Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraag

vraag

41 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fool zei:
Mindless zei:
Los van dat denk ik dat het sowieso ook een goed idee is om psychedelica te gebruiken voor introspectie. Er zijn veel gevallen bekend waarbij mensen door dergelijke inzichten weer het mooie van het leven kunnen zien.
Klik om te vergroten...
Denk je niet dat er ook een mogelijkheid bestaat dat hij er nog veel depressiever van kan gaan worden? Wat ik bij een nuchtere depressieve vriend van mij zag is dat alles waar ik lichtpunten in zag, hij met dezelfde uitleg juist de minder vrolijke dingen eruit las. Een verschil in perceptie die alles veel grauwer tekende. Ik zou zelf bang zijn dat dit tijdens een trip juist zou kunnen verergeren.
Klik om te vergroten...
Dat risico is er zeker, met name wanneer iemand zich zelf niet onder ogen durft te zien en zich niet kan overgeven aan de trip. Met de serieuze problemen die de TS beschrijft zou een psychedelische trip zeker kunnen helpen, maar dan wel onder begeleiding van een ervaren therapeut of sjamaan. Psychedelica moet je in serieuze gevallen niet in je eentje doen, dat kan alleen als je veel ervaring ermee hebt of wanneer je gewoon goed in je vel zit.

Maargoed, ik denk zeker dat psychedelica een goede tool kunnen zijn om de kern van de problemen aan te pakken. Ketamine zou een goede kunnen zijn om de chemische balans in je hersenen wat meer op orde te krijgen. Methadon of andere downers zullen de problemen alleen onderdrukken, als je er baat bij hebt is er natuurlijk niks mis mee maar de kern van het probleem aanpakken kun je er niet mee helaas.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
maar dan wel onder begeleiding van een ervaren therapeut of sjamaan. Psychedelica moet je in serieuze gevallen niet in je eentje doen, dat kan alleen als je veel ervaring ermee hebt of wanneer je gewoon goed in je vel zit.
Klik om te vergroten...
Dit is precies de toon die ik in dit topic nog een beetje miste. :P
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#3
.
De hypothese waarom ketamine depressie zou kunnen verhelpen is dat deze mogelijk de vorming van nieuwe synapsen bevorderd in de hersenen door de verhoging van de BDNF. Niet door de inzichten die een dosering ketamine je kan geven. :wink:
Klik om te vergroten...
ik ga morgen verder in op de andere reacties,maar ik hoop dat Fool nog online is.
Ik ga me vanavond even goed verdiepen in wat jij hier zegt over de verhoging van de BDNF.
Ik heb namelijk morgen een behandelplanbespreking met de psychiater. Ik moet goed kunnen onderbouwen waarom ik denk dat ketamine beter werkt dan reguliere antidepressiva. Fool, reguliere antidepressiva verhoogt de serotonine, dopamine of noradrenaline in de synaptische spleet. Toch? Waarom zou denk je de psychiatrie ineens zo geïnteresseerd zijn in de werking van ketamine. Het doet iets wat beter werkt dan wat de verschillende groepen antidepressiva tot dusver in de hersenen kunnen bereiken.wat is in makkelijk te begrijpen taal het verschil in werking van ketamine en antidepressiva. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel te vragen. Ik moet dus kunnen onderbouwen morgen,waarom de verhoging van de BDNF beter is, dan wat antidepressiva doet
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben nog online en zal een poging doen het in begrijpbare taal op te schrijven, ik hoop dat dit een beetje is waar je op doelde? :)

Gewone/reguliere antidepressiva probeert meestal de activiteit van neurotransmitters(doorgeefstofjes) op verschillende manieren te verhogen en gaan er dus bij de behandeling vanuit dat iemand depressief is doordat de werken van deze neurotransmitters(meestal serotonine) te laag is. Óf dat er iets aan de hand is dat door een verhoogde activiteit kan worden opgevangen.

Ketamine stimuleert echter een eiwit die op zijn beurt verantwoordelijk is voor het 'repareren' van zenuwcellen en het genereren van nieuwe zenuwcellen en communicatiekanalen tussen deze cellen. Je zou dus kunnen stellen dat bij een behandeling met ketamine je er vanuit gaat dat iemand depressief is doordat er te weinig hersencellen, te weinig verbindingen tussen hersencellen of 'kapotte' hersencellen zijn. Óf dat er iets aan de hand is dat opgevangen kan worden door deze verbeteringen.

