Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums16 jaar en wil XTC een keer uitproberen...

16 jaar en wil XTC een keer uitproberen...

27 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
Chic_16Lid
01-01-2024, 00:00
#1
misschien nog meer mensen met tips en ook hoe ze hun eerste keer vonde..
C
Chic_16Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal!!
Ja ik zal het zeker ff laten weten als ik een trippie gehad heb :smoke:
Nou ik denk dat ik wel tegen kan hoor want medicijn heb ik alleen tussen me 4e jaar en 6 geslikt voor mn epilepsie en ik had het toen ik klein was het ergst en daarna toen ik 6 werd steeds minder en nu helemaal niet :wink: Ik hoop natuurlijk nit dat het terug komt :(
maar jah ik ga weer ff verderr me sigaretje roken :stoned:

Byebye :wave:
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#3
ExceptionalInsight zei:
Chic_16 zei:
misschien nog meer mensen met tips en ook hoe ze hun eerste keer vonde..
Klik om te vergroten...
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet;
Chic_16 zei:
ik heb van mn geboorte tot een half jaar geleden Epilepsie gehad..
is het dan verstandig om te XTC gebruiken ik slik er geen medicijn meer voor..??
Klik om te vergroten...
Ellesdee zei:
Unity tips
* Niet gebruiken bij: suikerziekte, zwak hart, hoge bloeddruk, zwangerschap, epilepsie en psychische klachten of in combinatie met medicijnen (vooral niet met MAO-remmers en astmageneesmiddelen).
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

+1, maargoed dat kan dat kind van 16 zelf ook wel ff opzoeken.
Waarom toch altijd een topic maken over dingen die men gewoon
via google kan vinden?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
BADJASMAN zei:
+1, maargoed dat kan dat kind van 16 zelf ook wel ff opzoeken.
Waarom toch altijd een topic maken over dingen die men gewoon
via google kan vinden?
Klik om te vergroten...
dat vraag ik me ook al 2 jaar af :grin:
t
thunder-droopyLid
01-01-2024, 00:00
#5
misschien vinden sommigen het makkelijker om het te vragen dan om het op te zoeken........dat schijnt voor sommige mensen net zo moeilijk te zijn als autorijden :P
C
Chic_16Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou internet geeft soms dingen aan die kloppen...
dus dacht misschien weten julie het beter :wink:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#7
mensen die het ook echt geporbeerd nemen geven meestal beter inzicht op hoe het gebruikt moet worden enzo imo
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met eleptische aanvallen is het aan te bevelen, ik ben niet epeleptisch maar ik kan me goed voorstellen dat mdma/xtc het kan triggeren, niet doen dus.

Ik was zelf ook 15-16 toen ik pillen ging slikken, eerst gewoon een halve genomen, maar op de rest van de avond zon 2 pillen en was toen ook goed in de warre, daarna werdt het er wel meer, wat ik niet kan aanbevelen, ben ook blij dat ik geen pillen meer gebruik omdat het gewoon troep is!

Neem ik liever wat tripmiddelen!
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik bekijk mijn druggebruik als een deel van mijn leven en wil alles dus zo gespreid mogelijk proberen. niets overhaasten, geen risico's nemen, probeer zoveel mogelijk uit de drug te halen door het zo weinig mogelijk te doen. nu ben je 16 en heb je nog veel te leren, gebruik mdma als je een jaar of 20 bent om zo uit de routine van het leven te leren stappen, allezja zo zie ik het dus nu allemaal, zelf ben ik op mijn 17e begonnen met mdma (beste nacht van mijn leven) en daar heb ik nog second spijt van gehad, heeft mij ongelofelijk beinvloed
C
Chic_16Lid
01-01-2024, 00:00
#10
heejj,,
ben nu vet stoned en dronken.. :stoned:
Maar jah lijkt me echt vet een keer xtc te gebruiken..
Ik zal ff een reactie achter laten hoe het was :grin:

Byebye
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#11
Chic_16 zei:
heejj,,
ben nu vet stoned en dronken.. :stoned:
Maar jah lijkt me echt vet een keer xtc te gebruiken..
Ik zal ff een reactie achter laten hoe het was :grin:

Byebye
Klik om te vergroten...

hoi,

kijk dat je xtc een keer wil gebruiken en nieuwsgierig bent kan ik me goed voorstellen...

hou er echter rekening mee dat je nog in de groei bent.... ik wil niet zeggen dat na 1 keer xtc gebruik er problemen optreden, maar mocht het "goedje"je bevallen en je gaat het meer doen, hanteer dan 1 keer in het half jaar...

ciao
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#12
doe het of doe het niet...geen twijfel
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb een x xtc gedaan met een vriendin van mij en haar pupillen gingen trillen, ook dat blijkt een verscheinsel van epileptie te zijn.. look out!!!
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#14
psychopsychedelic zei:
ik heb een x xtc gedaan met een vriendin van mij en haar pupillen gingen trillen, ook dat blijkt een verscheinsel van epileptie te zijn.. look out!!!
Klik om te vergroten...

dat kan waar zijn...ik heb trillende ogen en heb 1x epilepsie aanval gehad na half pilletje + snelle flikkerlichten + snelle hardcore
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#15
paraobi zei:
je ogen beginnen meestal te trillen..
dan ga je flink hard :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ja precies, heeft niks met epilepsie te maken volgens mij...
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#16
je ogen beginnen meestal te trillen..
dan ga je flink hard :hearteyes:
C
Chic_16Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi ik ben 16, en wil een keer xtc gebruiken..
met welke kan ik het best beginnen??
en hoeveel??
ik heb van mn geboorte tot een half jaar geleden Epilepsie gehad..
is het dan verstandig om te XTC gebruiken ik slik er geen medicijn meer voor..??
Hebben julie wat tips voor me wat ik wel en niet moet/kan doen??

