SAMBALBIJ zei:
Maar ik heb dus al een beetje die gedachte van als ik nu savonds mn laatste bruin neem duurt het straks tot eind vd middag voordat ik uberhaubt een dokter te spreken krijg dat zie ik al gebeuren dus ik dacht eraan om een beetje tot de ochtend te bewaren voordat ik er naar toe ga. En dat eerlijk te zeggen en daarna dus min 8 uur te wachten? Wat vinden jullie daarvan?
Dat ligt eraan met wie je die afspraak hebt. Als het een intakegesprek is (meestal met medewerker zorginstelling) dan kan het idd lang duren, maar het kan ook zo zijn dat je aansluitend zo bij de arts naar binnen kan lopen.
Als je afspraak met een arts hebt, dan krijg je gelijk een recept.
Maar het is toch niet ambulant, je laat je toch opnemen? Want dan zouden ze je nooit ziek laten zijn, desnoods krijg je Meet tot de arts komt.
Dus als je alleen maar daarom wilt gebruiken, zou het niet nodig zijn, lijkt mij.
Maar als je ook om andere redenen wilt gebruiken ("Het is de laatste keer, 1 keertje kan toch 'wel..."), dan heeft het ook geen zin om andere argumenten vóór te gaan bedenken.
Vraag je eens af wat waarheid is en wat jij als excuus gebruikt.
Bedoel ik niet lullig hoor, dat gaat nou eenmaal zo met verslaving, maar dat laatste wil zeker niet zeggen dat je dat denkpatroon niet zou kunnen doorbreken.
Dat kan wel. Als je maar wilt, daar begint het mee.
Ik begrijp best dat je nog wit wilt scoren, "zolang het nog kan", maar bedenk wel dat als je een upper neemt, je ook weer een downer nodig hebt.
Ik wens je heel veel suc6

en hoop dat je snel een keuze op de lange termijn maakt m.b.t. gebruik (omdat ik las dat je "voorlopig even" wilt stoppen met bruin).
Laat je binnenkort weer ff weten hoe het is gegaan?
Groetjes, R@
p.s. Wat goed dat jij in een psychiatrische instelling terecht kan.
In mijn regio (althans, 7 jaar geleden) kan je als je verslaafd bent enkel terecht bij de Verslavingszorg.
Bij een zogeheten dubbele diagnose (bijv. verslaving + psychiatrische ziekte/klachten) kijken ze per individueel geval wat op dat moment centraal staat in iemands leven.
Probeer wél een Verslavingsarts te krijgen als dat mogelijk is, die weten écht meer van middelen zoals Temgesic, Meet, maar ook bijv. Naltrexon!