Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrijden met drank en mdma achter je kiezen.

rijden met drank en mdma achter je kiezen.

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gevonden bij uitzending gemist:

-Menno Bentveld rijdt onder invloed van XTC en drank. Sommige mensen denken dat een pilletje het versufte gevoel van alcohol weghaalt en dat ze er weer helder van worden. Dat klopt, maar het gevolg is wel dat ze roekeloos en levensgevaarlijk gaan autorijden. Dit bleek bij rijproeven in een simulator en op een testcircuit met Menno Bentveld onder invloed van MDMA (XTC) en alcohol. XTC beïnvloedt de afgifte van adrenaline en serotonine in de hersenen. 'Door adrenaline kreeg Menno het idee dat hij hard moest rijden, dwars door rode stoplichten en rechts langs files. Door de serotonine vond hij dat niet eng, maar juist heel leuk', zegt Karel Brookhuis, hoogleraar verkeerspsychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Uit eerder onderzoek in Tilburg bleek 10% van de nachtelijke chauffeurs onder invloed van drugs te zijn. Toch zijn er nog geen regels voor, omdat men niet weet wat de precieze effecten op het rijgedrag zijn.
Klik om te vergroten...

De uitzending: http://player.omroep.nl/?aflID=8643525 Het item begint vanaf 10 min 22 sec.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga denk zometeen ff kijken.
Klinkt toch niet zo helemaal in mijn oren eigenlijk dat verhaaltje..
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
'Door adrenaline kreeg Menno het idee dat hij hard moest rijden, dwars door rode stoplichten en rechts langs files. Door de serotonine vond hij dat niet eng, maar juist heel leuk', zegt Karel Brookhuisn.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
tomz0r zei:
'Door adrenaline kreeg Menno het idee dat hij hard moest rijden, dwars door rode stoplichten en rechts langs files. Door de serotonine vond hij dat niet eng, maar juist heel leuk', zegt Karel Brookhuisn.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

ROFLMOA :grin:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#5
lol grappig verhaal, leuk dat iemand het ff wil testen :tongueout:

enneuh kees, rolling on floor laughing my oss aff?
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan ik me niks bij voorstellen eigenlijk, een vriend van mij (die normaal best wel een aso is met autorijden) rijdt onder invloed van MDMA super voorzichtig en houdt zich gewoon aan de snelheid. Ik wil het niet goed praten want het is natuurlijk gewoon dom om te doen maar ik kan me bij dit verhaal niks voorstellen...
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miss J zei:
Kan ik me niks bij voorstellen eigenlijk, een vriend van mij (die normaal best wel een aso is met autorijden) rijdt onder invloed van MDMA super voorzichtig en houdt zich gewoon aan de snelheid. Ik wil het niet goed praten want het is natuurlijk gewoon dom om te doen maar ik kan me bij dit verhaal niks voorstellen...
Klik om te vergroten...
maar hoogstwaarschijnlijk rijdt zij niet op alcohol wanneer ze ook MDMA neemt? die speelt hier wel een grote rol denk ik
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh sorry, ik wist niet dat het over die combinatie ging.
Te snel gelezen :openmouth:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is zoiezo bull shit want hij rijdt in een simulator!
Dat is toch geen onderzoek.
Net alsof je in een simulator hetzelfde rijdt als in het echt.
pff.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#11
Extisi zei:
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
Klik om te vergroten...


Je kan dan nog zo perfect rijden maar je reactievermogen is zeker weten verminderd dus er hoeft maar iets te gebeuren....
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Daar heeft hij nog nooit last van gehad.
Bovendien ben ik het wel eens met Flaffie. Je kan een simulator niet vergelijken met een echte auto, en écht verkeer. Zoals kindjes die plots oversteken, mensen die vol in de rem gaan, file's, die kunnen nooit realistisch worden weergegeven in zo'n simulator.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Extisi zei:
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
Klik om te vergroten...
toch zou ik daar nooit bij in de auto stappen..
het is gewoon een feit dat je reactievermogen minder wordt.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#14
hij was leuk :)
echt ontzettend lekker :hearteyes: :rock:
zwaaide hij nou nog naar dat balletje wat ie op die pillon legde? :tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wel leuk opzich dat menno het getest heeft. Alcohol en drugs ... er zijn er genoeg die zo rond rijden denk ik
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flameon zei:
Wel leuk opzich dat menno het getest heeft. Alcohol en drugs ... er zijn er genoeg die zo rond rijden denk ik
Klik om te vergroten...
ja maar meestal na een feestje als het niet meer zo erg in je bloed zit :wink: hij zit echt in z'n piek als ie gaat rijden dus echt wetenschappelijk? :rolleyes:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flaffie zei:
Het is zoiezo bull shit want hij rijdt in een simulator!
Dat is toch geen onderzoek.
Net alsof je in een simulator hetzelfde rijdt als in het echt.
pff.
Klik om te vergroten...

Jaaaaa laten we het op de openbare weg testen. Goede plannen heb je paffie.
S
SarzLid
01-01-2024, 00:00
#18
'Ik heb echt 't idee dat ik heel strak rij hoor.' :beer:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Extisi zei:
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
Klik om te vergroten...

Wat een idioot...
En jij ook trouwens dat je dit goedkeurd.

Is het je misschien niet opgevallen hoeveel verkeersongelukken er in Nederland gebeuren en hoeveel gewonden en DODEN hierbij vallen? Per jaar gaan er gemiddeld 800 mensen in Nederland dood in het verkeer.

Er is hier in de buurt laatst een meisje van 16 doodgereden door een gast van 20 die met 5 biertjes achter het stuur zat en een rood stoplicht niet had gezien.

Tuurlijk gaat het meestal goed. Maar FEIT is dat je reactievermogen bij IEDEREEN achteruit gaat door alcohol en als jou vriendje dit risico neemt hoop ik echt dat hij zichzelf in een muur rijd voor hij een onschuldig persoon straks van het leven beroofd.

hier kan ik echt zo kwaad om worden.. sommige mensen zijn zo dom.. :angry:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
J86 zei:
Extisi zei:
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
Klik om te vergroten...

Wat een idioot...
En jij ook trouwens dat je dit goedkeurd.

Is het je misschien niet opgevallen hoeveel verkeersongelukken er in Nederland gebeuren en hoeveel gewonden en DODEN hierbij vallen? Per jaar gaan er gemiddeld 800 mensen in Nederland dood in het verkeer.

Er is hier in de buurt laatst een meisje van 16 doodgereden door een gast van 20 die met 5 biertjes achter het stuur zat en een rood stoplicht niet had gezien.

Tuurlijk gaat het meestal goed. Maar FEIT is dat je reactievermogen bij IEDEREEN achteruit gaat door alcohol en als jou vriendje dit risico neemt hoop ik echt dat hij zichzelf in een muur rijd voor hij een onschuldig persoon straks van het leven beroofd.

hier kan ik echt zo kwaad om worden.. sommige mensen zijn zo dom.. :angry:
Klik om te vergroten...
idd, en dat ze zichzelf dan kapot rijden is een ding maar zoals bij het verhaal hier boven ook mensen die er niets mee te maken hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."