Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsshotten

shotten

82 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
SAMBALBIJ zei:
Ik ben er vandaag even binnengelopen en toen zeiden ze dat ik woensdag 9.30 kon komen. Ik kies er maar voor om dan woensdagochtend nog wat te nemen en daar ook eerlijk over te zijn.l
Klik om te vergroten...

Als je per se nog bruin wil gebruiken vóór de Bupe, moet daar minimaal 6 uur (liever 8 uur!) tussenzitten. Dus 3.30 's nachts (houd voor de zekerheid 1.00 uur 's nachts aan, ofzo).

Maar idd: meld je laatste gebruik (hoeveelheid én tijdstip) sowieso bij de arts, die weet daar nog meer van!

Ik heb ooit eens 10 euro bruin gerookt (ong. 0,15- 0,2 gram) en ik d8: "Met zó weinig hoef je toch niet 6 uur te wachten met Temgesic?" Wél dus, ik slikte nl. na 5 uur (i.p.v. na 6-8 uur) Tem en ik werd behoorlijk ziek.
Geloof me, het is het niet waard het risico te nemen, Sambal...

Suc6! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoals Ra zegt, laat er zoveel mogelijk tijd tussen, hoe meer hoe beter.
houd je iig aan die minimum uren!
En ben 100% eerlijk tegen je arts betreft de hoeveelheden en wanneer.
Des te beter kan hij inschatten hoeveel bupe je nodig hebt etc.

Suc6!
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou Sambalbij, ook voor jouw gaat het nu echt heel spannend worden. Ik wens je heel veel succes. Eerlijk zijn tegen je arts lijkt mij sowieso wel belangrijk, want anders frustreer je alleen maar je eigen behandeling en ben jij het kind van de rekening.

Over dat voetbijballen: er is al veel over gezegd, maar "wat heeft dat nu met voetballen te maken" is een uitdrukking die je gebruikt als je vindt dat iemand een opmerking maakt die slaat als een tang op een varken. Kortom, een opmerking die nergens op slaat omdat hij met het onderwerp niets van doen heeft.

Dat "cokegrapje" zou ik maar even uit je hoofd zetten als ik jouw was. Natuurlijk allemaal weer erg lekker, maar je belazert uiteindelijk alleen jezelf, want die momenten ga je nog vaak genoeg krijgen, dat je denkt: "ach, dit ene keertje", of "het is zo weinig, daar raak je niet verslaafd aan" enz enz. Uiteindelijk zit dat hele afkicken tussen je oren en dáár maak je het besluit om je oude leventje vaarwel te zeggen. Je brains zullen je nog vaak genoeg tot de orde willen roepen (lees: doe het nog gewoon eens een keertje, het kan heus geen kwaad) en besef je gewoon dat dat nu precies je valkuil is.

Geniet van je bruin vanavond en dat heerlijk witte poedertje waar je het over hebt is gewoon stompzinnig bakmeel als je het mij vraagt. Geloof dat wat jij wilt geloven.

Zet hem op!

:wave: Sarori
S
SAMBALBIJLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt allemaal voor de aanmoedigingen. Ja ik ga er echt voor ik zit hier al een tijdje op te wachten.
Over het witte poeder sarori ik had het hier over base (dus geen bakpoeder :P ) en ik dacht eraan om het nog 1 keer te doen omdat ik enkele dagen hele goeie had en en dat maar in mn hoofd bleef spoken ik d8 dus zit ik van het bruin af te kicken is het enige waar ik aan kan denken coke maar uiteindelijk ben ik er wel achteraan gegaan maar niet kunnen scoren. Dat laten we maar even los dan he. Het is trouwens mijn ultieme doel om mezelf goed te voelen zonder middelen.

Dan ff over het laatste bruin: ik ga dus naar een psychiatrisch centrum als tussenoplossing omdat ik anders nog zon 3 maanden op de kliniek moet wachten en als je mn vorige posts een beetje gelezen hebt begrijpje waarom ik niet wil/kan wachten. Maar ik heb dus al een beetje die gedachte van als ik nu savonds mn laatste bruin neem duurt het straks tot eind vd middag voordat ik uberhaubt een dokter te spreken krijg dat zie ik al gebeuren dus ik dacht eraan om een beetje tot de ochtend te bewaren voordat ik er naar toe ga. En dat eerlijk te zeggen en daarna dus min 8 uur te wachten? Wat vinden jullie daarvan?

