Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPositief verhaal kan hier wel eens tussen

Positief verhaal kan hier wel eens tussen

178 antwoorden
82 weergaven
18-5-2026
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
als jouw leven in een boek komt word het een bestseller!!! geen twijfel mogelijk!!

ik heb een traantje weg moeten pinken, zo erg heeft jouw verhaal mij geraakt!

immens veel respect!
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#2
respect man, ik heb hier geen woorden voor
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#3
geen woorden hiervoor
p
partygirlLid
01-01-2024, 00:00
#4
Net als velen hier heb ook ik bij het lezen van je verhaal tranen in m'n ogen gekregen.
Je verhaal heeft me ook laten inzien dat ik niet zoveel zelfmedelijden moet hebben, heb erge dingen meegemaakt, steeds weer een goed excuus om opnieuw te gaan gebruiken, maar nu zie ik in dat het allemaal nog zoveel erger kan zijn en dat je met zelfmedelijden geen stap verder komt. Jij bent het bewijs dat hoe klote je leven ook is geweest of nog steeds is, er is altijd een kans om je te herpakken! Ik denk dat je met je verhaal veel mensen de ogen kan openen, dus zou echt je verhaal neerschrijven, zowel voor jezelf als voor anderen. Al breng je er slechts één persoon mee in inkeer, dan nog is het een grote overwinning.
veel sterkte en vooral veel respect!
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#5
damn man echt respect voor wat je hebt meegemaakt

echt aangrijpend
L
LeninLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi,

Ben tijdje weggeweest van dit forum.. daarom heb ik tijdje niet gereplied dus..

Iemand wou weten hoe het contact nu loopt met mijn vrienden van toen..

Ik heb eigenlijk nog contact met 2 anderen, beiden zijn ook helemaal gestopt. We hebben na heel die periode een jaar geen contact gehad.. Ik denk langs de ene kant onbewust, langs de andere kant bewust omdat we allemaal beseften dat we elkaar nog veel te gemakkelijk zouden meetrekken terug in de dieperik.. Die 2 mensen Sara en Gert zijn nu een koppel en denken al stiekem aan kindjes (hoop peter te mogen worden). Dus dat zit best wel ok :)

De vrienden die me hebben gesteund tijdens het afkicken en die niet verslaafd waren zijn nu nog altijd mijn beste maatjes.. Ik denk dat die vriendschap nu nog moeilijk te breken valt.. alhoewel als ik ooit nog 1 keer heroine aanraak.. dan is die vriendschap over (logisch denk ik).

Ben nog altijd aan het proberen dit allemaal op te schrijven maar met grote pauze's in.. soms is het ontzettend zwaar om er over te schrijven. Er zit ook geen druk op van buitenaf.. dus ik kan men eigen tempo daarin bepalen.

Ik weet niet of ik het ooit helemaal krijg neergeschreven.. en als het me lukt twijfel ik nog harder of ik het ooit zal uitbrengen. Als ik het uitbreng komt het zoiezo onder een alias want zeg nou zelf.. Zou jij een psycholoog willen aannemen die een tienerhoertje is geweest?

Ik ben echt ontzettend blij dat sommigen hier iets aan hebben gehad.. het is nooit bedoeld als een manifest tegen drugs (who am I to judge?) maar meer om mensen even een opkikker te geven om ze door de zware momenten door te helpen.. Zoals iemand hier al zei 'Als 1 iemand zijn heroine weggooid of gewoon nadenkt over zijn keuze na het lezen van mijn verhaal.. dan zou dat al genoeg zijn voor mij'

Nogmaals bedankt voor de fijne reactie's op mijn post
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#7
in een keer uitgelezen
zeer goed verhaal en heel veel respect en bewondering voor jou!
Je hebt wat meegemaakt jongen maar laat het nu zo zijn dan jij je droom waar kan maken en die jongeren kan helpen over een aantal jaar.!
P
Pure_Spiritual_ForceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een verhaal...

Ik kan je alleen maar het allerbeste wensen.
Ik moest echt even een traantje wegpinken.

Your friend D...
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat een verhaal. Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. Goed om te horen dat het nu weer beter met je gaat... Ik hoop dat je jezelf kan vergeven, want dat verdien je, en je kunt het alleen zelf doen...

