Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC gedaan, nog een keer?

Eerste keer XTC gedaan, nog een keer?

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MrlsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik dacht; weer even een update! Ik ben trouwens 21 jaar.
Daarnaast is het me volledig duidelijk geweest dat het out gaan van de hitte was!

Poging 2 is inmiddels achter de rug.

Op een groot feest, buiten, van 12 tot 12. Waren dezelfde pillen, ander feestje.
Het was snikheet dus ik denk, ik wacht verstandig tot een uurtje of half 7, dan is het wat afgekoeld. Altijd leuk om als nuchtere een paar maten lekker los te zien gaan terwijl je zelf nog katsnuchter bent. Geen slok alcohol op!

Rond half 7 eerste kwartje erin. Wederom, na een uur niks. Wat is m'n lijfje toch traag! Om half 8 tweede kwartje erin. Ik begon m uiteindelijk lekker te voelen!

Ging ff lekker, toen moest ik ineens gaan zitten, hij sloeg iets te hard in. Dus met vriendjelief gaan zitten, die heeft een colatje gehaald en ik dacht, relaaaaxed rustig wachten want die inslag is wel pittig!

Werd erger en erger (misselijk etc). Ik wilde naar de EHBO. Ging helemaal niet slecht, maar ik moest er gewoon naartoe, veilige haven tenslotte (blame the xtc voor mn vastberadenheid).

Toen ik er was, vrolijk heeel veel lullen tegen de lieve ehbo-verpleegkundige dat ik de inslag ff wou afwachten en dat het hier veilig was en dat ze allemaal zo lief waren. Ineens werd het toch een tikkeltje erger en wilde ik buiten gaan zitten. Nog steeds bezig met m'n colatje!
Ik zei tegen mn vrienden, ga maar hoor, ik wacht de inslag af, ik ga niet dood of knock ofzo zoals de vorige keer! Vriendinnetje van me bleef bij me.

Uiteindelijk ging ik echt veeeel te hard. Puffen puffen en bij mezelf nadenken: Je gaat ff te hard nu, rustig ademen want het wordt vanzelf minder. Maarja, eerst wordt het erger. Van ehbo een mierzoete ranja gekregen en dextro, maar die dextro kreeg ik echt niet weg.

Als ik een te hard gaan-vlaag had, gingen mn ogen helemaal heen en weer, draaiden af en toe weg, en ik was heeeerlijk gruwelijk aan het knauwen. Kon wel gewoon helder nadenken dat ik het gewoon ff weg moest puffen, want ik ging gewoon te hard. Alleen ik voelde m'n ogen trippen, beetje apart!

Lief vriendinnetje ging ook hard, en die zat wel lekker zo bij mij haha. Lekker zitten en handje vasthouden en tegen andere mensen onzin lullen.

Uiteindelijk werden de vlagen een stuuuuuk minder (duurden max een paar minuten uiteindelijk, later maar een paar seconden) en iedereen van de EHBO zag dat ik heel lekker ging en een stuk meer kleur in mn gezicht had. Niets was minder waar, uiteindelijk tegen iieeedereen geluld daar hahaha. Zat er ook wel lekker eigenlijk, iedereen was zo aardig en leuk! Uiteindelijk kwam m'n vriendje weer terug en gingen we weer verder feesten. Had de grootste lol.

Moraal van het verhaal: Ik moet toch echt afwachten. Als ik op een halfje al zo gruwelijk hard ga, zal ik op een kwartje een stuk prettiger gaan, ookal duurt dat anderhalf uur voor dat ik m voel. Ging echt te hard, niks aan de hand, maar ging gewoon echt te hard. Gelukkig worden die vlagen vanzelf minder (dat je je zo gevangen in je eigen lichaam voelt) en gaat het prettige xtc-gevoel overheersen. Ben tenslotte maar een 'klein, dun meisje' dus kan denk ik ook niet zoveel hebben. Was gelukkig niet aan het zenuwpezen over vorige keer, wist dondersgoed dat dat er niks mee te maken had en dat ik gewoon ff te hard ging. EHBO was ook niet nodig maar voelde op dat moment heel veilig, dus dan maar zo. Vonden ze ook niet erg, ze vonden me heel leuk volgens mij (uiteindelijk, zonder mn te hard gaan-koppie).

