Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC verslavend?

XTC verslavend?

49 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De tijd van het ieder weekend pillen rossen is voor mij wel voorbij.
Verstand komt echt met de jaren :)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deranged zei:
Ik heb schandalig veel pillen geslikt die gewoon niks meer deden. Wat dat betreft vind ik het een moeilijk te controleren en onvoorspelbaar iets. Ik heb zelfs een paar keer meegemaakt dat ik mijn eerste pil al na een half uur niet meer voelde en alles wat ik daarna nam deed niks meer. Maar dat was wel heel extreem, geen idee waarom dat ineen keer was. Normaal gesproken duurde het wel een paar uur en dan werd het minder en dan kan ik het nooit laten om toch nog een of meerdere pillen bij te nemen en dan te hopen dat ze wat doen terwijl ik eigenlijk weet van niet. Dat kan ik nog altijd nog altijd niet laten als ik XTC gebruik en ik heb nog over in zo'n situatie.
Klik om te vergroten...

als je al voelt dat de vorige pil minder wordt, dan is het te laat om bij te pakken, als je dan nog bij pakt ( na een stuk of 3/4), dan zul je die andere wel voelen, maar ng maar een beetje.

Als je daarentegen bijpakt op de piek van de vorige, zul je egt retehard gaan erna.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#3
spacekonijn zei:
BUMP

ik wil votes van de nieuwe members :)
Klik om te vergroten...

nou vooruit dan maar :P
Ik heb de dag erna en het weekend erna meestal wel weer enorme zin, maar ik ben sterk genoeg en hou me in.. meestal :P
A
AnotherDimensionLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is vrijwel altijd niet zo verslavend dat iemand er kapot aan gaat. Omdat de magie van xtc verdwijnd als je het elk weekend zou gebruiken. Dan zoeken ze vaak andere alternatieven, zoals coke of speed.
c
chr776Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk ook niet dat het echt verslavend is, je kunt het misschien wel even denken van jezelf dat je eraan hangt maar uiteindelijk zul je er wel mee stoppen wanneer je zelf acht dat de tijd daarvoor rijp is. Zolang je niet echt wilt stoppen zal je het waarschijnlijk ook niet doen.
Ik ben een tijdje een echte pillenfreak geweest, als ik eerlijk moet zijn kan ik dat wel zeggen. Was er een beetje fel geobsedeert door geraakt met wat het met je doet. In de periode van november '98 tot maart/april '99 slikte ik toch iedere vrije dag (als ik niet moest werken dus) tijdens dat kerstverlof slikte ik iedere dag. Hele weekend, vrijdag, zaterdag en zondag => dat ging omdat ik pas maandag avond 22h begon aan de werkweek toen, vaste nacht. Moet toegeven dat het misschien wel overdreven was, mja, ik wou die kwaliteit niet missen toen. En slikte veel omdat ik gewoon meer nodig had dan een ander (ondanks mijn tengere gestalte) en omdat ik graag gewoon TE ging, de kluts kwijtraken enzo.
Ben toen na een redelijke tijd erin te overdrijven van het ene weekend op het andere ermee gestopt. Was er gewoon aan gewend geraakt en dat was toch wat minder :( vond het heel spijtig dat ik er niks meer van voelde toen :tongueout: Op een ander vlak weer niet slecht omdat toch had gezien wat erin te zien valt, heb van de beste pillen gehad gedurende een lange periode en die pillen raken toch ooit weer eens op en met minder zou ik niet eens meer gediend zijn. Dus het leek me wel reden en tijd om te kappen ermee.
Het is makkelijker dan je denkt, alleen moet je ook echt willen stoppen.
Heb veel meer problemen om te stoppen met weed te roken want dat doe ik nog steeds en nogaltijd wat te veel. Misschien omdat ik hiermee niet echt wil stoppen nog niet.
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#6
:-s