Dan over dat gevoetbal: echt waar ik heb die uitdrukking nog nooit gehoord :confused: :grin: maar wel leuk hehe nu snap ik m :) groetjes sambalbij :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
SAMBALBIJ zei:
Maar ik heb dus al een beetje die gedachte van als ik nu savonds mn laatste bruin neem duurt het straks tot eind vd middag voordat ik uberhaubt een dokter te spreken krijg dat zie ik al gebeuren dus ik dacht eraan om een beetje tot de ochtend te bewaren voordat ik er naar toe ga. En dat eerlijk te zeggen en daarna dus min 8 uur te wachten? Wat vinden jullie daarvan?
Klik om te vergroten...

Dat ligt eraan met wie je die afspraak hebt. Als het een intakegesprek is (meestal met medewerker zorginstelling) dan kan het idd lang duren, maar het kan ook zo zijn dat je aansluitend zo bij de arts naar binnen kan lopen.

Als je afspraak met een arts hebt, dan krijg je gelijk een recept.

Maar het is toch niet ambulant, je laat je toch opnemen? Want dan zouden ze je nooit ziek laten zijn, desnoods krijg je Meet tot de arts komt.

Dus als je alleen maar daarom wilt gebruiken, zou het niet nodig zijn, lijkt mij.

Maar als je ook om andere redenen wilt gebruiken ("Het is de laatste keer, 1 keertje kan toch 'wel..."), dan heeft het ook geen zin om andere argumenten vóór te gaan bedenken.

Vraag je eens af wat waarheid is en wat jij als excuus gebruikt.
Bedoel ik niet lullig hoor, dat gaat nou eenmaal zo met verslaving, maar dat laatste wil zeker niet zeggen dat je dat denkpatroon niet zou kunnen doorbreken.
Dat kan wel. Als je maar wilt, daar begint het mee.

Ik begrijp best dat je nog wit wilt scoren, "zolang het nog kan", maar bedenk wel dat als je een upper neemt, je ook weer een downer nodig hebt.

Ik wens je heel veel suc6 :rock: en hoop dat je snel een keuze op de lange termijn maakt m.b.t. gebruik (omdat ik las dat je "voorlopig even" wilt stoppen met bruin).

Laat je binnenkort weer ff weten hoe het is gegaan?

Groetjes, R@ :wave:

p.s. Wat goed dat jij in een psychiatrische instelling terecht kan.
In mijn regio (althans, 7 jaar geleden) kan je als je verslaafd bent enkel terecht bij de Verslavingszorg.
Bij een zogeheten dubbele diagnose (bijv. verslaving + psychiatrische ziekte/klachten) kijken ze per individueel geval wat op dat moment centraal staat in iemands leven.

Probeer wél een Verslavingsarts te krijgen als dat mogelijk is, die weten écht meer van middelen zoals Temgesic, Meet, maar ook bijv. Naltrexon!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je redenering van die base scoren is erg herkenbaar, waarschijnlijk voor velen hier. Dat zijn juist wel dingen waar je strak mee om moet kunnen gaan als je clean raakt.
Ik hoop dat ze je daar al mee op weg kunnen helpen, niet alleen met de lichamelijke verslaving, maar ook de geestelijke. Die laatste is juist degene die je moet leren overwinnen-beheersen om clean te blijven. Als geen ander weet ik hoe moeilijk en verradelijk dat kan zijn. Ik hoop dat ze je kunnen laten zien hoe, en dat je de wilskracht op kunt brengen om het ook te doen.
Stap voor stap, allereerst maar beginnen om die lichamelijke verslaving aan te pakken.
Morgen je eerste stap. Veel sterkte en suc6!

Zoals Ra net zegt klink je zelf nog niet helemaal overtuigd van het clean willen blijven.
Ik hoop over een tijdje hier toch weer een post van je te zien verschijnen waarin je een blijde medeling kunt doen. Het zou natuurlijk zonde van al je pijn en moeite zijn om clean te raken, om daarna weer vrolijk opnieuw te beginnen.
Als je dan wéér wilt stoppen zal het nóg veel moeilijker/zwaarder worden dan de eerste keer.
Dat kunnen vele topics en posts hier op het DF wel onderbouwen.

Zet voor jezelf op een rijtje wat je nou eigenlijk echt wil, en wat je ingewortelde "excuses en smoezen" zijn om e.e.a toch voor jezelf te rechtvaardigen.
Zodra je dat onderscheid kunt maken ben je al een heel eind.

