Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren van xtc??

Hallucineren van xtc??

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
michael1992Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb al heel vaak gehoord dat mensen gaan hallucineren van xtc. Is dit extra slecht/gevaarlijk voor je? En hoeveel mg moet je dan op hebben ongeveer :confused: Heb het zelf nog nooit gehad ook al was ik echt goed wazig. Met mijn hoofd draaien, lippen kapot bijten, ogen dicht doen, balans soms verliezen etc. Dit was ongeveer 170mg in 1 keer (weeg 65kg), was wel van de kaart natuurlijk maar geen hallucinaties. Verschilt dit per persoon ofzo? Of moet je dan nog meer op hebben?

Zou het eigenlijk wel eens willen meemaken met xtc :(.
t
triptuneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb geen idee of het normaal is, maar ik heb inderdaad eens rare dingen gezien onder de xtc. Sinds dien gebruik ik het ook niet meer. Mijn vriendin haar ogen vielen dieper in haar kassen, werden roder, en haar tanden werden puntiger. Ik heb als een bezetene zitten schreeuwen totdat ik veilig de tent uit was in een stoeltje. Het was slechts dertig seconden, een minuut, maar zoiets vreselijk wil ik serieus niet meer meemaken.

En ik heb nog steeds geen idee hoe het komt.
U
UeWEclipseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kan wel eens voorkomen dat je gaat hallucineren op mdma, dat komt doordat als je teveel mdma binnenkrijgt, hiervan een laag percentage omgezet wordt naar mda.

Heb het zelf wel eens meegemaakt, en zag toen overal kleine lichtjes, en de hoofden van mensen leken op andere lichamen te zitten :tearsofjoy:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het meestal met meer dan 500 mg. Hallicuneren op emma is het mooiste wat er is, ik zie altijd overduidelijk dingen dat ik er soms verbaast over ben hoe echt het lijkt, bijvoorbeeld vorig jaar op dominator zag ik overal hekken tussen het publiek en van die zonnebrillen in hartje of sterretje vorm bij iedereen :hearteyes: :tearsofjoy: Maarja het ligt volgens mij erg aan je gewicht enzo en vrouwen kunnen volgens sowieso met minder toe.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het hallucineren op zich kan geen kwaad, alleen is de dosis die je ervoor nodig hebt niet zo gezond...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Van de MDMA wordt 7 % omgezet in MDA, van die MDA ga je hallucineren als de dosis hoog genoeg is, bij redelijk veel MDMA dus.

Zo ver gaan is niet echt gezond, kun je beter kiezen voor pure MDA.
L
L'ALid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lees hier dat je een hele hoge dosis binnen gehad moet hebben om te hallucineren van XTC, maar ik heb 2 weken terug ook gehallucineerd.
Ik had toen echter maar een half pilletje op! (Ja serieus)
Het was wel in combinatie met alcohol en totaal ongepland, maar toen ik eenmaal thuis was rond een uur of 7 zag ik toch écht shit die er niet was :P
Ik ging ook echt knetterhard, net zo hard als de eerste keer dat ik het had genomen.
Komt misschien omdat ik niet had verwacht dat het uberhaupt zou werken, zo'n halfje, en ik dacht gelezen te hebben dat alcohol het gevoel juist afvlakt.

Even voor de duidelijkheid, ja, ik weet zeker dat het XTC was :wink:
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nen dikken joint kan de hallucinaties ook triggeren
r
roteckLid
01-01-2024, 00:00
#9
en hoe je kunt hallicuneren.... :grin:
ik heb dat heel erg, als ik goed wat neem..
zal wel per persoon verschillen, het is niet perse hallicuneren en dingen zien die er helemaal niet zijn. Het is meer dingen snel aanzien voor andere dingen, schaduwen dingen mensen... bijvoorbeeld lichten in een discotheek, ik zie vaak een dikke stalen buis op de grond liggen, of kleine hekjes door de lasers. Schaduwen worden tafels en stoeltjes, vaak zie ik mensen zitten op barkrukken midden op de dansvloer en ben ik laatst op een festival bijna op iemand gaan staan die op de grond zat, ik dacht dat het een grote kei was... een maatje trok me net op tijd weg. verder zag ik vrijdag me eerste bril :grin: dat was geniaal haha! :hearteyes:
maar voor de rest zie ik als iemand bukt en ik kijk snel, ze aan voor tafels of wat dan ook..
Er klopt in ieder geval helemaal niets van dat weet ik wel :tearsofjoy: :tearsofjoy:

verder was ik wel goed heen, op de weg naar huis zag ik een jack russel aan de overkant van de straat, bleek het een wit bruin paaltje te zijn, en zag ik mensen lopen die er volgens mij niet waren.. ook veels te vaak in een gesprek net alsof je wakker word, en niet meer weet waar je het over hebt.

