#1
Hoi allemaal,
Ik dacht; weer even een update! Ik ben trouwens 21 jaar.
Daarnaast is het me volledig duidelijk geweest dat het out gaan van de hitte was!
Poging 2 is inmiddels achter de rug.
Op een groot feest, buiten, van 12 tot 12. Waren dezelfde pillen, ander feestje.
Het was snikheet dus ik denk, ik wacht verstandig tot een uurtje of half 7, dan is het wat afgekoeld. Altijd leuk om als nuchtere een paar maten lekker los te zien gaan terwijl je zelf nog katsnuchter bent. Geen slok alcohol op!
Rond half 7 eerste kwartje erin. Wederom, na een uur niks. Wat is m'n lijfje toch traag! Om half 8 tweede kwartje erin. Ik begon m uiteindelijk lekker te voelen!
Ging ff lekker, toen moest ik ineens gaan zitten, hij sloeg iets te hard in. Dus met vriendjelief gaan zitten, die heeft een colatje gehaald en ik dacht, relaaaaxed rustig wachten want die inslag is wel pittig!
Werd erger en erger (misselijk etc). Ik wilde naar de EHBO. Ging helemaal niet slecht, maar ik moest er gewoon naartoe, veilige haven tenslotte (blame the xtc voor mn vastberadenheid).
Toen ik er was, vrolijk heeel veel lullen tegen de lieve ehbo-verpleegkundige dat ik de inslag ff wou afwachten en dat het hier veilig was en dat ze allemaal zo lief waren. Ineens werd het toch een tikkeltje erger en wilde ik buiten gaan zitten. Nog steeds bezig met m'n colatje!
Ik zei tegen mn vrienden, ga maar hoor, ik wacht de inslag af, ik ga niet dood of knock ofzo zoals de vorige keer! Vriendinnetje van me bleef bij me.
Uiteindelijk ging ik echt veeeel te hard. Puffen puffen en bij mezelf nadenken: Je gaat ff te hard nu, rustig ademen want het wordt vanzelf minder. Maarja, eerst wordt het erger. Van ehbo een mierzoete ranja gekregen en dextro, maar die dextro kreeg ik echt niet weg.
Als ik een te hard gaan-vlaag had, gingen mn ogen helemaal heen en weer, draaiden af en toe weg, en ik was heeeerlijk gruwelijk aan het knauwen. Kon wel gewoon helder nadenken dat ik het gewoon ff weg moest puffen, want ik ging gewoon te hard. Alleen ik voelde m'n ogen trippen, beetje apart!
Lief vriendinnetje ging ook hard, en die zat wel lekker zo bij mij haha. Lekker zitten en handje vasthouden en tegen andere mensen onzin lullen.
Uiteindelijk werden de vlagen een stuuuuuk minder (duurden max een paar minuten uiteindelijk, later maar een paar seconden) en iedereen van de EHBO zag dat ik heel lekker ging en een stuk meer kleur in mn gezicht had. Niets was minder waar, uiteindelijk tegen iieeedereen geluld daar hahaha. Zat er ook wel lekker eigenlijk, iedereen was zo aardig en leuk! Uiteindelijk kwam m'n vriendje weer terug en gingen we weer verder feesten. Had de grootste lol.
Moraal van het verhaal: Ik moet toch echt afwachten. Als ik op een halfje al zo gruwelijk hard ga, zal ik op een kwartje een stuk prettiger gaan, ookal duurt dat anderhalf uur voor dat ik m voel. Ging echt te hard, niks aan de hand, maar ging gewoon echt te hard. Gelukkig worden die vlagen vanzelf minder (dat je je zo gevangen in je eigen lichaam voelt) en gaat het prettige xtc-gevoel overheersen. Ben tenslotte maar een 'klein, dun meisje' dus kan denk ik ook niet zoveel hebben. Was gelukkig niet aan het zenuwpezen over vorige keer, wist dondersgoed dat dat er niks mee te maken had en dat ik gewoon ff te hard ging. EHBO was ook niet nodig maar voelde op dat moment heel veilig, dus dan maar zo. Vonden ze ook niet erg, ze vonden me heel leuk volgens mij (uiteindelijk, zonder mn te hard gaan-koppie).
Weet nu nog niet of het nog een keer gaat gebeuren. Vond het weer leuk, maar ik ging ff zo hard dat ik het niet meer kon bijhouden. Kon wel nog zelf lopen en praten en nadenken,was gelukkig niet zo erg als een paar gasten/meiden die daar binnengedragen werden, jezus wat kunnen mensen te veel pakken zeg!
Ga het misschien nog een keer pakken over een tijd, en dan gewoon een kwartje. Als het dan niet werkt na een paar uur, jammer dan. Heb ik lekker pech want ik heb al snel teveel gepakt waardoor ik ff over die rotpiek heen moet komen (en die vlagen zijn toch best kut). Kwartje it is for me. Ben er ietsje te gevoelig voor denk ik! Al doende moet men leren. Had al heel veel geleerd, had ook niet verwacht dat ik zo hard zou gaan dat het niet meer prettig zou zijn. Vorige keer had ik met meer op, de tijd van mn leven, en nu ging ik eerst ff veel te hard. Elke keer is tenslotte anders. Ik ga minimaal een hele tijd wachten voordat ik ga overwegen om het opnieuw te pakken. Sowieso niet elk feestje, en sowieso niet als het zo moet gaan. Hadh et leuk, maar te hard gaan voelt niet fijn. Denk je er goed en verantwoordelijk mee om te gaan, dat is geen garantie want kan altijd net te veel zijn. Bij deze dus. 2 x en misschien geen 3e meer! Mocht het wel een 3e keer worden: een kwartje, en zo niet dan niet. Nuchter zijn feestjes nog steeds heeel leuk!
