Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA olie

MDMA olie

38 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#1
tomz0r zei:
MDMA olie is niet oplosbaar in water en dus niet werkzaam.
Opgeloste kristallen daarentegen zijn wel mogelijk.

Ketamine heeft 2 isomeren inderdaad. Bij MDMA is dit niet het geval net zoals bij PMK. De stofnaam zou veranderen en het zou dus geen MDMA of PMK meer zijn. MDMA en PMK zijn allebei afkortingen van hun systematische naam en daarom verandert de stofnaam wel bij die stoffen en niet bij keta aangezien keta gewoon een naam is die niks met chemie te maken heeft.
Klik om te vergroten...

Ten eerste waarom zou mdma olie ( de vrije base dus) niet werkzaam zijn, alleen omdat het niet oplost in water ? Zo ver ik weet is mdma olie wel een bijtende stof, het is dus niet bepaald gezond, maar ik weet niet of je het weet maar je maagzuur bestaat uit HCl, als je de vrije base van mdma dus slikt en het komt in je maag zal het meteen met het HCl uit je maag reageren en wordt het dus wateroplosbaar en precies dezelfde stof als het mdma-HCl zout wat je normaalgesproken kunt kopen.

Als tweede bestaat mdma normaalgesproken uit 2 isomeren, het R en het S isomeer, er zit namelijk een chiraal C atoom in het molecuul. Ook is mdma zeker niet de afkorting van de systematische naam, 3,4 methylenedioxymethamphetamine is geenzins een officiele chemische benaming. Volgens wikipedia is dit : "(±)-1-(benzo[d][1,3]dioxol-5-yl)- N-methylpropan-2-amine" de iupac naam. Zo ver ik weet staat de + en de - voor de 2 verschillende isomeren. Ook is het bulshit dat de stofnaam veranderd als er optische isomeren zijn, alleen de R en S of de L en D komen erbij.

Meer info over de werking van de isomeren afzonderlijk staat in Pihkal

Over PMK kan ik niks zeggen want ik heb geen idee wat het precies is.
X
XTC-Lover-NLLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allemaal leuk en aardig deze discussies maar wat heb je eraan.
Ik ben allang blij dat ik wat brokken heb kunnen vinden .
p
pandaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb onlangs een interessant VN-rapportje gelezen. jaarverslag van de narcotics afdeling. Er wordt op de wereld gewoon "geen" saffrool meer gemaakt (al is dit natuurlijk relatief). Maar tot enkele jaren werden elk jaar tonnen en tonnen saffrool in beslag genomen en werden er massas xtc labos opgedoekt. De laatste 3-4 jaar zijn er slechts enkele liters saffrool in beslag genomen en in het mekka van de xtc (lage landen) zijn er geen xtc labos meer gevonden. De productie is verplaatste naar canada (om in te voeren naar usa) en het oostblok. Als er nog iets gemaakt wordt in nederland/belgie, dan is het amfetamine en sinds kort ook 'veel' meth. De chinese, vietnamese, laotiaanse en birmeese overheden staan onder zeeeer zware druk van europa en amerika om de saffrool productie te controleren en in te dijken. De enige reden dat er uberhaupt nog af en toe wat op de zwarte markt terecht komt, is volgens mij omdat safraan in eten gebruikt wordt (al zijn die hoeveelheden echt te verwaarlozen), in geuraroma's gebruikt wordt (al is dat sinds kort ook illegaal geworden en niet meer te krijgen) en omdat safrool ook gebruikt wordt in de insecticide industrie (als piperonylbutoxide).
Je zou natuurlijk ook azijnzuuranhydride kunnen gebruiken als beginstof of al de gekende andere beginstoffen, maar dan moet je deze ofwel op grote schaal kunnen maken of er stiekem aangeraken. Tegenwoordig is het niet meer eenvoudig om een paar tonnetjes van geregistreerde risicostofjes scheef te slaan. Safrool werd gemaakt door arme aziaatjes die boomschors verbrandden in illegale zelfgemaakte oventjes en de olie eruit destileerden, geen controle erop, en de vaten maar verschepen naar europa.
Bovendien zijn al deze syntheses veel omslachtiger dan de oorspronkelijke safrool syntheses. Om maar te zeggen dat de tijden waar de pillen per handje aan 1€ naar je kop werden gesmeten waarschijnlijk voorgoed gedaan zijn, tenzij er inventieve ondernemers oplossingen vinden. en veel startkapitaal hebben. en het risico aandurven...
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
olie olie olie ......
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#5
En als je nou kilo's piperine extraheert en zuivert, uit goedkope zwarte peper ? Zou dat niet een acceptabele grondstof zijn ? Ik meen er eerder iets over gehoord te hebben, te lui om te googlen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
NOISESUPRESSOR zei:
Iemand ooit van gehoord? Hier maken ze de welbekende kristalletjes van? Kan hier aan komen, de olie schijnt niet meer geschikt te zijn voor het maken van dergelijke shit. Iemand hier van gehoord, of weer bullshit?

