Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheroïne pillen

heroïne pillen

21 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Woke-up-sticky zei:
Heroïne zet zich om in morfine zou je het in tabletvorm nemen.

Je kan het dus niet slikken.
Klik om te vergroten...
Ook als je het rookt, snuift of spuit wordt het omgezet in morfine. Enige verschil is dat heroine makkelijker de bloed-hersenbarriere passeert waardoor het sneller en heftiger werkt dan morfine.

Klein Pierke zei:
Heroïne in pilvorm heet oxycodone. Identiek effect.
Klik om te vergroten...
Dat is echt bullshit. Het zijn beide opiaten met daardoor uiteraard gelijkende effecten, maar oxycodone geeft toch wel duidelijk een effect wat subjectief heel anders aanvoelt dan morfine of heroine. Oxycodone is vrij stimulerend voor een opiaat, waardoor je bijvoorbeeld minder snel gaat nodden en het ook een stuk minder dromerig is. Persoonlijk vind ik oxy maar een kil en saai goedje, morfine (of opium) daarentegen is veel warmer en sederender. Van morfine wordt ik echt ontzettend stoned en kan dan echt behagelijk wegdromen de hele tijd.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pas nadat het de bbb gepasseerd heeft. Dat is dus echt wel een verschil met slikken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Woke-up-sticky zei:
Pas nadat het de bbb gepasseerd heeft. Dat is dus echt wel een verschil met slikken.
Klik om te vergroten...
Oh ik wist niet dat bij orale inname heroïne al voor de bbb wordt omgezet in morfine. Ik heb het net even opgezocht en je hebt gelijk inderdaad. Ja dat zal zeker een verschil maken in het effect ten opzichte van snuiven of spuiten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee dat is er niet.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is het mogelijk om een dosis heroïne in een capsule te eten icm met een middel waardoor de pillen goed werken, en je niet een grote hoeveelheid heroïne nodig ben om erop te spacen??

Fentanyl, oxycodone, morfine... Dat zijn allemaal dure opiaten. En ik vind de geur en smaak van heroïne maar super ranzig. Kan er maar niet aanwennen. Ik snuif het af en toe. Door het te chinezen word ik niet erg lijp, door het te snuiven kom ik in een heerlijke roes terecht (buiten het overgeven en intense jeuk om).

Ik weet dat als je heroïne oraal wilt gebruiken dat je dan een hogere dosering nodig hebt. Is er een manier van een lagere dosis toch hard te gaan, zonder het te roken of te snuiven en spuiten?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb niet veel tijd maar wil even zeggen dat heroïne oraal maar voor 30% wordt opgenomen. Als je het snuift of rookt wordt er minstens 70% of meer opgenomen. Daarom hoor en zie je niet verl mensen die het eten/oraal nemen. Je hebt dan 2-3x zoveel nodig voor hetzelfde effect.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja en is er een manier dat het oraal ook voor 70% of meer word opgenomen?? Of bestaat er een middel in pilvorm dat ontzettend veel lijkt op het lekkere effect van heroïne, maar net zo goedkoop is als heroïne?? Want ik ben die vieze smaak en geur van heroïne meer dan zat. Ik vind het maar vies spul om eerlijk te zijn. Maar heel af en toe mag ik genieten van de lekkere opiatenroes.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oke. Is toch niet tegen de regels in dat ik dat vraag? Of is het er echt niet? Want er zijn duizend en één stoffen waar je high van kan worden... Zal de research chemicals eens in de gaten houden.

En wat nou als je heroïne in een capsule stopt met een mao remmer??
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsychedelicMagic zei:
Is toch niet tegen de regels in dat ik dat vraag?
Klik om te vergroten...
Nee, dat zeg ik ook niet. Ik bedoelde dat er niet iets is waarmee je de orale opname van heroine kunt verbeteren.

PsychedelicMagic zei:
Want er zijn duizend en één stoffen waar je high van kan worden... Zal de research chemicals eens in de gaten houden.
Klik om te vergroten...
Genoeg opiaten research chemicals, maar niet echt iets wat in de buurt van hero komt.