*Dit is uiteraard wel enigszins versimpeld, maar dit is wel de kern waar het op neer komt. Het precieze, exacte mechanisme durf moet je me echter niet navragen, daar ben ik niet helemaal zeker van.

In ieder geval veel succes met je behandeling, waar je ook voor gaat! :)

Mocht je vanavond nog snel een vraag willen stellen, dan kan dat ook op de DF-tinychat. Ik zal de hele avond wel online blijven om te kijken of je nog langs komt. :)

http://www.tinychat.com/spacelord
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Denk je niet dat er ook een mogelijkheid bestaat dat hij er nog veel depressiever van kan gaan worden? Wat ik bij een nuchtere depressieve vriend van mij zag is dat alles waar ik lichtpunten in zag, hij met dezelfde uitleg juist de minder vrolijke dingen eruit las. Een verschil in perceptie die alles veel grauwer tekende. Ik zou zelf bang zijn dat dit tijdens een trip juist zou kunnen verergeren.
Klik om te vergroten...
Dat risico is er zeker, met name wanneer iemand zich zelf niet onder ogen durft te zien en zich niet kan overgeven aan de trip. Met de serieuze problemen die de TS beschrijft zou een psychedelische trip zeker kunnen helpen, maar dan wel onder begeleiding van een ervaren therapeut of sjamaan. Psychedelica moet je in serieuze gevallen niet in je eentje doen, dat kan alleen als je veel ervaring ermee hebt of wanneer je gewoon goed in je vel zit.

Maargoed, ik denk zeker dat psychedelica een goede tool kunnen zijn om de kern van de problemen aan te pakken. Ketamine zou een goede kunnen zijn om de chemische balans in je hersenen wat meer op orde te krijgen. Methadon of andere downers zullen de problemen alleen onderdrukken, als je er baat bij hebt is er natuurlijk niks mis mee maar de kern van het probleem aanpakken kun je er niet mee helaas.
Klik om te vergroten...
Jullie hebben gelijk. Het is bij dergelijke gevallen van zware depressie het beste om dit onder begeleiding te gaan doen. Ik begon over meditatie omdat dit niet enkel nuttig is om dieper te trippen, maar vooral om niet heen en weer geslingerd te kunnen worden door je eigen gedachten (resulterend in meer angst/een bad trip), omdat je je dan kunt distantiëren van die gedachten. Maar als iemand normaal vrijwel uitsluitend in zijn gedachten zit (volgens mij de hoofdreden voor depressie), is het inderdaad wellicht niet handig om dit allemaal in je eentje te gaan doen. Wel raad ik ikmik sowieso aan om te beginnen met meditatie. Dat kan in ieder geval geen kwaad en daarmee kun je op een langzaam tempo meer uit je hoofd/gedachten komen. Echte verbetering op de lange termijn is sowieso geen kwestie van even een keer goed trippen. Die psychedelica zou slechts dienen om een opening te creëren. Je zult fundamenteel moeten veranderen in je gewoonte om je eigen negatieve gedachten te geloven.

Er zijn trouwens wel retreats hier in Nederland, waar je onder begeleiding ayahuasca kunt doen, maar ook gewoon truffels.

