Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijna 3 weken klaar met heroïne

Bijna 3 weken klaar met heroïne

50 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
WetenschapperJP zei:
Ja man, verhuisd, eigen appartement. Werkzaam in de sportschool. Ben achteraf wel blij hoor dat ik t heb meegemaakt, nu ik uit de ellende ben. Voel me eindelijk vrij en dat is me ontzettend dierbaar!
Klik om te vergroten...
Lijkt me een heerlijk gevoel inderdaad, damn! Eindelijk gezonde verhoudingen opbouwen en de kansen kunnen pakken die je verdient! 🤩
Door het mee te maken heb je inderdaad een heel leerzaam perspectief, dat je goed kunt gebruiken om andere mensen te helpen. Heb je het er moeilijk mee, met cravings oid? Of helpt de kratom je daar doorheen?
W
WetenschapperJPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Als Jr oxycodon snuift of chineest, dan krijg je een sterkere rush dan je van horse van tegenwoordig krijgt. De smack van vroeger was wel beter dan oxycodon maar dat komt omdat morfine/heroine de opiaten zijn die de sterk
Klik om te vergroten...

5-ReMI-DMT zei:
Lijkt me een heerlijk gevoel inderdaad, damn! Eindelijk gezonde verhoudingen opbouwen en de kansen kunnen pakken die je verdient! 🤩
Door het mee te maken heb je inderdaad een heel leerzaam perspectief, dat je goed kunt gebruiken om andere mensen te helpen. Heb je het er moeilijk mee, met cravings oid? Of helpt de kratom je daar doorheen?
Klik om te vergroten...
De kratom helpt inderdaad heel goed en ik ben zo bang voor die ontwenningsverschijnselen, ik heb mijn les wel geleerd! En zo leuk is heroïne niet, zodra je er afhankelijk van bent en je blijft eerlijk met jezelf is t 1 groot drama. Verhuizen was ook key, anders hing ik er wel weer in, in het begin is t soms erg moeilijk en ik ben soms impulsief. 1 keer gebruiken en je voelt je de weken erna weer slecht en daar ga je weer. Er zal naar bijna 10 jaar gebruik wel iets veranderd zijn in mijn brein. Ben nu meer dan een jaar geleden verhuisd en zoek t hier bewust niet op. Ging nog wel zo 1 a 2 keer per maand terug om 0,2 gram te gebruiken en iedere keer weer weken lang ellende. Nu heb ik dan eindelijk werk in de sportschool en daar wordt er rekening met mij gehouden. De BRON van het bestaan is mij nu goed gezind!!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
WetenschapperJP zei:
De kratom helpt inderdaad heel goed en ik ben zo bang voor die ontwenningsverschijnselen, ik heb mijn les wel geleerd!
Klik om te vergroten...
Snap ik zo goed! Als je je slecht voelt door drugs, is het gewoon uitzitten: vaak niks anders aan te doen. Maar als je in levensgevaar dreigt te komen omdat je drugs begint úit te werken... Heel beangstigend en afhankelijk moet dat voelen zeg... Nu je er eenmaal van af bent snap ik dat je je les hebt geleerd. Nooit meer terug naar die angst en onzekerheid! 😁 Krijg je van kratom ook afkick verschijnselen, ik zie mensen kratom namelijk wel vaak afbouwen.
WetenschapperJP zei:
Verhuizen was ook key, anders hing ik er wel weer in, in het begin is t soms erg moeilijk en ik ben soms impulsief. 1 keer gebruiken en je voelt je de weken erna weer slecht en daar ga je weer. Er zal naar bijna 10 jaar gebruik wel iets veranderd zijn in mijn brein.
Klik om te vergroten...
Uit een toxische omgeving stappen doet wonderen! Ook buiten verslaving om, als je niet tevreden bent met je leven of je hebt gewoontes waar je eigenlijk ongelukkig van wordt: check je omgeving. Je vrienden, familie en collega’s hebben vaak onmiskenbare invloed op je gedachtes en daarmee je gedrag. Ik heb laatst van een deel van mijn vrienden afscheid genomen, moeilijk maar uiteindelijk wel beter zo 😁
En ja wat je zegt, door zo lang te hebben gebruikt is je brein zich op een andere manier gaan bedraden. Dat maakt de verslaving ook zo destructief, je hersenen vormen zich rondom het gebruik. Naast de fysieke afhankelijkheid gaat heroïne een hele belangrijke rol spelen in je gedachtegang, waardoor al die cravings komen en het idee dat je niet zonder kan. Gelukkig heb jij die barrière doorbroken en ben je voor dat deel weer baas in eigen brein geworden 🥳
WetenschapperJP zei:
Nu heb ik dan eindelijk werk in de sportschool en daar wordt er rekening met mij gehouden. De BRON van het bestaan is mij nu goed gezind!!
Klik om te vergroten...
Kijk aan maat, je hebt het goed getroffen nu 😁 Houd dat vol! ❤️
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Van kratom krijg je geen afkick.
De mensen die wel.klachten hadden gebruikten meer dan 60 gram per dag.. en de klachten leken voornamelijk somatisch...onrust, cravings..

