Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom begint iemand aan heroïne?

Waarom begint iemand aan heroïne?

85 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Vroeger zou ik zeggen "omdat het zo lekker is" maar die tijd is allang voorbij, de kwaliteit van de laatste jaren is zeer slecht dus het is de moeite niet meer waard er aan te beginnen...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede vraag!
Misschien dat er iemand komt met uitleg die er zelf pas mee begonnen is.
Ik volg deze topic!
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij heeft 90 procent hier geen idee waar ze het over hebben.

Er is geen enkel antwoord, wel is het zo dat bijna iedereen ooit met een blowtje is begonnen.

Ik was helemaal geen nihilist of hedonist.

Om echt verslaafd te raken heb je echt wel een tijdje nodig, vaak meestal pas na een jaar dat iemand echt verslaafd is.

En om afkicken van opiaten een lachertje te noemen tov benzo’s is gewoon idioot en dan heb je echt geen idee van de hoeveelheden die iemand gebruikt die verslaafd is.

Ik zit op 150 Mg methadon, wat een lachertje als het een lachertje zou zijn.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Opioide afkick is lange na niet zo dodelijk als die van benzodiazepines en andere GABA agonisten dus valt op zich wel mee.

Ik heb in Brugge wel eens Oxycodon van de zwarte markt gekocht en dit was zeker prijzig.

Wat mankeert er aan Diacetylmorfine/heroïne dat niet eveneens bij Oxycodon gebruik speelt?
Zelfmedicatie is vrijwel nooit een snugger idee natuurlijk maar los daar van.

Wel luxe dat ze nog kunnen lopen dan, is tijdens benzodiazepine ontwenning lang niet altijd mogelijk.
Ik vraag mij ook af of een epileptische aanval van Diacetylmorfine/Oxycodon ontwenning überhaupt mogelijk is.

Naast ademhalingsstilstand door overdosering hebben Diacetylmorfine en Oxycodon eigenlijk helemaal geen fysieke risico's, moet je echt al belachelijke hoeveelheden consumeren wil dat uit de hand lopen. Topspul is het, zou helemaal feest wezen als het goedkoop onbeperkt beschikbaar zou wezen.

Soms zie je verhalen voorbij komen dat mensen een hele of zelf meerdere grammen Clonazolam in korte tijd achterover slaan, in vergelijking daarmee is opioide ontwenning toch eigenlijk maar een lachertje. Al die mensen die benzodiazepines gebruiken kunnen beter de overstap maken naar opioiden, er is los van mentale verslaving vrijwel geen enkele reden om die overstap niet te maken.
Klik om te vergroten...

