Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraag

vraag

41 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank voor je uitgebreide reactie. Het doet me goed om ook eens iets positiefs te horen over methadon.en dat jij ook van mening bent dat het zou kunnen helpen. Ze willen mij in de psychiatrie aan de Antipsychotica hebben.Ik ben niet psychotisch,manisch of iets dergelijks.het schijnt ook slecht voor het lichaam te zijn,vooral als je tegen de 40 loopt.dikke nee dus.het enige wat me nog hoop geeft is een eventuele behandeling met ketamine.ik las op andere fora dat er mensen mee doen aan onderzoeken of gaan meedoen.ik ga mijn psychiater vragen.mocht dit niet kunnen,of id dan toch methadon. Wat mij beangstigd aan methadon is dat het bijvoorbeeld je gevoelsleven op allerlei gebieden platlegt.ik ben relatief jong,bijna 40, vrouw,gezond,en om nu ook nooit meer verlangens te hebben naar intimiteit lijkt mij moeilijk.ik ben best eenzaam en heb eu en relatie gehad van.tien jaar met een man die mij vernederde.geef ik met methadon niet ook dat stuk gevoelsleven op? Hoe zit dat precies met dat spul.heroine vind ik juist niet afvlakken.ik kies uiteindelijk voor de methadon,wat het antwoord hierop ook mag zijn.want ik wil niet weer zover komen dat ik impulsieve suïcidale acties onderneem.maar ik wil alles weten over methadon.kan ik het bijvoorbeeld een week proberen of heb ik dan.al last van afkickverschijnselen? Een vriend van mij wil zijn dosis gedeeltelijk afstaan eerst,gezien hij het niet neemt omdat hij morfine krijgt van de arts ivm kanker.hoeveel kan ik nemen zo'n week per dag? Toch blijft het voor mij een hele zware stap.ondanks de loodzware dagen.ben altijd blij dat het avond is en de dag voorbij.ik ben ook best wanhopig en bang voor mijn eigen gedachten.en toch is de stap naar methadon niet zomaar iets.ga ik daar wel weer door genieten van het leven? Of verandert de werking op Den duur en heb je net als bij heroine steeds meer nodig? Ben ik objectief genoeg en denk ik niet heel dom.in die zin twee weken heroine max,is steeds weer een beginfase.wat ik lees is,dat dat gevoel uiteindelijk veranderd.dat je heroine alleen nog slikt om niet ziek te worden.de fijne gevoelens, het overal zin in hebben,de energie verandert in emotieloosheid.mensen die lang gebruiken tonen tranen,maar voelen het verdriet niet.klopt dat? Geldt dit ook voor methadon?. Zelfs mijn familie (ik heb een keurige,degelijke en slimme familie) weet inmiddels dat ik goed op opiaten reageer.zij hebben van dichtbij gezien wat een lijdensweg psychische problemen geven.voor hun is het ook zwaar te zien hoe verder ik het aan het opgeven ben.zelfs zij zeggen,anders ga je gewoon aan de tramadol.( een familielid krijgt dit voor pijn). Haha.ja jezus,sorry voor mijn geleuter. Maar ik praat niet veel meer.wil familie niet teveel belasten en zit momenteel in een gesloten inrichting.soms is t dan wel even fijn om van alles neer te zetten.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb je hele lap tekst gelezen, maar ik heb geen antwoord op al je vragen. op zich is het wel goed dat je op een gesloten afdeling zit. je kunt nu de tijd nemen te bepalen wat je verder op de langere termijn wilt doen.

heroine is gelukkig niet mijn probleem(pun intended), als alcoholist kan ik me wel inleven in je situatie.