Je lichaam kan eraan wennen, je hebt dus een kleine kans op ontwenning, maar what's in a name. Je raakt er niet afhankelijk van, daarom krijg je ook geen fysieke afkick.
Ik vind het sterker dan een natuurproduct maar velen malen milder dan wiet..

Er komen steeds meer pijn patiënten die hun oxycodon en tramadol in zijn geheel konden vervangen voor 1 a 2 x 4 gram kratom per dag.

Dus als iemand van de heroïne afkomt..en eindigt op kratom juich ik dat persoonlijk alleen maar toe. Ik zie dat meer als een boost voor het nuchtere leven dan een vervanger zoals methadon.
Je mag rijden onder invloed van kratom..want de werking is sterk genoeg voor effect, maar veels te subtiel om echt onder invloed te zijn.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
WetenschapperJP zei:
De kratom helpt inderdaad heel goed en ik ben zo bang voor die ontwenningsverschijnselen, ik heb mijn les wel geleerd! En zo leuk is heroïne niet, zodra je er afhankelijk van bent en je blijft eerlijk met jezelf is t 1 groot drama. Verhuizen was ook key, anders hing ik er wel weer in, in het begin is t soms erg moeilijk en ik ben soms impulsief. 1 keer gebruiken en je voelt je de weken erna weer slecht en daar ga je weer. Er zal naar bijna 10 jaar gebruik wel iets veranderd zijn in mijn brein. Ben nu meer dan een jaar geleden verhuisd en zoek t hier bewust niet op. Ging nog wel zo 1 a 2 keer per maand terug om 0,2 gram te gebruiken en iedere keer weer weken lang ellende. Nu heb ik dan eindelijk werk in de sportschool en daar wordt er rekening met mij gehouden. De BRON van het bestaan is mij nu goed gezind!!
Klik om te vergroten...
Fantastisch te lezen! Wow wat zal jij trots zijn op jezelf en terecht! Supergoed dat je het hele totaalplaatje duidelijk inzag. Je hebt het probleem bij de wortels aangepakt door te verhuizen, werken, sporten(toch?) En kratom.
Afkicken is 1. Maar nuchter leven is the key en zo te lezen is dat je goed gelukt.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Ik vind het sterker dan een natuurproduct maar velen malen minder dan wiet..
Klik om te vergroten...
Het is een natuurproduct toch? 😋


Mrloverdj zei:
want het effect is sterk genoeg voor effect maar veels te subtiel om echt onder invloed te zijn.
Klik om te vergroten...
Dit wist ik niet! Ik dacht dat het best veel effect had namelijk... Als je er heroïneverslaafden mee in bedwang houdt... Als je het zonder verslaving gebruikt, is kratom zelf dan verslavend?
W
WetenschapperJPLid
01-01-2024, 00:00
#7
5-ReMI-DMT zei:
Snap ik zo goed! Als je je slecht voelt door drugs, is het gewoon uitzitten: vaak niks anders aan te doen. Maar als je in levensgevaar dreigt te komen omdat je drugs begint úit te werken... Heel beangstigend en afhankelijk moet dat voelen zeg... Nu je er eenmaal van af bent snap ik dat je je les hebt geleerd. Nooit meer terug naar die angst en onzekerheid! 😁 Krijg je van kratom ook afkick verschijnselen, ik zie mensen kratom namelijk wel vaak afbouwen.

Uit een toxische omgeving stappen doet wonderen! Ook buiten verslaving om, als je niet tevreden bent met je leven of je hebt gewoontes waar je eigenlijk ongelukkig van wordt: check je omgeving. Je vrienden, familie en collega’s hebben vaak onmiskenbare invloed op je gedachtes en daarmee je gedrag. Ik heb laatst van een deel van mijn vrienden afscheid genomen, moeilijk maar uiteindelijk wel beter zo 😁
En ja wat je zegt, door zo lang te hebben gebruikt is je brein zich op een andere manier gaan bedraden. Dat maakt de verslaving ook zo destructief, je hersenen vormen zich rondom het gebruik. Naast de fysieke afhankelijkheid gaat heroïne een hele belangrijke rol spelen in je gedachtegang, waardoor al die cravings komen en het idee dat je niet zonder kan. Gelukkig heb jij die barrière doorbroken en ben je voor dat deel weer baas in eigen brein geworden 🥳

Kijk aan maat, je hebt het goed getroffen nu 😁 Houd dat vol! ❤️
Klik om te vergroten...

