Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC onderzoek universiteit Twente

XTC onderzoek universiteit Twente

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij heb je het zelf ook wel eens gebruikt.. :mrgreen:
p
protonLid
01-01-2024, 00:00
#2
zooo, ook ff ingevuld :)
M
MariaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Maria Haagsma en ik ben een derdejaars studente psychologie aan de universiteit van Twente. Voor mijn bacheloropdracht doe ik een onderzoek naar XTC gebruik en verwachtingen die mensen hebben over XTC. Ik heb een vragenlijst ontwikkeld om dit onderzoek te doen. Ik zou aan jullie willen vragen om mij te helpen door de vragenlijst in te vullen. Ik heb namelijk veel respons nodig! Je komt hier door op de onderstaande link te klikken:

http://www.thesistools.com/?qid=28487&ln=ned

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking. Graag hoor ik ook wat jullie van de vragenlijst vonden.

Groetjes,
Maria
t
tomLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey

Ik heb de enquete gemaakt, en had er een poaar opmerkingen over:
Vraag over muzieksoorten:
DIt vind ik iets te beperkt, de muziek die ik luister(Punk / Drum n Base) staat er niet bij

Vraag 10, de vraag van het uitgaan, had je beter multiple choice kunnen maken, gewoon kroeg, club, discotheek, festival, dansfeest, etc. Open vraa is moeilijk om te verwerken in je enqueteresultaten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, heb de enquete in ieder geval ingevuld!

Tom
M
MariaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Tom,

bedankt voor het invullen! En bedankt voor je opmerkingen. Bij die muziekvoorkeurvraag heb ik toch moeten kiezen voor een aantal genres. Op internet vond ik een soort indeling waar ze bijv. drum 'n base onder dance indelen en punk onder rock. Dus het is nogal erg algemeen ingedeeld zo. En over het uitgaan, dit is een open vraag omdat in eerste instantie de bedoeling was om het onderzoek vooral in Enschede en omstreken te doen. En de instelling die mij helpt bij het onderzoek wil graag weten hoe de mensen verdeeld zijn over het uitgaansleven hier. Maar het klopt idd dat de verwerking zo lastiger zal zijn..

groetjes,
Maria!
M
MariaLid
01-01-2024, 00:00
#6
haha, waarom denk je dat? En nee trouwens, ik heb het nog nooit gebruikt.. Ik hou het altijd bij m'n wijntje :)
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo, ook ingevuld. woohoo !@ ik kom in aanmerking voor de bioscoopbon :P

Sommige vragen dacht ik wel van hmmm...
Zoals hoeveel dagen per 4 weken gebruik je XTC ?
Waar je dan niet minder als 1 kan invullen en ik gebruik het soms wel eens zeker 2 a 3 maanden helemaal niet. :)

EN wat is uiteindelijk de bedoeling van deze enquette ?
Je zegt dat je onderzoek doet naar XTC gebruik en verwachtingen die mensen hebben over XTC. Ga je dan kijken of dit wel klopt ? , vertel... :)
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat is je probleemstelling en wat zijn je onderzoeksvragen?

Welke opleiding doe je en welke literatuur gebruik je voor je theoretisch kader? Psychologie of??

Welke hypothesen heb je n.a.v. je literatuur opgesteld?

Ik ben benieuwd.. Als ik voor mijn opleiding een XTC-gerelateerde scriptie zou mogen schrijven dan zou dat ech vet zijn! haha..
M
MariaLid
01-01-2024, 00:00
#9
DonnieDarko bedankt voor het invullen en voor je opmerkingen!

Die vraag over hoeveel dagen per 4 weken gaat over de laatste 4 weken, en de laatste 12 maanden. Om een beetje een onderscheid te kunnen maken tussen mensen die elke maand gebruiken en mensen die minder vaak gebruiken.

De bedoeling van de enquete is om een beeld te krijgen van zowel mensen die wel als niet gebruiken. En bij wel gebruikers is dan natuurlijk weer onderscheid tussen veel en weinig gebruikers. Ik hoop uiteindelijk te kunnen zien of er bijvoorbeeld een verschil zit tussen de verwachtingen die wel en niet gebruikers hebben. En of er bijvoorbeeld een verband is tussen alcohol gebruik en XTC gebruik, dat soort dingen. Ook waar er vooral gebruikt wordt en hoeveel. Dit is ook van belang voor de instelling voor verslavingszorg en preventie waar de universiteit mee samenwerkt. Hun kunnen hier dan weer op inspelen met bijvoorbeeld voorlichting aan jongeren.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden. Voor wie interesse heeft zal ik als ik klaar ben met mijn onderzoek (ik hoop tegen de zomer) de scriptie vast wel ergens online kunnen zetten :)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Even ingevuld. :smoke:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
je kan niet minder dan 1 dag per maand xtc gebruiken??? ik doe het ongeveer 1 keer in de 2/3 maanden, lijkt me toch wel relevant! :wave:
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb de enquete even ingevuld :)
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ze ingevuld. Leuk om zo eens een enquete. Interessant onderwerp om je in te verdiepen.

