Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC gedaan, nog een keer?

Eerste keer XTC gedaan, nog een keer?

34 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat bedoel je met: " Wat kunnen jullie hebben voordat je echt brak bent de dagen erna?"
H
H3nkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Morningweedzor zei:
Wat bedoel je met: " Wat kunnen jullie hebben voordat je echt brak bent de dagen erna?"
Klik om te vergroten...

Nou wat er staat :). Wat is voor jullie de ideale hoeveelheid MDMA? Bij welke hoeveelheid MDMA zijn jullie de dagen na gebruik depressief en hebben jullie last van je kaken? Als laatste, bij welke hoeveelheid MDMA liggen jullie de avond zelf al te braken?

tl;dr:
hoeveelheid MDMA:
- ideaal
- brak erna
- ziek tijdens de trip
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is echt moeilijk te zeggen. Is afhankelijk van het soort pil, de hoeveelheid MDMA, de lokatie, hoe ik me voel etc.Dat moet je echt zelf uitzoeken. Onze ervaringen heb jij echt niks aan.
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik was na 180 milligram op op 1 avond die dinsdag erop beetje depressief. (Zelfs met gebruik van 5htp en voeding supplementen) Terwijl ik van andere mensen hoor die het zelfde nemen en zelfs geen supplementen nemen, nergens last van hebben :wink:

Dus het ligt er maar aan. (Terwijl ik die avond geen last van m'n kaken heb gehad)
H
H3nkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er is toch wel iets te zeggen over de hoeveelheid MDMA afhankelijk van het lichaamsgewicht?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik durf anders wel te stellen dat de meeste mensen minder mdma moeten nemen dan een echt prettig effect geeft om niet brak te zijn. Als je niet brak wil zijn dan moet je niets nemen. Wil je het een beetje in de perken houden dan is 1a 2mg per kg lichaamsgewicht op een avond een prima richtlijn.
Maar inderdaad set en setting werken ook sterk mee.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik durf anders wel te stellen dat de meeste mensen minder mdma moeten nemen dan een echt prettig effect geeft om niet brak te zijn. Als je niet brak wil zijn dan moet je niets nemen. Wil je het een beetje in de perken houden dan is 1a 2mg per kg lichaamsgewicht op een avond een prima richtlijn.
Maar inderdaad set en setting werken ook sterk mee.
H
H3nkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor jullie reacties.

@tufnut
Het is niet dat ik niet brak wil zijn, het is meer dat ik niet de volgende week in een coma wil liggen en alleen als een zombie rond kan lopen. Bij een dosis van bijna 2mg per kilo was ik dus totaal niet brak, dat viel me een beetje op. Maar ik zal wel achter mijn grens komen met een beetje trial en error :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je klinkt heel verstandig. Als je hetb zo aanpakt zal het wel goedkomen. Ga misschien wat vaker zitten tussendoor dan je de eerste keer hebt gedaan? En spreid je kwartjes nog iets beter over de avond.

Veel plezier en laat de volgende keer weten hoe het ging.
M
MrlsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi allemaal,

Misschien ben ik de zoveelste die jullie vermoeit met een vraag als dit! Toch maar even eerst het verhaal, voordat ik mijn vraag stel. Er is nogal wat aan vooraf gegaan!

Ik heb afgelopen weekend op een feest, samen met een nuchter vriendinnetje, en mijn vriendje en een andere vriendin die ook (al vaker) XTC hadden genomen, het voor het eerst geprobeerd.
Ik had lichtblauwe pillen, zonder logo, die mijn vriend en de hele vriendengroep al erg lang gebruiken zonder problemen. Er zit ongeveer 120 mg in (getest). Ik ben rond de 58 kg, en een meisje. Ik nam eerst een kwartje. Na een uur niks, nog een kwartje. Gewoon lekker doorfeesten, ik zou het wel merken. Nu komt het stomme: toen ik na 2 uur nog heeelemaal niks voelde, nog een kwartje. 2 minuten na het 3e kwartje begon ik het te voelen. het 3e kwartje had ik dus niet persé hoeven nemen, toch nog even moeten wachten.

Het kwam erg rustig op, niet plotseling, het gevoel werd gewoon steeds beter. Heel prettig, dat geleidelijke, kon ik eraan wennen. Met behulp van het 3e kwartje ging ik uiteindelijk erg erg hard. Ontzettend veel lol gehad, getrouwd met mijn vriendje door mijn nuchtere vriendin, smsjes gestuurd naar vrienden thuis in de trant van "Ik hou van juulliee allema(L) wil kurkdroog meer kwijt, tonkov", kortom erg veel lol gehad.

Ik had mijn vriendin op het hart gedrukt mij genoeg water te laten drinken, en dat deed ik ook. Af en toe dacht ik er zelf aan, het meeste zij. Ik zweette ook echt als een otter, maar dat merkte ik op, dacht er niks bij, feestte vrolijk verder.