Mrloverdj zei:
Van kratom krijg je geen afkick.
De mensen die wel.klachten hadden gebruikten meer dan 60 gram per dag.. en de klachten leken voornamelijk somatisch...onrust, cravings..

Je lichaam kan eraan wennen, je hebt dus een kleine kans op ontwenning, maar what's in a name. Je raakt er niet afhankelijk van, daarom krijg je ook geen fysieke afkick.
Ik vind het sterker dan een natuurproduct maar velen malen milder dan wiet..

Er komen steeds meer pijn patiënten die hun oxycodon en tramadol in zijn geheel konden vervangen voor 1 a 2 x 4 gram kratom per dag.

Dus als iemand van de heroïne afkomt..en eindigt op kratom juich ik dat persoonlijk alleen maar toe. Ik zie dat meer als een boost voor het nuchtere leven dan een vervanger zoals methadon.
Je mag rijden onder invloed van kratom..want de werking is sterk genoeg voor effect, maar veels te subtiel om echt onder invloed te zijn.
Klik om te vergroten...
Kratom is voor mij als t toverdrankje van Asterix en Obelix, hahaha. Het is een natuurproduct. Heb wel eens 2 dagen gemist en gebruik t nu al een half jaar of langer. Had alleen last van weinig energie, terwijl ik bij heroïne mijn verstand begon te verliezen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben op 15 maart ook gestopt en begon me pas echt enigsinds normaal te voelen na 3-4 weken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij mij hield de slapeloosheid voorral heeel erg lang aan. Tot ik kratom ging gebruiken ipv methadon maar ik was wel ruim 2 maanden heroine vrij.
W
WetenschapperJPLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja man, verhuisd, eigen appartement. Werkzaam in de sportschool. Ben achteraf wel blij hoor dat ik t heb meegemaakt, nu ik uit de ellende ben. Voel me eindelijk vrij en dat is me ontzettend dierbaar!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
WetenschapperJP zei:
Had alleen last van weinig energie, terwijl ik bij heroïne mijn verstand begon te verliezen.
Klik om te vergroten...
Kijk, het is het een of het ander 😅. In dit geval een makkelijk gemaakte keuze!
W
WetenschapperJPLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Fantastisch te lezen! Wow wat zal jij trots zijn op jezelf en terecht! Supergoed dat je het hele totaalplaatje duidelijk inzag. Je hebt het probleem bij de wortels aangepakt door te verhuizen, werken, sporten(toch?) En kratom.
Afkicken is 1. Maar nuchter leven is the key en zo te lezen is dat je goed gelukt.
Klik om te vergroten...
Sporten ook! Blow nog wel dagelijks en drink zo nu en dan een glaasje wijn of 2. Ben voorzichtig met tetrots zijn. Die fout heb ik te vaak gemaakt. Soms ben ik trots, maar vaak ook nog onzeker. Dit los ik alleen op door de beste stappen die ik op dit moment zie te blijven zetten. En beter iets dan niets. Bedankt 💚
W
WetenschapperJPLid
01-01-2024, 00:00
#13
5-ReMI-DMT zei:
Kijk, het is het een of het ander 😅. In dit geval een makkelijk gemaakte keuze!
Klik om te vergroten...
Hahaha, inderdaad. Niet met elkaar te vergelijken. Kratom en z'n voordelen en heroïne en alle bijkomende ellende
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
WetenschapperJP zei:
Strijder! Hoe gaat ie nu?
Klik om te vergroten...
Gaat wel.
Ja 1 maandje zonder tog weet wat gehaald.
Niet doorgedraaid in gebruik en niet afhankelijk en gebruik ook niet meer dagelijks maar heb tog wel een keer or 5-6 basecoke of heroïne gedaan sinds 15 maart.

Gister 3 10% 0.5l bier gehad en in de dronken bui maar weer eens 1g base gehaald.
Gelukkig was mijn telefoon leeg anders had ik ook nog bruin gehaald lol...
En afgelopen week ook wat oxy en fentanyl gehad.
Denk woensdag avond 1 doosje van 10mg 1 doosje van 5mg en 7 12ug per uur fentanyl pleister.
Zondag gestopt met de oxy en sinds dien iedere dag tot aan vandaag 1 dosering kratom.
Net 8g gehad en 2mg etiz.
Kan beter kan slechter dus lol.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
benzzzy zei:
Gaat wel.
Ja 1 maandje zonder tog weet wat gehaald.
Niet doorgedraaid in gebruik en niet afhankelijk en gebruik ook niet meer dagelijks maar heb tog wel een keer or 5-6 basecoke of heroïne gedaan sinds 15 maart.

