Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpium roken

Opium roken

32 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Keesoe zei:
ja 2268000 verslaafden :)
Klik om te vergroten...
Ik ga nu even mierenneuken hoor, gewoon omdat het kan en vat het vooral niet persoonlijk op :wink:. Dat getal is 2,8% van 81 miljoen, maar het gaat eigenlijk om 2,8% van de bevolking boven de 15. Laat nou heel toevallig op wikipedia staan dat 23,37% van de Iraanse bevolking 0 tot 14 jaar oud is, ik weet het niet helemaal het zelfde als boven de 15 maar bij benadering nog best aardig. Dus effectief houd je dan van die 81 miljoen (die eigenlijk 81.672.300 is als we toch aan het mierenneuken zijn) nog 76,63% over, wat neer komt op 62.585.483. Nemen we daar vervolgens 2,8% van dan komen we uit op 1.752.394.

Dat artikel van wikipedia waar die 2,8% vandaan komt zegt overigens ook dat het ongeveer 2 miljoen verslaafden zijn. Mierenneuken van mijn kant dus :nerd:.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
@Mercedesz . Zoals @acht.zes zegt geneest Opium niet. Het haalt idd symptomen en pijn van een ziekte tijdelijk weg. Zodra je stopt met de opium voel je je weer net zo ziek. Net als een paracetamollejte eigenlijk, haalt pijn weg maar geneest niet.
Ook cannabis (sorry voor de believers) is nooit van bewezen dat het geneest, geen kanker en geen andere aandoeningen. Het dempt symptomen. Maar er is ook geen bewijs van dat cannabis NIET zou genezen en dat bewijs is er van opium wel.
Wel kan wiet-olie (of cbd dat weet ik ff niet meer) een epileptische aanval sneller doen stoppen. Daar is bewijs van. Toch geneest het niet de epilepsie zelf. Zo is dat met opium vergelijkbaar.
Klik om te vergroten...


Lieve Dunne! Cannabis is meer bedoeld om eetlust op te wekken bij kankerpatiënt na een chemo kuur! Dus waar jij het broodje aap verhaal vandaan haalt? En dat paracetamollejte is eigenlijk bloedverdunner dus lichaam kan makkelijker afval stoffen in je lichaam verwerken. Vraag me af waar jij je wijsheid vandaan haalt?
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom roken? Opium thee is pas inspirerend zoals eerder gezegd over opium. Maar gewoon in de thee gooien de gewenste dosering met theezakje/smaak naar keuze en effecten na 30-40 minuten maximaal : ontspannen, euforisch en vooral in (lucide achtige) droom heerlijk fantaseren / hallucinaties.. Herinner me het nog steeds goed met vriendin tijdje terug.
Gelukkig kan ik er niet bij had het anders wel vaker gedaan als die 3-5x.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Conjo zei:
Lieve Dunne! Cannabis is meer bedoeld om eetlust op te wekken bij kankerpatiënt na een chemoEn dat paracetamollejte is eigenlijk bloedverdunner dus lichaam kan makkelijker afval stoffen in je lichaam verwerken. Vraag me af waar jij je wijsheid vandaan haalt?
Klik om te vergroten...
Yeah rigt man. Cannabis is bedoeld voor kankerpatienten hun eetlust. Eerder tegen pijn hoor. Dan nog GENEEST cannabis niet. Sure.. enne check je feiten, paracetamol werkt niet bloedverdunnend. Datdoet aspirine wel. Alleen als je meer als 4 gram paracetamol zou nemen KAN het invloed hebben op bloedverdunnende medicijnen. Waar haal jij je “wijsheid” vandaan?
Roep nou niet zomaar wat Conjo, je zet jezelf zo voor paal steeds.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Conjo zei:
En dat paracetamollejte is eigenlijk bloedverdunner dus lichaam kan makkelijker afval stoffen in je lichaam verwerken. V
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af waar jij je 'wijsheid' vandaan haalt. Paracetamol is geen bloedverdunner, en helpt niet met de verwerking van afvalstoffen.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een aantal keer ruwe opium gerookt; eenmaal puur (weet de afwegingen niet meer helaas) en een keer in een zogenoemde 'temple bomb' (een beetje opium omhuld met hasj). En beide keren ook in combinatie met alcohol en ik kan zeggen dat het een hele fijne en dromerige high is. Opium en alcohol combineert heel lekker, maar ik zal het niet aanraden om meteen te proberen.

