"w1lmast3r zei:
Hallo iedereen,
Ik heb zelf ook laatst voor de eerste keer XTC gebruikt en bij mij is het weer heel anders gegaan dan bij de gene hierboven
Ik zelf werd door een kameraad benaderd die vroeg of ik het een keer wou proberen, hij had zelf 3 verschillende soorten, rode, gele en witte
Mij leek het erg leuk om het een keertje te proberen gewoon zodat ik weet wat het is en hoe er mee om te gaan en al die dingen nog meer
Hierop hebben wij een slaapplek gezocht bij een andere kameraad die t ook wel eens wou proberen en gezorgd dat er nog 2 mensen bij kwamen die niet zouden nemen zodat we back-up hadden voor het geval t mis zou gaan
Hierop zijn wij dus op een avond naar die gast toegegaan (aangezien mijn ouders er streng tegen zijn kan ik t niet vlak bij huis doen)
We hebben ervoor gezorgd dat er voldoende te eten voor die tijd was en dat we veel water en cola hadden, het was een mooie avond dus voor de verkoeling lieten we de buitendeur open
Tevens hadden we voor een aantal pakjes kauwgom gezorgd omdat je anders je wangen op vreet aan de binnenkant van het samentrekken van je kaken
Op dit punt had mijn kameraad 3 gele pillen met daarin 200mg MDMA
Mijn kameraad nam een hele en de 2 eerste keerders (ik en de andere gast) allebei een halve
Na een half uur / 45 minuten voelde mijn kameraad m opkomen en die ging lekker los, tevens begon die andere gast hem te voelen en ook die deelde vrolijk mee hoe t was
Na 1,5 uur voelde ik nog steeds niks en hebben we samen besloten dat ik nog een halve nam, in totaal dus een hele, misschien ligt het eraan dat ik iets groter ben en het daardoor niet voelde, of misschien dat ik steviger had gegeten
Na nog een half uur begon het wel te komen en begon ik me iets warmer te voelen maar nog niet heel erg van ja, nu voel ik het echt
Op dit punt hebben we besloten om een lekker hardstyle nummer op te zetten en mij even in beweging te brengen in de hoop dat dat hielp, want als je het de eerste keer doet wil je het natuurlijk wel beleven hoe het is
Dit ene kleine stapje was precies het gene wat nodig was om het bij mij los te brengen en de stof zijn werking in te laten treden
Zodra ik begon te bewegen begon een heerlijke gloed zich over mijn lichaam te verspreiden, een beetje als wanneer je uit een koud bad komt iemand je in een lekkere warme fleece deken rolt
Op dit punt voelde ik mij ineens helemaal vol energie en had ik het gevoel dat ik alles en iedereen aan kon (niet in agressie maar qua gevoel en vrolijkheid)
Na dat ik een aardige tijd in het rondte had gehuppeld en helemaal los was gegaan samen met mijn kameraad hebben we ons uiteindelijk tot rust laten bedaren en zijn wij water gaan drinken, ik had na t eerste uur zo een dorst dat ik ongeveer een liter in een keer naar binnen tikte, waarbij de "oppassers" me maar ff waarschuwde niet te veel te gaan drinken in één keer aangezien je dan misschien moet overgeven
Hierna nog 1 glas cola voor de suiker en toen in de stoel gaan zitten
Zo hebben wij met zijn 3en een paar minuten gezeten om het eerste keer gevoel goed in je door te laten dringen
Nadat we hadden gezeten gingen we een gesprek voeren en gamen met / tegen elkaar, dit was echt een hele nieuwe ervaring, iets dood normaals doen als gamen wat wij erg veel samen doen, maar dan met een enorme boost aan energie, ik zelf vond het echt een aanrader om gewoon iets normaals te doen alleen al om het verschil te merken!
