#1
Dat risico is er zeker, met name wanneer iemand zich zelf niet onder ogen durft te zien en zich niet kan overgeven aan de trip. Met de serieuze problemen die de TS beschrijft zou een psychedelische trip zeker kunnen helpen, maar dan wel onder begeleiding van een ervaren therapeut of sjamaan. Psychedelica moet je in serieuze gevallen niet in je eentje doen, dat kan alleen als je veel ervaring ermee hebt of wanneer je gewoon goed in je vel zit.Fool zei:Denk je niet dat er ook een mogelijkheid bestaat dat hij er nog veel depressiever van kan gaan worden? Wat ik bij een nuchtere depressieve vriend van mij zag is dat alles waar ik lichtpunten in zag, hij met dezelfde uitleg juist de minder vrolijke dingen eruit las. Een verschil in perceptie die alles veel grauwer tekende. Ik zou zelf bang zijn dat dit tijdens een trip juist zou kunnen verergeren.Mindless zei:Los van dat denk ik dat het sowieso ook een goed idee is om psychedelica te gebruiken voor introspectie. Er zijn veel gevallen bekend waarbij mensen door dergelijke inzichten weer het mooie van het leven kunnen zien.
Maargoed, ik denk zeker dat psychedelica een goede tool kunnen zijn om de kern van de problemen aan te pakken. Ketamine zou een goede kunnen zijn om de chemische balans in je hersenen wat meer op orde te krijgen. Methadon of andere downers zullen de problemen alleen onderdrukken, als je er baat bij hebt is er natuurlijk niks mis mee maar de kern van het probleem aanpakken kun je er niet mee helaas.