Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe verander ik papaver ?!

Hoe verander ik papaver ?!

43 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vond een paar Opium-joints helemaal niet tegenvallen. :stoned:
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey mensen !

Ik ben erachter gekomen dat wij in de achtertuin een papaverplant hebben staan (ja de grote groene bollen)

Ik weet hoe ik ruwe opium hieruit verkrijg ! IK HEB ALLEEN 1 PROBLEEM :(

Ik kan er ongeveer 2-4 bollen van plukken, meer niet !

Als ik 2-4 bollen inkerf, laat bloeden, en het laat drogen tot ik zwarte "Ruwe Opium" heb, is dit dan genoeg om een goed effect te ervaren ? (Let op : het zijn maar max. 4 bollen !) ik heb geen idee hoeveel ruwe opium ik hieruit kan krijgen !

Reactie(s) worden echt gewaardeerd, ik ben namelijk van plan om ze vanavond in te snijden en het dus morgenavond te gebruiken... (ik moet om 17:00 - 20:00 werken)

Kan ik het trouwens vanaf de ochtend tot 20:00 laten staan ? Of bederft het dan of zoiets geks ?

Of kan ik het gewoon zolang in de openlucht (slaapkamer) laten staan ?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kan best lang buiten blijven staan. Afhankelijk van het soort papaver en de potentie van je spul merk ej miscchien wel wat. Zou alleen niet de wonderen van de wereld verwachten. van echt gemaakte Opium had ik ongeveer 0.3-0.4 gram nodig om goede effecten te voelen.
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Het kan best lang buiten blijven staan. Afhankelijk van het soort papaver en de potentie van je spul merk ej miscchien wel wat. Zou alleen niet de wonderen van de wereld verwachten. van echt gemaakte Opium had ik ongeveer 0.3-0.4 gram nodig om goede effecten te voelen.
Klik om te vergroten...

zo dat is aardig wat..

ik wil straks een aantal bollen insnijden (mag ik de bollen na insnijden eraf halen, en in een open plastic-bakje op mijn kamer laten drogen ?)

kan ik het dan morgenmiddag verkruimelen en zoals op internet staat, door een joint heendraaien (zonder wiet eerst) (lange vloei is op dus hopelijk kan ik het ook gewoon door een "shagje" heen doen :smoke: ) "lijkt me wel toch ? zolang de Opium-rook maar binnenkomt ?"
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm vooruit, maar ik ben nog steeds benieuwd wat je ouders ervan vinden als je hun papaverplant hebt geconsumeerd :P
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#6
leveldesigner zei:
Opium wordt enkel in kleinere kring verkocht onder liefhebbers, en je moet dus net zo iemand treffen. Wat dat betreft is het vinden van heroine toch inderdaad veel gemakkelijker.

Over het produceren van heroine, daar komt meer bij kijken dan enkel azijnzuur en filteren. het is nog een heel proces om dope te maken, maar dat terzijde.

Over de werking van opium, zou me er niet teveel van voorstellen hoor. Dus mocht je t nooit vinden dan mis je ook niet echt iets. Heb zelf eens een gram ervan gerookt op folie en voelde weinig. Wel lekker warm gevoel en rustig, en sliep er lekker op. Maar dat was t dan ook, viel me eerlijk gezegt zwaar tegen. (denk dat ik me er veels te veel van had voorgesteld ) En de kwaliteit ervan was erg goed, dus daar lag het niet aan.
Om een vergelijking te treffen, vind een valium nog lekkerder dan opium, dus dat zegt genoeg.

Maar, probeeer gerust, t kan geen kwaad t een keer te doen.
je kunt er verslaafd aan raken, en de afkick lijkt op die van heroine, maar dan vele, veeeeele malen lichter.

succes,
Klik om te vergroten...

Hey man bedankt voor je reactie !

Ja weetje, ik heb nog wat meer info erover opgezocht enzo, en ik denk dat ik het ook echt nog een tijd links laat liggen, ik hou het de komende tijd gewoon even bij wiet en verder geen schadelijk spul !

Denk wel dat ik het ooit zal proberen, als ik ergens in de twintig ben, kan altijd nog zeg ik maar.

Als je iets als Diazepam (valium) of benzo'tje lekkerder vond als Opium, kan ik me wel voorstellen dat het iets compleet anders is inderdaad !

Groeten :stoned:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Had dat er niet mee te maken dat je in die tijd verslaafd was aan Heroïne en je opioide-receptoren nogal wat klappen te verduren gehad hadden, i.t.t. je GABA-receptoren denk je? Ik vond Opium namelijk vet veel chiller dan diazepam. :P
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Denk ook dat het of met de gewenning voor opiaten te maken had of de manier consumptie. Opium roken werkt alleen goed met zo'n ouderwetse Opium pijp en kaars eronder. Anders is een thee ervan zetten erg effectief.

Heb zelf 1 keer Opium gehad toen ik door Azië aan het reizen was en vond het zelf wel echt heel lekker spul. Zo lekker dat ik blij ben dat het hier niet echt te krijgen is. Valium vind ik ook best lekker hoor, maar komt niet in de buurt van Opium voor mij.
Klik om te vergroten...

