Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1 pil xtc vs 10/15 biertjes

1 pil xtc vs 10/15 biertjes

32 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wetenschappelijk zou ik het je niet kunnen zeggen maar imo lijkt mij 1 pil per zaterdag verstandiger als elke zaterdag 15 biertjes. (Of het zo is weet ik niet!!) Maar als je elke zaterdag een pil neemt zal dat op een gegevn moment niet meer toereikend zijn n zul je dus meer pillen willen. En wie dan de verstandigste is????
n
nixonLid
01-01-2024, 00:00
#2
hey mensen,
vrienden van me zuipen zich altijd helemaal klem tot kotse aan toew ( soms)
maja een pilletje doe ik wel is, en dan voel ik me zow relaxed, alleen hun vinden het niet zow leuk.

maar nu vraag ik me af,

is 1 pil op saterdag avond ( veel saterdagen) slechter dan je eigen kapot zuipen
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja kan heus wel pillen blijven gebruiken, maar gewoon maar 1 keer in de 2 maand..

tja sommige mensen vinden drinken nu eenmaal niet zo leuk omdat ze een zwakke maag hebben of gewoon het effect niet zo leuk vinden..

persoonlijk vind ik zat zijn wel toffer dan xtc, xtc is wel leuker gevoel.. maar verder dan het leuke gevoel en het wakker blijven is er dan ook niets aan imo.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik denk dat 15 pintjes wel gezonder is..

bovendien ga je niets hebben aan 1 pil elke week, je zal er maar moeten pakken
n
nixonLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja ik heb nu 10 saterdagen gedaan ofzow,, en probeer het geheim te houde,, maja als ik lekker met me kauwbek loop los te gaan :P blijft er weinig te verbergen

maja ik heb nog geen neigingen aan meer pille,, maja zal wel komen
tis gewoon zow jammer dat het zow slecht voor je is..

en drinken is helemaal niks voor mij

los gaan lukt me niet,, niet genmoeg vertrouwen voor..
me lekker voelen gaat ook niet, voel me eerder kut met drank

dusja..,

iemand een bter plan
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
nixon zei:
is 1 pil op saterdag avond ( veel saterdagen) slechter dan je eigen kapot zuipen
Klik om te vergroten...

Denk dat, dat appels en peren vergelijken is.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
mathijs zei:
nixon zei:
is 1 pil op saterdag avond ( veel saterdagen) slechter dan je eigen kapot zuipen
Klik om te vergroten...

Denk dat, dat appels en peren vergelijken is.
Klik om te vergroten...

Dat ze beide niet gezond zijn dat snappen we allemaal wel denk ik. Ook dat ze niet te vergelijken zijn. Maar als het gaat om de aanslag op je lichaam op dat moment? 1 proefpersoon neemt 15 biertjes en de andere 1 pil?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja maargoed...beiden werken op andere lichaamsfuncties. Je kan niet zeggen 10-15 biertjes is op de schaal van 1 tot 10, 7 slecht voor je lever en 1 pil is op de schaal van 1 tot 10, 5 slecht voor je ....(zenuwen?)
B
BamHeroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt... Het is allebei niet goed!
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou ik denk inderdaad dat dit appels met peren vergelijken is. Elke zaterdag je helemaal kapot zuipen is niet goed.
Elke zaterdag aan de X ook niet. Bovendien verpest je daarmee het effect omdat je tolerantie snel toe zal nemen. En het moet wel leuk blijven.
Daarbij komt dat je je op den duur door de weeks erg down zult gaan voelen bij frequent gebruik.

Dus spreid je gebruik en houd alles in balans. En doe alles met mate, dat is beter dan 1 ding frequent en veel.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk trouwens dat je beter erlke week kan drinken. Dan ben je gewoon een dagje kapot. Als je elke week XTC dropt duurt dazt wat langer en ben je ook doordeweeks stuk. Ook zul je, omdat het minder geaccepteerd is, veel van je behoudende vrienden kwijtraken. Ook voor je sociale leven is het dus niet geweldig.
n
nixonLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja tis wel appels met peren vergelijken,,
maja vragen jullie je het nooit af..

maja maak nie uit,, ik zal wel ff minderen zouw wel beter wezen..
bedankt voor de reacties,, ciau Bosser
P
PRINCEZS_Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Van XTC krijg je eerder psychische problemen (Dat kan tenminste..) En het zorgt al snel voor blijvende hersenschade etc. Bij drank is dat pas op langer termijn zo dat je bijv. iets aan je lever kunt krijgen.. dus als je het zo bekijkt..
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat van die hersenschade is nog niet goed genoeg onderzocht om daar iets nuttigs over te zeggen. Ze weten niet of het blijvend is en in welke mate enzo.

Het is volgens mij gewoon allebei slecht, maar elk op hun manier. Ze zijn niet echt te vergelijken. Elke week een pilletje is niet gezond en elke week 10-15 pintjes is ook niet gezond.
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#15
1 Pil per week? Saai, niet leuk en slecht voor je.


en ik ben gestopt met drinken.


Geef mij maar elke zaterdag avond een lekker blowtje. lekker ontspannen.
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nog een vraag je over pillen.
Ik heb lange tijd achter elkaar XTC gebruikt :openmouth: , dom bezig dus. Slik soms meer dan 8 pillen per keer. Als ik nu bijv. een jaartje stopt en daarna 1X in de 3 maanden een pilletje neemt, zal m'n tolerantie dan afnemen?
n
nixonLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja saai,,
nouw ik denk het niet, als je mij ziet staan, ik heb de tijd van me leve.
maja k merk wel dat k me kut ga voelen de dagen ernaa

dus ik ga nu echt minderen
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#18
nixon zei:
ja saai,,
nouw ik denk het niet, als je mij ziet staan, ik heb de tijd van me leve.
maja k merk wel dat k me kut ga voelen de dagen ernaa

dus ik ga nu echt minderen
Klik om te vergroten...


Wacht maar, over een half jaartje piep je wel anders. :wave:
n
nixonLid
01-01-2024, 00:00
#19
hoe bedoel je ? :P
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#20
nixon zei:
hoe bedoel je ? :P
Klik om te vergroten...

je hebt zeker geen verstand van xtc en weet niet hoe deze stof werkt in de hersenen?? :rolleyes:

ga eens wat meer lezen dan weet je was gewoonvol hiermee bedoeld.... :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."