Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc+stroboscooplicht.. 1ste keer xtc

xtc+stroboscooplicht.. 1ste keer xtc

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RoelHondaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Op Q-base 2009 heb ik voor 't eerst wat xtc gesnoept. Ging om geteste pillen met 89mg MDMA, zo geheette Roze/Rode vlindertjes. Redelijk klein rond formaat, roze/rood met een vlindertje erin gedrukt.

Half 7 mijn eerste genomen en daarna ging het iets te snel met de snoepjes. Gemiddeld heb ik tussen half 7 en half 1 (4 uur) 4 van deze pillen geslikt. Stond dus aardig te stuiteren voor een eerste keer.

Maar nou komt 't: Was zo'n bunker, ging er flink op los en een heel snel stroboscoop licht.. stond er met wat maten(die overigens niet gebruikt hadden) en keek er eentje aan met daarachter die stroboscoop.. Hij kreeg echt alle kleuren en 30 sec erna begon ik 'm helemaal te flippen.. kreeg schokkerige "aanvallen?" en voordat ik het wist viel ik op de grond, stond gelijk weer op en 't was weg. Me maten keken me gek aan en ik hun ook van wtf gebeurde hier nou.. (alles bij mekaar duurde nog geen 15/20 seconden). Nou beetje lachen en wou weer lekker stampen, komt dat licht weer op zetten en weer die schokkerige toestand, mezelf totaal niet onder controle, trillen etc.. Ben gelijk die bunker uitgelopen op mezelf en de rest van de avond lekker rustig aangedaan ivm angst voor een herhaling.

Wie kan me uitleggen wat er gebeurde, hoe het gebeurde en waarom het gebeurde? Was het teveel xtc, in korte tijd, samen met 't licht? En kan ik dit beschouwen als epilepsie of moet ik hier iets anders achter zoeken?

Alvast bedankt,
Groet'n
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vermoedelijk epilepsie inderdaad.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt teveel genomen ja, dat is duidelijk. Maar aardig wat mensen nemenwel eens teveel, en ze krijgen niet allemaal dit soort effecten, (een meer gezien effect is dat ze in hun onderbroek over de dansvloer rennen ofzo) je zal dus wel extra gevoelig zijn voor dit soort dingen (of gewoon voor mdma in het algemeen, of een lichte aanleg voor epileptische aanvallen, maar niet genoeg om er in nuchtere staat ook last van te hebben)

Bij video games enzo doen ze ook waarschuwingen terwijl waarschijnlijk 1 op de 100.000 er een aanval van kan krijgen, misschien vergroot mdma deze kans, lijkt me wel waarschijnlijk zo met je verhaal. Hoewel ik 1 keer iemand met een epileptische aanval heb gezien, en die stond toch echt niet zo snel op (iig niet binnen de 20minuten die het duurde voor de ambulance hem kwam ophalen), dus of het nou dat is weet ik ook niet.

Of je het elke keer opnieuw zal hebben is niet te zeggen, of je het met een kleinere dosis ook zal hebben weet ik ook niet. Maar iig, als je de dosis halveert kom je in de buurt van een normale dosis (normaal is 1,5 pil om te beginnen, evt een halfje erbij na 2 uur ofzo), en gezien je dus waarschijnlijk gevoelig bent en dit soort effecten kan krijgen zou ik als ik jou was het voor de zekerheid bij nog wat minder houden.

Helemaal geen mdma meer nemen voor de zekerheid om te voorkomen dat je gevoeligheid voor dit soort aanvallen eventueel versterkt word zodat je het voortaan nuchter ook kan hebben is natuurlijk altijd het veiligste. Maar ik snap wel dat je daar weinig zin in hebt :) Dus als je het toch doet, begin volgende keer gewoon eens met 1 pilletje en probeer of het dan allemaal goed gaat, ook met lasers en stroboscoop. Als dat goed gaat, neem je eventueel na 2 uur nog een halfje ofzo, maar houd je een beetje in, 4 pillen is echt helemaal nergens voor nodig en vragen om problemen. Beetje net als vragen of het normaal is dat je van je fiets valt na 20 bier he :wink: Kan zijn dat je fiets een mankement vertoonde, maar de kans is toch erg groot dat het teveel bier was.
R
RoelHondaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tnx! En ja, ik weet dat 't nergens voor nodig was, ook niet echt duidelijk waarom ik het wel deed :P To easy to get denk ik :hearteyes:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
RoelHonda zei:
Tnx! En ja, ik weet dat 't nergens voor nodig was, ook niet echt duidelijk waarom ik het wel deed :P To easy to get denk ik :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Ik weet het wel :)
Het smaakt gewoon naar meer, zoals alle drugs, alcohol en lekker eten.
Zelfbeheersing is hier het sleutelwoord.
R
RoelHondaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bunker 8 was 't, En inderdaad het ging er flink op daar.. werd helemaal gek :xtc:
w
wolterrorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb precies hetzelfde als jou ook een keer gehad, al had ik toen al wel wat ervaring met xtc.

