Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Maria Haagsma en ik ben een derdejaars studente psychologie aan de universiteit van Twente. Voor mijn bacheloropdracht doe ik een onderzoek naar XTC gebruik en verwachtingen die mensen hebben over XTC. Ik heb een vragenlijst ontwikkeld om dit onderzoek te doen. Ik zou aan jullie willen vragen om mij te helpen door de vragenlijst in te vullen. Ik heb namelijk veel respons nodig! Je komt hier door op de onderstaande link te klikken: http://www.thesistools.com/?qid=28487&ln=ned Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking. Graag hoor ik ook wat jullie van de vragenlijst vonden. Groetjes, Maria"
"Hoi Tom, bedankt voor het invullen! En bedankt voor je opmerkingen. Bij die muziekvoorkeurvraag heb ik toch moeten kiezen voor een aantal genres. Op internet vond ik een soort indeling waar ze bijv. drum 'n base onder dance indelen en punk onder rock. Dus het is nogal erg algemeen ingedeeld zo. En over het uitgaan, dit is een open vraag omdat in eerste instantie de bedoeling was om het onderzoek vooral in Enschede en omstreken te doen. En de instelling die mij helpt bij het onderzoek wil graag weten hoe de mensen verdeeld zijn over het uitgaansleven hier. Maar het klopt idd dat de verwerking zo lastiger zal zijn.. groetjes, Maria!"
"haha, waarom denk je dat? En nee trouwens, ik heb het nog nooit gebruikt.. Ik hou het altijd bij m'n wijntje"
"DonnieDarko bedankt voor het invullen en voor je opmerkingen! Die vraag over hoeveel dagen per 4 weken gaat over de laatste 4 weken, en de laatste 12 maanden. Om een beetje een onderscheid te kunnen maken tussen mensen die elke maand gebruiken en mensen die minder vaak gebruiken. De bedoeling van de enquete is om een beeld te krijgen van zowel mensen die wel als niet gebruiken. En bij wel gebruikers is dan natuurlijk weer onderscheid tussen veel en weinig gebruikers. Ik hoop uiteindelijk te kunnen zien of er bijvoorbeeld een verschil zit tussen de verwachtingen die wel en niet gebruikers hebben. En of er bijvoorbeeld een verband is tussen alcohol gebruik en XTC gebruik, dat soort dingen. Ook waar er vooral gebruikt wordt en hoeveel. Dit is ook van belang voor de instelling voor verslavingszorg en preventie waar de universiteit mee samenwerkt. Hun kunnen hier dan weer op inspelen met bijvoorbeeld voorlichting aan jongeren. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden. Voor wie interesse heeft zal ik als ik klaar ben met mijn onderzoek (ik hoop tegen de zomer) de scriptie vast wel ergens online kunnen zetten"
"lj_bob zei: Wat is je probleemstelling en wat zijn je onderzoeksvragen? Welke opleiding doe je en welke literatuur gebruik je voor je theoretisch kader? Psychologie of?? Welke hypothesen heb je n.a.v. je literatuur opgesteld? Ik ben benieuwd.. Als ik voor mijn opleiding een XTC-gerelateerde scriptie zou mogen schrijven dan zou dat ech vet zijn! haha.. Klik om te vergroten... Mijn onderzoeksvraag is: Welke demografische gegevens en cognitieve variabelen hangen samen met het XTC gebruik onder jongeren? Dus inzicht krijgen en verbanden proberen te vinden tussen bijv. alcohol gebruik, uitgaan, verwachtingen en gebruik van XTC. Het is niet zozeer dat ik uitga van een probleemstelling. Wel is het natuurlijk zo dat de instelling waar we vanuit de universiteit mee samenwerken als doel heeft om druggebruik zoveel mogelijk te verminderen, maar het gaat dus vooral om inzicht krijgen. Ik doe psychologie, ik zit nu in mijn derde jaar. Literatuur die ik gebruik gaat over onderzoeken naar verwachtingen die mensen hebben over drug , over interventies die zijn ontwikkeld aan de hand van verwachtingen en over allerlei onderzoeken naar cognitieve variabelen die een rol spelen bij druggebruik/alcohol gebruik etc. Hypothesen die ik heb opgesteld zijn oa dat mensen die gebruiken positievere verwachtingen hebben over XTC, dat er een verband is tussen het bezoek van dansfeesten en XTC gebruik en dat mensen die XTC gebruiken waarschijnlijk ook de meeste andere middelen wel eens hebben gebruikt. Ik hoop dat ik je vragen zo een beetje beantwoord heb. Vind het iig super dat veel mensen zo leuk en geinteresseerd reageren!!"