Wat jij hier vertelt, Psychedelibee lijkt me best wel tof man !

Dan ben je op vakantie, in een ( erg mooi land ) Azië dus, en dan maak je daar een Opium-Ervaring mee, geweldig.

Maar ik zie wel wanneer de Opium op mijn pad komt, ik weet wel dat ik hier nog een aantal jaren mee ga wachten, ik hou het voorlopig maar gewoon even alleen bij wiet, that's it.


:wink:

Groetjes,
Matthijs
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk ook dat het of met de gewenning voor opiaten te maken had of de manier consumptie. Opium roken werkt alleen goed met zo'n ouderwetse Opium pijp en kaars eronder. Anders is een thee ervan zetten erg effectief.

Heb zelf 1 keer Opium gehad toen ik door Azië aan het reizen was en vond het zelf wel echt heel lekker spul. Zo lekker dat ik blij ben dat het hier niet echt te krijgen is. Valium vind ik ook best lekker hoor, maar komt niet in de buurt van Opium voor mij.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klopt helemaal Fool, ik zat toen zwaar aan de heroine, dus dan merk je zowiezo amper tot niets van opium. Maar, ik kende toen iemand die 1 a 2 keer heroine had gebruikt, en dat was toen alweer maanden geleden, en met hem rookte ik de opium. En ook hij vond het niet super (wat natuurlijk kan worden verklaard omdat hij het misschien ook onbewust vergeleek met heroine). Niet dat t niet lekker was hoor, hij genoot er wel van maar vertelde me er meer van voor te stellen. Hij vond de roes te licht als ik het me goed herinner, ( is alweer 20 jaar geleden, dus kan me niet alles meer goed herinneren).

Ik wilde dit al eerder zeggen maar voel me dan zo'n oude lul. Maar vind dat ik t toch even moet vermelden aan de topic starter Mvematthaus nu hij al enkele keren heeft vermeld dat hij dan wel wacht tot hij in de 20 is. Waaruit ik denk op te maken dat hij nu misschien rond de 16 or 17 jaar is. Wat ik zeggen wil is dat drugs je hersenen kunnen veranderen, en vooral tot rond de 22 ste levensjaar ofzo zijn je hersenen nog vol in ontwikkeling. Drugs kunnen juist in die ontwikkelings fase ontzettend beschadigend werken, iets waar je later wellicht heel erg veel spijt van zult krijgen. Ben nu 50 en begon zelf met drugs op mijn 20 ste levensjaar, en heb zo wat alles gebruikt wat los en vast zit. Dus ergens heb ik geen recht van spreken, maar wilde het je toch even graag zeggen.

Maar, uit je uitspraken maak ik al op dat je het rustig aan wilt doen en t wilt uitstellen. Hou het inderdaad bij een blowtje, en misschien een biertje af en toe. Alhoewel alcohol ook een hard drug is.

Sorry voor mijn "vaderlijke" waarschuwing, maar het zou zo zonde zijn.
Maar, zoals ik al zei, denk dat je al de juiste instelling hebt en je nieuwsgierigheid naar drugs prima kunt bedwingen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
leveldesigner zei:
Klopt helemaal Fool, ik zat toen zwaar aan de heroine, dus dan merk je zowiezo amper tot niets van opium. Maar, ik kende toen iemand die 1 a 2 keer heroine had gebruikt, en dat was toen alweer maanden geleden, en met hem rookte ik de opium. En ook hij vond het niet super (wat natuurlijk kan worden verklaard omdat hij het misschien ook onbewust vergeleek met heroine). Niet dat t niet lekker was hoor, hij genoot er wel van maar vertelde me er meer van voor te stellen. Hij vond de roes te licht als ik het me goed herinner, ( is alweer 20 jaar geleden, dus kan me niet alles meer goed herinneren).
Klik om te vergroten...
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je opium met heroine vergelijkt het wel redelijk tegenvalt. Daarbij vraag ik me af of jullie toen wel de meest effectieve methode van gebruik hebben gehad. Het effectief roken van opium schijnt nog best een uitdaging te zijn. Ik heb er toen eerst een paar joints van gerookt en vond dat ook zwaar tegenvallen, het effect leek op stoned zijn van wiet maar dan iets sterker. Daarna heb ik thee geprobeerd en daar had ik echt dat heerlijke nodden en euforie. Maargoed heroine zal vast een veel heftiger effect geven.
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
mvematthaus zei:
Joo jullie zijn echt chill :hearteyes:

"Psychedelibee" , "Fool" , & "Leveldesigner"

toffe gasten :rock:
Klik om te vergroten...
Drugs gebruiken is niet perse cool te noemen hoor.
Klik om te vergroten...