Geniet vanavond iig nog van je laatste keer stoned, en al sje bang bent morgen ziek te worden omdat je te lang niet gerookt hebt kun je natuurlijk nog een puntje bewaren voor in de ochtend.
Ik weet niet precies waar je naar toe gaat, en hoe het geregeld of afgesproken is.
Maar als je echt denkt dat het wel even kan duren voordat de daadwerkelijke behandeling begint zou ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben.
Zolang je het. zoals je zelf ook zegt, dan maar wel vertelt.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte.
Groeten, Yoro :wave:
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Shotten doe je enkel maar met spul dat niet zuiver genoeg is, anders overleef je het niet... Het enige verschil is dat zelfs spul dat minder zuiver is, veel zuiverder en cleaner aanvoelt: een shot Coke voelt heel clean, ook al snuif je veel zuiverder spul - shotten is goed om eens enkele malen geprobeerd te hebben, maar niet de moeite om al je aders kapot te spuiten. Shotten zou volgens de statistieken vooral nog bij de oude garde voorkomen, de jongere generatie is niet zo geroepen te shotten en slechts weinigen in Europa doen het: het is ook afhankelijk van waar je woont, in the USA shotten veel meer mensen omdat alle drugs daar van zulke lage kwaliteit zijn.

Met een armzalige 50 tot 60% gemiddelde zuiverheid van straatcoke behoren wij tot de top wat Coke betreft (buiten enkele speciale batches die in the UK rondgaan momenteel en waarvan men niet zeker is hoe het komt dat er plots in een land waar enkel baggerzooi te vinden was pure Coke tegen normale prijs bij gewone straatdealers te vinden is in specifieke regio's van the UK).

Men kan in NL nog wel vaak met een goede connectie, al is het een minderheid, tot 75% zuivere vinden, maar dan mag je, voor gewone straatcoke, al blij zijn, heel blij!

Hoger ga je voor een normale prijs niet vinden bij een gewone dealer, uitzonderingen terzijde gelaten. Dan moet je al hogerop de ladder gaan, en pas vanaf 85% openbaart Coke al zijn kwaliteiten aan jou, niet eerder, en het verschil met nog 4% zuiverder is groter dan je je kan inbeelden!

Ik heb in een kraakpand gewoond waar hardcore shotters niet meer konden wandelen omdat ze alle aders in hun voeten kapot hadden gespoten, na die in hun armen, nek, voorhoofd, en uiteindelijk in hun penis moesten injecteren. Gore boel!

Zelf heb ik jaren geleden eens een paar weken lang om de twee dagen zoiets een shot of twee/drie laten zetten: coke, hero, en beiden (Snowball). Gewoon om te ervaren hoe dat zou voelen, voorgenomen om het bij zo'n aantal keren te laten reeds op voorhand, en mij daaraan gehouden. Dat is veel minder verslavend, not even close, dan ene keer zuivere Crystal Meth roken!
E
ErowidoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Endan te bedenken dat ik die rocks inderdaad wel had moeten laten testen ja..

Maar zulke dingen bedenk ik altijd telaat, en als het me einde zal zijn mede om dat...alhoewel de kans niet zo extreem groot is, dan zij het ook zo. Ik kreeg nog geeneens alle luchtbelletjes eruit, op een paar hele kleine na, maar ze me bij de verslavingszorg al verteld hebben dat dat niet zo ernstig is. Maar voordat ik dat überhaupt wiste spoot ik ze uit frustratie alsnog regelrecht me aders in... terwel ik wist dat je er dood aan kon gaan. Met als gevolg een steek of 3 rond me hart streek.

Ik hoop dat je hier eerst even goed over gaat nadenken, want die "flash" die je krijgt is echt iets wat je na je 1e keer zo snel mogelijk wil voelen bij de eerst de volgende keer, teminste bij mij dan.. Endan maakte me echt geen reet uit na 3 mins tikken of ik nou wist dat het onzuiver was, of dat het belletjes bevat, langer dan dat ging in niet lopen kloten. Hoppa!

maakt geen reet uit watje spuit, het gaat om de gehele methode, het berijden, het intrekken/ koken en ontluchten heeft voor mij gewoon iets, ikweet niet wat het is.