Als het klopt dan lijkt het me als het niet meer geschikt is er toch iets mee aan de hand is...
Klik om te vergroten...

Bereid je voor op een inval ouwe ....
p
pandaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#7
RSW zei:
En als je nou kilo's piperine extraheert en zuivert, uit goedkope zwarte peper ? Zou dat niet een acceptabele grondstof zijn ? Ik meen er eerder iets over gehoord te hebben, te lui om te googlen.
Klik om te vergroten...

theoretisch is het mogelijk. maarja, er is slechts 5% piperine in peper. een extractiestap, een zuiveringsstap (of meerdere) en dan nog een paar reacties om er piperonal uit te maken. als je per kilo peper 5g piperonal overhoudt zal het al veel zijn. Piperonal uit piperine zie ik overigens niet zo direct zitten, zou moeten zoeken of daar een goede synthese route voor bestaat. Misschien kan er zelfs direct saffrool uit gemaakt worden en dan ben je vertrokken. In vergelijking met gratis bomen destilleren waar je 10-15% saffrool uithaalt,is het toch een lange en dure en vooral zeer omslachtige manier van werken, als het uberhaupt al mogelijk is. Er zijn weinig shulgins op de wereld die onderzoek doen naar alternatieve syntheses :) maar het is natuurlijk mogelijk. Bovendien ken ik nog wel 20 andere syntheses uit alternatieve grondstoffen (ipv saffrool) maar de overheid (en de chemische bedrijven) kennen deze ook wel. Nu kun je misschien wel een paar kg daarvan op de kop tikken en als hobby chemist in je kelder zitten knutselen (mits een goede investering in materiaal en goede kennis) en enkele duizenden pillen maken als alles goed gaat, maar daarmee zal je de markt niet veroveren he :grin:
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#8
lysergine25 zei:
NOISESUPRESSOR zei:
Iemand ooit van gehoord? Hier maken ze de welbekende kristalletjes van? Kan hier aan komen, de olie schijnt niet meer geschikt te zijn voor het maken van dergelijke shit. Iemand hier van gehoord, of weer bullshit?

Als het klopt dan lijkt het me als het niet meer geschikt is er toch iets mee aan de hand is...
Klik om te vergroten...

Bereid je voor op een inval ouwe ....
Klik om te vergroten...


Want?
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#9
XTC-Lover-NL zei:
Allemaal leuk en aardig deze discussies maar wat heb je eraan.
Ik ben allang blij dat ik wat brokken heb kunnen vinden .
Klik om te vergroten...

Het is óntzettend handig. Nu weet ik tenminste wat ik ongeveer in m'n mik ga smijten de komende tijd. MCPP dus. Verantwoord gebruiken enzo... weetjewel... nooit van gehoord zeker...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paar kilo nootmuskaat gaan inslaan dan maar :tearsofjoy:
r
royalliciousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oom Klaas zei:
Paar kilo nootmuskaat gaan inslaan dan maar :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Oppassen met buikpijn dan :P
f
flexyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik weet er chemisch niet zo een hele berg vanaf maar mij is me wel bekend dat er in de amazone een plant voorkomt met vruchten en als je de pitjes van deze plant droogd zit er mdma in de pitjes maar het is een andere variant als de xtc die in laboratoriums wordt gemaakt en gaat misschien wel om die r en die s en de mdma die voorkomt in de amazone werkt psycedelischer dan de chemisch gebrouwde versie maar heeft natuurlijk ook de euforische werking.