"-spaceman- zei: je kan niet minder dan 1 dag per maand xtc gebruiken??? ik doe het ongeveer 1 keer in de 2/3 maanden, lijkt me toch wel relevant! Klik om te vergroten... Je hebt helemaal gelijk, begrijp nu ook wat donniedarko bedoelde.. Ik heb het meteen aangepast, is eigenlijk niet de bedoeling bij een lopende enquete maar zoals je zegt, het is zeker wel relevant. Bedankt iig!"
"-spaceman- zei: Eyezblack zei: Maar ik ben wel benieuwd naar de analyse en uitkomst van je onderzoek! Zou je die kunnen plaatsen als je die hebt? Klik om te vergroten... Ja, dat lijkt me ook zeer interessant! Ik heb het meteen aangepast Klik om te vergroten... Ik had de vragenlijst al ingevuld zonder dat ik de optie ''1 dag in de 2/3 maanden'' had kunnen finken.. ik weet niet of het kan, maar je zou dus 1 stem van ''1 dag per maand'' kunnen verwijderen en m weer toevoegen bij de nieuwe optie! gr Sp@ceM@n Klik om te vergroten... Ben zelf ook erg benieuwd naar de uitkomsten. En als ik klaar ben met mijn onderzoek ga ik de scriptie uiteraard plaatsen op dit forum zodat wie dit wil het kan lezen. En dat met die vraag over 1 dag per maand kan ik misschien nog wel veranderen inderdaad."
"Angie, dat denk ik ook niet inderdaad. Is zeker leuk voor de uitkomst. En die vraag over hoeveel per 4 weken/6mnd/12 mnd is inderdaad een beetje lastig. Het blijft lastig om een vraag te bedenken die voor iedereen goed te beantwoorden is. Het mooiste zou zijn om alleen open vragen te stellen zodat iedereen precies aan kan geven wat zijn/haar situatie is. Maar dat zou erg lastig en tijdrovend zijn om te verwerken Bedankt voor het invullen!"
"Hoi Bob, dit onderzoek doe ik inderdaad voor mijn bacheloropdracht. De artikelen die ik heb gevonden komen voornamelijk uit Amerika. Met de meeste onderwerpen voor psychologie waar je op zoekt kom je toch vooral artikelen tegen uit Amerika. In Nederland is wel onderzoek gedaan, maar dan vooral vanuit bijvoorbeeld het Trimbos Instituut. Dit is meer gericht op waar is het gebruik, hoeveel, hoe oud zijn de mensen etc. Onderzoek naar cognitieve variabelen die meespelen is hier volgens mij weinig gedaan. Dat moet inderdaad wel met geld en grootte te maken hebben, aangezien Nederland toch een perfect onderzoeksgebied is Ik heb die vraag toch veranderd, dit omdat er toch veel mensen zijn die echt minder dan 1 dag per maand gebruiken. Ik was er volgens mij nog snel bij, maar er zullen een aantal resultaten zijn die idd niet helemaal kloppen. Ik wil het liefst een zo'n groot mogelijke respons hebben, ik zou erg blij zijn met 150/200. Maar hoe meer hoe beter Ik ga inderdaad SPSS gebruiken. Heb je hier zelf ook mee gewerkt? Handig programma, ik moet wel weer even opfrissen, we hebben het tot nu toe nog niet zo vaak moeten gebruiken Leuk dat je zo geinteresseerd bent! Groetjes!"
"ditch1989 zei: Yóhhhhh. WTF, k denk is zo ingevuld, maar nee...:P zaten wel wat vreemde vragen bij, vraag me niet welke ben k al weer vergeten...:P Maar ik heb niet de goede gegevends ingevuld, moest me gehele adres invullen, als er iets word verzonden met de post ben ik dik de lul... maar graag gedaan... Grz Ditch« Klik om te vergroten... Je hoefde alleen je emailadres in te vullen, als je mee wilt doen voor de loting van de bioscoopbonnen.. Maar bedankt voor het invullen!"