Het zijn totaal andere middelen, je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Geen opiaat wat half zo anxiolytisch is als xanax. En dan de bijwerkingen nog.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb een weinig methadon als pijnstiller. 20 mg.
Het is niet te beschrijven hoe ontzettend beroerd ik word, als ik van de 4 tabletjes van 5 mg, er ééntje niet neem (poging om af te bouwen)
Ik kan me enigzins voorstellen hoe het zou kunnen zijn, om met zware opiaten , zoals misschien heroïne, af te gaan bouwen....zonder methadon.
En 150 mg methadon. Ga er maar aanstaan.
In de afkickkliniek zag ik mensen echt vechten tegen de afkickverschijnselen, van methadon, omdat zij elke dag een heeeeeel klein beetje minder methadon kregen verstrekt.
Ik heb ze horen kreunen, echt waar.
Voor mij des te meer een reden om daar nooit en never, aan te beginnen.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze zeggen dat oxycodon zowat de zelfde werking heeft als heroïne. Niet zoveel aan dus. Lekker overslaan dat heroïne lol.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik geloof dit niet.
Heroïne geeft, voorzover ik weet, een euforische werking.
Naast een kalmerend, daempende werking.
Wie weet hier méér van te zegen?
Ik heb zelf stevige dosissen oxcycodon gedaan, en dit gaf mij niet zozeer euforie, naar wel kalmte, en de problemen van alledag zinken diep weg.
Meer niet eigenlijk.
Een telg van de familie Moskovitz, die ook aan de smack is gegaan en daardoor vrijwel alles is kwijtgeraakt omschreef de werking van heroïne als hemels lekker en goddelijk spul.
En, waarom doen de verslaafden aan dit goedje er vrijwel alles vóór, om de koning van de drugs, te scoren?
Daar moet toch wel veel meer achter zitten denk ik zo.
En ja.
Mocht het euforische effect min of meer hetzelfde zijn als heroïne, dan geef ik er geen flikker om, En zal ik er dus met een extra reden er nooit aan beginnen.
Net zoals Mdmazing. Ik zie het exact hetzelfde!
N.B. :
In Venlo was een groter café gelegen, waar ik weleens kwam en deze café achtige onderneming had de naam "Bonaparte". Wie hier kent dit etablissement toevallig óók?
Op zich niets bijzonders, alleen werd hier openlijk stevig heroïne gechineesd.
En de mensen die dit deden stonden dan na het "innemen" van deze heroïne, vervolgens volledig apathisch voor zich uit te staren, En dit meerdere uren lang.
Oneindig in het niets vooruit staan te staren...En maar staren..
En dit typische gedrag van deze mensen deed mij toen al besluiten om er nooit aan te beginnen.
Zoiets leek me helemaal niets. Toen al.
En dan: een kerel daar, kennelijk een dealer, hij was daar een tijdje, ging met enkele van die mensen in gesprek, en wat later zag ik dat hij een pak bankbiljetten van 100 gulden en het was echt een dik pak, in een bovenzak steken, vervolgens nam hij zelf óók 2 chineesjes, en verdween.
Een sukkelaar dus. Immers, de spreuk hierover zegt toch:
Dont get high of your own supply?
Anyway,
Op een gegeven moment was de gemeente Venlo dit kennelijk toch wel allemaal zat, en de tent werd vervolgens dichtgegooid.
Ik moet zeggen, dit alles heeft wel indruk op me gemaakt.
Dit alles is toch wel van een heel ándere aard, dan wat tabletjes oxcycodon naar binnen laten glijden, toch....
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit alles is toch wel van een heel ándere aard, dan wat tabletjes oxcycodon naar binnen laten glijden, toch....
Klik om te vergroten...
Nee hoor, is gewoon van hetzelfde.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan vind ik dus heroïne een waardeloze harddrug.
Het zou een grote euforische werking hebben, naast een ferme lichamelijke afhankelijkheid. En ja die lichamelijke afhankelijkheid van oxcycodon, dat is geen pretje...
Ik heb ooit iemand horen zeggen:
De afhankelijkheid die je voelt als je stopt met roken, dit gevoel een miljoen maal sterker, dat voelen wij, als wij onze smack niet kunnen nemen.
Dit is nogal een vette klassificering.
Waarom doen de mensen daar zo'n enorme moeite voor, om deze rotzooi te kunnen scoren?
Is de ontwenning net zo miserabel, als die van oxcycodon?
Wat ik daarvan zelf gezien heb is dat een medeclient in de kliniek binnenkwam, met een forse verslaving aan heroïne plús cocaïne.
Deze man kreeg uiteraard medicatie ter ondersteuning van de ontwenning.
Deze medicatie bestond uit 130 mg (!)
Methadon.
Dat lijkt me geen kleinigheid.
Ik heb elders gelezen, dat idd voor heroine ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, deze hoeveelheden aan methadon worden verstrekt.
Of, 5 x 25 mg nozinan en nog Wat extra wat ik niet meer weet.
Nou, van 1 tablet nozinan ben ik zowat een halve dag gevloerd.
En dan....5 x zoveel... nozinan is op zichzelf een "vuil" medicijn, het is zoiets als Haarlemmer olie, dwz het heeft vele verschillende toepassingen.
Ikzelf neem deze zooi al helemaal nooit meer, ik word daar dermate versuft en verdwaasd van, ik pas daarvoor.
Ik beschrijf deze medicatie en hoeveelheden, omdat ik ervan uit ging, dat heroine ontwenningsverschijnselen echt geen kleinigheid zijn.
En dan lees ik, dat die heroine of meer hetzelfde zou zijn, qua wwrking tenminste, als oxcycodon? Die oxcycodon die nog altijd a masse voorgeschreven wordt??
Rare jongens, die artsen zo af En toe...
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soms gebruik ik heroïne om in een lekkere droomachtige toestand te komen waarbij ik lekker ga knikkebollen op de bank. Alleen ik ben een beetje afgeknapt op de bijwerkingen; overgeven, jeuk, verstopping, snelle lichamelijke afhankelijkheid... Vooral die lichamelijke afhankelijk is er al snel heb ik opgemerkt. Als ik het op ten duur niet meer gebruik krijg ik koorts, slapeloosheid, zweten, heb ik het steeds koud en dan weer warm, psychotische achtige symptomen... Nee, opiaten is zeker niet mijn favoriet. Geef mij maar psilocybine:hearteyes:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind het erg knap om te lezen dat er tóch iemand is, die het bij "zo af en toe heroïne" weet te houden.
Dan lees ik een aantal heel vervelende bijwerkingen.
Vraag:
Is de rust, kalmte , dromerige toestand het waard, om daar zo beroerd van te worden?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb mogen zien wat iemand door maakt die Via de methode van 8 uur onder narcose zijn en dan een behandeling met medicijnen krijgt, die in 1 dag de receptoren die met opiaten werkzaam zijn, helemaal te reinigen.
Deze persoon zou dan ook de lichamelijke verschijnselen die bij de afkick reactie van het lichaam, kwijt moeten zijn.
Het laatste wat ik van haar situatie heb gehoord was zwaar teleurstellend te noemen, aangezien zij binnen 6 maanden weer zwaar aan het gebruiken van heroïne was geraakt...
En een ándere man onderging deze behandeling voor de derde keer.
Toch wel een aanwijzing voor mij dat die heroine toch wel erg, erg verslavend is...maar vlak oxcycodon óók niet uit.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yceman224 zei:
Ik vind het erg knap om te lezen dat er tóch iemand is, die het bij "zo af en toe heroïne" weet te houden.
Dan lees ik een aantal heel vervelende bijwerkingen.
Vraag:
Is de rust, kalmte , dromerige toestand het waard, om daar zo beroerd van te worden?
Klik om te vergroten...
Meestal niet. Soms wel.... Tis maar net hoe het valt. Het kan wel echt hemels zijn, maar dat heb ik van de 40x maar 10x meegemaakt.. Ligt aan de kwaliteit, dosis en mijzelf. Ik doe voorlopig geen heroïne meer want het maakt mij gewoon ziek. Zelfs als ik knetterstoned en helemaal verdoofd ben begin ik mij aan dat kotsgedrag te ergeren...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Yceman224 zei:
Waarom begint iemand met heroïne is mijn vraag.
Ik begrijp het niet.
Iedereen weet toch, dat het tot een hèleboel shit en diepe ellende leidt?
Juist deze drug?
Wie kan het me uitleggen?
Klik om te vergroten...
Nieuwsgierigheid, onwetendheid, denken dat je “het wel aan kan” voor 1 keer zonder hooked te raken.