Gister 3 10% 0.5l bier gehad en in de dronken bui maar weer eens 1g base gehaald.
Gelukkig was mijn telefoon leeg anders had ik ook nog bruin gehaald lol...
En afgelopen week ook wat oxy en fentanyl gehad.
Denk woensdag avond 1 doosje van 10mg 1 doosje van 5mg en 7 12ug per uur fentanyl pleister.
Zondag gestopt met de oxy en sinds dien iedere dag tot aan vandaag 1 dosering kratom.
Net 8g gehad en 2mg etiz.
Kan beter kan slechter dus lol.
Klik om te vergroten...
En hoe ben je van plan nu verder te gaan dan? Kratom, of weer opiaten? En benzo's of niet? Probeer je van de basecoke af te blijven? Anyway hou je haaks stay safe
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
benzzzy zei:
Gaat wel.
Ja 1 maandje zonder tog weet wat gehaald .......niet meer dagelijks maar heb tog wel een keer or 5-6 basecoke of heroïne gedaan sinds 15 maart.....
Klik om te vergroten...
noot: wat jammer om dit te moeten lezen....
benzzzy zei:
Gister 3 10% 0.5l bier gehad en in de dronken bui maar weer eens 1g base gehaald.
Gelukkig was mijn telefoon leeg .. .. ook nog bruin gehaald lol...
En afgelopen week ook wat oxy en fentanyl gehad.
Denk woensdag avond 1 doosje van 10mg 1 doosje van 5mg en 7 12ug per uur fentanyl pleisters...... tot aan vandaag 1 dosering kratom..
Klik om te vergroten...
Noot: die verdomde cravings ook....
benzzzy zei:
......Kan beter kan slechter dus lol......
Klik om te vergroten...
Heb je hier echt lol aan/van gehad?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee geen lol aan gehad
W
WetenschapperJPLid
01-01-2024, 00:00
#18
benzzzy zei:
Gaat wel.
Ja 1 maandje zonder tog weet wat gehaald.
Niet doorgedraaid in gebruik en niet afhankelijk en gebruik ook niet meer dagelijks maar heb tog wel een keer or 5-6 basecoke of heroïne gedaan sinds 15 maart.

Gister 3 10% 0.5l bier gehad en in de dronken bui maar weer eens 1g base gehaald.
Gelukkig was mijn telefoon leeg anders had ik ook nog bruin gehaald lol...
En afgelopen week ook wat oxy en fentanyl gehad.
Denk woensdag avond 1 doosje van 10mg 1 doosje van 5mg en 7 12ug per uur fentanyl pleister.
Zondag gestopt met de oxy en sinds dien iedere dag tot aan vandaag 1 dosering kratom.
Net 8g gehad en 2mg etiz.
Kan beter kan slechter dus lol.
Klik om te vergroten...
Kan beter, kan slechter, hahaha, daar valt niks tegen in te brengen. Hoop dat je t red, schrijf gewoon alles op wat je denkt nodig te hebben voor succes en streef dit na, met een hoop geduld. Ik moest ervoor verhuizen plus mijn denkvermogen gebruiken, eerlijk zijn tegen mijzelf en schijt aan alle bullshit, die bullshit die er nog niet was toen ik jong(er) was voor de ellende begon. Probeer positief te blijven en geef nooit op! Succes 🥊💚🔥🏆
W
WetenschapperJPLid
01-01-2024, 00:00
#19
WetenschapperJP zei:
Kan beter, kan slechter, hahaha, daar valt niks tegen in te brengen. Hoop dat je t red, schrijf gewoon alles op wat je denkt nodig te hebben voor succes en streef dit na, met een hoop geduld. Ik moest ervoor verhuizen plus mijn denkvermogen gebruiken, eerlijk zijn tegen mijzelf en schijt aan alle bullshit, die bullshit die er nog niet was toen ik jong(er) was voor de ellende begon. Probeer positief te blijven en geef nooit op! Succes 🥊💚🔥🏆
Klik om te vergroten...
Die bullshit heeft tijd nodig, mee leren omgaan tot het verdwijnt als sneeuw voor de zon
B
Bobbob206Lid
01-01-2024, 00:00
#20
WetenschapperJP zei:
Beste mensen. Zijn er meer mensen hier die gestopt zijn met heroïne of andere opiaten? Ik ben bijna 3 weken clean, ook geen methadon of suboxone. Heb nog steeds vormen van ontwenning?
Klik om te vergroten...
Goedzo 👍 volhouden. Zal niet makkelijk zijn nooit gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."