Veel succes bij die behandelplanbespreking trouwens ikmik. Hopelijk staat je psychiater open om jou ketamine te laten gebruiken.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thx voor het meedenken en de hulp! Mindless, ik geloof absoluut in de werking van psychedelica ten behoeve van depressies en dergelijke.Ik heb onder andere een angststoornis en durf het niet aan.Vroeger ook fijne reizen gemaakt mbv paddestoelen en lsd,maar het is ook wel eens goed fout gegaan.daarbij heb ik mijzelf op laten nemen omdat ik mij zelf niet meer vertrouwde.ik ben bang dat als ik fout ga tijdens een trip,ik er in blijf of suïcidale acties onderneem.
Uit je hoofd gaan Dmv meditatie wordt ook aangeraden. Bij lentis werken ze veel met meditatie.
Ik heb een.jaar geprobeerd te voelen zonder psychiatrische medicatie.Dit resulteerde in het nog enigszins functioneren naar totale chaos en af en toe zelfmedicatie. Ik zal toch troep in mijn lichaam nodig hebben.
De behandelplanbespreking ging boven verwachting.de psychiater eerlijk verteld dat ik nu op een cruciaal punt sta.methadon.of ketamine.ben moe en heb geen zin meer in het eeuwige geouwehoer met antidepressiva. Het werkt niet,klaar.zij ziet in na mijn pleidooi,waar ik de nodige complimenten voor kreeg(zitten meerdere hulpverleners tijdens zo'n behandelplanbespreking je aan te gapen)dat het menens is.zij is bereid te kijken of ik off label ketamine kan krijgen.missie geslaagd.maar mede dankzij Fool.Door zijn reacties heb ik mijn pleidooi behoorlijk doordacht over kunnen brengen en kan ik hoogstwaarschijnlijk de gebruikelijke protocollen voor off label medicatie omzeilen.Dank Fool! Ik hou jullie op de hoogte.kan best zijn dat het een maand duurt,ze zijn hier nogal traag af en toe.lig inmiddels al weken het plafond te bestuderen,en daar kunnen voor mijn part nog best wat weken bij,gezien ik eindelijk perspectief heb.als ik start,houd ik wel ff een soort ervaringsverslag bij.altijd interessant.tot later!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fijn dat ik van dienst kon zijn, je hebt jezelf al naar een erg mooi resultaat gebokst! Ik hoop dat dit voor je aan gaat slaan en ben benieuwd naar je ervaringsdagboek en naar de stand over een paar weken! :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Super om te horen dat ze je willen helpen met de ketamine! En dat Fool je kon helpen. :) Super forum toch hier? :grin:

Ik had je toestand misschien wat onderschat. Het klinkt allemaal best heavy. Maar goed, meditatie kun je er dus altijd bij doen en eventueel op een later punt die psychedelica? In ieder geval heel veel succes toegewenst!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fijn om te horen dat je zo'n goed gesprek had, hoop voor je dat het lukt om ketamine te krijgen en dat het dan ook gaat aanslaan uiteraard.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Slecht nieuws. Ketamine wordt m niet.morgen een laatste poging doen, door via een zijdeur de man die erover gaat persoonlijk aan te spreken. Redenen: niet genoeg psychiatrische medicatie geprobeerd.( sinds 18e al vele soorten gehad, maar goed) protocol is eerst tig jaar nog meer van die rotzooi proberen.belachelijk.Oja dat ik in verleden aan zelfmedicatie heb gedaan met straatdrugs staat ook niet goed op je cv.terwijl dat wel moest wil iemand met zware depressies overleven als antidepressiva etc etc niet genoeg werken.wat doe je dan? Dan grijp je wel eens naar een middel om alles te vergeten.maar zoiets mag geen uitsluitsel geven van medicatie vind ik.anders zat ik nu toch ook aan de drugs? Ik kan toch als ik wil iedere dag drugs gaan gebruiken?nee dat doe ik niet,omdat ik het tot nu toe steeds weer blijf proberen.en de nieuwste behandelingen wil proberen.maar nee.Fuck it.dus ben gedoemd tot de meer rigoureuze stappen nu.wil ik nog kwaliteit van leven en niet eindigen als Joost zwagerman,dan ga ik toch voor de methadon.ik moet wel.heb mijn suïcidale ogenblikken en ook in.opname ben je niet veilig voor je eigen gedachtengang.ze weten het hier.en ga op onderhoudsdosis methadon.iemand die mij nog iets kan vertellen over methadon.vooral het feit dat het zijn werking op Den duur verliest.daar ben ik bang voor.blijft het trauma's onderdrukken?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat jammer joh, dat ze niet het pad van Ketamine opwillen. Een heel klein beetje snap ik hun beweeg redenen wel. Ergens zijn ze misschien bang dat je Ketamine als party drug gaat gebruiken, en dat zij dan jouw dealer zijn zeg maar. Ongegrond natuurlijk, maar artsen zijn erg voorzichtig op dit soort vlakken. Moeten ze natuurlijk ook wel zijn, maar in dit geval, jouw geval, pakt t daarom slecht uit. Moet zelf wel zeggen dat ik mijn bedenking heb over Ketamine voor jou en je aandoening. Of het echt zal helpen. Maar, dat zegt niets, want zelf heb ik nooit Ketamine gebruikt, ken enkel alle verhalen erover hier. Heb wel veel LSD en paddo's gebruikt vroeger, maar daar lijkt t niet echt op te lijken.