Antipsychotica zorgen voor een verhoogd risico op hart en vaatziekten, diabetes en nog meer van dat soort ziektes die je kwaliteit van leven kunnen schaden als je er te laat bij bent.

elk jaar moet ik naar een diagnostisch centrum om bloedwaarden te meten, een hartfilmpje te laten maken, me te laten meten en wegen. dit is al zo sinds mij 19e(das 10 of 11 keer). dat doet me wel vermoeden dat het middel soms gevaarlijker is als de kwaal.

mocht het je lukken behandeling met ketamine te krijgen ben ik erg benieuw naar je ervaringen, maar ik denk dat we allebei weten dat de kans daarop klein is. ik krijg zelf enkel medicijnen off-label voorgeschreven, en daar heb ik soms voor moeten knokken. boeken meebrengen maar je arts, en ik heb half wikipedia geprint ongeveer.

ik hoop van harte dat als je weer in de maatschappij teryg bent dat je vol weet te houden, met of zonder medicijnen.

sterkte.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tof van je,dat je de tijd nam mijn Lap tekst te lezen:wink:.
Alcohol, heroine, het maakt in.principe niet uit.we snappen elkaar wel.op zich is het handig dat ik hier zit,maar hetslaat nergens op hier.ik durf nu nog minder naar buiten.eigenlijk durf ik niks meer.je zit hier ook weer de dag uit,en krijgt gewoon geen hulp.en ja,Antipsychotica is dus echt bizar slecht voor een mens.opiaten niet in die mate.ik ben al bezig te onderbouwen waarom ik keta wil.maar mijn psychiater wil dat ik eerst alle soorten antidepressiva ga slikken.met andere woorden.ik zit hier nog acht jaar.trouwens heb sinds mijn 18e al jaaaaaaren antidepressiva geslikt.meerdere soorten.nu weer.wat wil ze nu? Macht? Sponsering door de farmaceutische industrie? Als je dat tegen zo'n psych zegt,denken ze meteen dat je extreem achterdochtig bent haha.maar gezien ik een.lopend farmaceutische encyclopedie ben inmiddels weet ik ook dat dit m niet wordt.psychiatrische medicatie lost niks op.niet bij mij.maar gezien je hier maar 1x per week je pleidooi mag houden, en het meestal eindigt in niks, weet ik het inmiddels ook niet meer.ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over methadon
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is inderdaad zo dat je van heroine in het begin veel meer merkt dan later, het is een kwestie van gewennen, en ook gewend raken aan het lekkere gevoel. En dan heeft men inderdaad steeds meer nodig om maar weer die oude high te halen, wat nooit meer lukt eigenlijk.
Maar, over dat je gevoelens helemaal afzwakken, dat is enkel wanneer je de hele dag compleet stoned rondloopt. Het zwakt wel wat af, maar lang niet zo erg als dat het vroeger deed. Ik bedoel, de heroine kwaliteit is lang niet meer zo goed als dat het was in zeg 1980. De dope van de laatste 15 jaar is zwaar versneden, en anders geproduceert. Want zelfs al heb je nu redelijk pure dope, dan nog is deze lang niet zo sterk als dat het toen was.

Methadon werkt wel een beetje als dope, kwa afvlakken van emoties. Maar, het hangt dan weer af van hoeveel je neemt. De kunst is, in jou geval, om je niet depressief te voelen door de methadon. Maar te weinig nemen om als een zombie door het leven te gaan. En dat verschilt voor iedereen, misschien kun je toe met 30 mg per dag, misschien met 60. Kwestie van testen denk ik. Dat artsen enkel de gebruikelijke paden bewandelen is normaal. Meestal werken die ook, maar helaas zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. En ik vrees dat jij zo iemand bent. Misschien dat het ook komt omdat je al zowat je hele leven anti depressiva slikt dat t nu minder aanslaat. Moet zeggen dat ik geen ervaring met die middelen heb. Kende wel een vriendin die een aan de prozak was gegaan, en die liep stuiterend van blijheid en opgewektheid door het huis. Was even leuk, die verandering, maar al snel bijzonder lastig voor haar omgeving. Dit deed me denken dat dus ook anti depresiva zulke highs kunnen geven.