Opium is zeker recreatief bruikbaar maar je moet je eigen grenzen goed kennen, zeker als je het combineert met iets anders, wat ik niet aanraad, overigens :wink: (hoewel ik dat nu wel gedaan heb)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
sock zei:
zeker als je het combineert met iets anders, wat ik niet aanraad, overigens :wink: (hoewel ik dat nu wel gedaan heb)
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad jammer van de opiumhigh imo om het te combineren met iets anders. Juist omdat de high zo subtiel is. Tenzij je jezelf misschien helemaal lam rookt (met opium)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#8
Twirley Bird zei:
Waarom roken? Opium thee is pas inspirerend zoals eerder gezegd over opium. Maar gewoon in de thee gooien de gewenste dosering met theezakje/smaak naar keuze en effecten na 30-40 minuten maximaal : ontspannen, euforisch en vooral in (lucide achtige) droom heerlijk fantaseren / hallucinaties.. Herinner me het nog steeds goed met vriendin tijdje terug.
Gelukkig kan ik er niet bij had het anders wel vaker gedaan als die 3-5x.
Klik om te vergroten...

Lucide is een heel goede omschrijving van een opiumhigh. Zó fantastisch...

Er is trouwens niets mis met roken. Het werkt veel sneller. Je moet het alleen wel góed roken. Dus verdampen feitelijk. Niet verbranden.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wel grappig dat iemand hierboven goed bedoeld advies geeft en het vervolgens heeft over een cactus. Een opiumcactus. Net zoals opiumbomen en opiumvissen. Opiumolifanten...
J
JozepLid
01-01-2024, 00:00
#10
sock zei:
Ik heb een aantal keer ruwe opium gerookt; eenmaal puur (weet de afwegingen niet meer helaas) en een keer in een zogenoemde 'temple bomb' (een beetje opium omhuld met hasj). En beide keren ook in combinatie met alcohol en ik kan zeggen dat het een hele fijne en dromerige high is. Opium en alcohol combineert heel lekker, maar ik zal het niet aanraden om meteen te proberen.

Opium is zeker recreatief bruikbaar maar je moet je eigen grenzen goed kennen, zeker als je het combineert met iets anders, wat ik niet aanraad, overigens :wink: (hoewel ik dat nu wel gedaan heb)
Klik om te vergroten...
Hallo ik heb een vraag
Heb hier nu al veel over gelezen (opium)
Maar zou het nu wel graag een keer willen bezitten,een klein beetje
Tegen vergoeding natuurlijk
Zou jij mij hier bij kunnen helpen?
Mvg Jozep
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jozep zei:
Hallo ik heb een vraag
Heb hier nu al veel over gelezen (opium)
Maar zou het nu wel graag een keer willen bezitten,een klein beetje
Tegen vergoeding natuurlijk
Zou jij mij hier bij kunnen helpen?
Mvg Jozep
Klik om te vergroten...
Mag niet 👎🏻

Op dit forum mag je geen zoektocht doen naar drugs en al helemaal niet zo openbaar ook nog eens.

Zou dus maar je reactie weghalen anders wordt je verbannen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Twirley Bird zei:
Waarom roken? Opium thee is pas inspirerend zoals eerder gezegd over opium. Maar gewoon in de thee gooien de gewenste dosering met theezakje/smaak naar keuze en effecten na 30-40 minuten maximaal : ontspannen, euforisch en vooral in (lucide achtige) droom heerlijk fantaseren / hallucinaties.. Herinner me het nog steeds goed met vriendin tijdje terug.
Gelukkig kan ik er niet bij had het anders wel vaker gedaan als die 3-5x.
Klik om te vergroten...
De ouderwetse opiumpijp staat nog steeds op mijn to do lijstje en lijkt me een veel leukere ervaring dan het drinken van een thee. Zoals ze vroeger in opium cafe's deden
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb wel eens geprobeerd om Papaver Somniferum van zaadjes op te kweken, maar dat is geen gemakkelijke ontkiemer...