Greetzz,,
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wijze van toediening

XTC komt op de markt als pil, poeder en capsules.

XTC wordt meestal geslikt als pil. XTC pillen komen voor in vele kleurtjes met verschillende logo's. Aan de buitenkant kan je niet zien wat de inhoud van een pil is, als je dat wilt weten moet je de pil laten testen bij een testservice.

Ook MDMA-poeder wordt de laatste jaren steeds meer gezien op de drugsmarkt. Gebruikers nemen kleine ‘likjes’ poeder en bouwen zo langzaam hun dosis op, of ze slikken het poeder in een capsule of in een vloeitje gerold (MDMA bommetje). Soms lossen gebruikers een dosis poeder op in hun drankje. MDMA-poeder wordt ook wel eens gesnoven en (zelden) gerookt. Ook je poeder kan je laten testen bij de testservice.

Een XTC-pil (als die alleen MDMA als werkzame stof bevat) en zuiver MDMA-poeder zijn dus twee verschillende verschijningsvormen van dezelfde drug! De Nederlandse drugsmarkt is tegenwoordig redelijk zuiver; pillen bevatten vaak alleen maar MDMA als werkzame stof en poeder is bijna nooit versneden met andere stoffen. Wel kan de dosis MDMA in pillen erg variëren (sommige pillen bevatten bijna niets en andere drie keer een normale dosis), daarom blijft het erg belangrijk om je XTC te laten testen.

Echt gevaarlijke stoffen zoals rattengif, waspoeder of glasvezel zien we in Nederland NIET in de pillen/poeders! MDMA kan ook rectaal (via de anus) toegediend worden (bijvoorbeeld poeder in een capsule). Dit geeft sneller effect dan slikken en je hebt een lagere dosis nodig.



Dosis

Bij slikken ligt een recreatieve dosis tussen 1 en 2 mg MDMA per kg lichaamsgewicht (maximaal een keer per maand). Voor iemand van 60 kg ligt een recreatieve dosis dus tussen 60 en 120 mg MDMA. Het gebruik van XTC/MDMA is nooit zonder risico, maar door je aan deze richtlijn te houden kan je de bijwerkingen en risico's beperken.

Unity tips

* Alleen gebruiken als je je geestelijk en lichamelijk goed voelt
* Rust goed uit voor en na XTC gebruik
* Eet gezond voor en na XTC gebruik. Vooral veel reservestoffen (noten, pinda’s) en vitaminen (sinaasappels, kiwi, broccoli). Dit is misschien wel de belangrijkste tip! Het is moeilijk om te eten tijdens en na XTC gebruik, maar probeer het toch. Goed eten vermindert duidelijk de kater! Als je geen vast voedsel binnenkrijgt, denk dan aan sappen, drinkontbijt, smoothies…
* Drink ieder uur een glas water of een isotoon drankje (zoals AA of Extran) om uitdroging en oververhitting tegen te gaan.
* Je kan voor en na XTC gebruik extra vitamines en anti-oxidanten gebruiken.
* Niet gebruiken bij: suikerziekte, zwak hart, hoge bloeddruk, zwangerschap, epilepsie en psychische klachten of in combinatie met medicijnen (vooral niet met MAO-remmers en astmageneesmiddelen).
* Niet vaker dan eens in de 4-6 weken en dan niet meer dan 1-2 mg MDMA per kg lichaamsgewicht
* Laat je pillen testen, dan weet je precies wát en hoeveel erin zit.
* Zorg dat je niet te warm krijgt tijdens XTC gebruik: rust af en toe uit, draag geen warme kleding, geen hoofddeksel, en drink af en toe water of fris.
* Niet combineren met andere drugs of alcohol.
* Niet deelnemen aan het verkeer.


http://www.unitydrugs.nl/index.php?page=drugsdb&sub=xtc
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
slikke die hap
uit kleurtjes of logotjes op pille kan je niet opmaken hoeveel werkzame stof (mdma) er in zit dus je kan ze altijd laten testen. (maar dat stond 2 posthier boven ook al

begin met 1 pilletje ofzo en als je niet hard genoeg gaat 2 pilletjes

begin laag bijpakken kan altijd nog
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ben toevallig ook rond die leeftijd.. en ben nu kanker hard aan het spacen op xtc,, egt ik vind dat iedereen dit gevoel een keer moet hebben meegemaakt, het heeft mij een betere kijk om mn leven gegeven vorg jaar toen ik voor t eerst xtc nam.. eerst was ik zwaar racistisch.. ik slik wat mdma,, vind alles lief en mooi,, en hupsa.. jeroen realiseerd dat mensen haten helemaal niet helpt of wat je er ook mee wilt berijken.. en dat je beter alles lief kan vinden,, wabt haat maakt je alleen maar ongelukkig en doeloos,,

ow sorry.. ik ga flink off topic!!

ik zou het niet doen!! in iedergeval niet als je bent aangeboren met epilrpsi
er bestaat namenlijk natuurlijk altokd een kans dat het gewoon top gaat!!!.. maar ik zou tog nog een paar jaar ofzo wachten,, heeft niks met je leeftijd te maken ofzo,,
maar xtc en epilepsi is eeeeeerg riskant!! ik zou zoizo nog ff waxhten tot er meer mensen hebben gepost.. want mattcovic zegt wel leuk gewoon doen,, maar het kan heel erg gevaarlijk zijn in jou situatie

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."