Jammer dat men zo weinig begeleiding geeft daar waar je nu zit. Lijkt me dat ze, waarschijnlijk door bezuinigingen, nog amper tijd hebben voor clienten en men ze daar enkel houdt zodat ze zich zelf niets kunnen aandoen. Maarja, dat zou betekenen dat je daar dan inderdaad jaren moet zitten. Hoop dat je uiteindelijk toch geluk in je leven vindt!
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja klopt,ik ken ook twee vrouwen die zoiets als Prozac slikken.het zijn ineens stuiterballen,impulsief,baldadig.ik had dat met seroxat ook( is ook een zelfde soort antidepressiva. Maar de depressies kwamen er gewoon doorheen.het gevaarlijke van die soort is dat je door de impulsiviteit soms gevaarlijke keuzes maakt.
Wow,was de dope destijds nog sterker? Ik vind t nu al sterk,maar dat komt ook omdat ik geen tolerantie opbouw.gebruik jij nog?
Ik ben best wanhopig inmiddels.kan maar geen beslissing nemen.hoe zit dat met een week 30 mg per dag methadon? Ik bedoel om te testen.heb ik na die week al last van ontwenning?
Morgen eerst gesprek met psychiater.
Thx voor je info leveldesigner
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het ook niet een idee om voordat je aan de opiaten gaat (waarbij van tevoren al vaststaat dat je er helemaal niets mee oplost en waarschijnlijk de boel alleen maar moeilijker maakt) eens serieus psychedelica te proberen? Het zou niet de eerste keer zijn dat een zware depressie daarmee ten einde komt. Tuurlijk, dit is niet de makkelijke weg en je zult waarschijnlijk door een zee van ellende gaan bij het onder ogen komen van jezelf, maar daarbij heb je tenminste een reële kans op verbetering. Onzekerheid komt trouwens vaak (altijd als je het mij vraagt) door een over-activiteit van negatieve gedachten over jezelf (negatief zelfbeeld). Hier heb ik zelf in mindere mate ook van jongs af aan last van ondervonden. Dit kun je werkelijk aanpakken met psychedelica en meditatie en nog beter: die twee tegelijk.

Zomaar een idee. Ik hoop dat je het overweegt. Het heeft mij de zin in en de betekenis van het leven weer teruggegeven. Dat kan het bij jou ook doen. :)
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ten eerste, erg vervelend joh. Wens je erg veel sterkte en kracht toe!
Ayahuasca sessie kan misschien ook helpen, zal wel een stevige tocht worden, maar het eindresultaat is waar het om gaat. Voel me soms wel een beetje psychedelica fan boy hahah :rolleyes:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Trouwens, die leegheid in je leven is een heel duidelijk teken dat jij veel teveel in je hoofd zit. Ik had dat altijd ook. Maar de oplossing is juist om die leegheid nou eens te beginnen te voelen ipv het proberen vol te stoppen met allerlei rotzooi. Ik weet het, dat lijkt enorm tegen je instincten in te gaan. Maar daar kunnen psychedelica je dus enorm bij helpen.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ketamine is toch ook een soort psychedelica?
Bedankt voor het meedenken trouwens.Doet me goed.
Ik heb nogal ingewikkelde psychische stoornissen. Een daar van is dat ik sociaal erg angstig ben.Het rare is dat als ik mensen vertrouw,erg aangenaam humoristisch gezelschap schijn te zijn.Maar door mijn extreme negatieve zelfbeeld leef ik als kluizenaar.dat is een klein stukje van mijn problemen.eenzaamheid sucks,ik wens het niemand toe.ik ben best bang voor psychedelica. Vroeger veel geblowd, paddestoelen,lsd gehad.maar uiteindelijk viel dat niet meer goed.zelfs van een gewone sigaret werd ik angstig.raar maar waar.
Ketamine in de psychiatrie geeft veelbelovende resultaten.in dit ziekenhuis wat verbonden is aan waar ik momenteel ben opgenomen zijn ze er wel mee bezig.ik ga dan ook keihard knokken dit te mogen proberen.mocht het niet helpen dan toch methadon.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Trouwens nogmaals bedankt voor alle reacties :hearteyes:
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tip: beland je ooit in de psychiatrie. Wees wijs en vertel niets over je ervaringen met drugs. Velen gebruiken drugs en drank, :openmouth: maar zodra je het vertelt sluiten vele deuren.ook al is het drie keer per jaar,het staat op je cv.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ketamine is een dissociatieve drug. Het valt wel onder de hallucinogenen geloof ik, maar niet onder de echte psychedelica. Zelf heb ik nog geen ervaring met ketamine (binnenkort wel), dus persoonlijk kan ik je er nog niets over vertellen.

