#1
tomz0r zei:MDMA olie is niet oplosbaar in water en dus niet werkzaam.
Opgeloste kristallen daarentegen zijn wel mogelijk.
Ketamine heeft 2 isomeren inderdaad. Bij MDMA is dit niet het geval net zoals bij PMK. De stofnaam zou veranderen en het zou dus geen MDMA of PMK meer zijn. MDMA en PMK zijn allebei afkortingen van hun systematische naam en daarom verandert de stofnaam wel bij die stoffen en niet bij keta aangezien keta gewoon een naam is die niks met chemie te maken heeft.
Ten eerste waarom zou mdma olie ( de vrije base dus) niet werkzaam zijn, alleen omdat het niet oplost in water ? Zo ver ik weet is mdma olie wel een bijtende stof, het is dus niet bepaald gezond, maar ik weet niet of je het weet maar je maagzuur bestaat uit HCl, als je de vrije base van mdma dus slikt en het komt in je maag zal het meteen met het HCl uit je maag reageren en wordt het dus wateroplosbaar en precies dezelfde stof als het mdma-HCl zout wat je normaalgesproken kunt kopen.
Als tweede bestaat mdma normaalgesproken uit 2 isomeren, het R en het S isomeer, er zit namelijk een chiraal C atoom in het molecuul. Ook is mdma zeker niet de afkorting van de systematische naam, 3,4 methylenedioxymethamphetamine is geenzins een officiele chemische benaming. Volgens wikipedia is dit : "(±)-1-(benzo[d][1,3]dioxol-5-yl)- N-methylpropan-2-amine" de iupac naam. Zo ver ik weet staat de + en de - voor de 2 verschillende isomeren. Ook is het bulshit dat de stofnaam veranderd als er optische isomeren zijn, alleen de R en S of de L en D komen erbij.
Meer info over de werking van de isomeren afzonderlijk staat in Pihkal
Over PMK kan ik niks zeggen want ik heb geen idee wat het precies is.