Maar van mij geen handleiding iv spuiten.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn broer shot vaak heroïne
Heb het hem wel eens zien doen.
Nooit geprobeerd ga ik ook nooit doen.
Hoe hij het doet hij kookt de heroïne op een Lepel injecteert de heroïne in zijn naald.
Doet een riem strak op zijn boven arm.
En dan precies bij je elleboog maar dan de Binnenkant van je arm spuit hij de naald in Zijn ader.
Hoop dat je hiermee iets kunt!
Maar toch raad ik het je af!
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#10
bloodyM. zei:
:kots:
ik moet me nu aangesproken voelen
jullie hebben echt geen leven
ik ben n meisje inderdaad hardcore shotter
al 5 jaar, en inderdaad nooit eerder nodig gevonden om hier
mn heil te halen
en nu blijkt ook wel waarom heb hier echt nix te soeken
een echte ervaringsdeskundige(like me)
hoort niet tussen dese joduhkliek :kots:
met je timo whatever
ik ben blank en trots daarop
en edk is inderdaad maatje van mij
JULLIE SIJN SNEU
STIK ER IN
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af wat je op dit forum zoekt, trollen kan je overal, hier wordt serieus gesproken over het wel en wee van medegebruikers, maar als je jezelf zo uit wordt je never nooit serieus genomen, dat roep je zelf een beetje over je af, vind je zelf ook niet??
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#11
@hansje1963 Druk eens op haar naam. Ze is hier sinds 8 juni 2009 niet meer geweest.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ach, het is niet de moeite waard om daar nog aandacht aan te besteden joh,
het is een discussie (??) uit 2009. Dus 9 jaar oud, en die BloodyM is trouwens
ook niet meer na 2009 hier terug gezien. Ze logde enkel een paar keer toen in,
daarna nooit meer. Tja, soms vervelen mensen zich denk ik. En dan krijg je
dat soort geleuter als boven...
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Sorry voor mijn "geleuter" misschien idd niet opgelet even.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi beschreven hier boven ... of mooi, in de zin van duidelijk en kei eerlijk.
Waar je moet wezen is denk ik nergens! (shotten doe je normaal aan de binnenkant van je elleboog)
b
bloodyM.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
hoe erg is t n luchtbel naarbinnen te spuiten,
en als t stropperig word omdat t niet meteen wil
is dat dan gevaarlijk om toch te shotten?
ik begin vaak te flippen en verneuk dan mn flash,
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een miniscule luchtbel is dodelijk.
Lucht in de aderen heeft altijd hartfalen als gevolg.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Correctie; kán dodelijk zijn! En kán dus leiden tot hartfalen!!
b
bloodyM.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
weet niet of jullie ervaren shotters sijn of die hier sijn,
maar dan weet je ook dat dat in n klein hoekje sit,
krijg de laatste tijd steken in mn borst dan denk ik strax sit er wel n klein belletje
terwijl ik daar heus wel om denk,
en dan flip ik so dat ik mn flash verneuk
ook als ik sie hoe snel bloed klonterd
dan denk ik waar ben ik mee besig
als ik n ongeluk krijg dan kunnen se echt geen aders vinden
snap...........
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
bloodyM. zei:
als ik n ongeluk krijg dan kunnen se echt geen aders vinden
Klik om te vergroten...

Klopt als een bus, Bloody! Ik ben vorig jaar met een dubbele longontsteking opgenomen in het ziekenhuis. Ze dachten echter aanvankelijk dat ik hersenvliesontsteking had en moesten heel snel een infuus aanleggen. Dat heeft een uur geduurd en was volgens mijn familie heel eng om mee te maken voor hen...

Ik heb al bijna 7 jaar niet meer geshot, maar waar bij anderen aders zitten in hun arm, zit er bij mij enkel littekenweefsel.

Het infuus kwam uiteindelijk in mijn voet, maar daar gaat het niet om.

De mensen van wie ik heel veel houd, zijn heel bang geweest. Deze littekens gaan nooit meer weg, mijn aders zullen nooit meer herstellen.

Ik hoop dat je, een volgende keer dat je die flash zo wanhopig zoekt en niet vindt, hier aan denkt. Ik weet dat wat ik zeg waarschijnlijk bij jou het ene oor ingaat en het andere weer uit, maar hé, dat is verslaving...

Ik hoop dat je het dan niet zult doen. Maar dat is aan jou.

Ik wens je heel veel suc6 een goede keuze te maken...


R@r@ :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hi there Bloody M,

Ik denk dat je hier op deze afdeling betere tips kunt krijgen om van je verslaving af te komen, dan tips om je professioneel verslaafde te maken. :wink:
Uiteraard kun je hier altijd om advies vragen, ook over het gebruiken van drugs.
Maar je moet beseffen dat velen van ons zijn geweest waar jij nu bent.
En dus goed bedoeld en uit eigen ervaring je het advies geven om beter je verlsavingsprobleem aan te pakken, in plaats van je gebruikersprobleem.
Je zegt zelf:
Dan denk ik, waar ben ik mee bezig
Klik om te vergroten...

Want het aan willen pakken van je verslavingsprobleem kom je onvermijdelijk tegen op je levensweg. Sooner or later...
Maar dat weet je zelf pas wanneer het zover is.
Tot die tijd, probeer zo veilig mogelijk te gebruiken.
Het is zowiezo nooit zonder risico's natuurlijk, maar beperk die dan tot een minimum.
En als je daarvoor tips nodig hebt van de ervaren (ex)shotters onder ons, be my guest.
Maar het beste advies wat je gegeven kan worden: just do'nt do it at all. :wink:

succ6 en de groeten,

Yoro
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."