Maar goed, men heeft dus besloten dat je aan de methadon kan en mag. Dat is toch een goed feit, want als ik me niet vergis was dit ook je eerste idee en kwam die ketamine later. En aangezien je goede effecten hebt bereikt met heroine zou methadon ook goed kunnen zijn tegen je depressies. Wordt natuurlijk uitproberen maar ik denk wel dat het even zo goed zal werken voor je.

Over dat het afzwakt naar gelang van tijd, dat valt wel mee hoor. Natuurlijk neemt t iets af over tijd, maar niet in die mate dat t alarmerend voor je zou kunnen uitpakken. Ook verwacht ik niet dat je na verloop van tijd steeds je dosis zou moeten verhogen voor hetzelfde effect. Dit is enkel zo wanneer men methadon neemt voor het verdovende effect, stoned zijn dus. Maar neem je t als medicatie dan valt dat allemaal reuze mee.

Even nog over inname van methadon. Heb zelf 3 keer een kuur gehad, vele jaren geleden. Bij elkaar zal ik zo'n 3 jaar het gebruikt hebben. Kan dus wel uit eigen ervaring spreken qua methadon. En over het toedienen van het middel wil ik graag nog dit kwijt. Methadon werkt 24 uur zegt men. Maar zelf ervoer ik dat nooit zo, en met mij vele anderen niet. De eerste 6 tot 8 uur na inname heb je een piek en daarna zwakt t af. Daarom nemen vele gebruikers 2 keer per dag hun portie, (ze delen dus hun hoeveelheid op in 2 delen en nemen dan het eerste deel s ochtends en het tweede deel rond 6 uur s avonds. Waarschijnlijk zal men jou dus 1 maal per dag verstrekken, en waarschijnlijk zal dit in het begin wel goed vallen. Maar toch zou ik als ik jou was kenbaar maken dat 2 maal daags beter is. Ook qua bloedspiegel. Methadon is typisch een middel dat een bloedspiegel moet opbouwen. Daarom ook duurt het even eer het volledig werkt, ook niet onbelangrijk. Zelf voelde ik nml nooit iets de eerste dag van het middel. Pas na 2 dagen innemen begon het te werken bij me, en was het pas de 3de dag volledig werkzaam. Onthoud dit dus alsjeblieft, anders denk je dat t helemaal niet werkt de eerste 48 uur.

Heel veel succes,
Leveldesigner
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#12
En wat helemaal absurd is,gezien de zelfmedicatie in het verleden(wat eigenlijk er niet toe doet,want ik ben nooit verslaafd geweest) wordt de 'k' dus ook off label niet aan mij gegeven.terwijl de patiënten hier volgestopt worden met lorezepam .de godganse dag.ik mag drie maal daags zo'n ding gewoon ophalen bij de verpleging en om te slapen nog een temazepam.ik weiger iedere vorm van pammetjes dagelijks.ik neem ze niet,terwijl mijn medepatiënten elke dag als een stel junkies bij de verpleging staan om hun zoveelste pammetje te halen.bewijst dit niet dat ik niet bepaald verslavingsgevoelig ben.dat ik ketamine nooit zou misbruiken.? Lorezepam is geen oplossing. Zien ze dan niet dat methadon voor mij in principe de laatste halte is.bizar.ik snap er niks meer van.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toffe man ben jij,leveldesigner. Dat je altijd iedereen zo helpt op dit forum.hoop ook dat je nog steeds clean bent.ik.las ergens dat je dat inmiddels was.
Ik wil niet stoned zijn van methadon,maar wat is stoned? Ik ben al euforisch als ik geen last heb van de zeurende destructieve gedachtengang.het altijd negatieve zelfbeeld,zeg maar en de extreme leegheid.de keren dat ik twee weken achter elkaar heroine gebruikte drie maal daags op gezette tijden,maakten dat ik zorgeloos was,dat ik niet bij iedere stap dacht,waarom beweeg ik.dat ik het eindelijk jammer vond dat de dag voorbij was.nu ben ik blij dat de dag voorbij is.is dat bij methadon ook zo? Helpt t op die manier?is het makkelijker om met mensen om te gaan,stel jedurft t normaliter niet?etc.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor je kompliment!
En ja, ben alweer een hele tijd clean, na 30 jaar verslaving aan heroine.
Wat stoned zijn is, wel, daaronder versta ik als een zombie rondlopen. Vroeger kon ik niet stoned genoeg zijn, moest dan moeite doen om niet in slaap te vallen. Heb wel eens in de winter zonder boven kleding voor een open raam gestaan met een natte koude handdoek om mijn schouders na het innemen van een inslaper (zo'n jel balletje met vloeistof erin, ook wel katteoogje genoemd ).
Hoopte dan stoned te kunnen zijn, en niet direct in te slapen. Hielp dus niet, want een uur later werd ik op de grond wakker. Belachelijk wanneer ik er nu op terug kijk. Maar was toen liefst zo stoned mogelijk, als ik maar niets voelde, en wat ik voelde, als dat maar lekker duf was.

