Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeeftijd en xtc

Leeftijd en xtc

60 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik schrik ook als iemand van 50 coke gebruikt, maar dat zal dan weer aan mij liggen..
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen ervaring maar kan het me wel voorstellen. Het is dat ik het haal bij mensen van mijn leeftijd en uit eigen vriendenkringen maar als ik het bij de jonki's mot halen zullen ze me waarschijnlijk ook wantrouwend aankijken. Ze verwachten niet dat een persoon die hun moeder/oma kan zijn ook zin heeft in een verboden middelen.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mja zelf heb ik er ook geen ervaring mee :wink: :mrgreen: maar als ik nu lees dat iemand van 50 xtc neemt, schrik ik er ook wel wat van..
Zoals Caatje zegt, ik zie mijn moeder nog geen drugs nemen en zeker geen xtc..
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vreemd. En als iemand van 50 coke gebruikt schrikt niemand. Tenminste, die ervaring heb ik niet. Ik gebruik al 25 jr. alle mogelijke drugs, op heroine na dan. Alleen met xtc is 't lastig. Maar goed, 't zal wel aan mij liggen.
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat je op die leeftijd nog in leven bent met dat gebruik bedoel je :). Je moest eens weten. Zo oud is 50 nou ook weer niet hoor. Ik ben nog behoorlijk kras.
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#6
lazybones zei:
Dat je op die leeftijd nog in leven bent met dat gebruik bedoel je :). Je moest eens weten. Zo oud is 50 nou ook weer niet hoor. Ik ben nog behoorlijk kras.
Klik om te vergroten...

doe waar je je goed bij voelt :wink:
en ik denk dat er vrij veel dealers zijn die oudere mensen ook gewoon verkopen
D
DecibelLid
01-01-2024, 00:00
#7
wausie91 zei:
doe waar je je goed bij voelt :wink:
Klik om te vergroten...
En zo ist maar net
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#8
wausie91 zei:
lazybones zei:
Dat je op die leeftijd nog in leven bent met dat gebruik bedoel je :). Je moest eens weten. Zo oud is 50 nou ook weer niet hoor. Ik ben nog behoorlijk kras.
Klik om te vergroten...

doe waar je je goed bij voelt :wink:
en ik denk dat er vrij veel dealers zijn die oudere mensen ook gewoon verkopen
Klik om te vergroten...

Maak je geen zorgen. Dat doe ik echt wel. Al jaren haha. :wink: . Gisteren wat kunnen scoren. Witte duifjes. Mdma medium. Doen 't goed. ff kijken hoe oud ik sraks ben. :)
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik mag vragen. 25 jaar al xtc? En het is nog steeds leuk? Merk je daar niet veel negatieve effecten van als je zo leest met die onderzoeken? Hoe vaak gebruik je dat dan?

Vind zelf xtc ook erg leuk alleen ben wel bang voor hersenschade en als ik dan lees over "neurotoxicity" dan maak ik me daar wel zorgen over.
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen 25 jaar al xtc. Ik gebuik al zo ongeveer 25 jr. drugs. Van alles eigenlijk. Xtc wilde ik niet slikken, Tot deze zomer dan. 't is niet echt met iets anders te vergelijken. Ik vind 't een leuke hobby maar met mate slikken. Dan blijf het efekt bestaan. Ik heb geen schade opgelopen door drugsgebruik. Wel door alkohol. Dat moet ik niet meer hebben. M'n conditie is uitstekend en mentaal is ook alles piko bello.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ha eindelijk! Yes!

Lazybones welkom bij ons forum!

Ik heb de indruk dat de gemiddelde leeftijd hier zo rond de 19 jaar zit. Ik ben 37 maar voel me zeker niet oud. Al maak ik er weleens misbruik van door mezelf omlaag te halen en zielig te doen. Het helpt nergens voor maar dat zoekt de psycholoog maar verder uit.

Verder heb ik een hele lange poos geleden een jaar een vriendin gehad die 59 jaar was en nog kras als een dame van 40. Wiet en XTC hebben we toen in ruime mate geconsumeerd en dat was geen enkel probleem.

En wat heeft leeftijd met drugs te maken? Een paar dingen:

- Hoe jonger je stevig aan de harddrugs zit hoe verrotener (?) je bent als je oud bent
- Hoe ouder je aan de drugs zit, hoe groter de risico's omdat je hart en bloedsomloop en dergelijke gewoon minder belasting kunnen hebben.
- Op de bingoavond herkent niemand de symptomen dus het risico dat je vanwege een diagnose acute psychose wordt afgevoerd is aanwezig.
- Op oudere leeftijd beginnen gaat vaak gepaard met meer verantwoordelijkheidsgevoel.

Dus t ken best.