Was op Thunderdome XV in de amsterdam Rai, ik had 2 pillen gehad ofzo, stond lekker los te gaan en keek omhoog. Daar hing zo'n grote stroboscooplamp die ineens aanschoot, op dat moment keek ik er recht in. Toen ging even 2 seconden het licht uit en lag ik ineens op de grond. Dit herhaalde zich nog een keer en toen heb ik ook even rustig aan gedaan, heb hierna nooit meer last van gehad al moet ik wel zeggen dat ik absoluut niet goed meer tegen die flitsende crap kan in een donkere omgeving. wel handig om er bij te zeggen dat ik absoluut geen epilepsie of iets dergelijks heb. En op Qbase 2009 ging het inderdaad wel raar met de flitsen :P was een mooi feestje :wink:
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik liet me laatst testen voor een medisch onderzoek wat je ookw el eens in de krant ziet staan, veel geld verdienen :wink: Toen hebben ze me ook getest op gevoeligheid voor epilepsie. Nooooooit last van gehad alleen gaven mijn hersenen bij bepaalde stroboscoopflitsen toch een iewat geflipt beeld. Ze zeiden dat ik waarschijnlijk nooit last van epilepsie zou krijgen maar dat ik voor het onderzoek niet geschikt was. Denk dat er iets sluimerends getriggerd werd in zo'n absurde situatie als waar jij je in bevond.
R
RoelHondaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fijn om te horen dat er meer zijn die dit gehad hebben!
Bedankt allemaal voor de reacties,

Groet'n
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#10
je kan in iedergeval blij zijn dat dit alles was en dat je feestje niet ''verpest'' is door eerste keer xtc

(wel jammer trouwens dat ik dit niet had gezien zaterdag, had ik toch wel willen zien :grin:)
R
RoelHondaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hahah, leedvermaak :grin: :tearsofjoy:
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zelfs zonder XTC op ga je hélé rare dingen zien als je lang naar stroboscoop licht staat te kijken :grin:
p
plasticianLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien late reactie, maar voor mensen die dit ooit nog zouden lezen.
Je moet echt oppassen met mdma en pillen, iedereen eigenlijk. Waarom? Klein voorbeeldje:
Ik heb nooit, maar ook noooooit in mijn leven last gehad van epilepsie of epileptische trekken. Het zit ook niet in mijn familie, dus da's dan ook al geen optie.
Heb ik op 1 jaar tijd, 5x een epileptische aanval gehad, omdat mijn hersenen volledig kapot gefeest zijn door die (jammer genoeg,ooh zo fijne) drug.
Ik mag nu voor 2 jaar niet met de auto rijden en elke dag medicatie nemen. En het kutste van al; nooit meer mdma of pilletjes aanraken.
Fijn he? :confused:

Het kan goed komen dat zelfs die paar pilletjes de eerste keer, al zoveel schade aangericht hebben. En het kan goed zijn dat het niet bij 1x blijft als je flink gaat overdrijven met die lieverdjes.
R
RoelHondaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hé Mijn gouwe oude topic!
het is tot nog toe mijn eerste en laatste keer geweest, snel weer een feestje opzoeken voor de 2de levenservaring :hearteyes:
W
WappieJLid
01-01-2024, 00:00
#15
Had dit topic al eerder gelezen destijds, maar inderdaad mensen kijk hier mee uit. Veel mensen blijken toch heel lichtgevoelig voor epilepsie te zijn en dan de combinatie MDMA + Stroboscoop lichten kan goed fout gaan. Ik spreek uit ervaring, meegemaakt bij een vriend van mij was even schrikken. Uiteindelijk goed afgelopen, als er vragen over zijn, vraag maar raak?!
e
engeltje^Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit topic is al best oud maar eindelijk, ik heb het gevonden!!!! Dit heb ik dus ook meegemaakt, heel eng was het. Vorig jaar, Q-base 2010, gebeurde mij dit ook. Inderdaad ook in een bunker. Ik liep met een vriendin hand in hand een rondje door een of andere terror bunker, ik keek zo'n lamp in en die begon te flitsen, net zo snel als die lamp flitste, trilde ik mee. Ik was zo bang op dat moment, duurde 5 sec. ofzo maar t was echt kut! Die vriendin van mij keek me aan en zei; we moeten echt weg hier, gaat niet goed met jou. Later keek ik naar dr hand en daar stonden mijn vingerafdrukken in, had zo hard geknepen, en dat had ik niet door! Dit was trouwens niet met 1ste x xtc...

Elke keer als ik xtc op heb en ik zie die lampen flitsen ben ik bang dat ik weer zo'n aanval krijg. Afgelopen zaterdag, Q-base 2011, ging ik weer zo'n bunker in, gewoon niet aandenken en doorknallen, maar toch denk je eraan hè. Ik voelde t alweer opkomen, ofja, dat leek.. Kan ook tussen mijn oren zitten, maar ik ben die bunker uitgegaan en niet meer in geweest.

Zo, ff mn verhaal kwijt, weet niet of het nog ooit gelezen wordt maar vind het in ieder geval fijn dat ik niet de enigste was met dit enge gedoe!
o
omegadotexeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb dit meestal de dag na MDMA. Als ik een tijdje in dezelfde houding blijf zitten en dan opsta word t zwart voor mn ogen en er is een kans dat ik dan in elkaar zak. Eigenlijk een soort van black-out en soms een knock-out (wanneer ik tegen de grond val ). Zelf kan ik er dan wel om lachen als ik weer op sta. Alleen mn maten schrikken elke keer weer als ze me in elkaar zien vallen
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Was het toevallig in die drum n bass, hardtechno bunker? Dat licht daar was echt intens. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."