Ik zie je boek met veel nieuwsgierigheid tegemoet :)
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een heftig verhaal. Ook ik zit hier wat weg te slikken.. Ontzettend, maar dan ook echt ontzettend veel bewondering voor de wilskracht en drive waarmee je je leven weer op de rails hebt weten te krijgen. Ik hoop dat je ooit vrede met jezelf kan sluiten. Van mij in ieder geval de hoogste vorm van respect..
m
miekelLid
01-01-2024, 00:00
#11
prachtig geschreven, kippevel...

ik denk iedereen die een aantal jaren verslaafd geweest is aan heroïne ( zoals ikzelf) zotte dingen doet.
ik ben nu een jaar clean. de periode dat ik verslaafd was, was ik mezelf niet. Ik was ziek. serieus ziek. Je geeft om niemand meer. Niet meer om je vrienden , om je familie, Ook niet meer om jezelf. heroïne is je god. Voor de rest telt er niets meer.
Je staat op, denkt eraan, hoe geraak ik aan geld, hoe ga ik erachter, gebruik, ga slapen en de volgende dag terug hetzelfde.

het is niet het stoppen dat het moeilijkst is, maar het clean blijven. Daarom wens ik je heel veel succes toe, want een heroïneverslaving is een deur die je open gedaan hebt en nooit meer toe krijgt. Je kan er wel leren mee omgaan en leren hoe je de verleiding kan weerstaan. En voor jou lukt dit.

ik bewonder je. Waar je nu staat. Echt waar. Proficiat.

ik ben al een jaartje ver. en van plan om nog hééél veel jaartjes verder clean te blijven.

En ik hoop dat als mensen jou verhaal lezen, het ze ontmoedigd eraan te beginnen, of ermee te stoppen... een boek...geen mis gedacht...ik zou het alvast lezen...


M, 25jaar
A
AnkxxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wow..
Respect !
Leuk dat je je verhaal hier durft schrijven...
En ik vind het heel moedig van je om jezelf bijeen te rapen en verder te gaan met je leven, en om die heroine tot je verleden te laten behoren...
Ik vind je enorm sterk. Ook na de dood van je moeder en die vriend.
Je verhaal heeft bij mezelf ervoor gezorgd dat ik nooit heroine wil gebruiken.
Verder zou ik niet weten wat te zeggen
Ik wens je heel veel geluk! En echt, maak er een boek van. Ik ben er zeker van dat je heel wat mensen ervan kan weerhouden heroine te gebruiken.
Sterkte.
W
Wise ExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Woooh man :openmouth:. Wat een levensverhaal zeg, je zou hier echt zeer zeker een boek over moeten schrijven. Echt goed van je dat je de kracht hebt verzamelt om het draad van je leven weer op te pakken.

Schrijf een boek hierover (ik zou hem kopen :wink:) en hou het clean blijven vol. Maak er wat van in je leven, want je zult nog ver komen!
z
zaandammerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kunt erg goed schrijven, erg goed van je dat je die vrienden de deur uit zette. Goed dat je het niet weer bent gaan gebruiken. Sterkte en schrijfse!
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#15
Treurig maar Steunvol verhaal...
L
LaurentLid
01-01-2024, 00:00
#16
respect. echt.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi Lenin,

Ik heb je verhaal in één adem uitgelezen. Zeer indrukwekkend en goed geschreven.
Ik vind het heel knap van je dat jij je verslaving hebt overwonnen. Je bent echt tot de bodem gegaan en hebt tóch overwonnen! Je mag echt super TROTS op jezelf zijn. Neem dat maar gerust mee voor de rest van je leven. Dat pakt niemand je meer af!

Ik snap dat je je schuldig voelt over je moeder, maar ik denk dat je maar een schakeltje in een groter geheel was (ze was al depressief) voordat zij besloot zelfmoord te plegen. Zo'n ingrijpend besluit neemt iemand altijd helemaal zelf en is daar dan ook zelf verantwoordelijk voor. De wond zal altijd blijven, maar zal met het verstrijken van de tijd wel langzaam minder pijn gaan doen.

Heel mooi in je verhaal vind ik nog dat je van Jhona uiteindelijk toch nog afscheid hebt kunnen nemen. Die brief had hij jou natuurlijk nooit moeten schrijven, maar die was denk ik ook ingegeven door de wanhoop waarin hij op dat moment verkeerde.

Ik ben benieuwd of je al gevorderd bent met je boek...?

Ik wens je nog heel veel succes met je studie en nog heel veel geluk en wijsheid in de rest van je leven. Als iemand dat wel heeft verdiend dan ben jij het wel!
e
ex-gebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je hebt er goed aangedaan door jouw verhaal te schrijven. Je helpt zo jezelf maar ook anderen.
Ik begrijp heel goed wat je hebt doorgemaakt. Ik vind je echt moedig en ik zal voor je bidden vanavond.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#19
hallo, ik wil u enorm bedanken voor het posten van dit verhaal.

ik heb enorm veel geleerd, nogmaals hartstikke bedankt voor het posten, zal vast ook niet makkelijk geweest zijn...

+10 (ja je leest het goed geen +1 maar +10!!!)

groetjes :hearteyes:
B
BganjaBLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeer aangrijpend verhaal...

echt waar man, respect voor je!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."