Wel denk ik dat jij eerder baat zult hebben bij echte psychedelica, omdat ketamine ook verdovend werkt. De boel verdoven pakt symptomen wel aan, maar voor een echte oplossing zul je juist je scherpte en bewustheid moeten behouden en verhogen. Natuurlijk weet ik niet precies wat ketamine verder allemaal doet.

Je zegt: "eenzaamheid sucks". Mijn visie hierop is dat eenzaamheid een interpretatie is van 'alleen zijn'. Alleen-zijn wordt pas eenzaamheid wanneer jij je alleen zijn interpreteert als iets negatiefs. Wederom: de oplossing is hier om de sensatie van die zogenaamde eenzaamheid te voelen en er verder geen oordeel (interpretatie) aan te geven. Dit gaat natuurlijk compleet tegen onze natuur in, omdat we dit niet willen voelen. Maar serieus, probeer het.

Bang zijn (met mate) voor psychedelica is niet erg. Daar heb je alle recht en waarschijnlijk redenen toe. Maar je moet ook begrijpen dat psychedelica erg anders zijn dan de andere groepen drugs. Psychedelica is niet iets wat je tot je neemt en dat het dan vervolgens zijn ding wel doet. Nou ja, bij gebruik voor puur entertainment misschien wel, maar niet als je voor zelf-exploratie of zelf-heling deze middelen gaat gebruiken. Je moet leren met deze middelen om te gaan en vooral: je moet leren om mee te gaan in zo'n trip. Psychedelica in het algemeen geeft je niet wat je wilt, maar wat je nodig hebt. Maar dan moet je wel weten hoe dat te ontvangen. Als je serieus psychedelica wilt gaan gebruiken, is meditatie ten eerste een must. Als jij niet weet hoe je je in meer of mindere mate kunt distantiëren van je gedachten en overgeven aan de ervaring, dan kun je al gauw een speelbal worden van je (negatieve) gedachten. Maar zie dit niet als iets moeilijks. Dit is allemaal veel gemakkelijker dan je zou denken. Je moet er alleen even mee bezig en wennen aan die andere manier van met gedachten omgaan.

Één goeie trip op iets als LSD of psilocybine kan ervoor zorgen dat die donkere lucht doorbroken wordt en je weer licht ziet. :) Het zijn werkelijk alleen maar gedachten en jouw geloof hierin die het allemaal zo hopeloos laten lijken. Ik wens je alle succes toe en als je eventueel vragen hebt, stel ze. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Wel denk ik dat jij eerder baat zult hebben bij echte psychedelica, omdat ketamine ook verdovend werkt. De boel verdoven pakt symptomen wel aan, maar voor een echte oplossing zul je juist je scherpte en bewustheid moeten behouden en verhogen. Natuurlijk weet ik niet precies wat ketamine verder allemaal doet.
Klik om te vergroten...
De hypothese waarom ketamine depressie zou kunnen verhelpen is dat deze mogelijk de vorming van nieuwe synapsen bevorderd in de hersenen door de verhoging van de BDNF. Niet door de inzichten die een dosering ketamine je kan geven. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oké, daar had ik geen idee van. Misschien dus toch een goed idee.