Weet nu nog niet of het nog een keer gaat gebeuren. Vond het weer leuk, maar ik ging ff zo hard dat ik het niet meer kon bijhouden. Kon wel nog zelf lopen en praten en nadenken,was gelukkig niet zo erg als een paar gasten/meiden die daar binnengedragen werden, jezus wat kunnen mensen te veel pakken zeg!

Ga het misschien nog een keer pakken over een tijd, en dan gewoon een kwartje. Als het dan niet werkt na een paar uur, jammer dan. Heb ik lekker pech want ik heb al snel teveel gepakt waardoor ik ff over die rotpiek heen moet komen (en die vlagen zijn toch best kut). Kwartje it is for me. Ben er ietsje te gevoelig voor denk ik! Al doende moet men leren. Had al heel veel geleerd, had ook niet verwacht dat ik zo hard zou gaan dat het niet meer prettig zou zijn. Vorige keer had ik met meer op, de tijd van mn leven, en nu ging ik eerst ff veel te hard. Elke keer is tenslotte anders. Ik ga minimaal een hele tijd wachten voordat ik ga overwegen om het opnieuw te pakken. Sowieso niet elk feestje, en sowieso niet als het zo moet gaan. Hadh et leuk, maar te hard gaan voelt niet fijn. Denk je er goed en verantwoordelijk mee om te gaan, dat is geen garantie want kan altijd net te veel zijn. Bij deze dus. 2 x en misschien geen 3e meer! Mocht het wel een 3e keer worden: een kwartje, en zo niet dan niet. Nuchter zijn feestjes nog steeds heeel leuk!
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik dit zo lees dan is mijn motivatie om ietsje meer te nemen weer afgezwakt.
Ik heb namelijk geen zin om op zo'n manier op een feest te beginnen.

Moet wel zeggen respect en ben blij voor je dat allemaal weer vanzelf goed ging.
Nare dingen wens je niemand toe :wink:
M
MrlsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou mijn motivatie ook :wink:

Feest was van 13.oo tot 24.00 dus heb lang nuchter lol gehad, en ff zwaar vervelend, en toen weer heeel veel lol.

Maar ik pak gewoon niks meer bij iig. Van die sterke pillen (waren trouwens wel andere, 160 mg getest, dacht er niet bij na toen ik het type) heb ik maar een klein beetje nodig merk ik haha.

Te hard gaan is echt niet tof iig, ik doe het rustig aan de komende tijd!

Leukste van het verhaal: Dezelfde EHBO-verpleegkundige die bij mn 1e keer xtc (eerste verhaal) was, was er ook bij dit feest.. Heb me nog nooit zo geschaamd toen ie gedag kwam zeggen! Hij herkende me nog ook: 'Je zou het niet meer doen he meisje, gelukkig zie je er niet zo slecht uit als vorige keer' met een lachend wijzend vingertje.. :grin:
d
doublelife86Lid
01-01-2024, 00:00
#4
mr_mdma zei:
hoi ik ben dominique ik ben 16 jaar
ik speek nu best wel een beetje uit ervaring begin niet aan die troep
wand het is moeilijk om er af te blijven ik heb al veel gebruikt en gedaan
maar heb er echt spijt van ik merk aan mezelf als ik het niet gebruik dat
ik de dwang er nog steeds heb ik gebruik zelf mdma pillen en pure kristallen en speed
ik heb een keertje coke gegeten en ze hebben stiekem ketamine in me drinken gedaan
ik werd van alle kanten gewaarschuwd en ik was best wel die sukkel die niet wou luisteren
ben 16 jaar heb me school al verpest woon op een internaat en moet waarschijnlijk volgende maand naar tactus


gr
Klik om te vergroten...


