ik had er de afgelopen tijd niet echt zicht meer opgehouden. Nu is het zo dat het af en toe een tientje was maar hij heeft werkelijk weer een probleem. Merk het in zijn gedrag en overtuigen dat hij zonder niet fatsoenlijk kan werken. Erg triest vind ik de situatie en onbegrijpelijk. En ik snap er niks van volgens zijn zeggen. Ik heb het altijd wel snel in de gaten bij hem dat hij weer gebruikt. Die speldenknop ogen en ik weet genoeg. Hij had al langer last met werken van hartklopping en had voor zichzelf besloten om te stoppen met methadon en daarvoor tijdelijk heroine te gebruiken Ik ben niet iemand die uit mn dak schiet omdat hij een terugval heeft en dat had ik hem ook gezegd, praat met mij voordat je er weer aan verslaafd was. Nu moet ik wel zeggen dat er een strafzaak 2 weken terug was uit de periode dat hij op straat woonde en waarschijnlijk gaat het betekenen dat hij 3-4 weken de gevangenis in moet. Ook waren er nog wat meer dingen oa belastingdienst die langskwamen en was natuurlijk veel geld verdwenen die periode waardoor er waarschijnlijk nogal een naheffingsaanslag aan zit te komen. Deze zaken die de heroine veroorzaakt heeft zorgen opnieuw dat hij zijn toevlucht zoekt in de heroine. Ik voelde natuurlijk ook langer aan dat als hij te veel stress zou krijgen, zou terug gaan vallen. Dat zei mijn intuïtie al. Tis erg om te zeggen maar af en toe hoop ik op een overdosis zo zat word ik het. Is natuurlijk niet mogelijk bij chinezen. Ook denk ik bij mezelf als ik de deur uitstap dan ben ik overal vanaf, ben nog heel jong en zoek het lekker zelf maar uit! Hij zegt mij nu in ieder geval nu niet te kunnen stoppen, want dan trekt hij de 13u niet dat hij aan het werk is en onderweg. Ik heb gezegd dat hij het maar uitzoekt hoe hij dan aan geld ervoor komt. Hij kan op dit moment niet over geld beschikken, maar hij zit nu te poffen bij de dealer, neem ik aan. Geen idee, ken ook zijn boze buien van jaar geleden dus verwacht dat ik kan gaan meewerken met geld verstrekken anders gaat hij uit zijn plaat. Ik weet ook niet goed meer hoe ik tegen hem moet doen. Ik wil die rotzooi niet in huis hebben dus ik zei hem als je het zo nodig moet gebruiken dan doe je het maar in de auto. Uit zijn woorden begrijp ik dat het allemaal wel mee valt en dat hij het nu onder controle heeft Het leven is nu eenmaal hard en dat geldt voor iedereen wordt er doodmoe van als hij bij elk wissewasje gaat terugvallen. En zijn ouders zijn zo trots op hem, dat vind ik echt zo sneu ze waren al bezig met de erfenis op hem te gaan overdragen, wil hun ook geen pijn doen om het te vertellen. Ik loop er nu alleen mee en dat voelt ook niet erg prettig want nu is het pas even aan de gang maar zo lang duurt het niet voor het echt weer uit de hand loopt.. Moet ik hier weggaan rennen? Of hoe denken andere gebruikers ervan?"
"Ik wist al wel dat hij van die methadon af wilde want hij is al maanden s'nachts ontzettend aan het nachtzweten echt kletsnat. Hij heeft zich helemaal laten onderzoeken, hij dacht dat ie wat zou mankeren maar was dus kerngezond. Ja hij heeft een dag midden in de zon met 34 graden moeten werken van het zomer. Ik kreeg er ook niet in dat als je zwaar lichamelijk werk doet midden in de zon dat iedereen er last van kreeg. Hij gelooft dat niet want vroeger had hij daar nooit last van. Volgens mij heeft hij gewoon een zonnesteek gehad maar hij denkt dat het allemaal door de methadon komt. En dat zit volgens mij meer tussen zijn oren, hij was gezakt naar 2 ml dus veel last kan hij daar volgens mij echt niet van gehad hebben. En naar zijn zeggen, heeft hij besloten te stoppen met de methadon door het vervangen door heroine. En dat dan zonder te overleggen, maar hij wist dat ik het er niet mee eens zou zijn dus hij dacht dat ik er niet achter zou komen. Ondertussen haalden we nog die methadon bij een kennis en is dat ook gewoon gebruikt. Misschien is er iets minder gebruikt. Hij zegt naar zijn zeggen het helemaal onder controle te hebben. En het valt allemaal wel mee. Ondertussen bezoekt hij een dealer wel iedere dag voor 10 euro. Hij gebruikt ook nog 10 euro aan wiet en dan nog wat methadon. Ook kreeg ik de schuld dat doordat ik wilde dat er minder