Haha, nee zeker niet, dat ik bedoelde ik ook niet, ik zei dat gister zomaar uit het niets nadat ik je laatste reactie had gezien, ik was even vrolijk maar moest daarna ook weer weg
:wink:

Weet jij trouwens hoe het komt dat je van speed (als je in een wat donkerdere ruimte bent) OOK hele grote pupillen hebt net als met XTC op ? (deze vraag wordt mij nu geloof ik wel 5 x per dag gesteld dus als ik het antwoord ook weet zou dat wel fijn zijn)
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
leveldesigner zei:
Klopt helemaal Fool, ik zat toen zwaar aan de heroine, dus dan merk je zowiezo amper tot niets van opium. Maar, ik kende toen iemand die 1 a 2 keer heroine had gebruikt, en dat was toen alweer maanden geleden, en met hem rookte ik de opium. En ook hij vond het niet super (wat natuurlijk kan worden verklaard omdat hij het misschien ook onbewust vergeleek met heroine). Niet dat t niet lekker was hoor, hij genoot er wel van maar vertelde me er meer van voor te stellen. Hij vond de roes te licht als ik het me goed herinner, ( is alweer 20 jaar geleden, dus kan me niet alles meer goed herinneren).
Klik om te vergroten...
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je opium met heroine vergelijkt het wel redelijk tegenvalt. Daarbij vraag ik me af of jullie toen wel de meest effectieve methode van gebruik hebben gehad. Het effectief roken van opium schijnt nog best een uitdaging te zijn. Ik heb er toen eerst een paar joints van gerookt en vond dat ook zwaar tegenvallen, het effect leek op stoned zijn van wiet maar dan iets sterker. Daarna heb ik thee geprobeerd en daar had ik echt dat heerlijke nodden en euforie. Maargoed heroine zal vast een veel heftiger effect geven.
Klik om te vergroten...

Joo jullie zijn echt chill :hearteyes:

"Psychedelibee" , "Fool" , & "Leveldesigner"

toffe gasten :rock:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
mvematthaus zei:
Joo jullie zijn echt chill :hearteyes:

"Psychedelibee" , "Fool" , & "Leveldesigner"

toffe gasten :rock:
Klik om te vergroten...
Drugs gebruiken is niet perse cool te noemen hoor.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
mvematthaus zei:
Joo jullie zijn echt chill :hearteyes:

"Psychedelibee" , "Fool" , & "Leveldesigner"

toffe gasten :rock:
Klik om te vergroten...
Drugs gebruiken is niet perse cool te noemen hoor.
Klik om te vergroten...
Wow jullie zelfvertrouwen zal wel gelijk omhoog schieten nu :smoke:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
ooscaar zei:
Psychedelibee zei:
mvematthaus zei:
Joo jullie zijn echt chill :hearteyes:

"Psychedelibee" , "Fool" , & "Leveldesigner"

toffe gasten :rock:
Klik om te vergroten...
Drugs gebruiken is niet perse cool te noemen hoor.
Klik om te vergroten...
Wow jullie zelfvertrouwen zal wel gelijk omhoog schieten nu :smoke:
Klik om te vergroten...

Ewa toffe gasten, waarom is mijn naam niet genoemd?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
in nederland staan ook weleens hele velden wiet, volgens mij mannetjes en vrouwtjes door elkaar. het zaad gebruiken ze voor vogelvoer bijvoorbeeld, je hebt het dan niet over een super speciaal gekweekte versie van cannabis, en zal nagenoeg geen thc bevatten, hetzelfde geld voor de maanbol. in talibanland bevat dat sap 10% werkzame stof, de meeste andere soorten maanbol bevatten bijna geen werkzame stoffen.

heb ik van wikipedia.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is inderdaad zo dat van nature je pupillen groter worden wanneer je in het donker bent. Eerlijk gezegt is dit een verkeer voorstelling van zaken. De pupil zit achter de iris en is altijd even groot, het is de iris (dat wat je ogen een bruine, blauwe, groene of grijze kleur geeft en wat dus rond/voor de pupil zit) die samen trekt of uitzet. En wat dus maakt dat het lijkt alsof je pupil groter of kleiner wordt. Heeft gewoon te maken met hoeveel licht er toegelaten mag worden in het oog. Is het erg licht buiten dan knijpt de iris als een kringspier samen zodat er nog maar een klein gaatje open blijft waardoor het licht op de pupil valt.

Nu over drugs, alle opwekkende middelen hebben dit effect inderdaad, zoals coke en speed,
en vreemd genoeg zelfs paddo's en LSD, wat weer geen opwekkende middelen zijn zoals we weten. Helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven waarom drugs dit doen met onze ogen.

Trouwens, opiaten in het bijzonder doen juist het tegenovergestelde. Heb je heroine, opium of methadon op dan heb je juist hele kleine pupillen, als spelden prikjes, zelfs in het pikdonker.
Maar waarom dit is ?????
:rolleyes:

Nooit me echt af gevraagd maar zou t nu ook wel willen weten, dus wie weet het antwoord mag het zeggen.
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Papaver somneferia moet je hebben. De rest is crap. Somneferia hebben ze soms in tuincentra. Gekartelde olijfgroene bladeren. Lange stelen met dikke bollen. Op sommige plekken zijn ze wild uitgezaaid. Als ze niet doorgeteeld zijn wordt je al kwartier high van de papavermelk zelf. Echt veel meer kicks haal je er niet uit. Te zwak zonlicht hier.
Opium heeft de koperen ploert nodig.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Koperen ploert? vertel...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."