Na ong. 2,5 uur werd ik opeens misselijk, een vriendinnetje vertelde mij dat zij dit ook af en toe had. Nou, ik dacht, even kotsen en dan kan ik verder. Mijn vriendje haalde cola, ik stond voorover gebogen. Opeens wilde ik (midden in de zaal) zitten, en terwijl ik dat deed, ging ik volledig out. Ik kwam weer even bij toen mijn vriendje me naar buiten aan het sleuren was, en viel gelijk weer weg. Was doodsbang, aangezien ik dit nog nooit eerder had meegemaakt. Elke keer wegvallen, maar heel graag wakker willen blijven maar dat lukte niet. Beveiliging en mijn vriendje hebben mij op een koude vloer gelegd, en langzaam aan werd ik wakker. Mijn lieve nuchtere vriendinnetje hield mijn hand vast en praatte contstant tegen mij, waardoor ik wist dat het goed ging komen en ik wakker zou worden. Erg dankbaar voor dat ze precies wist hoe ze me moest helpen!

Nu, dit was dus erg schrikken, maar daarna ging het weer prima. EHBO er nog bijgekomen, nog meegegaan, nog wat colatjes gekregen. Zij zeiden, je dronk wel genoeg water, maar je moet ook cola, wat suikers binnen krijgen! Helemaal gelijk hadden ze. hHet was al tegen het einde dus we zijn gelijk gewoon weer naar huis gegaan.

Ik vond het echt een superervaring, het gevoel van XTC zelf, alleen ik ben erg geschrokken van de afloop. Toch twijfel ik om het nog een keer te proberen. Mijn vriend zegt dat we het in de toekomst een keer eerst thuis kunnen proberen, rustige omgeving, cola, dextro, water, alles bij de hand. Dit zodat ik een keer kan meemaken hoe het is om gewoon rustig het mee te maken, zonder een plotselinge, angstige afloop. Als dit goed gaat, zou ik het nog een keer op een feest kunnen proberen, met veel mensen die op me letten qua water, cola, dextro af en toe erin stoppen, en af en toe afkoelen.

Mijn vraag aan jullie, is dit een goed plan? Met name natuurlijk omdat ik out ben gegaan, wat kwam door oververhitting en suikertekort. Met XTC zelf, ja ik vond het geweldig. Maar er zit toch wat twijfel! (Natuurlijk ga ik het niet gelijk binnenkort weer proberen, de schrik moet eerst gezakt zijn, aangezien ik anders ontzettend zit te stressen de volgende keer, waardoor het denk ik zeker fout gaat)

Lang verhaal, maar ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven!

Groetjes, en alvast bedankt, hoop ik :)
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb gisteren voor de eerste keer XTC gedaan, ik weeg 55kg en nam een pil van 110mg, verdeeld in 2 halfjes.
Ik ben niet naar een feest gegaan maar gewoon, gezellig gaan kamperen met vrienden. We namen genoeg water, fanta, cola, aquarius,.... mee en alles liep perfect! Geweldige ervaring vind ik.
Je moet sowieso een tijdje wachten (, net als ik jammergenoeg) met het nog een keer te doen, maar ik zou het zeker een keer rustig bij iemand thuis gaan doen. Dan heb ik denk ik minder het party-all-night gevoel maar meer het love-gevoel, wat echt heerlijk is :wink:

Peace
M
MrlsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat wachten twijfelde ik al niet aan, dat ga ik sowieso doen.

De vraag is meer óf het verstandig is om het nog een keer te doen aangezien ik toch wel flink out ben gegaan. En zo ja, beter thuis of is dan een feest prima. En zo ja, waar moet ik dan extra op letten, omdat ik out ben gegaan?

Wil het graag opnieuw beleven, en dan zónder plotselinge vervelende afloop. Wil dan alleen nog meer dingetjes weten waar vooral ik op zou moeten letten. Als het al verstandig is om het nog een keer te doen.

Dus, als iemand nog een tip, advies heeft, dan hoor ik het graag!
S
Snoepende-NeerlanderLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo,
Eerst even een vraagje over die pillen.
Je zei dat ze getest waren op 120 mg, was dit dan ook daadwerkelijk MDMA? want 2 uur voor dat je hem voelt is wel heel erg lang, was het geen mCCP? of in het ergste geval PMMA?
Altijd laten testen die krengen, nooit zomaar van iemand geloven dat die shit 'goed' is.
Heb zelf 1 keer die fout gemaakt om het gewoon aan te nemen toen ik dronken was, gelukkig was het wel gewoon MDMA maar stel je voor dat het niet zo was. Altijd testen dus.

Verder denk ik dat je, mits het goede pillen zijn, best nog wel vaker X kunt gebruiken, je weet er toch al wat van en je gaat er verstandig mee om. Alleen als je de volgende keer na 30 tot 60 minuten niks voelt niets meer bij pakken, kans is groot dat het dan troep is. maar zoals ik eerder al zei, als ze getest zijn weet je natuurlijk wat er in zit en dan maakt het nog niet zo veel uit.