Ook zullen er veel hero verslaafden het zijn gaan gebruiken na een opiaat verslaving als Oxycodon of Fentanyl.
Hero schijnt vele malen goedkoper te zijn als die medicijnen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat zal ik hier toch eens aan de counselors door gaan geven van Novadic- Kentron.
Ze zitten er dus wél een beetje naast...
Zo ook een bedrijfsleider van een toonaangevende Coffeshop hier in de buurt...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat heb ik ook gehoord.
Maar, met "reguliere" medicijnen heb je één heel groot voordeel.
Dat is, denk ik, het feit dat er geen rotzooi in zit als vernijdings middel.
Het is zuiver.
Een tablet 180 mg oxcycodon is inderdaad nogal prijzig, maar...schoon.
Moet je nou iedere keer kosten van die smack? Ook al een nare bijwerking...
En dan de streken van enkele dealers.

Ik weet niet of het hier ten lande óók ge beurt, maar in de USA zijn er vendors, die opzettelijk in een enkel pakje wat fentanyl toevoegen.
Dit levert dus een levensgevaarlijke od op.
De reden:
Onderling onder de afnemers zal dexe happening de ronde doen, en zullen de mede aankopers zeer waarschijnlijk onderling iets in de richting zeggen van " hee. Onze vendor heeft supersterkegoede merchandise!
Want nou lag ons maatje xx met een od in het ziekenhuis, en dit, omdat hij een pakje met een té sterke heroïne heeft gekocht, té goede kwaliteit, en...ziedaar. een od!
Wat een boevenbende. Moordenaars zijn het.

Bron: Drugs inc op Discovery channel
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Yceman224 zei:
Ik heb een weinig methadon als pijnstiller. 20 mg.
Het is niet te beschrijven hoe ontzettend beroerd ik word, als ik van de 4 tabletjes van 5 mg, er ééntje niet neem (poging om af te bouwen)
Ik kan me enigzins voorstellen hoe het zou kunnen zijn, om met zware opiaten , zoals misschien heroïne, af te gaan bouwen....zonder methadon.
En 150 mg methadon. Ga er maar aanstaan.
In de afkickkliniek zag ik mensen echt vechten tegen de afkickverschijnselen, van methadon, omdat zij elke dag een heeeeeel klein beetje minder methadon kregen verstrekt.
Ik heb ze horen kreunen, echt waar.
Voor mij des te meer een reden om daar nooit en never, aan te beginnen.
Klik om te vergroten...

Ik merk op 150 ook 10 minder. Het is uiteindelijk troep.

En oxycodon, morfine, heroine, echt vrijwel alle opiaten, partiële antagonisten daargelaten werken min of meer hetzelfde.

Hoe mensen erbij komen dat je na 1 keer verslaafd raakt is echt bs. Zoals ik al zei de redenen zijn voor iedereen verschillend.

Het is dezelfde gedachtegang die voorstanders van de drooglegging hadden, het is immers allemaal aan een middel te wijten.
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Nieuwsgierigheid, onwetendheid, denken dat je “het wel aan kan” voor 1 keer zonder hooked te raken.

Ook zullen er veel hero verslaafden het zijn gaan gebruiken na een opiaat verslaving als Oxycodon of Fentanyl.
Hero schijnt vele malen goedkoper te zijn als die medicijnen.
Klik om te vergroten...

Je raakt niet verslaafd na een keer een opiaat. Ziekenhuizen zouden kweekvijvers voor junkies zijn. Heb je enig idee hoeveel morfine er wordt voorgeschreven?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Woke-up-sticky zei:
Je raakt niet verslaafd na een keer een opiaat. Ziekenhuizen zouden kweekvijvers voor junkies zijn. Heb je enig idee hoeveel morfine er wordt voorgeschreven?
Klik om te vergroten...
Eeeh ik beantwoorde de vraag: waarom begint iemand aan heroïne..
W
Woke-up-stickyLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Eeeh ik beantwoorde de vraag: waarom begint iemand aan heroïne..
Klik om te vergroten...

Diacetylmorfine wordt dagelijks voorgeschreven in ziekenhuizen. Dat is heroine.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."