Tja.. ik begon heel netjes.. steeds ff wachten enz.. de laatste "maanden"is het toch wel 2 a 3 x raak van de weekenden die je in een maand hebt... dus zeg maar 2 of 3 x stappen per maand en dan gaat er wiel 1 a anderhalf pilletje in.... zondag denk ik steeds.. muts.. zo ist ff goed.. en dan is het weer zaterdag en denk je ah kan wel .. ik voel na maanden nog steeds hetzelfde effect als eerst en heb op zich zondag niet al te veel last... heb 1 pillensoort waar ik vreselijk down van word terwijl ik dat van andere niet heb..die neem ik dus ook niet meer...beetje hoofdpijn zondag morgen maar s middags ist wer weg .. prop mezelf helemaal vol met vitamines en probeer vroeg naar bed te gaan en zo rustig mogelijk aan te doen door de week.... tja.. aan de ene kant ben je het ook wel eens beu en denk je pff.. dr komt een dag dat ik me waarschijnlijk op voel.. maar tot nu toe heb ik nergens last van qua depri zijn of te moe of niet goed functioneren... wil na oud en nieuw zeker stapje terug doen door er wel eens wat meer tijd tussen te laten zitten..GOEDE VOORNEMENS :-S
grz Nicole
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#7
heb 3 weken geleden voor de eerste keer XTC gebruikt , ik zie toch al naar 31 december uit :) , kan ik het nog eens een keertje doen . Ik ga het wel probere om maar 1 keer in de 2 / 3 maanden te doen .
P
PeelsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben heel eerlijk, soms wel eens 2 á3 keer per weekend!! Kom mezelf dan best wel tegen hoor, die tweede keer werkt dan nog wel, maar niet zo lekker als de eerste keer,... heb je dan de derde keer genomen (derde dag, wat me ook is overkomen) nou dan voel je echt NIETS meer, dus ja, dat heb ik gedaan,.. en wie weet gebeurd dat nog wel eens,..oke, ik weet, tis absoluut niet verstandig,.. maar soms loopt een weekend zo. Meestal 1 keer per week, gebeurd wel eens 2 keer per week, en zelden 3 keer per week.
P
PeelsLid
01-01-2024, 00:00
#9
caatje zei:
Ik heb als ik gebruikt heb, het weekend daarop weer zin. (echt zin!) Na een paar weken niks gebruiken heb ik ik tegenzin om het te nemen. Tot dat ik de 1ste weer heb geslikt dan is het weer fun/fijn. En dan begint t weer opnieuw...
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar dit :flushed:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#10
Peels zei:
Ben heel eerlijk, soms wel eens 2 á3 keer per weekend!! Kom mezelf dan best wel tegen hoor, die tweede keer werkt dan nog wel, maar niet zo lekker als de eerste keer,... heb je dan de derde keer genomen (derde dag, wat me ook is overkomen) nou dan voel je echt NIETS meer, dus ja, dat heb ik gedaan,.. en wie weet gebeurd dat nog wel eens,..oke, ik weet, tis absoluut niet verstandig,.. maar soms loopt een weekend zo. Meestal 1 keer per week, gebeurd wel eens 2 keer per week, en zelden 3 keer per week.
Klik om te vergroten...

iedereen zegt dat altijd, maar voor mij geldt dat nooit, heeft het nog nooit gedaan, alleen tolerantie. Maar ik heb vaker elke week gedaan, en dan op vrijdag en zaterdag, toch zeker zon 2 maanden lang. Nou op het einde ging ik nog net zo lekker als op het begin, en ook gewoon love-gevoel en alles. Had op het einde alleen zeker 4 keer zoveel nodig maar goed.
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#11
DarkScope zei:
Peels zei:
Ben heel eerlijk, soms wel eens 2 á3 keer per weekend!! Kom mezelf dan best wel tegen hoor, die tweede keer werkt dan nog wel, maar niet zo lekker als de eerste keer,... heb je dan de derde keer genomen (derde dag, wat me ook is overkomen) nou dan voel je echt NIETS meer, dus ja, dat heb ik gedaan,.. en wie weet gebeurd dat nog wel eens,..oke, ik weet, tis absoluut niet verstandig,.. maar soms loopt een weekend zo. Meestal 1 keer per week, gebeurd wel eens 2 keer per week, en zelden 3 keer per week.
Klik om te vergroten...

iedereen zegt dat altijd, maar voor mij geldt dat nooit, heeft het nog nooit gedaan, alleen tolerantie. Maar ik heb vaker elke week gedaan, en dan op vrijdag en zaterdag, toch zeker zon 2 maanden lang. Nou op het einde ging ik nog net zo lekker als op het begin, en ook gewoon love-gevoel en alles. Had op het einde alleen zeker 4 keer zoveel nodig maar goed.
Klik om te vergroten...