Verder zijn niet alleen suikers belangrijk, ook moet je rekening houden met het zout wat in je lichaam zit, door dat je lichaamstemperatuur door XTC drastisch omhoog gaat en je daar ook veel bij danst ga je behoorlijk zweten, in zweet zit zout. Je moet dus ook zorgen dat je een beetje, niet te veel maar een beetje zout binnen krijgt.

Ook is het verstandig om voor en na gebruik vitamine C tabletten te slikken om de schade zo veel mogelijk te beperken.


Misschien is het wel goed dat je meteen op je bek bent gegaan, misschien ga je er de volgende dan wat verstandiger om (niet dat ik zeg dat je dat nu niet deed :wink: )
Ik denk dat er genoeg andere mensen zijn op dit forum die ook wel eens out zijn gegaan hoor, van die dingen leer je denk ik alleen maar.

Zelf heb ik pas 2 keer gebruikt dus ik ben wat dat betreft ook nog maar een broekpoeper, Wel informeer ik me altijd heel goed naar dit soort zaken. Want een ongeluk zit in een klein hoekje, het liefst maak ik dat hoekje nog kleiner :grin:


Ik hoop dat je hier wat aan hebt!




Neerlander. :stoned:
M
MrlsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Neerlander,

Bedankt voor je reactie!
De pillen waren ook echt getest. Heb vriendlief er persoonlijk naartoe gestuurd haha.
En waarom het zolang duurde, tja. Ik weet wel goed van mezelf dat ik een erg langzame spijsvertering heb, en tussen de eerste twee kwartjes in had ook nog een een beetje honger, dus ook nog een halve hamburger naar binnen gewerkt.. Die twee feiten bij elkaar zullen het proces allemaal ook nog wat vertragen denk ik. En misschien toch een beetje de spanning.

En dat op m'n bek gaan, heb je wel gelijk in denk ik :wink: had me vantevoren al goed ingelezen, maar toch een aantal dingen niet bij stilgestaan. En op het moment supreme toen ik heeeel lekker ging al helemaal niet!

Na goed overwegen, en praten met nog andere vrienden hier die het ook (veeeeeel vaker) hebben gebruikt, ga ik het toch nog een keer doen op een van de grote feesten in de agenda voor juni. voorwaarde dan is wel dat al mn feestmaatjes erbij zijn (incl het nuchtere beste vriendinnetje) en iedereen heeft al toegezegd waaiers voor me te kopen, me om het uur een colatje te geven, een cracker in mn mond te stoppen, af en toe een dextro voor mn neus te houden en ook de flesjes water, en daarnaast als ik weer zo warm word gewoon de rest van de flesjes water over me heen te gieten, en mn nuchtere vriendinnetje gaat af en toe een rondje met me lopen om af te koelen. Bezorgde vrienden genoeg gelukkig :)

en mocht het dan misgaan, tja, dan snap ik het niet meer. (voorwaarde is dan wel dat ik lekker in mn vel zit en niet aan het stressen ben over de xtc :wink:)
M
MisterBubblesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmmm... ik had gisteren precies hetzelfde

ook had ik lichtblauwe pillen, zonder logo, die een cilindervorm hadden..

Mij werd verteld dat er 180mg in zat en aangezien het mijn eerste keer was dacht ik dat een halfje wel genoeg zou moeten zijn. (ik ben zelf ~70kg)
Eerst nam ik een kwartje, en inderdaad, na 70 minuten voelden we (ik en een vriend) nog niets, dus besloten we nog een kwartje te nemen. Het gevoel bleef bij beiden erg lang weg,

Toen het uiteindelijk wel begon te werken gedroeg m'n vriend zich als een idioot en voelde zich zeer euforisch en ik voelde slechts een tinteling in mijn armen en veel energie (+ENORME pupillen), maar geen echte drang om te knuffelen en/of dansen (waarschijnlijk door de sfeer van het feestje, die ik zelf niet al te goed vond).

Uiteindelijk is alles goed gegaan, we hebben af en toe wat zout gegeten en genoeg water gedronken, maar ik had niet het gevoel alsof ik ook echt 90 mg MDMA op had (hoewel het mijn eerste keer was)...

ik heb nu het idee dat er minder in zat dan die 180 mg, en dat ik misschien wel een vergelijkbare dosis had, aangezien ik niet superstrak stond, geen extreem love-gevoel,

maar vooral omdat net als bij jou het gevoel ERG LANG wegbleef (2 uur+),
ik was al bang voor een ander goedje (mCCP, PMA etc.), maar aangezien jij ze getest had...


Had je heel veel gegeten, dat het gewoon langer duurde voor de MDMA om opgenomen te worden? (bij mij duurt het namelijk ook altijd wat langer voordat ik de effecten van iets voel)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."