Al met al was het wel een perfect geslaagde avond haha! :mrgreen:
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hahaha, ik zag vanacht nog allerlei patronen in bosjes, een kat in een regenplas,
en in mijn ooghoeken zag ik naar mijn idee andere fietsers die er niet waren.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
Van de MDMA wordt 7 % omgezet in MDA, van die MDA ga je hallucineren als de dosis hoog genoeg is, bij redelijk veel MDMA dus.

Zo ver gaan is niet echt gezond, kun je beter kiezen voor pure MDA.
Klik om te vergroten...

Kun je iets meer vetellen ovcer de achtergrond van die omzetting naar MDA? Misschien iets van een bron ofzo?
Op zich klinkt het aannemelijk dat er omzetting plaatsvind, maar als die 7% klopt, dan kan dat bijna niet de reden zijn voor de hulicinaties lijkt me. Uitgaande van een werkzame dosis moet je toch wel richting de 100mg MDA gebruiken. Om dat omgezet te krijgen uit MDMA zou je dan ruim 1400 mg geslikt moeten hebben....
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
langeman zei:
Sublimo zei:
Van de MDMA wordt 7 % omgezet in MDA, van die MDA ga je hallucineren als de dosis hoog genoeg is, bij redelijk veel MDMA dus.

Zo ver gaan is niet echt gezond, kun je beter kiezen voor pure MDA.
Klik om te vergroten...

Kun je iets meer vetellen ovcer de achtergrond van die omzetting naar MDA? Misschien iets van een bron ofzo?
Op zich klinkt het aannemelijk dat er omzetting plaatsvind, maar als die 7% klopt, dan kan dat bijna niet de reden zijn voor de hulicinaties lijkt me. Uitgaande van een werkzame dosis moet je toch wel richting de 100mg MDA gebruiken. Om dat omgezet te krijgen uit MDMA zou je dan ruim 1400 mg geslikt moeten hebben....
Klik om te vergroten...

Dat rekensommetje heb ik dus ook al gemaakt, ik heb geprobeerd het te verklaren, maar nog steeds geen verklaring gevonden ervoor.
r
roteckLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb het heel vaak, en bij mij is het gewoon als ik goed lekker ga..
zoals vrijdag had ik 1,5 oranje Qdancejes en een lik mdma kristallen..
en toen flink aan de halli..
voorgaande keren kun je vergelijken met deze, dus geen misselijk hoge dosis lijkt me?
zal het per persoon verschillen? heb het gehad in combinatie met alcohol maar ook zonder..
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sublimo zei:
Dat rekensommetje heb ik dus ook al gemaakt, ik heb geprobeerd het te verklaren, maar nog steeds geen verklaring gevonden ervoor.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat de niet omgezette MDMA zelf er ook wat mee te maken heeft. MDMA is qua werking een zeer complexe stof, behalve als RA voor serotonine, dopamine en norepifedrine is het ook enigszins werkzaam als agonist op onder andere 5HT-1A en 5HT-2 (de laatste is de klassieke "psychedelicareceptor"), misschien dat MDA en MDMA elkaar hierin "versterken" o.i.d. De MDA speelt in ieder geval ook een rol, MDA is een nog sterkere agonist op 5-HT2 dan MDMA.
b
bertjuh007Lid
01-01-2024, 00:00
#15
de keer dat ik MDMA had gebruikt, was in de zomervakantie. wij kregen wel hallucinaties maar misschien kwam dat omdat we het in het donker deden en af en toe wat blowde. hadden in totaal iets van 300 mg op per persoon verdeeld over de avond/nacht.
aanstaande vrijdag weer!!!
je kan ook kijken op MDMA in duinen van mij daar staat veel in
P
PottendaarmLid
01-01-2024, 00:00
#16
buzzy zei:
Ik heb het meestal met meer dan 500 mg. Hallicuneren op emma is het mooiste wat er is, ik zie altijd overduidelijk dingen dat ik er soms verbaast over ben hoe echt het lijkt, bijvoorbeeld vorig jaar op dominator zag ik overal hekken tussen het publiek en van die zonnebrillen in hartje of sterretje vorm bij iedereen :hearteyes: :tearsofjoy: Maarja het ligt volgens mij erg aan je gewicht enzo en vrouwen kunnen volgens sowieso met minder toe.
Klik om te vergroten...

Iedereen met zonnebrillen op heb ik ook al gehad & dan vraag je waarom ze een bril ophebben en dan blijkt het dat ze er helemaal geen dragen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."