Geloof je t zelf pik? Coke gegeten? haha. Keta in je drinken? pfff zonde hoor, had je beter kunnen snuiven, had je er ong. 5 keer meer plezier van gehad.

Ontopic: (en ik spreek WEL uit ervaring) gewoon nog een keer doen, en probeer eens een andere pil, als je verstandig bent zoek je m ff op op pillreports punt com.

Wel ff een tip: ga geen pillen slikken als je je k*t voelt, in de hoop dat je er happy van wordt... geloof mij, dat wordt je echt niet.
Je zal je nog k*tterderderder gaan voelen.
M
MrlsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goeie tips!

Had wel zoiets: als ik zenuwachtig ben, me kut voel, wat dan ook, ga ik m niet pakken. Kei veel lol en pakte m dus ook. Viel niet helemaal lekker dus, maaruiteindelijk wel gelukkig.

Over die pillen.. Ik haal de pillen van goeie bekende. Echt altijd deze. Iedereen die ik ken, heeft die pillen ook. Kan niet zomaar aan andere komen denk ik, geen flauw idee hoe iig. Staan ook niet op pillreports volgens mij (rond, blauw/turquoise en spikkeltjes, geen breuklijn, geen opdruk, helemaal niks).

En ik ben nou niet dat ik ergens een dealer ga zoeken zegmaar. Zou echt niet weten waar ik het moet zoeken! Hij is namelijk de enige die ik ken, die ook maar aan pillen komt zegmaar. En sowieso betrouwbaar, ookal laat ik ze wel testen als ik (we, mn vriend doet t ook, alleen wat vaker) een nieuw ladinkje hebben. Of die goeie bekende heeft ze al laten testen, 1 vd 2. Meer dan een goeie bekende trouwens haha, maar zeg het maar zo. Zou het ook niet zo goed vertrouwen als ik opeens van een wildvreemde pillen ga halen denk ik. Beetje eng! Lijkt me dan he, geen idee nogmaals!
d
doublelife86Lid
01-01-2024, 00:00
#6
het zijn niet toevallig deze? klikkerdeklik
Zoniet, kun je dan een fotootje maken?

Ik haal de pillen van goeie bekende. Echt altijd deze. Iedereen die ik ken, heeft die pillen ook.
Klik om te vergroten...

Dat zegt helemaal niks! pillen worden altijd in verschillende "batches" gedrukt.
ff een simpel voorbeeld, (dus aantallen niet letterlijk nemen)
Stel een "labeigenaar/pillendrukker" drukt om de dag (bijvoorbeeld) ongeveer 10.000 pillen, dan gaan er na 2 weken dus 70.000 pillen rond, met dezelfde kleur/logo/vorm, maar dat wil niet zeggen dat alle 70.000 pillen gelijk zijn!!! dit zal per "drukdag" verschillen.
(mocht je je hier voor intresseren wil ik wel wat uitgebreider uitleggen waarom enzo, of je googled ff)
In het gunstigste geval verschilt alleen de hoeveelheid MDMA.
Maar als je pech hebt, en een hufter als drukker hebt, zal bvb de eerste helft goed zijn, en de andere helft, andere (goedkopere) troep bevatten, terwijl je zo op het eerste gezicht denkt dat het dezelfde pil is.
M
MrlsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lijkt erop, maar ik keek net en ze zijn een stukje blauwer en wat minder dik en niet zo'n mooie scherpe rand. Zal straks even kijken of ik een foto kan maken en op de pc kan zetten!

Met die pillen, ik snap wat je bedoelt. Wat ik meer bedoelde, is dat hij de enige is die ik en mijn omgeving kent, die altijd wel pillen heeft en eraan komt. Ken niemand die van een andere haalt, of wat dan ook. Maar dan ook echt niemand haha.

