#1
Vroeger zou ik zeggen "omdat het zo lekker is" maar die tijd is allang voorbij, de kwaliteit van de laatste jaren is zeer slecht dus het is de moeite niet meer waard er aan te beginnen...
Opioide afkick is lange na niet zo dodelijk als die van benzodiazepines en andere GABA agonisten dus valt op zich wel mee.
Ik heb in Brugge wel eens Oxycodon van de zwarte markt gekocht en dit was zeker prijzig.
Wat mankeert er aan Diacetylmorfine/heroïne dat niet eveneens bij Oxycodon gebruik speelt?
Zelfmedicatie is vrijwel nooit een snugger idee natuurlijk maar los daar van.
Wel luxe dat ze nog kunnen lopen dan, is tijdens benzodiazepine ontwenning lang niet altijd mogelijk.
Ik vraag mij ook af of een epileptische aanval van Diacetylmorfine/Oxycodon ontwenning überhaupt mogelijk is.
Naast ademhalingsstilstand door overdosering hebben Diacetylmorfine en Oxycodon eigenlijk helemaal geen fysieke risico's, moet je echt al belachelijke hoeveelheden consumeren wil dat uit de hand lopen. Topspul is het, zou helemaal feest wezen als het goedkoop onbeperkt beschikbaar zou wezen.
Soms zie je verhalen voorbij komen dat mensen een hele of zelf meerdere grammen Clonazolam in korte tijd achterover slaan, in vergelijking daarmee is opioide ontwenning toch eigenlijk maar een lachertje. Al die mensen die benzodiazepines gebruiken kunnen beter de overstap maken naar opioiden, er is los van mentale verslaving vrijwel geen enkele reden om die overstap niet te maken.
Nee hoor, is gewoon van hetzelfde.Dit alles is toch wel van een heel ándere aard, dan wat tabletjes oxcycodon naar binnen laten glijden, toch....
Meestal niet. Soms wel.... Tis maar net hoe het valt. Het kan wel echt hemels zijn, maar dat heb ik van de 40x maar 10x meegemaakt.. Ligt aan de kwaliteit, dosis en mijzelf. Ik doe voorlopig geen heroïne meer want het maakt mij gewoon ziek. Zelfs als ik knetterstoned en helemaal verdoofd ben begin ik mij aan dat kotsgedrag te ergeren...Ik vind het erg knap om te lezen dat er tóch iemand is, die het bij "zo af en toe heroïne" weet te houden.
Dan lees ik een aantal heel vervelende bijwerkingen.
Vraag:
Is de rust, kalmte , dromerige toestand het waard, om daar zo beroerd van te worden?
Nieuwsgierigheid, onwetendheid, denken dat je “het wel aan kan” voor 1 keer zonder hooked te raken.Waarom begint iemand met heroïne is mijn vraag.
Ik begrijp het niet.
Iedereen weet toch, dat het tot een hèleboel shit en diepe ellende leidt?
Juist deze drug?
Wie kan het me uitleggen?
Ik heb een weinig methadon als pijnstiller. 20 mg.
Het is niet te beschrijven hoe ontzettend beroerd ik word, als ik van de 4 tabletjes van 5 mg, er ééntje niet neem (poging om af te bouwen)
Ik kan me enigzins voorstellen hoe het zou kunnen zijn, om met zware opiaten , zoals misschien heroïne, af te gaan bouwen....zonder methadon.
En 150 mg methadon. Ga er maar aanstaan.
In de afkickkliniek zag ik mensen echt vechten tegen de afkickverschijnselen, van methadon, omdat zij elke dag een heeeeeel klein beetje minder methadon kregen verstrekt.
Ik heb ze horen kreunen, echt waar.
Voor mij des te meer een reden om daar nooit en never, aan te beginnen.
Nieuwsgierigheid, onwetendheid, denken dat je “het wel aan kan” voor 1 keer zonder hooked te raken.
Ook zullen er veel hero verslaafden het zijn gaan gebruiken na een opiaat verslaving als Oxycodon of Fentanyl.
Hero schijnt vele malen goedkoper te zijn als die medicijnen.
Eeeh ik beantwoorde de vraag: waarom begint iemand aan heroïne..Je raakt niet verslaafd na een keer een opiaat. Ziekenhuizen zouden kweekvijvers voor junkies zijn. Heb je enig idee hoeveel morfine er wordt voorgeschreven?
Eeeh ik beantwoorde de vraag: waarom begint iemand aan heroïne..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."