Tja, weet dat in instanties men de patienten rustig houdt met pillen, pammetjes. Zwaaaaaaaar verslavend! Weten ze ook, maar, zo heeft men geen last van de patienten. Is inderdaad altijd raar, men stopt de patienten vol met het ene, terwijl men het andere verbied of als misbruik bestempelt. Het vervelende is dat je als brugman kunt praten maar dat men toch de geijkte paden blijft bewandelen. Misschien dat men over een paar jaar wel Keta gaat gebruiken, maar voorals nog zal men enkel het geven aan die die in die test groep zitten. Want ze verstrekten het wel aan een kleine testgroep he, als ik een van je berichten goed herinner.

het lullige is dat je nooit weet bij binnenkomst wat wel en wat niet te zeggen. En dat je dat zo dus ongewilt deuren voor jezelf sluit. En helaas ook dat men alles zo goed vastlegt in dosiers. Dus omdat je had toegegeven dat je aan zelf medicatie deed, zal men je geen keta voorschrijven, tenzij dat gangbaar wordt. Maar zoals met alles in die behandel wereld, zal dat nog vele jaren duren.

Mag ik vragen wanneer ze je methadon gaan verstrekken, want dat hadden ze toch wel toegestaan uiteindelijk?

veel succes, en hoe donker sommige dagen ook zijn, uiteindelijk zal er licht doorbreken.
Ben zelf van mening dat we ons leven als een school moeten zien, we zijn op aarde om bepaalde dingen te leren. Dus alles wat je meemaakt dient een doel. Lullige is dat we nooit weten welk doel en dat we vaak amper bewust zijn van wat onze leervakken zijn.