Met die batches heb je gelijk in. Elke nieuw paar pillen die ik krijg, laat ik testen óf hij moet het al getest hebben. Hij staat wel zo dichtbij, hij zou mij en mn vriend nooit rotzooi geven (wat ie aan ons geeft, gebruikt ie zelf ook. Vaak genoeg gezien haha). Iedereen ging er ook lekker hard op en had de tijd van zn leven, except me (voor even dan, want ik ging té hard). M'n vriend voelde er minder van, stond eerder strak uiteindelijk dan lekkere praat en gelukkig-voel kick, maar dat komt omdat ie wat vaker gebruikt heeft denk ik (en heel veel biertjes op had, niet zo slim).

Deze pillen heb ik zelf niet getest, maar hij wel. Zal ze voor de zekerheid eens zelf laten testen, raak toch wel nieuwsgierig om het met eigen ogen te zien. Ga er vanuit dat het goed is, anders heeft meneertje geen vrienden meer over namelijk. Maar, je weet maar nooit heb ik inmiddels geleerd!
m
mexxxLid
01-01-2024, 00:00
#8
hoi allemaal

ik heb van het weekend voor het eerst van me leven xtc gehad en moet zeggen dat het me niet goed bevallen is. heb de hele avond gewerkt en heel af en toe gebruik ik met mijn vriend wel is een lijntje coke en daar heb ik nooit een probleem mee gehad. maar die avond was het niet te krijgen en kreeg hij van een vriend twee pilletjes. hij had het wel vaker gebruikt ik nog nooit. toen we alleen waren heb ik 1 pilletje ingenomen met wat water en zat op me gemak een sigaret te roken. na ongeveer een kwartier voelde ik me plots niet helemaal helder en ben naar achter gelopen. daar ben ik gelijk op de grond gaan zitten omdat ik me niet lekker voelden. kan het niet uitleggen want ik was niet misselijk of draaierg. vroeg me vriend nog om iets zoets en daarna viel ik gewoon om in een diepe slaap. hoorde hem in de verte praten tegen me. nu dagen later hoor ik nog zijn stem tegen me praten . hij heeft me naar huis gebracht waar ik niets meer vanaf weet en alleen hoor ik ze stem. hij zegt dat ik wel reageerde als hij vroeg me ogen open te doen en daar weet ik niks van. pas na een uur ongeveer toen ik in me eigen bed lag kwam ik bij en werd ik wat helderer. heb koffie gedronken en ging slapen en werd hallucinerend wakker. zat tegen hem te praten terwijl hij er niet was. nu in de afgelopen drie dagen gaat het lichamelijk en geestelijk op en af. na inspanning krijg ik het erg warm en ga ik trillen en hardkloppingen. ook heb ik nachtmerries en hoor ik af en toe nog dingen die er niet zijn.

ik weet niet hoe het middel had moeten werken maar voor mij was het een nachtmerrie achteraf. niet toen ik bewusteloos raakte omdat ik daar niks meer van weet. was gewoon een diepe slaap. heb niet overgegeven. maar wou dat ik me weer is wat lekkerder voelde. is dit nou normaal heeft iemand dit ook wel is gehad.
W
Weedman94Lid
01-01-2024, 00:00
#9
mexxx zei:
hoi allemaal

ik heb van het weekend voor het eerst van me leven xtc gehad en moet zeggen dat het me niet goed bevallen is. heb de hele avond gewerkt en heel af en toe gebruik ik met mijn vriend wel is een lijntje coke en daar heb ik nooit een probleem mee gehad. maar die avond was het niet te krijgen en kreeg hij van een vriend twee pilletjes. hij had het wel vaker gebruikt ik nog nooit. toen we alleen waren heb ik 1 pilletje ingenomen met wat water en zat op me gemak een sigaret te roken. na ongeveer een kwartier voelde ik me plots niet helemaal helder en ben naar achter gelopen. daar ben ik gelijk op de grond gaan zitten omdat ik me niet lekker voelden. kan het niet uitleggen want ik was niet misselijk of draaierg. vroeg me vriend nog om iets zoets en daarna viel ik gewoon om in een diepe slaap. hoorde hem in de verte praten tegen me. nu dagen later hoor ik nog zijn stem tegen me praten . hij heeft me naar huis gebracht waar ik niets meer vanaf weet en alleen hoor ik ze stem. hij zegt dat ik wel reageerde als hij vroeg me ogen open te doen en daar weet ik niks van. pas na een uur ongeveer toen ik in me eigen bed lag kwam ik bij en werd ik wat helderer. heb koffie gedronken en ging slapen en werd hallucinerend wakker. zat tegen hem te praten terwijl hij er niet was. nu in de afgelopen drie dagen gaat het lichamelijk en geestelijk op en af. na inspanning krijg ik het erg warm en ga ik trillen en hardkloppingen. ook heb ik nachtmerries en hoor ik af en toe nog dingen die er niet zijn.