Het krijgen van wat je nodig hebt, ja dat heeft wat tijd nodig en wat geluk. Zo te horen lukt dat wel. Goed bezig! Althans voor zover dat kan met drugs.
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wil hier niet echt een discussie op gang helpen over leeftijden hoor. Ik heb al gezegd dat ik al ruim 20 jr. drugs gebruik. Rond m'n twintigste begonnen met cannabis, hasj enz. Na varloop van tijd is de gein daar wel vanaf. Ga je weer iets proberen, Voor de kick he. Speed, coke, paddo's nou ja, noem ze maar op. Alles is wel de revu gepasseerd. Ik heb kennelijk de gene niet om ergens verslaafd aan te raken. Maar ik ben ook nergens vies van. Alles ff proberen. Maar wel de gebruiksaanwijzing goed lezen, snap je. Ik heb zelf de ervaring dat, als je sterk in je schoenen staat, welke drug dan ook (behalve alcohol) je leven zo nu en dan 'n stuk, laten we maar zeggen levendiger, kan maken. Ik heb nogal wat aanloop hierzo. Allemaal jonge honden tussen de 20 / 30. De een gebruikt dit, de ander dat. Moeten ze zelf weten. Maar als ik dan zo'n gozer hoor vertellen dat ie 10 pillen op 'n avondje heeft gedropt ben ik altijd verbaast dati ie nog in leven is eerlijk gezegd.
Leeftijden doen we hier niet aan. Het was me alleen opgevallen dat de dealers erg wantrouwend staan tegenover iemand die niet tot hun doelgroep behoort. Met coke heb ik dat nooit gemerkt.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar heb je dan niet één vaste dealer? Is toch veel handiger....
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die jongens bij wie ik coke haal willen zich de handen niet branden aan mdma of xtc. Vooral nu niet want in Den Haag zijn er nogal wat opgepakt de laatste maanden. Bovendien laat de kwaliteit van de pillen nogal eens te wensen over en als jij een keer rommel hebt gekocht bij 'n dealer ga je er niet meer naar terug. Dan is zo'n gozer ook z'n klant voor coke kwijt. Zo gaat dat. Ik heb nu weer ff iets gevonden en daar kan ik de komende maanden wel weer mee vooruit denk ik. Als 't op is is 't op. Tegen die tijd is het ook weer ff mooi geweest. Een half jaartje zonder mdma is zoiezo toch een noodzaak. Anders werkt 't niet meer.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
kvind het eigenlijk vrij normaal dat het moeilijk is om aan pillen te geraken op die leeftijd.. xtc is zo'n beetje een uitgaansdrug voor jonge mensen in mijn ogen, niet dat ik er iets op tegen heb dat je dat gebruikt..

kdenk wel dat het niet zo veilig is voor je hart om op die leeftijd nog pillen te pakken.. ach ja elk zijn ding hé
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou Jellier, ik kan je verzekeren dat mij lichamelijke conditie meer dan goed is. Als er iets met mijn hart en / of bloedvaten mis zou zijn zou ik zeker niet van Den Haag naar Leiden kunnen fietsen, dagelijks, in een vrij hoog tempo. En wat uitgaan beterft. Ik weet niet hoeveel partys jij meepakt maar ik kom er zo vaak dat je bijna van 'n verslaving kan spreken.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#17
lazybones zei:
Medegebruikers. Het is me opgevallen dat het gebruik van xtc kennelijk ongewoon is voor mensen boven de 40. Ik ben zelf net 50 geworden en ik ben er gek op, om het zo maar eens te zeggen.
Klik om te vergroten...

whoehoe, we have nen in-den-hippie-tijd-blijve-steker in ons midden :)
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#18
sjaartrol zei:
lazybones zei:
Medegebruikers. Het is me opgevallen dat het gebruik van xtc kennelijk ongewoon is voor mensen boven de 40. Ik ben zelf net 50 geworden en ik ben er gek op, om het zo maar eens te zeggen.
Klik om te vergroten...

whoehoe, we have nen in-den-hippie-tijd-blijve-steker in ons midden :)
Klik om te vergroten...
Niet echt grapjas. Ik leef nu. Als ik in een andere tijd was blijven steken zou ik hier nu niet over xtc zitten te type. Ik herinner me ook niet dat er house party's waren. Dus je conclusie iklopt niet.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is dan ook een grapje.
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Medegebruikers. Het is me opgevallen dat het gebruik van xtc kennelijk ongewoon is voor mensen boven de 40. Ik ben zelf net 50 geworden en ik ben er gek op, om het zo maar eens te zeggen. Alleen wanneer ik ergens aanklop om 'n paar pillen te halen gaan alle deuren dicht. Ik vraag me af of dat komt omdat ik geen 20 meer ben. Men denkt waarschijnlijk dat het nogal listig is om zomaar aan iemand die ouder is dan de doelgroep te verkopen.
Vraag me af hoe dat zit. Ervaringen??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."