leveldesigner.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi Ikmik,
Zo te lezen ben je aan een zoektocht bezig wat flinke frustratie op kan leveren.
Zelf heb ik ADD waarvoor ik verschillende middelen heb gehad, pammetjes, anti-depressiva en NIETS sloeg bij me aan.
Ook ik heb, zoals level beschrijft, de jaren 80 meegemaakt en de heroine van die tijd, de heroine van nu is van andere , voor mij, slechte kwaliteit en zwaar versneden met rotzooi, dus ik rook geen heroine meer sinds dik anderhalf jaar, wel heb ik, om de trek te onderdrukken, een best wel hoge dosering geslikt ( 110mg) en deze héél geleidelijk afgebouwd naar 55 mg wat een erg moeilijke opgave is.
Je gevoelens worden ook flink afgevlakt, met name op de hogere doseringen.
Ik kan me nog herinneren dat ik in 1997 begon met 20 mg en de afvlakking erg meeviel maar na jaren slikken en verhogen is dat afvlakken erger geworden.
Ik heb een kennis die 15 mg per dag slikt ( niet veel) en hier prima op functioneert naar eigen zeggen en (haast) geen last heeft van gevoelsafvlakking maar ik denk dat dit van persoon tot persoon verschilt, ik weet wel dat ik met hoge doseringen een soort van gevoelloos iemand wordt, maar dan spreek ik uit eigen ervaring.
Ik zal niet snel tegen iemand zeggen Methadon te slikken maar in sommige gevallen snap ik het maar al te goed wat een kleine dosering een verschil kan maken.
Ik denk dat voor jou een lage dosering wel kan helpen de scherpe kantjes eraf te krijgen zeg maar, dat heeft mij ook geholpen, mede het op rust krijgen van mijn hersenen die nogal eens flink op hol sloegen.
Het enige wat mij wel spijt is dat ik hoge doseringen geslikt heb en nu erg moeilijk af kan bouwen dus ik zou zeggen, probeer een goede balans te vinden in je dosering ( als je er toch zeker van bent dit te willen doen).
Hoe is het inmiddels met je? Groet.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor het ophalen van deze topic Hansje, want ook ik ben best wel geïnteresseerd in hoe het nu met Ikmik gaat. Heb destijds flink wat pm's met haar gewisselt en het ging dan weer heel goed met haar en dan weer heel slecht. Ik hoop dat ze het me niet kwalijk neemt wanneer ik zeg dat ze ondertussen al wel methadon heeft geprobeert, op hele lage dosis. En dat beviel haar heel erg goed, zo goed zelfs dat ze eindelijk weer hoop had. Maar de angst voor de zware verslaving aan dit middel deed Ikmik besluiten toch direct weer met methadon te stoppen, wat weer direct resulteerde in dat al haar oude ellende terug kwam en ze weer helemaal terug bij af was.
Ben dus ook echt benieuwd om te horen hoe het nu met haar gaat,
mocht je dit lezen Ikmik, en je bent in staat om even een tekstje te typen hier, dan zou dat heel fijn zijn. Hoe dan ook, hoop dat alles goed gaat.
Heel veel succes,
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik hoop maar dat ikmik nog steeds bezig is met de hulpverlening... je moet het toch zelf flikken, maar op eigen kracht is erg moeilijk.

dus als je dit leest, ikmik: succes, sterkte en vooral doorgaan.

ik ben ook benieuwd hoe het ondertussen met je gaat.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik snap het op zich wel dat ikmik angstig is om een verslaving op te bouwen maar, als ik vanuit mijn eigen standpunt bekijk, is een lage dosering Methadon geen ramp, tenminste, als de voordelen groter zijn als de nadelen.
Maar dat is natuurlijk voor een ieder anders, het zou jammer zijn als je eenmaal wat stabiel kunt zijn ( worden) op een niet al te hoge dosering om er vervolgens weer mee te stoppen met alle gevolgen van dien, maar het is een ieder zijn/haar eigen beslissing, dat is en blijft zo.
Nou, Ikmik, ik hoop dat het je goed gaat.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zie dat ook zo, en voor zover ik het kan zien was het voor Ikmik een enorme verbetering. Ze was zoveel beter af in enkel een paar dagen. Zo jammer dat de angst voor de verslaving aan methadon haar deed besluiten toch ermee te stoppen. Maarja, het is altijd makkelijk om vanaf de zijkant raad te geven of het 'beter' te weten.

Ben wel bang dat het niet meer hier op het forum komen betekend dat het weer erg slecht met haar gaat. We kunnen enkel hopen dat dit niet het geval is.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kort samengevat: ben inmiddels al vanaf mijn kleuterschooltijd extreem onzeker.psychiaters bestempelen mij als borderliners en nog wat dingen.Inmiddels periodes in mijn leven aan zelfmedicatie gedaan.in allerlei varianten.ook antidepressiva. Nu weer aan een antidepressiva. Af en toe eens twee weken heroinegebruikers.werkt goed tegen de zware depressies die ik mijn hele leven al heb.ik vind antidepressiva troep.ik voel mijn hele leven al een leegheid in mij.nu ben ik op een punt dat ik zoiets heb,waarom niet mijn hele verdere leven aan de methadon.ik vind er gewoon niksaan hier op aarde.en als ik nu goed functioneer op opiaten en toch een zekere vorm.van kwaliteit van leven krijg,waarom niet? Waarom wordt er altijd zo negatief gepraat over methadon of heroine.op therapeutische basis kan het toch helpen.misschien voorkomt het zelfs dat ik voortijdig er een.eind aan brei.hoe zien jullie dat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."