ik weet niet hoe het middel had moeten werken maar voor mij was het een nachtmerrie achteraf. niet toen ik bewusteloos raakte omdat ik daar niks meer van weet. was gewoon een diepe slaap. heb niet overgegeven. maar wou dat ik me weer is wat lekkerder voelde. is dit nou normaal heeft iemand dit ook wel is gehad.
Klik om te vergroten...

Dit is verre van normaal. Ik zou die pillen maar eens testen, mocht je ze nog een keer kunnen krijgen. Het lijkt me heel sterk als daar MDMA in zat....
m
mexxxLid
01-01-2024, 00:00
#10
dank je voor je reactie ja had ook niet het idee dat het zoiets moest gebeuren.. maar het is wel zo dat hij en die vriend ook dezelfde pillen hadden en nergens last van hadden. lees hier zoveel verhalen over hoe het zou moeten zijn of kunnen zijn maar voor mij was het eenmalig en nooit meer. hoop alleen dat de naverschijnselen en ook de angstaanvallen gauw weer over gaan. heb dit nog nooit meegemaakt
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je weet niet zeker wat je geslikt hebt dus het is alleen maar speculeren. Kloppen doet het iig niet. Je bent of allergisch oid of je hebt een foute pil gehad.
j
jonas123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
hallo,
ik nam tot nu toe 2 keer xtc telkens op een feestje de eerste keer nam ik roze diamanten,
ik nam een halfje na ander half uur voelde ik er niets van ik nam een halfje bij,
en toen opeens een geweldig gevoel ik heb er zeker 3uur van gefeest.
toen het was uitgewerkt nam ik nog eentje ook lekker van gegaan.
de 2de keer dat ik xtc nam was op een mega event .
ik nam samen met een vriend een halfje (oranje hartjes) na 3 kwartier voelde men vriend het effect al maar ik nog niet we besloten om nog een halfje te nemen.
het beviel me NIET! ik werd zeer slap en keeg het héél warm.
ik heb veel water over mijn hoofd gegooid om me te verfrissen.
Mijn vriend pratte heel de tijd tegen mij om me gerust te stellen.
hij haalde water,cola en fruitsap voor mij.
ik voelde me al een stuk beter maar nog niet volledig in orde.
ik heb veel steun gehad aan men vriend hij hielp mij goed.
na een uurtje en half ongeveer voelde ik me lekker strak.
een zalig gevoel!
we namen nog een halfje elk.
we feesten nog heel de nacht door na een paar uurtjes namen we nog een halfje. :rock:
van dat laatste halfje voelde ik me super! maar men vriend voelde zicht opeens niet zo lekker hij had het zelfde als ik daarvoor had: warm,angst,...
ik ben dan voor hem water en cola gaan halen en heb een tijdje tegen hem gepraat leuke momenten opgehaald,..
na een tijdje was hij weer in orden we feesten nog een uurtje verder en toen zat de lange zware maar zeer leuke nacht er op.
we hebben het beste feestje meegemaakt onder xtc pillen. ook al zij we er alle bij even niet zo goed van geweest
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik die verhalen zo lees over die xtc verhalen van nog een halfje hier en nog een halfje daar. Dan zou ik maar eens die tering zooi laten testen, want zoals jullie het beschrijven klinkt het niet als 100% xtc.