Helaas goreit deze plant enkel in de Amazone en doet hij het nergens anders gelukkig hebben Amerikaanse wetenschappers in een illegaal project om de Amerikaanse jeugd een alternatief voor desastreuse alcohol te bieden het plantje chemisch gemanipuleerd met een tomatenplantje zodat er nu op de wereld tomatenplanten moeten groeien waarvan de pitjes gedroogd net een pilletje zijn. Bovendien zijn de verse tomaten niet strafbaar want de plant heeft tenslotte nog geen mdma in zich en schijnt erg moeilijk aantoonbaar te zijn in verse vorm!

Ook heel interessant dat er dus een mogenlijkheid bestaat dat beide vormen in de chemische versie zitten zodoende misschien verscil in werking wordt verklaard!
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#13
flexy zei:
Ik weet er chemisch niet zo een hele berg vanaf maar mij is me wel bekend dat er in de amazone een plant voorkomt met vruchten en als je de pitjes van deze plant droogd zit er mdma in de pitjes maar het is een andere variant als de xtc die in laboratoriums wordt gemaakt en gaat misschien wel om die r en die s en de mdma die voorkomt in de amazone werkt psycedelischer dan de chemisch gebrouwde versie maar heeft natuurlijk ook de euforische werking.

Helaas goreit deze plant enkel in de Amazone en doet hij het nergens anders gelukkig hebben Amerikaanse wetenschappers in een illegaal project om de Amerikaanse jeugd een alternatief voor desastreuse alcohol te bieden het plantje chemisch gemanipuleerd met een tomatenplantje zodat er nu op de wereld tomatenplanten moeten groeien waarvan de pitjes gedroogd net een pilletje zijn. Bovendien zijn de verse tomaten niet strafbaar want de plant heeft tenslotte nog geen mdma in zich en schijnt erg moeilijk aantoonbaar te zijn in verse vorm!

Ook heel interessant dat er dus een mogenlijkheid bestaat dat beide vormen in de chemische versie zitten zodoende misschien verscil in werking wordt verklaard!
Klik om te vergroten...


Ik zou hier heel graag de bronnen van willen lezen :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
bron: iemand die zonnebloempitten als xtc wil verkopen :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga nu door heel Europa reizen en overal tomaten kopen, pitjes drogen en dan testen.

Woehoe!

Maar ik zou graag de bron willen lezen, want dit klinkt net als die verhalen over Biggie dat hij nog zou leven, of John F. Kennedy die nog zou leven in de Alpen.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wacky zei:
bron: iemand die zonnebloempitten als xtc wil verkopen :grin:
Klik om te vergroten...

Als mensen 'm ook kunnen spacen op placebo's, waarom niet ? Respect als het lukt :)
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wacky zei:
bron: iemand die zonnebloempitten als xtc wil verkopen :grin:
Klik om te vergroten...

Ik eet altijd zonnebloempitten op me werk!nomnomnom! :mrgreen:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Volkskrant zei:
Klink: "Totaalverbod psychoactieva binnen handbereik"

DEN HAAG - Minister van Volksgezondheid, Ab Klink heeft het in zijn strijd tegen drugs nu gemunt op een wel hele vreemde drug; de zonnbloempit. "Ik zat op internet, en jongeren bleken een kick te krijgen van deze pitten. Het lijkt me dan geen onnodige maatregel dit middel zo snel mogelijk van de markt te verbannen", aldus Klink. Klinkt raakte begin dit jaar in opspraak door zijn poging om hallucinogene paddelstoelen illegaal te maken, tot grote ergernis van zijn onderzoeksteam (CAM). Woordvoerder Tim Ripterhardt van het CAM: "Uit verschillende onderzoeken naar zonnepitten is gebleken dat deze maatregelen volstrekt onnodig zijn, maar we houden onze bek maar dicht want anders betaalt Ab ons straks niet meer uit. Ik wil gewoon brood op de plank brengen, snap je?". Met de maatregelen van Klink zullen hoogstwaarschijnlijk meer dan 800 zonnepitfabrikanten in Nederland failliet gaan. Klink: "Drugs zijn een besmettelijke infectie, soms moet je in het gezonde vlees eromheen snijden".

Bron: ANP.
Klik om te vergroten...
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#19
later, leuk stukje zelf getypt. of heb je een url ofzo?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."