Misschien stomme vraag hoor maar heb je dan ook anders last de dagen er op .. dus de zongenaamde dio dagen? Extra moe als je 2 avonden achter elkaar hebt gebruikt of kan je wel gewoon functioneren?? Vraag het namelijk heb vrijdag een mega goed feest met idem muziek enz.. en zaterdag nog een feest.. maar heb nog nooit 2 dagen achter elkaar gebruikt...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
nicole1973 zei:
DarkScope zei:
Peels zei:
Ben heel eerlijk, soms wel eens 2 á3 keer per weekend!! Kom mezelf dan best wel tegen hoor, die tweede keer werkt dan nog wel, maar niet zo lekker als de eerste keer,... heb je dan de derde keer genomen (derde dag, wat me ook is overkomen) nou dan voel je echt NIETS meer, dus ja, dat heb ik gedaan,.. en wie weet gebeurd dat nog wel eens,..oke, ik weet, tis absoluut niet verstandig,.. maar soms loopt een weekend zo. Meestal 1 keer per week, gebeurd wel eens 2 keer per week, en zelden 3 keer per week.
Klik om te vergroten...

iedereen zegt dat altijd, maar voor mij geldt dat nooit, heeft het nog nooit gedaan, alleen tolerantie. Maar ik heb vaker elke week gedaan, en dan op vrijdag en zaterdag, toch zeker zon 2 maanden lang. Nou op het einde ging ik nog net zo lekker als op het begin, en ook gewoon love-gevoel en alles. Had op het einde alleen zeker 4 keer zoveel nodig maar goed.
Klik om te vergroten...

Misschien stomme vraag hoor maar heb je dan ook anders last de dagen er op .. dus de zongenaamde dio dagen? Extra moe als je 2 avonden achter elkaar hebt gebruikt of kan je wel gewoon functioneren?? Vraag het namelijk heb vrijdag een mega goed feest met idem muziek enz.. en zaterdag nog een feest.. maar heb nog nooit 2 dagen achter elkaar gebruikt...
Klik om te vergroten...

het verschilt per persoon, ikzelf heb nooit echt een hele erge afdraaier en heb dat bij x ook nooit heel erg. Pas toen ik al 2 maanden elke week zon 2 keer xtc deed, kreeg ik echt afdraaiers van 5 dagen, en constant down voelen en moe en je gewoon letterlijk afgedraaid voelen, ook de 5 dagen dat ik niet gebruikte. Maar daarvoor kon ik elke week 2 keer doen, zonder de andere 5 dagen last ervan te hebben ( dag erna en héél miss 2 maar ligt ook aan je dosis )
(
( . Y . ) TettenLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik slik nu elk weekend een paar pillen en soms de woensdag.ik ben zo anderhalf maand bezig :(
kheb nog geen neven effecten maar ik stop er nu toch effe mee voor de schade te beperken hoewel ik dit weekend waarschijndelijk weer ga slikken :rolleyes:
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#14
3 a 4 weken is meestal mijn termijn. Dan heb ik 0 vervelende na effecten op wat moeheid na en maandag weer fris op werk. Liefst zou ik wel iedere week xtc nemen. Alleen laatste keer had ik dus 8 dagen ervoor al xtc gedaan en toen ging ik weer nemen. Maar was die 2 nachten daarvoor al 40 uur wakker gebleven op pep. 5 uur slapen en toen weer pep en xtc.

Verrotheid maximaal tot donderdag. Verliefdheidsgevoel was trouwens ook minder.

Dusja nu doe ik meestal 1x in de maand xtc.
L
LapzwansLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik hou het op 1x in de maand, en myn volgende keer is in de kerstvakantie, en als de vakantie begint, is het 2 maande gelede (maandje overgeslage), heb nu opzich wel zin er in, maar ik kan me makkelyk in bedwang houde :) ben wel benieuwd of ik nu meer love-gevoel kryg of niet, maarja, dat zien we dan wel weer ^^
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#16
vroeger pakte ik ieder weekend mdma, nu sinds eind augustus maar 1x mdma genomen(1capsule)
en ben er trots op :)
van de vakantie wel nog is goe van nemen :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ah op die manier, dan moet ik je gelijk geven. Ik dacht ookk een gelzen te hebben dat het niet verslavend is maar meer een gewoonte "ding".
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
wat is dit toch?

ik heb na t gebruik van XTC echt absoluut geen zin om het heel snel weer te gebruiken , maar sommige mensen willen het steeds weer?

hoe zit het bij jou?
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#19
In de tijd dat ik 't nog deed, had ik ab-so-luut geen zin om 't zo snel mogelijk opnieuw te gebruiken. Zelfs niet elk weekend : ik wijt dat vooral aan sociale zelfcontrole... Ik sta tijdens de week elke dag om 5u30 op om te gaan werken en dan kan je je dagelijks of wekelijks gebruik niet permitteren...
J
JetjepretjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
In de zomer, met die festivals en al die leuke feestjes, dan moet ik soms echt ff gas terug nemen hoor, anders ga ik gewoon door :flushed:

Maar eigenlijk onzin, want je wordt er alleen maar verrot van, en je voelt de X niet eens meer.
Nee liever eens in de zoveel tijd ff goed stappen :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."