Je hoort niet out te gaan en in een halve coma te gaan. Dus of je kan er niet tegen of er zat dikke troep in. (Wat dus geen xtc was)
H
H3nkLid
01-01-2024, 00:00
#14
w1lmast3r zei:
Hallo iedereen,

Ik heb zelf ook laatst voor de eerste keer XTC gebruikt en bij mij is het weer heel anders gegaan dan bij de gene hierboven

Ik zelf werd door een kameraad benaderd die vroeg of ik het een keer wou proberen, hij had zelf 3 verschillende soorten, rode, gele en witte
Mij leek het erg leuk om het een keertje te proberen gewoon zodat ik weet wat het is en hoe er mee om te gaan en al die dingen nog meer

Hierop hebben wij een slaapplek gezocht bij een andere kameraad die t ook wel eens wou proberen en gezorgd dat er nog 2 mensen bij kwamen die niet zouden nemen zodat we back-up hadden voor het geval t mis zou gaan
Hierop zijn wij dus op een avond naar die gast toegegaan (aangezien mijn ouders er streng tegen zijn kan ik t niet vlak bij huis doen)

We hebben ervoor gezorgd dat er voldoende te eten voor die tijd was en dat we veel water en cola hadden, het was een mooie avond dus voor de verkoeling lieten we de buitendeur open
Tevens hadden we voor een aantal pakjes kauwgom gezorgd omdat je anders je wangen op vreet aan de binnenkant van het samentrekken van je kaken

Op dit punt had mijn kameraad 3 gele pillen met daarin 200mg MDMA
Mijn kameraad nam een hele en de 2 eerste keerders (ik en de andere gast) allebei een halve
Na een half uur / 45 minuten voelde mijn kameraad m opkomen en die ging lekker los, tevens begon die andere gast hem te voelen en ook die deelde vrolijk mee hoe t was

Na 1,5 uur voelde ik nog steeds niks en hebben we samen besloten dat ik nog een halve nam, in totaal dus een hele, misschien ligt het eraan dat ik iets groter ben en het daardoor niet voelde, of misschien dat ik steviger had gegeten

Na nog een half uur begon het wel te komen en begon ik me iets warmer te voelen maar nog niet heel erg van ja, nu voel ik het echt
Op dit punt hebben we besloten om een lekker hardstyle nummer op te zetten en mij even in beweging te brengen in de hoop dat dat hielp, want als je het de eerste keer doet wil je het natuurlijk wel beleven hoe het is

Dit ene kleine stapje was precies het gene wat nodig was om het bij mij los te brengen en de stof zijn werking in te laten treden
Zodra ik begon te bewegen begon een heerlijke gloed zich over mijn lichaam te verspreiden, een beetje als wanneer je uit een koud bad komt iemand je in een lekkere warme fleece deken rolt
Op dit punt voelde ik mij ineens helemaal vol energie en had ik het gevoel dat ik alles en iedereen aan kon (niet in agressie maar qua gevoel en vrolijkheid)

Na dat ik een aardige tijd in het rondte had gehuppeld en helemaal los was gegaan samen met mijn kameraad hebben we ons uiteindelijk tot rust laten bedaren en zijn wij water gaan drinken, ik had na t eerste uur zo een dorst dat ik ongeveer een liter in een keer naar binnen tikte, waarbij de "oppassers" me maar ff waarschuwde niet te veel te gaan drinken in één keer aangezien je dan misschien moet overgeven
Hierna nog 1 glas cola voor de suiker en toen in de stoel gaan zitten

Zo hebben wij met zijn 3en een paar minuten gezeten om het eerste keer gevoel goed in je door te laten dringen
Nadat we hadden gezeten gingen we een gesprek voeren en gamen met / tegen elkaar, dit was echt een hele nieuwe ervaring, iets dood normaals doen als gamen wat wij erg veel samen doen, maar dan met een enorme boost aan energie, ik zelf vond het echt een aanrader om gewoon iets normaals te doen alleen al om het verschil te merken!