Ik dacht; weer even een update! Ik ben trouwens 21 jaar.
Daarnaast is het me volledig duidelijk geweest dat het out gaan van de hitte was!
Poging 2 is inmiddels achter de rug.
Op een groot feest, buiten, van 12 tot 12. Waren dezelfde pillen, ander feestje.
Het was snikheet dus ik denk, ik wacht verstandig tot een uurtje of half 7, dan is het wat afgekoeld. Altijd leuk om als nuchtere een paar maten lekker los te zien gaan terwijl je zelf nog katsnuchter bent. Geen slok alcohol op!
Rond half 7 eerste kwartje erin. Wederom, na een uur niks. Wat is m'n lijfje toch traag! Om half 8 tweede kwartje erin. Ik begon m uiteindelijk lekker te voelen!
Ging ff lekker, toen moest ik ineens gaan zitten, hij sloeg iets te hard in. Dus met vriendjelief gaan zitten, die heeft een colatje gehaald en ik dacht, relaaaaxed rustig wachten want die inslag is wel pittig!
Werd erger en erger (misselijk etc). Ik wilde naar de EHBO. Ging helemaal niet slecht, maar ik moest er gewoon naartoe, veilige haven tenslotte (blame the xtc voor mn vastberadenheid).
Toen ik er was, vrolijk heeel veel lullen tegen de lieve ehbo-verpleegkundige dat ik de inslag ff wou afwachten en dat het hier veilig was en dat ze allemaal zo lief waren. Ineens werd het toch een tikkeltje erger en wilde ik buiten gaan zitten. Nog steeds bezig met m'n colatje!
Ik zei tegen mn vrienden, ga maar hoor, ik wacht de inslag af, ik ga niet dood of knock ofzo zoals de vorige keer! Vriendinnetje van me bleef bij me.
Uiteindelijk ging ik echt veeeel te hard. Puffen puffen en bij mezelf nadenken: Je gaat ff te hard nu, rustig ademen want het wordt vanzelf minder. Maarja, eerst wordt het erger. Van ehbo een mierzoete ranja gekregen en dextro, maar die dextro kreeg ik echt niet weg.
Als ik een te hard gaan-vlaag had, gingen mn ogen helemaal heen en weer, draaiden af en toe weg, en ik was heeeerlijk gruwelijk aan het knauwen. Kon wel gewoon helder nadenken dat ik het gewoon ff weg moest puffen, want ik ging gewoon te hard. Alleen ik voelde m'n ogen trippen, beetje apart!
Lief vriendinnetje ging ook hard, en die zat wel lekker zo bij mij haha. Lekker zitten en handje vasthouden en tegen andere mensen onzin lullen.
Uiteindelijk werden de vlagen een stuuuuuk minder (duurden max een paar minuten uiteindelijk, later maar een paar seconden) en iedereen van de EHBO zag dat ik heel lekker ging en een stuk meer kleur in mn gezicht had. Niets was minder waar, uiteindelijk tegen iieeedereen geluld daar hahaha. Zat er ook wel lekker eigenlijk, iedereen was zo aardig en leuk! Uiteindelijk kwam m'n vriendje weer terug en gingen we weer verder feesten. Had de grootste lol.
Moraal van het verhaal: Ik moet toch echt afwachten. Als ik op een halfje al zo gruwelijk hard ga, zal ik op een kwartje een stuk prettiger gaan, ookal duurt dat anderhalf uur voor dat ik m voel. Ging echt te hard, niks aan de hand, maar ging gewoon echt te hard. Gelukkig worden die vlagen vanzelf minder (dat je je zo gevangen in je eigen lichaam voelt) en gaat het prettige xtc-gevoel overheersen. Ben tenslotte maar een 'klein, dun meisje' dus kan denk ik ook niet zoveel hebben. Was gelukkig niet aan het zenuwpezen over vorige keer, wist dondersgoed dat dat er niks mee te maken had en dat ik gewoon ff te hard ging. EHBO was ook niet nodig maar voelde op dat moment heel veilig, dus dan maar zo. Vonden ze ook niet erg, ze vonden me heel leuk volgens mij (uiteindelijk, zonder mn te hard gaan-koppie).
Weet nu nog niet of het nog een keer gaat gebeuren. Vond het weer leuk, maar ik ging ff zo hard dat ik het niet meer kon bijhouden. Kon wel nog zelf lopen en praten en nadenken,was gelukkig niet zo erg als een paar gasten/meiden die daar binnengedragen werden, jezus wat kunnen mensen te veel pakken zeg!
Ga het misschien nog een keer pakken over een tijd, en dan gewoon een kwartje. Als het dan niet werkt na een paar uur, jammer dan. Heb ik lekker pech want ik heb al snel teveel gepakt waardoor ik ff over die rotpiek heen moet komen (en die vlagen zijn toch best kut). Kwartje it is for me. Ben er ietsje te gevoelig voor denk ik! Al doende moet men leren. Had al heel veel geleerd, had ook niet verwacht dat ik zo hard zou gaan dat het niet meer prettig zou zijn. Vorige keer had ik met meer op, de tijd van mn leven, en nu ging ik eerst ff veel te hard. Elke keer is tenslotte anders. Ik ga minimaal een hele tijd wachten voordat ik ga overwegen om het opnieuw te pakken. Sowieso niet elk feestje, en sowieso niet als het zo moet gaan. Hadh et leuk, maar te hard gaan voelt niet fijn. Denk je er goed en verantwoordelijk mee om te gaan, dat is geen garantie want kan altijd net te veel zijn. Bij deze dus. 2 x en misschien geen 3e meer! Mocht het wel een 3e keer worden: een kwartje, en zo niet dan niet. Nuchter zijn feestjes nog steeds heeel leuk!