Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrijden met drank en mdma achter je kiezen.

rijden met drank en mdma achter je kiezen.

36 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#2
Extisi zei:
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
Klik om te vergroten...


Je kan dan nog zo perfect rijden maar je reactievermogen is zeker weten verminderd dus er hoeft maar iets te gebeuren....
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar heeft hij nog nooit last van gehad.
Bovendien ben ik het wel eens met Flaffie. Je kan een simulator niet vergelijken met een echte auto, en écht verkeer. Zoals kindjes die plots oversteken, mensen die vol in de rem gaan, file's, die kunnen nooit realistisch worden weergegeven in zo'n simulator.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Extisi zei:
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
Klik om te vergroten...
toch zou ik daar nooit bij in de auto stappen..
het is gewoon een feit dat je reactievermogen minder wordt.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#5
hij was leuk :)
echt ontzettend lekker :hearteyes: :rock:
zwaaide hij nou nog naar dat balletje wat ie op die pillon legde? :tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wel leuk opzich dat menno het getest heeft. Alcohol en drugs ... er zijn er genoeg die zo rond rijden denk ik
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
Wel leuk opzich dat menno het getest heeft. Alcohol en drugs ... er zijn er genoeg die zo rond rijden denk ik
Klik om te vergroten...
ja maar meestal na een feestje als het niet meer zo erg in je bloed zit :wink: hij zit echt in z'n piek als ie gaat rijden dus echt wetenschappelijk? :rolleyes:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Flaffie zei:
caatje zei:
Flaffie zei:
Het is zoiezo bull shit want hij rijdt in een simulator!
Dat is toch geen onderzoek.
Net alsof je in een simulator hetzelfde rijdt als in het echt.
pff.
Klik om te vergroten...

Jaaaaa laten we het op de openbare weg testen. Goede plannen heb je paffie.
Klik om te vergroten...

Hoor je mij dat zeggen dan?
Ik zeg alleen dat dat een onderzoek is van niks.
Klik om te vergroten...

Mja, denk dat de conclusie wel aardig klopt, maar het onderzoek zegt idd niet zoveel op deze manier. Ik zou ook helemaal los gaan in een simulator.

Maar met XTC op kan ik nog wel redelijk helder denken en als ik bewust het risico zou nemen auto te rijden met XTC op (wat ik dus nooit zal doen) zou ik het er wel continu bij mezelf inwrijven dat ik goed moet opletten en me in moet houden ondanks mn gevoelens. Ik denk dat ik redelijk gecontroleerd nog zou kunnen rijden. Want je realiseert je wel dat je leven op het spel staat (en dat van anderen).

Die gast in het filmpje gaat helemaal los en weet dat er toch geen risico's zijn.
K
KayLid
01-01-2024, 00:00
#9
plantenbak zei:
J86 zei:
Extisi zei:
Het slaat nergens op.
Altijd maar dat gezeik over rijden onder invloed. Mijn vriend drinkt 4 of 5 halve liter's weg en rijd nog steeds perfect.
Hij rijdt knetterstoned en ook daar valt niks aan op. En zelfs onder X heeft ie wel is gereden.
Niks aan het handje.
Maarja, misschien reageert de ene hier anders op, dan de andere.
Klik om te vergroten...

Wat een idioot...
En jij ook trouwens dat je dit goedkeurd.

Is het je misschien niet opgevallen hoeveel verkeersongelukken er in Nederland gebeuren en hoeveel gewonden en DODEN hierbij vallen? Per jaar gaan er gemiddeld 800 mensen in Nederland dood in het verkeer.

Er is hier in de buurt laatst een meisje van 16 doodgereden door een gast van 20 die met 5 biertjes achter het stuur zat en een rood stoplicht niet had gezien.

Tuurlijk gaat het meestal goed. Maar FEIT is dat je reactievermogen bij IEDEREEN achteruit gaat door alcohol en als jou vriendje dit risico neemt hoop ik echt dat hij zichzelf in een muur rijd voor hij een onschuldig persoon straks van het leven beroofd.

hier kan ik echt zo kwaad om worden.. sommige mensen zijn zo dom.. :angry:
Klik om te vergroten...
idd, en dat ze zichzelf dan kapot rijden is een ding maar zoals bij het verhaal hier boven ook mensen die er niets mee te maken hebben.
Klik om te vergroten...

Dat jullie hier uberhaupt nog van opkijken, Extisi heeft standaard dit soort bullshit reacties. Gewoon een klein meisje dat graag wilt provoceren en om de reacties lacht. Maar je hebt gelijk hoor J86 en Plantenbak, het is inderdaad belachelijk als mensen onder invloed gaan rijden!!!! Vind dit ook heel ernstig en ontzettend domme mensen.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mensen die met MDMA of wat voor drug ook gaan rijden (ook al is het de ochtend na een feest en is het voor je gevoel uitgewerkt) mogen wat mij betreft direct voor het vuurpeloton plaatsnemen. Voordat ze een onschuldig persoon kapot rijden.

Onverantwoordelijke egoistische mongolen zijn het. Bah.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gelukkig zijn wij het hier met veel mensen over eens.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het ziet er trouwens nogal nep uit.
Hij ziet er niet echt bepaald uit alsof hij onder invloed is. Het komt een beetje opzettelijk en nep op mij over.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja, je kan wel zien dat het voor een programma is, hij overdrijft idd wel wat.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flaffie zei:
ja, je kan wel zien dat het voor een programma is, hij overdrijft idd wel wat.
Klik om te vergroten...
en natuurlijk weer met overheidssubsidie :rolleyes: nee echt heel erg objectief dit programma zeg

dit zouden ze bij de F1 moeten doen :tearsofjoy: of valt het dan onder "doping"?
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ikwoonindespeaker zei:
Als ik naar een feestje gaat en ik ga met de auto gebruik ik uiteraard het liefste gewoon niet, maar als het dan bijvoorbeeld het vetste feest van het jaar word en tja wil toch wat gebruiken, dan zeg ik tegen een ieder die bij mij in de auto zit ook altijd reken der maar niet op dat je overdag nog thuis kom ik slaap eerst in de auto een paar uurtjes voordat we gaan want anders wordt het levens gevaarlijk maar uiteraard nog steeds bij voorkeur niet rijden of nuchter blijven.
Klik om te vergroten...

Heb je geen OV ofzo daaro?
l
lulloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb een keer gehad dat ik een pilletje nam en direct daarna nog 20 minuten moest rijden, normaal duurt het bij mij zo'n 40 minuten voor een pil inslaat maar dit keer begon het dus al na een kwartier in te slaan.
Het kostte mij erg veel moeite en concentratie om alles juist in te schatten en ik was echt blij dat ik op plaats van bestemming was.
Dit doe ik dus echt nooit meer, eerst rijden dan gebruiken en daarna gewoon niet meer rijden.
En een ieder die beweert dat het zijn of haar rijgedrag niet beïnvloed die maakt zich schuldig aan struisvogelgedrag. Het is keihard aangetoont dat je onder invloed van drugs en/of drank gewoon minder scherp bent en je reactievermogen duidelijk meetbaar minder is.
In het verkeer moet je gewoon nuchter zijn, geen drank en geen drugs en als je jezelf nog moet verplaatsen na het gebruik dan zorg je voor een BOB of een taxi.
En ja, een taxi is duur als je ver weg moet maar je auto, jezelf of een ander in de prak rijden is vele malen duurder.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hehe, ja dat heb ik ook een keer overwogen.
Aangezien het bij mij meestal een uur duurt voor de pil inslaat.
Maarja je moet meestal ook nog terug he :grin:

enne totally agree

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."