Vervolgens merk je wel dat als je zit je meer de energie in je armen / hoofd hebt en dat je blijft praten en dat het steeds harder gaat als je er niet op let
Maar zodra je opstaat voel je de hele deken van warmheid weer over je heen komen (anders kan ik het niet omschrijven)
Ik vond het zelf ook echt moeilijk om niet te veel te bewegen omdat je zo veel energie hebt en niet wilt stoppen als je eenmaal begint
Ook krijg je een heel broederlijk gevoel, misschien dat vrouwen meet knuffelig en zo worden maar ik had meer een gevoel van ja ik vertrouw iedereen nu wel en ondanks dat het je kameraden zijn word je een stuk opener naar ze toe

Nadat we zo een heel aantal uurtjes hadden gezeten, met combi van bewegen / lol maken en genoeg drinken, begonnen die andere 2 het te merken dat het afnam, op dit punt duurde het ( vanwege mijn late 2e helft) nog een uurtje of 1,5 / 2 voordat het bij mij ook echt af nam
vanaf dit punt krijg je (in mijn ervaring) meer een beetje een stoned gevoel, je word wat lammer, de energie is er niet meer zo en je gaat lekker relaxed doen tegen elkaar

niet lang hierna hebben wij besloten om te gaan slapen,iets wat na zoveel water bij mij niet erg lukte aangezien ik elk uur wakker werd om de wc te gaan bezoeken, maar na een uurtje of 4 slaap (langer lukte ons echt niet) werden we wakker om vervolgens nog een hele dag lekker te gaan chillen met elkaar

Dit vond ik zelf een erg goed initiatief vooral in mijn positie omdat mijn ouders onder geen enkel beding mochten weten dat ik het doe en zo een dagje chillen je weer wat energie geeft en het brakke hoofd een beetje helderder doet lijken
Hierbij hoorde natuurlijk het nodige glaasje water en een aantal stevige bakken met koffie om de dag goed door te komen :wink:

Ook hebben wij voor een goed ontbijt (tostie's) gezorgd zodat je weer gevuld bent en je lichaam zich beter kan herstellen van de zware beproeving van de nacht daarvoor
tevens hebben wij erg lang buiten gezeten en gepraat om flink wat frisse lucht binnen te krijgen

En als je na zo een lekkere ontspannen dag weer huiswaarts keer kan je naar mijn gevoel terugkijken op een erg geslaagde avond met enorm veel plezier

Dit was wel zo een beetje mijn verhaal over mijn eerste keer, ik hoop dat andere hier wat mee kunnen mochten ze het bijvoorbeeld ook een keer willen proberen

Al zou ik na mijn eigen ervaring wel andere willen mee geven het de eerste keer op een minder drukke plek te doen omdat je met vrienden erbij toch erg goed het gevoel beleeft wat er allemaal gebeurt
Tevens is een goede voorbereiding van essentieel belang, zorg voor voldoende voedsel / drinken en plaats flink wat kauwgom tegen het knarsen en opeten van je eigen wangen

Groetjes en hopelijk kunnen jullie hier ook wat mee

W1lmast3r
Klik om te vergroten...

Goed verhaal! Het gevoel dat je beschrijft lijkt echt precies op het gevoel dat ik had:

Na erg veel gelezen te hebben en mijn pillen te hebben getest heb ik laatst ook voor het eerst XTC gebruikt. De setting was een vet hardstyle feest, want dat hoort er toch een beetje bij :wink:. Ik was met 2 vrienden die beide bier dronken. Ik zou die avond elk uur een glas water drinken, wat achteraf moeilijker was dan ik van tevoren dacht omdat ik helemaal geen dorst had en zodoende bijna vergat te drinken. Ik had een pil met 140mg MDMA die ik in 2 stukken had opgedeeld (ik weeg btw 80 kg). De eerste helft heb ik ingenomen net voordat we naar binnen gingen. Binnen was het nog een beetje rustig en hebben we lekker op een bank gezeten.
Het was een vreemde gewaarwording om daar zo nuchter te zitten, als ik alcohol had gedronken zou ik op dit moment al in een aangename waas zitten. Na een uurtje voelde ik nog niet echt het effect van de halve pil, maar na anderhalf uur voelde ik hem dan echt aankomen! Wat was dat geweldig! De muziek en de lichten werden intenser en ik had echt superveel zin om te dansen. Ik had een grijns op mijn gezicht en het gevoel dat ik nog nooit zo wakker was geweest. Het maakte niet meer uit wat de mensen om me heen deden, het was ik en de muziek. Alle remmingen verdwenen. Ik ging helemaal op in de ervaring! Tegelijkertijd was ik heel erg nuchter en kon ik prima nadenken.
Ik ben er snel even tussenuit geglipt om de tweede helft van mijn pilletje in te nemen. Daarna even met mijn vrienden op een bank gaan zitten om af te koelen. In deze wat rustigere omgeving kreeg ik wat meer dat love gevoel en was ik constant met iedereen aan het praten. Toen we weer terug gingen naar de zaal weer heerlijk staan stampen. Op dit punt was ik duidelijk over het hoogtepunt heen en waren mijn waarnemingen minder intens maar ik was nog steeds een brok energie en gelukzaligheid.
Rond 4u snachts hadden mijn vrienden het gehad en zijn ze naar huis, ik besloot te blijven omdat ik het zo lekker vond. Nog heerlijk een uur gedanst en vervolgens vol energie naar huis gefietst. Het was inmiddels licht en ik stond nog steeds te stuiteren alsof ik 12u had geslapen en net wakker was. Eenmaal thuis kon ik gelukkig wel in slaap vallen. Na 5 uurtjes slaap werd ik wakker en tot mijn verbazing had ik nog steeds een gelukzalig en energiek gevoel. Best lastig met je ouders ontbijten als je niet stil kunt zitten!
Rond 3u 's middags was ik eindelijk mijn energie kwijt en plofte ik voldaan op mijn bed neer. Ik had overal spierpijn van het dansen en het meest gelukzalige gevoel dat er bestaat.

De dagen erna helemaal niet brak geweest. Ook geen last van mijn kaken of dinsdagdip.

Binnenkort weer! Misschien een wat hogere dosis, aangezien mijn lichaam blijkbaar meer aankan. Heeft iemand hier tips voor? Wat kunnen jullie hebben voordat je echt brak bent de dagen erna?
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat bedoel je met: " Wat kunnen jullie hebben voordat je echt brak bent de dagen erna?"
H
H3nkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Morningweedzor zei:
Wat bedoel je met: " Wat kunnen jullie hebben voordat je echt brak bent de dagen erna?"
Klik om te vergroten...

Nou wat er staat :). Wat is voor jullie de ideale hoeveelheid MDMA? Bij welke hoeveelheid MDMA zijn jullie de dagen na gebruik depressief en hebben jullie last van je kaken? Als laatste, bij welke hoeveelheid MDMA liggen jullie de avond zelf al te braken?

tl;dr:
hoeveelheid MDMA:
- ideaal
- brak erna
- ziek tijdens de trip
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is echt moeilijk te zeggen. Is afhankelijk van het soort pil, de hoeveelheid MDMA, de lokatie, hoe ik me voel etc.Dat moet je echt zelf uitzoeken. Onze ervaringen heb jij echt niks aan.
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik was na 180 milligram op op 1 avond die dinsdag erop beetje depressief. (Zelfs met gebruik van 5htp en voeding supplementen) Terwijl ik van andere mensen hoor die het zelfde nemen en zelfs geen supplementen nemen, nergens last van hebben :wink:

Dus het ligt er maar aan. (Terwijl ik die avond geen last van m'n kaken heb gehad)
H
H3nkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er is toch wel iets te zeggen over de hoeveelheid MDMA afhankelijk van het lichaamsgewicht?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik durf anders wel te stellen dat de meeste mensen minder mdma moeten nemen dan een echt prettig effect geeft om niet brak te zijn. Als je niet brak wil zijn dan moet je niets nemen. Wil je het een beetje in de perken houden dan is 1a 2mg per kg lichaamsgewicht op een avond een prima richtlijn.
Maar inderdaad set en setting werken ook sterk mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."