Het zelf opkweken van een paar prachtige klaprozen leek mij de veiligste manier om er verantwoord mee om te kunnen gaan:
Maar een kleine hoeveelheid tot mijn beschikking hebben, op is gewoon op, en er is geen leverancier die ik zou kunnen bellen.
L
LimburgseBoerinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wacht nog enkele maanden en jij kan deze in overvloed vinden in tuinen en braakliggende terreinen
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#15
LimburgseBoerin zei:
Wacht nog enkele maanden en jij kan deze in overvloed vinden in tuinen en braakliggende terreinen
Klik om te vergroten...

Bedankt voor het zaaien!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jozep zei:
Hallo ik heb een vraag
Heb hier nu al veel over gelezen (opium)
Maar zou het nu wel graag een keer willen bezitten,een klein beetje
Tegen vergoeding natuurlijk
Zou jij mij hier bij kunnen helpen?
Mvg Jozep
Klik om te vergroten...
Forumregels, regel 1. Vragen naar verkooppunten is verboden, op straffe van een permanente ban. Die krijg je dus nu ook :)
F
FrankNittiLid
01-01-2024, 00:00
#17
leveldesigner zei:
Daarbij komt, zoals Tijdloos opmerkte, dat de kans echt heel erg groot is dat je de eerste keer, of keren ziek wordt. Wat zoveel inhoudt als dat je dan misselijk wordt, en dan helemaal niet meer geniet. Veel mensen proberen dan ertegen te vechten en willen niet over geven.
Wat juist averechts werkt. Want geef je in zo'n geval gewoon even over dan is dat misselijk zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, en kun je heerlijk genieten.
Misschien had ik dat laatste beter niet kunnen zeggen.
Want sommige mensen vonden dat misselijk zijn zo erg dat ze het gelijk lieten staat en nooit meer weer probeerden.
Klik om te vergroten...
Overgeven na het nemen van opiaten kan idd gebeuren maar beter zoveel mogelijk vermijden nu overgeven vernietigend is voor je gebit. Beter even op je buik liggen en dan gaat de misselijkheid weer weg.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb opium gerookt en er thee van gezet. De thee was vele malen beter, daar voelde ik een daadwerkelijke sterke opiaatroes van. Roken was redelijk tevergeefs.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geneesmiddel zei:
Heb opium gerookt en er thee van gezet. De thee was vele malen beter, daar voelde ik een daadwerkelijke sterke opiaatroes van. Roken was redelijk tevergeefs.
Klik om te vergroten...
Bij echt roken van opium, gaat het meeste ervan verloren en kapot. Het is de kunst om het een beetje te verdampen zonder dat het echt verbrand. Het lukt me soms aardig, maar alsnog verbrand er veel.

Oraal werkt inderdaad betrouwbaarder, maar dan vind ik doseren wel weer iets lastiger.

Ik ben van plan om het met een vaporisator te gaan proberen binnenkort. Rond de 80 graden Celcius, zou goed moeten werken.
Y
Yakisob4Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Wie heeft hier ervaring met opium?
Ik gebruik heel af en toe een pilletje of wat pep bij een feestje maar doe dit maar heel weinig.
Ik ben wel benieuwd altijd naar drugs die in de natuur groeien (noem paddo's, wiet of kratom) en was benieuwd of opium roken misschien een keer de moeite waard is aangezien je het zelf kan groeien in je tuin.
Echter ben ik me al te goed bewust van het feit dat van opium heroine wordt gemaakt en dit vind ik (gevoelsmatig) veel te ver gaan.
Mijn vraag is dus of opium wel recreatief gebruikt kan worden als experimentje en hoe schadelijk het is vergeleken bijvoorbeeld xtc of pep?
Aan de ene kant spreekt het me dus aan doordat je het makkelijk kan groeien maar het feit dat het zo verslavend kan zijn en zelfs dodelijke gevolgen kan hebben schrikt mij dan weer af. Ik weet dat je ook dood kan gaan van teveel speed maar de link met heroine blijft in mijn hoofd rond spoken waardoor ik niet zeker weet of het wel zo'n goed plan is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."