Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCodeine

Codeine

45 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
s
speedsieweepyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij ons op de afdeling is standaard 1gr per keer en dat 4 x per dag dus 4 gr per dag is bij ons standaard :wave:
btw ik werk op de afdeling chirurgie.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nouja, de chirurgen zullen het wel weten (hoop ik ) :wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, dat is dus gedoseerd over 1 dag. Maar 4 gram is 1x is toch wel heel erg ongebruikelijk?
s
speedsieweepyLid
01-01-2024, 00:00
#4
jah dat doen ze ook niet, dan krijg je iets anders als je veel pijn hebt zoals morfine.
4 gr is eik wel ut maximale op 1 dag
s
snoepkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flashing Moments zei:
volgens mij kreeg ik codeine tabletten tegen kriebelhoest
voor zover ik weet is t alleen hoestprikkerdempend.. t zal hoogstens een beetje verdoven
maar wieweet vind jij nu wel de nieuwste drugs uit :P

edit: hoorde net van iemand dat je er wel een beetje duf, stoned-achtig gevoel van kan krijgen :)
Maar dan hoop ik wel voor je dat die siroop lekker smaakt, want je hebt er vast wel wat van nodig :wink:
Klik om te vergroten...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
BobG zei:
In het medicijnen kastje staan 2 flesjes hoestsiroop, er zit 'Codeinefosfaathemihydraat' in, is deze codeine te gebruiken in vrije tijd? of werkt dit alleen tegen kwaaltjes?
Klik om te vergroten...
als het natterman flesjes zijn
dan is de concentratie te laag
dan zou je wel meer flesjes kunnen drinken
maar dan krijg je veel sachharosse binnen
en das niet gezond geloof ik, geloof dat t een soort suiker is
natterman heeft 2 van zulke preparaten die je gewoon bij de drogist kan halen, codeïne 0,5 mg/ml
die zijn niet geschikt voor gebruik, zelfs voor hoest wordt het officieel afgeraden
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#7
fneawognfkgln zei:
BobG zei:
In het medicijnen kastje staan 2 flesjes hoestsiroop, er zit 'Codeinefosfaathemihydraat' in, is deze codeine te gebruiken in vrije tijd? of werkt dit alleen tegen kwaaltjes?
Klik om te vergroten...
als het natterman flesjes zijn
dan is de concentratie te laag
dan zou je wel meer flesjes kunnen drinken
maar dan krijg je veel sachharosse binnen
en das niet gezond geloof ik, geloof dat t een soort suiker is
natterman heeft 2 van zulke preparaten die je gewoon bij de drogist kan halen, codeïne 0,5 mg/ml
die zijn niet geschikt voor gebruik, zelfs voor hoest wordt het officieel afgeraden
Klik om te vergroten...

dat zit wel in meerdere hoestdranken hoor,zo slecht zal t niet wezen.
het zord ervoor dat de siroop dikker is,zodat t langer in de keel blijft hangen geloof ik..
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja het blijft langer hangen in de keel, maar het doet zijn werking in de hersenen. Het heeft geen zin om het langer in de keel te laten hangen.
Ouderwets voorbijgestreefd rotgebruik.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
sacharose is gewoon suiker heb ik gelezen toevallig btw

en ik denk idd dat het is om het langer in de keel te laten hangen

maar omdat er ook een kruidenmix in zit denk ik niet dat et geheel zinloos is
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#10
nee, geen 4g per keer, zei ik ook niet. over een dag verspreid dus.
heb aan 1g wel genoeg, kvoel er ook niets voor om meer te proberen
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had een zo'n flesje leeggedronken en 2 codeine/paraceta 10/500 ingenomen, en na ongeveer 3 kwartier voelde ik me erg vreemd, ik had overal een beetje jeuk en had het gevoel dat ik zat te zinken(met pillen voel je alsof je vliegt, en met dit juist andersom). Vervolgens sliep ik als een blok
Het was leuk, maar wel duur, ik geef het een 7.
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#12
een vriend van mij at wekelijks van die pakjes hoesttabletten van dampo,ze zijn nu niet meer te krijgen.
hij had dan idd het gevoel dat hij door water liep.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zat daar geen DXM in?
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#14
dat weet ikdus niet aangezien ze niet meer te krijgen zijn...
het waren rode met zwarte tabletten
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
dxm.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
slikken tegen hoofdpijn? :wink:
i
icedheadLid
01-01-2024, 00:00
#17
heb zelf ok wel vroeger codeïne geinhaleerd( verbranden en gassen inademen) en gewoon ingenomen etc. mar werkt zeer verslavend moek zegge en kmoest ok meer en meer emme om tog mer it te voele.
later voelde ik me altyd moe, spiertrekkingen etc
dus afblijve ast kan
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#18
laat maar :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
paul123 zei:
Ik heb een vraag. Codeïne maakt je duf en slaperig. Kan het ook het tegenovergestelde effect hebben? Ik heb 3 x 20 ml hoestsiroop ingenomen tussen 20.00 en 2.00 uur en ben om 4 uur nog altijd niet in slaap gesukkeld, hetgeen ongewoon voor me is?
Klik om te vergroten...

Misschien zat er naast codeine nog wat anders in die hoestsiroop..Als je puur codeine hebt val je zekerweten in slaap.
P
PharmaPhreeKLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je codeine gaat gebruiken is het aan te raden om rode grapefruit sap te drinken van tevoren. Zitten goede enzympjes in die helpen met metabolisme.
In andere woorden: je wordt meer high van minder! enjoy.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."