Los van dat denk ik dat het sowieso ook een goed idee is om psychedelica te gebruiken voor introspectie. Er zijn veel gevallen bekend waarbij mensen door dergelijke inzichten weer het mooie van het leven kunnen zien.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Los van dat denk ik dat het sowieso ook een goed idee is om psychedelica te gebruiken voor introspectie. Er zijn veel gevallen bekend waarbij mensen door dergelijke inzichten weer het mooie van het leven kunnen zien.
Klik om te vergroten...
Denk je niet dat er ook een mogelijkheid bestaat dat hij er nog veel depressiever van kan gaan worden? Wat ik bij een nuchtere depressieve vriend van mij zag is dat alles waar ik lichtpunten in zag, hij met dezelfde uitleg juist de minder vrolijke dingen eruit las. Een verschil in perceptie die alles veel grauwer tekende. Ik zou zelf bang zijn dat dit tijdens een trip juist zou kunnen verergeren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fool zei:
Mindless zei:
Los van dat denk ik dat het sowieso ook een goed idee is om psychedelica te gebruiken voor introspectie. Er zijn veel gevallen bekend waarbij mensen door dergelijke inzichten weer het mooie van het leven kunnen zien.
Klik om te vergroten...
Denk je niet dat er ook een mogelijkheid bestaat dat hij er nog veel depressiever van kan gaan worden? Wat ik bij een nuchtere depressieve vriend van mij zag is dat alles waar ik lichtpunten in zag, hij met dezelfde uitleg juist de minder vrolijke dingen eruit las. Een verschil in perceptie die alles veel grauwer tekende. Ik zou zelf bang zijn dat dit tijdens een trip juist zou kunnen verergeren.
Klik om te vergroten...
Dat risico is er zeker, met name wanneer iemand zich zelf niet onder ogen durft te zien en zich niet kan overgeven aan de trip. Met de serieuze problemen die de TS beschrijft zou een psychedelische trip zeker kunnen helpen, maar dan wel onder begeleiding van een ervaren therapeut of sjamaan. Psychedelica moet je in serieuze gevallen niet in je eentje doen, dat kan alleen als je veel ervaring ermee hebt of wanneer je gewoon goed in je vel zit.

Maargoed, ik denk zeker dat psychedelica een goede tool kunnen zijn om de kern van de problemen aan te pakken. Ketamine zou een goede kunnen zijn om de chemische balans in je hersenen wat meer op orde te krijgen. Methadon of andere downers zullen de problemen alleen onderdrukken, als je er baat bij hebt is er natuurlijk niks mis mee maar de kern van het probleem aanpakken kun je er niet mee helaas.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
maar dan wel onder begeleiding van een ervaren therapeut of sjamaan. Psychedelica moet je in serieuze gevallen niet in je eentje doen, dat kan alleen als je veel ervaring ermee hebt of wanneer je gewoon goed in je vel zit.
Klik om te vergroten...
Dit is precies de toon die ik in dit topic nog een beetje miste. :P
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#18
.
De hypothese waarom ketamine depressie zou kunnen verhelpen is dat deze mogelijk de vorming van nieuwe synapsen bevorderd in de hersenen door de verhoging van de BDNF. Niet door de inzichten die een dosering ketamine je kan geven. :wink:
Klik om te vergroten...
ik ga morgen verder in op de andere reacties,maar ik hoop dat Fool nog online is.
Ik ga me vanavond even goed verdiepen in wat jij hier zegt over de verhoging van de BDNF.
Ik heb namelijk morgen een behandelplanbespreking met de psychiater. Ik moet goed kunnen onderbouwen waarom ik denk dat ketamine beter werkt dan reguliere antidepressiva. Fool, reguliere antidepressiva verhoogt de serotonine, dopamine of noradrenaline in de synaptische spleet. Toch? Waarom zou denk je de psychiatrie ineens zo geïnteresseerd zijn in de werking van ketamine. Het doet iets wat beter werkt dan wat de verschillende groepen antidepressiva tot dusver in de hersenen kunnen bereiken.wat is in makkelijk te begrijpen taal het verschil in werking van ketamine en antidepressiva. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel te vragen. Ik moet dus kunnen onderbouwen morgen,waarom de verhoging van de BDNF beter is, dan wat antidepressiva doet
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben nog online en zal een poging doen het in begrijpbare taal op te schrijven, ik hoop dat dit een beetje is waar je op doelde? :)

Gewone/reguliere antidepressiva probeert meestal de activiteit van neurotransmitters(doorgeefstofjes) op verschillende manieren te verhogen en gaan er dus bij de behandeling vanuit dat iemand depressief is doordat de werken van deze neurotransmitters(meestal serotonine) te laag is. Óf dat er iets aan de hand is dat door een verhoogde activiteit kan worden opgevangen.