PsychedelicMagic zei:
En wat nou als je heroïne in een capsule stopt met een mao remmer??
Klik om te vergroten...
Zomaar een MAO remmer nemen raad ik sowieso af, want die kunnen snel gevaarlijke en onvoorspelbare interacties opleveren met zowel eten als drugs. Maar het heeft ook weinig zin met heroine, aangezien MAO remmers de afbraak van monoamines remmen en heroine niet op een van de monoamine systemen inwerkt. Voor de duidelijkheid, dopamine, noradrenaline en serotonine zijn monoamines.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke, jammer. Dan zal ik die vieze gore smaak van heroïne maar voor lief nemen.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is er een manier om de smaak die je krijgt van het snuiven en chinezen, weg te maskeren?? Cola drinken helpt niet. Dikke vruchtensap heb ik nog niet uitgeprobeerd... Hoe doen jullie dat? Of zijn jullie niet zo'n mietje als ik en nemen jullie die vieze gore smaak maar voor lief?? ehehe
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsychedelicMagic zei:
Is er een manier om de smaak die je krijgt van het snuiven en chinezen, weg te maskeren?? Cola drinken helpt niet. Dikke vruchtensap heb ik nog niet uitgeprobeerd... Hoe doen jullie dat? Of zijn jullie niet zo'n mietje als ik en nemen jullie die vieze gore smaak maar voor lief?? ehehe
Klik om te vergroten...
Ik gebruik geen hero, dus geen idee. Maar wel heel veel andere middelen gesnoven, waarvan er ook best een hoop heel ranzig zijn/waren. Tja, gewoon overheen zetten joh, die vieze smaak van de drip is toch vaak binnen een paar minuten weer weg.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mwa, de smaak blijft best wel lang aanwezig. En dat stoort mij behoorlijk, al heb ik niet zoveel last van als een hoge dosis heb gebruikt. Zal eens kijken wat werkt.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Nee, dat zeg ik ook niet. Ik bedoelde dat er niet iets is waarmee je de orale opname van heroine kunt verbeteren.
Klik om te vergroten...
Is denk ik wel mogelijk, maar niet bepaald verantwoord, gaat de smaak ook zeker niet ten goede komen.
PsychedelicMagic zei:
Of zijn jullie niet zo'n mietje als ik en nemen jullie die vieze gore smaak maar voor lief?
Klik om te vergroten...
Ruikt zo'n beetje naar kaneel en zoethout naar mijn ervaring, ervoer het eerder als prettig zelfs. Zal wel rommel in je product zitten, neusspray met water.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat misschien wel helt tegen de smaak is na een chinees nemen direct goed je mond spoelen met water.
Mag ook met vruchtensap of zo, als je maar uitspuugt na het spoelen. Zodat het niet in je maag komt want daarom
geef je dan over. En ergens is het een goed teken dat je het nog vies vindt, want je zult zien dat je na een tijd de
smaak lekker gaat vinden, en dan is het meestal al te laat.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsychedelicMagic zei:
ja en is er een manier dat het oraal ook voor 70% of meer word opgenomen?? Of bestaat er een middel in pilvorm dat ontzettend veel lijkt op het lekkere effect van heroïne, maar net zo goedkoop is als heroïne?? Want ik ben die vieze smaak en geur van heroïne meer dan zat. Ik vind het maar vies spul om eerlijk te zijn. Maar heel af en toe mag ik genieten van de lekkere opiatenroes.
Klik om te vergroten...

Methadon.. een stuk saver en gaf in het begin bij bij zo'n energiek en euforisch effect echt zo lekker. Maar na 4 jaar verslaafd te zijn aan methadon is het gewoon normaal. Na 3 weken al..
K
Klein PierkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heroïne in pilvorm heet oxycodone. Identiek effect.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klein Pierke zei:
Heroïne in pilvorm heet oxycodone. Identiek effect.
Klik om te vergroten...

Identiek effect? Echt waar?

Vond Oxycodone zulk naar spul, werd er onwijs prikkelbaar van. Daarnaast kotsmisselijk en ergerlijke jeuk aan m'n neus.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oxydone voelt zakelijker aan dan heroïne. Vond ik dan...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Identiek effect? Echt waar?

Vond Oxycodone zulk naar spul, werd er onwijs prikkelbaar van. Daarnaast kotsmisselijk en ergerlijke jeuk aan m'n neus.
Klik om te vergroten...

Ah, ben dus niet de enige. Ik heb ook een negatieve ervaring met oxycodon. Van iemand gekregen om eenmalig eens een opiaat te proberen. Twee pilletjes, eerst eentje, merkte ik in eerste instantie weinig van. Daarna tweede, nog steeds weinig effect. Hoogstens als ik erop lette wat alerter/energieker (vreemd genoeg, maar blijkbaar is oxycodon een 'stimulerende opiaat'). Ik begon het eigenlijk pas bewust te merken toen ik wilde gaan slapen: dat ging dus totaal niet. Daarbij een enorme misselijkheid, ondanks dat ik echt wel drie antimisselijkheidspillen heb geslikt toen. Doen normaal prima hun werk bij migraine; hier: zero effect. Om de zoveel tientallen minuten een vlaag misselijkheid en heb nog nooit zo vaak moeten kotsen in een paar uur tijd. Was überhaupt een primeur: had nog nooit eerder gekotst van een drug, afgezien van alcohol. Ook net als jij veel jeuk. Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen. Was echt uitzitten, nou ja, opzich ook wel een keer boeiend om mee te maken. :')

Het enige wat ik er wel bijzonder en grappig aan vond, was het wakkere dromen. Korte, totaal random fragmenten die de revue passeerden en waar je echt geen enkele bewuste controle over had. Heb daar wel om gelachen. Deed me erg denken aan de bizarre wakkere dromen/visioenen die ik ooit kreeg toen ik tevergeefs probeerde te slapen na een minidosis LSD. :)

Sorry nogal off-topic dit, maar oxycodon is overall toch wel een van mijn meest (fysiek) nare drugservaringen geweest en ik sta daar blijkbaar niet alleen in. xD Gek dat het dan toch zo verslavend kan zijn hè... Waarschijnlijk door snelle gewenning voor de bijwerkingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."