geblowd werd hij nu een terugval heeft gekregen. Eigenlijk heeft hij nu zijn antwoorden weer klaar en ik heb er mee te leven en anders moet ik maar vertrekken. Ik snap niet dat als je paar maanden op straat geleefd hebt en je leven nu eigenlijk op orde hebt je dan nog terug verlangt naar dat leven. Hij heeft de steun van mij, het contact met zn ouders is weer goed, en heeft geen verkeerde vrienden. Het kan er bij mij niet in, wil je dan gewoon je leven in ellende leven? Ik heb voorgesteld om er even tussen uit te gaan. Even wat anders na het gezeur van de afgelopen tijd. Voelde hij op zich wel wat voor, maare dan moest wel eerst het project aflopen waar hij nu bezig is. Kan dus zo januari worden. Ik denk dat ik dan maar een weekendje weg boek en hopelijk is hij dan niet zo wispelturig als afgelopen dagen want dan gaat ie waarschijnlijk niet mee. Ik word er moedeloos van, het lijkt wel een puber! Dat hij naar de gevangenis moet weet ik ook niet zeker. Zaak was geseponeerd aan gebrek aan bewijs en nu wordt het opnieuw bekeken. Kan dus nog maanden duren. En daarnaast hebben ze eigenlijk vrij weinig bewijs. Hij heeft verder weinig op zijn kerfstok dus ik vrees dat het ook nog kan uitlopen op taakstraf, boete of vrijspraak. Hoogst mogelijke was volgens advocaat 3 weken.. Ik ben ook bang voor dat hij de bak in moet, dan lijkt me dat hij juist verkeerde kant op slaat. Mijn gevoel zegt dat hij het leven nooit aan gaat kunnen. En ik snap ook niet dat hij er ook nog om kan lachen??!! Ik heb zoveel voor hem gedaan en dan krijg ik dit terug.Toen het financieel slecht ging was zijn leven wel goed en kon hij zonder drugs. En gaat het financieel goed dan vliegt ie weer naar de dealers. Naar aanleiding van het programma verslaafd wat hij heeft zitten kijken zei hij me dat hij het weer ging proberen om te stoppen. Hij was zo blij dat hij gestopt was, zei hij. Nou eerst zien dan geloven. Ik zal hem wel gaan eisen dat hij zelf zijn dealers aan gaat geven bij politie, want anders doe ik het."
"dankje voor je antwoorden leveldesigner, Als ik hem zo zie weg glijden dan zou ik hem zou graag willen wakker schudden. Ik kom gewoon niet bij hem binnen. Echt zo moeilijk. Ik weet dat hij enorm afhankelijk van mij is, dat maakt het ook zo moeilijk voor mij om te vertrekken. Ik ben daar zo gevoelig voor. Het voelt alsof hij enorm op mij steunt. Heel moeilijk om uit te leggen. Hij heeft op straat geleefd en snap niet dat hij dan als het goed gaat, dit op het spel wil zetten. Hij heeft een huis, werk en liefde en dan toch dat leven? Hij geeft wel aan dat hij moeite heeft om te werken. En dat heb ik hem al eerder gezegd, als jij vindt dat je het niet aan kan dan gaat die auto eruit. Dan hoor ik daar niets meer over maar ik vermoed dat het toen weer begonnen is, of al was. Misschien dat het werken hem echt te zwaar valt, maar ja hij haalde er eerder wel voldoening uit. Inmiddels heeft ie vandaag zijn werk opgezegd voor de aankomende week en gaat hij weer zelf poging doen om af te kicken. Eerst zien, dan geloven. Is wel menens volgens mij, want hij was er weer helemaal klaar mee. Hij heeft me gezegd dat hij het in ieder geval niet voor mij doet, want veranderen voor mij deed hij niet. Nou goed, beter nog wat mij betreft. Methadon afbouwen heeft hij zelf gedaan, heb ik me niet mee bemoeit. Het leek mij al niet zo'n goed plan. Hij begon op 7,5 en nu naar 2. Hij blowt echt 10 euro per dag. Dat is volgens mij veel, maar hij wordt daar gezellig van. En dat heeft hij echt wel nodig voor het afkicken, dan heeft hij minder zin in heroïne heb ik het idee. Die 10 euro aan heroine klopt wel aardig. Anders had ik het wel eerder in de gaten gehad. Vorig jaar gaf hij er rustig 100 tot 150 euro aan uit en dat zou ik dan wel weer hebben moeten merken. Iedere dag werden er grote bedragen opgenomen dus ik neem aan dat het dan toen voornamelijk daar naar toe gegaan is. Hij moet nu echt wel gaan stoppen, want dit ga ik geen jaar meer volhouden. Wil ook nog een beetje een prettig leven, en hij wordt van heroïne nou niet echt een prettig persoon. Eerder een egoïstisch dictator zonder gevoelens. En vandaag erkende hij wel dat het hij weer verslaafd was, eerder niet."