Ketamine stimuleert echter een eiwit die op zijn beurt verantwoordelijk is voor het 'repareren' van zenuwcellen en het genereren van nieuwe zenuwcellen en communicatiekanalen tussen deze cellen. Je zou dus kunnen stellen dat bij een behandeling met ketamine je er vanuit gaat dat iemand depressief is doordat er te weinig hersencellen, te weinig verbindingen tussen hersencellen of 'kapotte' hersencellen zijn. Óf dat er iets aan de hand is dat opgevangen kan worden door deze verbeteringen.

*Dit is uiteraard wel enigszins versimpeld, maar dit is wel de kern waar het op neer komt. Het precieze, exacte mechanisme durf moet je me echter niet navragen, daar ben ik niet helemaal zeker van.

In ieder geval veel succes met je behandeling, waar je ook voor gaat! :)

Mocht je vanavond nog snel een vraag willen stellen, dan kan dat ook op de DF-tinychat. Ik zal de hele avond wel online blijven om te kijken of je nog langs komt. :)

http://www.tinychat.com/spacelord
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Denk je niet dat er ook een mogelijkheid bestaat dat hij er nog veel depressiever van kan gaan worden? Wat ik bij een nuchtere depressieve vriend van mij zag is dat alles waar ik lichtpunten in zag, hij met dezelfde uitleg juist de minder vrolijke dingen eruit las. Een verschil in perceptie die alles veel grauwer tekende. Ik zou zelf bang zijn dat dit tijdens een trip juist zou kunnen verergeren.
Klik om te vergroten...
Dat risico is er zeker, met name wanneer iemand zich zelf niet onder ogen durft te zien en zich niet kan overgeven aan de trip. Met de serieuze problemen die de TS beschrijft zou een psychedelische trip zeker kunnen helpen, maar dan wel onder begeleiding van een ervaren therapeut of sjamaan. Psychedelica moet je in serieuze gevallen niet in je eentje doen, dat kan alleen als je veel ervaring ermee hebt of wanneer je gewoon goed in je vel zit.

Maargoed, ik denk zeker dat psychedelica een goede tool kunnen zijn om de kern van de problemen aan te pakken. Ketamine zou een goede kunnen zijn om de chemische balans in je hersenen wat meer op orde te krijgen. Methadon of andere downers zullen de problemen alleen onderdrukken, als je er baat bij hebt is er natuurlijk niks mis mee maar de kern van het probleem aanpakken kun je er niet mee helaas.
Klik om te vergroten...
Jullie hebben gelijk. Het is bij dergelijke gevallen van zware depressie het beste om dit onder begeleiding te gaan doen. Ik begon over meditatie omdat dit niet enkel nuttig is om dieper te trippen, maar vooral om niet heen en weer geslingerd te kunnen worden door je eigen gedachten (resulterend in meer angst/een bad trip), omdat je je dan kunt distantiëren van die gedachten. Maar als iemand normaal vrijwel uitsluitend in zijn gedachten zit (volgens mij de hoofdreden voor depressie), is het inderdaad wellicht niet handig om dit allemaal in je eentje te gaan doen. Wel raad ik ikmik sowieso aan om te beginnen met meditatie. Dat kan in ieder geval geen kwaad en daarmee kun je op een langzaam tempo meer uit je hoofd/gedachten komen. Echte verbetering op de lange termijn is sowieso geen kwestie van even een keer goed trippen. Die psychedelica zou slechts dienen om een opening te creëren. Je zult fundamenteel moeten veranderen in je gewoonte om je eigen negatieve gedachten te geloven.

Er zijn trouwens wel retreats hier in Nederland, waar je onder begeleiding ayahuasca kunt doen, maar ook gewoon truffels.

Veel succes bij die behandelplanbespreking trouwens ikmik. Hopelijk staat je psychiater open om jou ketamine te laten gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."