Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCodeine

Codeine

45 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#1
In het medicijnen kastje staan 2 flesjes hoestsiroop, er zit 'Codeinefosfaathemihydraat' in, is deze codeine te gebruiken in vrije tijd? of werkt dit alleen tegen kwaaltjes?
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#2
volgens mij kreeg ik codeine tabletten tegen kriebelhoest
voor zover ik weet is t alleen hoestprikkerdempend.. t zal hoogstens een beetje verdoven
maar wieweet vind jij nu wel de nieuwste drugs uit :P

edit: hoorde net van iemand dat je er wel een beetje duf, stoned-achtig gevoel van kan krijgen :)
Maar dan hoop ik wel voor je dat die siroop lekker smaakt, want je hebt er vast wel wat van nodig :wink:
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#3
daro hoestcapsules zijn trouwens wel als drugs te gebruiken als je de bolletjes erin fijnstampt..
Maar heeft allemaal weinig met hero temaken trouwens
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is ook een stof die uit bepaalde opiumconcentraties gehaald kan worden hoor. Het heeft ongeveer de werkingen van morfine, soort pijnstiller dus. Je lever zet de codeine ook om in morfine.

Je zult dit wel niet goed kunnen gebruiken, aangezien je de goede dosering codeine alleen op doktersvoorschrift kunt krijgen.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sja het is dat de site Totse down is daar weten ze het wel cker.
Ik las ergens dat het een product van opium was(meest gerelateerd aan herione).

Ik ben benieuwd of iemand de juiste dosis weet.
Ik vond ook een doosje met 10/500 codeine/paracetamol. Zou ik van beiden wat kunnen nemen? Zo'n hoestflesje leegdrinken is niet bepaald gezond denk ik.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan het wel gewoon gebruiken als drugs hoor. Ik heb het 2x gedaan tot 120 mg, maar ik vond der echt geen moer aan. Ik had er de 2e keer ook bij geblowed en mn lichaam voelde echt heel gaar aan. Voelde me geestelijk wel heel erg goed, maar ik zat daar maar een beetje te zweten en bleek te zijn.

En die paracetamol tabletten moet je NIET gebruiken. Vanaf 3000 mg paracetamol loopt je lever blijvende schade op, dus daar zou ik niet aan beginnen :).
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bal0n zei:
En die paracetamol tabletten moet je NIET gebruiken. Vanaf 3000 mg paracetamol loopt je lever blijvende schade op, dus daar zou ik niet aan beginnen :).
Klik om te vergroten...

ik brak vorige week e sleutelbeen en mocht van ziekenhuismensjes 4g nemen.. of wordt het snel afgebroken en kan je lever 4g wel aan per dag?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoveel?! Je weet zeker dat ze je paracetamol gaven? 3g is voor zover ik weet echt de limit, had je last van ringende oren?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Was dat niet gewoon verspreid over de dag?
s
speedsieweepyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij ons op de afdeling is standaard 1gr per keer en dat 4 x per dag dus 4 gr per dag is bij ons standaard :wave:
btw ik werk op de afdeling chirurgie.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nouja, de chirurgen zullen het wel weten (hoop ik ) :wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, dat is dus gedoseerd over 1 dag. Maar 4 gram is 1x is toch wel heel erg ongebruikelijk?
s
speedsieweepyLid
01-01-2024, 00:00
#13
jah dat doen ze ook niet, dan krijg je iets anders als je veel pijn hebt zoals morfine.
4 gr is eik wel ut maximale op 1 dag
s
snoepkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flashing Moments zei:
volgens mij kreeg ik codeine tabletten tegen kriebelhoest
voor zover ik weet is t alleen hoestprikkerdempend.. t zal hoogstens een beetje verdoven
maar wieweet vind jij nu wel de nieuwste drugs uit :P

edit: hoorde net van iemand dat je er wel een beetje duf, stoned-achtig gevoel van kan krijgen :)
Maar dan hoop ik wel voor je dat die siroop lekker smaakt, want je hebt er vast wel wat van nodig :wink:
Klik om te vergroten...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
BobG zei:
In het medicijnen kastje staan 2 flesjes hoestsiroop, er zit 'Codeinefosfaathemihydraat' in, is deze codeine te gebruiken in vrije tijd? of werkt dit alleen tegen kwaaltjes?
Klik om te vergroten...
als het natterman flesjes zijn
dan is de concentratie te laag
dan zou je wel meer flesjes kunnen drinken
maar dan krijg je veel sachharosse binnen
en das niet gezond geloof ik, geloof dat t een soort suiker is
natterman heeft 2 van zulke preparaten die je gewoon bij de drogist kan halen, codeïne 0,5 mg/ml
die zijn niet geschikt voor gebruik, zelfs voor hoest wordt het officieel afgeraden
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#16
fneawognfkgln zei:
BobG zei:
In het medicijnen kastje staan 2 flesjes hoestsiroop, er zit 'Codeinefosfaathemihydraat' in, is deze codeine te gebruiken in vrije tijd? of werkt dit alleen tegen kwaaltjes?
Klik om te vergroten...
als het natterman flesjes zijn
dan is de concentratie te laag
dan zou je wel meer flesjes kunnen drinken
maar dan krijg je veel sachharosse binnen
en das niet gezond geloof ik, geloof dat t een soort suiker is
natterman heeft 2 van zulke preparaten die je gewoon bij de drogist kan halen, codeïne 0,5 mg/ml
die zijn niet geschikt voor gebruik, zelfs voor hoest wordt het officieel afgeraden
Klik om te vergroten...

dat zit wel in meerdere hoestdranken hoor,zo slecht zal t niet wezen.
het zord ervoor dat de siroop dikker is,zodat t langer in de keel blijft hangen geloof ik..
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja het blijft langer hangen in de keel, maar het doet zijn werking in de hersenen. Het heeft geen zin om het langer in de keel te laten hangen.
Ouderwets voorbijgestreefd rotgebruik.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
sacharose is gewoon suiker heb ik gelezen toevallig btw

en ik denk idd dat het is om het langer in de keel te laten hangen

maar omdat er ook een kruidenmix in zit denk ik niet dat et geheel zinloos is
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#19
nee, geen 4g per keer, zei ik ook niet. over een dag verspreid dus.
heb aan 1g wel genoeg, kvoel er ook niets voor om meer te proberen
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik had een zo'n flesje leeggedronken en 2 codeine/paraceta 10/500 ingenomen, en na ongeveer 3 kwartier voelde ik me erg vreemd, ik had overal een beetje jeuk en had het gevoel dat ik zat te zinken(met pillen voel je alsof je vliegt, en met dit juist andersom). Vervolgens sliep ik als een blok
Het was leuk, maar wel duur, ik geef het een 7.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."