Vervolgens merk je wel dat als je zit je meer de energie in je armen / hoofd hebt en dat je blijft praten en dat het steeds harder gaat als je er niet op let
Maar zodra je opstaat voel je de hele deken van warmheid weer over je heen komen (anders kan ik het niet omschrijven)
Ik vond het zelf ook echt moeilijk om niet te veel te bewegen omdat je zo veel energie hebt en niet wilt stoppen als je eenmaal begint
Ook krijg je een heel broederlijk gevoel, misschien dat vrouwen meet knuffelig en zo worden maar ik had meer een gevoel van ja ik vertrouw iedereen nu wel en ondanks dat het je kameraden zijn word je een stuk opener naar ze toe
Nadat we zo een heel aantal uurtjes hadden gezeten, met combi van bewegen / lol maken en genoeg drinken, begonnen die andere 2 het te merken dat het afnam, op dit punt duurde het ( vanwege mijn late 2e helft) nog een uurtje of 1,5 / 2 voordat het bij mij ook echt af nam
vanaf dit punt krijg je (in mijn ervaring) meer een beetje een stoned gevoel, je word wat lammer, de energie is er niet meer zo en je gaat lekker relaxed doen tegen elkaar
niet lang hierna hebben wij besloten om te gaan slapen,iets wat na zoveel water bij mij niet erg lukte aangezien ik elk uur wakker werd om de wc te gaan bezoeken, maar na een uurtje of 4 slaap (langer lukte ons echt niet) werden we wakker om vervolgens nog een hele dag lekker te gaan chillen met elkaar
Dit vond ik zelf een erg goed initiatief vooral in mijn positie omdat mijn ouders onder geen enkel beding mochten weten dat ik het doe en zo een dagje chillen je weer wat energie geeft en het brakke hoofd een beetje helderder doet lijken
Hierbij hoorde natuurlijk het nodige glaasje water en een aantal stevige bakken met koffie om de dag goed door te komen
Ook hebben wij voor een goed ontbijt (tostie's) gezorgd zodat je weer gevuld bent en je lichaam zich beter kan herstellen van de zware beproeving van de nacht daarvoor
tevens hebben wij erg lang buiten gezeten en gepraat om flink wat frisse lucht binnen te krijgen
En als je na zo een lekkere ontspannen dag weer huiswaarts keer kan je naar mijn gevoel terugkijken op een erg geslaagde avond met enorm veel plezier
Dit was wel zo een beetje mijn verhaal over mijn eerste keer, ik hoop dat andere hier wat mee kunnen mochten ze het bijvoorbeeld ook een keer willen proberen
Al zou ik na mijn eigen ervaring wel andere willen mee geven het de eerste keer op een minder drukke plek te doen omdat je met vrienden erbij toch erg goed het gevoel beleeft wat er allemaal gebeurt
Tevens is een goede voorbereiding van essentieel belang, zorg voor voldoende voedsel / drinken en plaats flink wat kauwgom tegen het knarsen en opeten van je eigen wangen
Groetjes en hopelijk kunnen jullie hier ook wat mee
W1lmast3r
Klik om te vergroten...
Goed verhaal! Het gevoel dat je beschrijft lijkt echt precies op het gevoel dat ik had:
Na erg veel gelezen te hebben en mijn pillen te hebben getest heb ik laatst ook voor het eerst XTC gebruikt. De setting was een vet hardstyle feest, want dat hoort er toch een beetje bij . Ik was met 2 vrienden die beide bier dronken. Ik zou die avond elk uur een glas water drinken, wat achteraf moeilijker was dan ik van tevoren dacht omdat ik helemaal geen dorst had en zodoende bijna vergat te drinken. Ik had een pil met 140mg MDMA die ik in 2 stukken had opgedeeld (ik weeg btw 80 kg). De eerste helft heb ik ingenomen net voordat we naar binnen gingen. Binnen was het nog een beetje rustig en hebben we lekker op een bank gezeten.
Het was een vreemde gewaarwording om daar zo nuchter te zitten, als ik alcohol had gedronken zou ik op dit moment al in een aangename waas zitten. Na een uurtje voelde ik nog niet echt het effect van de halve pil, maar na anderhalf uur voelde ik hem dan echt aankomen! Wat was dat geweldig! De muziek en de lichten werden intenser en ik had echt superveel zin om te dansen. Ik had een grijns op mijn gezicht en het gevoel dat ik nog nooit zo wakker was geweest. Het maakte niet meer uit wat de mensen om me heen deden, het was ik en de muziek. Alle remmingen verdwenen. Ik ging helemaal op in de ervaring! Tegelijkertijd was ik heel erg nuchter en kon ik prima nadenken.
Ik ben er snel even tussenuit geglipt om de tweede helft van mijn pilletje in te nemen. Daarna even met mijn vrienden op een bank gaan zitten om af te koelen. In deze wat rustigere omgeving kreeg ik wat meer dat love gevoel en was ik constant met iedereen aan het praten. Toen we weer terug gingen naar de zaal weer heerlijk staan stampen. Op dit punt was ik duidelijk over het hoogtepunt heen en waren mijn waarnemingen minder intens maar ik was nog steeds een brok energie en gelukzaligheid.
Rond 4u snachts hadden mijn vrienden het gehad en zijn ze naar huis, ik besloot te blijven omdat ik het zo lekker vond. Nog heerlijk een uur gedanst en vervolgens vol energie naar huis gefietst. Het was inmiddels licht en ik stond nog steeds te stuiteren alsof ik 12u had geslapen en net wakker was. Eenmaal thuis kon ik gelukkig wel in slaap vallen. Na 5 uurtjes slaap werd ik wakker en tot mijn verbazing had ik nog steeds een gelukzalig en energiek gevoel. Best lastig met je ouders ontbijten als je niet stil kunt zitten!
Rond 3u 's middags was ik eindelijk mijn energie kwijt en plofte ik voldaan op mijn bed neer. Ik had overal spierpijn van het dansen en het meest gelukzalige gevoel dat er bestaat.
De dagen erna helemaal niet brak geweest. Ook geen last van mijn kaken of dinsdagdip.
Binnenkort weer! Misschien een wat hogere dosis, aangezien mijn lichaam blijkbaar meer aankan. Heeft iemand hier tips voor? Wat kunnen jullie hebben voordat je echt brak bent de dagen erna?"