Op het einde heb ik wel de adresgegevens niet ingevuld, kwestie van beetje discreet te blijven :).
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#14
wat een kkvragen
E
EyezblackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zoo net de vragenlijst ingevuld, ik ben het wel eens met de opmerkingen van tom.

Maar ik ben wel benieuwd naar de analyse en uitkomst van je onderzoek! Zou je die kunnen plaatsen als je die hebt?

succes ermee!

~eyez
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Maria zei:
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden. Voor wie interesse heeft zal ik als ik klaar ben met mijn onderzoek (ik hoop tegen de zomer) de scriptie vast wel ergens online kunnen zetten :)
Klik om te vergroten...

Zeker duidelijk. Ik ben erg benieuwd naar je scriptie. Laat het anders even weten via dit forum zodra het klaar is.

Succes er mee !
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#17
zo ook ingevuld :sunglasses:
M
MariaLid
01-01-2024, 00:00
#18
lj_bob zei:
Wat is je probleemstelling en wat zijn je onderzoeksvragen?

Welke opleiding doe je en welke literatuur gebruik je voor je theoretisch kader? Psychologie of??

Welke hypothesen heb je n.a.v. je literatuur opgesteld?

Ik ben benieuwd.. Als ik voor mijn opleiding een XTC-gerelateerde scriptie zou mogen schrijven dan zou dat ech vet zijn! haha..
Klik om te vergroten...

Mijn onderzoeksvraag is: Welke demografische gegevens en cognitieve variabelen hangen samen met het XTC gebruik onder jongeren? Dus inzicht krijgen en verbanden proberen te vinden tussen bijv. alcohol gebruik, uitgaan, verwachtingen en gebruik van XTC. Het is niet zozeer dat ik uitga van een probleemstelling. Wel is het natuurlijk zo dat de instelling waar we vanuit de universiteit mee samenwerken als doel heeft om druggebruik zoveel mogelijk te verminderen, maar het gaat dus vooral om inzicht krijgen.
Ik doe psychologie, ik zit nu in mijn derde jaar. Literatuur die ik gebruik gaat over onderzoeken naar verwachtingen die mensen hebben over drug , over interventies die zijn ontwikkeld aan de hand van verwachtingen en over allerlei onderzoeken naar cognitieve variabelen die een rol spelen bij druggebruik/alcohol gebruik etc.
Hypothesen die ik heb opgesteld zijn oa dat mensen die gebruiken positievere verwachtingen hebben over XTC, dat er een verband is tussen het bezoek van dansfeesten en XTC gebruik en dat mensen die XTC gebruiken waarschijnlijk ook de meeste andere middelen wel eens hebben gebruikt.
Ik hoop dat ik je vragen zo een beetje beantwoord heb. Vind het iig super dat veel mensen zo leuk en geinteresseerd reageren!!
M
MariaLid
01-01-2024, 00:00
#19
-spaceman- zei:
je kan niet minder dan 1 dag per maand xtc gebruiken??? ik doe het ongeveer 1 keer in de 2/3 maanden, lijkt me toch wel relevant! :wave:
Klik om te vergroten...

Je hebt helemaal gelijk, begrijp nu ook wat donniedarko bedoelde..
Ik heb het meteen aangepast, is eigenlijk niet de bedoeling bij een lopende enquete maar zoals je zegt, het is zeker wel relevant. Bedankt iig!
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Eyezblack zei:
Maar ik ben wel benieuwd naar de analyse en uitkomst van je onderzoek! Zou je die kunnen plaatsen als je die hebt?
Klik om te vergroten...

Ja, dat lijkt me ook zeer interessant!

Ik heb het meteen aangepast
Klik om te vergroten...

Ik had de vragenlijst al ingevuld zonder dat ik de optie ''1 dag in de 2/3 maanden'' had kunnen finken.. ik weet niet of het kan, maar je zou dus 1 stem van ''1 dag per maand'' kunnen verwijderen en m weer toevoegen bij de nieuwe optie!

gr Sp@ceM@n

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."