Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc trillend beeld shokken

xtc trillend beeld shokken

16 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
N
NYCLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,

ten eerste ik ben nieuw hier (op het forum dan, ik volg de site al een aantal maanden)
ik ben ervaren met cannabis, en xtc ben ik nog mee aan het experimenteren, ik heb het tot nu toe al 3 keer gedaan.. elke keer groene eekhoorns gebruikt (1pilletje iedere keer) die zijn namelijk erg sterk.. 180 mg MDMA ongeveer.. goeie pillen alleen het probleem is dat ik op een gegeven moment heel wazig beeld krijg.. alles wat ik zie gaat onwijs snel trillen , het lijken wel een soort bliksemshokken wat ik dan zie geloof ik. de ene keer bewogen me pupillen ook heel snel terwijl ik dit beeld dus had... ik weet niet of ik mij hier zorgen over moet maken?
ik krijg altijd een misselijk gevoel als ik denk dat ik xtc ga gebruiken, maar toch wil ik het heel graag want het gevoel vind ik heerlijk... alleen maak ik me toch zorgen om dat trillend/shock beeld dat ik altijd krijg, mensen in pixels zien heb ik ook meegemaakt. Bij mijn eerste keer(had toen ook maar 1 pilletje op) had ik die shokken al.

Iemand ervaring mee of die weet wat dit is/ of ik mij druk moet maken?
N
NYCLid
01-01-2024, 00:00
#2
moet er overigens bijzetten dat ik het niet als heel storend ervaar eerder een beetje irritant als je een smsje bv wilt lezen.... vond het de eerste keer best vet zelfs, alleen als je erover nadenkt krijg ik het idee dat er iets niet klopt! de laatste keer dat ik pillen popte was 3 en een halve week geleden, en ben van plan het vanavond weer te doen dus vandaar dat ik zou willen weten wat dit nou precies is en hoeveel het voorkomt
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

Welkom hier! Ten eerste zou ik zeggen dat als je net bent begonnen met MDMA/XTC dat 180 mg wel onwijs veel is voor een beginner. De helft ervan zou ik eerder aanraden. Maar goed, nu je er al mee bent begonnen zul je waarschijnlijk geen zin meer hebben om terug naar een minder aantal mg te gaan. Toch volgende keer wat meer informeren als je aan drugs begint, welke soort dan ook.

Het wazige beeld en trillen wordt veroorzaakt doordat je pupillen groter worden en daardoor de iris minder licht (alles wat je ziet) kan doorlaten naar het netvlies. Hierdoor wordt het moeilijker om je ogen te focussen op voorwerpen die dichtbij zijn. Doordat je oog het toch probeert ontstaat het trillen en het wazige beeld. Dit heeft ook met de schokken te maken. Het komt gewoon door te veel MDMA in één keer. Ten tijde dat ik nog XTC deed had ik hier ook last van, SMS-jes lezen kon ik helemaal niet, ik kon amper m 'n telefoon zien. Gewoon een kwestie van beter gaan doseren, niet te veel in één keer. Begin anders met een kwart of half pilletje, de "inslag" is dan misschien niet zo lekker als dat je nu gewend bent, maar dan maar wat minder heftig. Can't have it both ways...

mensen in pixels zien heb ik ook meegemaakt.
Klik om te vergroten...

Die verhalen heb ik wel eens gehoord maar ik ken het zelf niet. Het zou een vorm van oogruis kunnen zijn of HPPD, ik weet niet of je dit ook in daglicht ervaart? Meestal hebben mensen het alleen 's nachts. Het schijnt dat vitamine D ertegen helpt of zelfs clonazepam of prednison, maar dat laat ik aan de experts over. Als die pixels aanhouden zou ik zeker even bij de dokter langsgaan en wel gewoon zeggen dat je XTC gebruikt anders kan hij er alsnog niks mee.

Good luck en veel plezier vanavond!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Svali zei:
Hallo,

Welkom hier! Ten eerste zou ik zeggen dat als je net bent begonnen met MDMA/XTC dat 180 mg wel onwijs veel is voor een beginner. De helft ervan zou ik eerder aanraden.
Klik om te vergroten...
Dit.

Svali zei:
Maar goed, nu je er al mee bent begonnen zul je waarschijnlijk geen zin meer hebben om terug naar een minder aantal mg te gaan.
Klik om te vergroten...
Maar dit niet niet helemaal. Ik begrijp dat je vanavond voor de derde keer wil gaan. In dat geval zal minder nemen zeker nog een leuk effect geven, mits je een redelijke periode tussen je keren van gebruik aan hebt gehouden. 6 weken of meer is een aanvaardbare periode. Besef je dat je aan 1 a 2 mg op een hele avond genoeg zou moeten hebben. Dat wetende is 180 mg in een keer als snel erg veel.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je trouwens minder weken er tussen houd en maling hebt aan de 1a2 mg richtlijn zal je het zeker naar je zin hebben, maar besef je dat je speelt met de magic. Hoe vaker/langer je ervan wilt geniet des te belangrijker het is om rustig aan te doen. Less is more!!
N
NYCLid
01-01-2024, 00:00
#6
bedankt voor jullie reacties! stelt me eigenlijk wel gerust, dacht dat het iets ernstigs was.
dus ik ga vanavond voor de 4de ronde.. hou het toch maar bij een pilletje 180 mg is toch best veel!
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi
Ik had me eerste x ook pilletje van 180 mg, alleen eerst halfje en na 3 uur weer halfje.
Na het 2e halfje begon mijn zicht ook te trillen. een beetje te golven maar dan heel erg snel zeg maar en ik schrok ook wel een beetje. Na de trip, heb ik het ook nog wel eens gehad heel kort maar dat is langzaam weggegaan..

Ik ga binnenkort weer gebruiken dus het is wel fijn om te lezen dat dit niet erg is ofzo :)

Groetjes een meiske : D :grin:
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan je gerust stellen, ik (en samen met mijn vrienden) hebben hier ook redelijk vaak 'last' van. Ik alleen iets meer dan de andere dat hebben, maar ik vind het zelf niet echt storend, behalve dat mijn lens soms opeens uit mijn oog popt :(
j
jwtzlfLid
01-01-2024, 00:00
#9
NYC zei:
ervaar eerder een beetje irritant als je een smsje bv wilt lezen
Klik om te vergroten...

Haha ja daar heb ik ook last van. Maar heb dan niet het idee dat ik te hard ga hoor. Maar heb het dan ook alleen maar met sms-jes lezen. Het is al een opgave om mn mobiel te unlocken :mrgreen: Ik moet dan echt rete mn best doen om dat voor elkaar te krijgen.
Heb maar 1 keer gehad, in het begin van inslag dat ik een beetje wazig(slow motion) zag.

peace out
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier komt het door. doordat je pupillen groot zijn, en daardoor je ooglens ontspannen ( denk maar aan die oogdruppels bij oogonderzoek) je kan dan niet scherpstellen van dichtbij.

de ooglens is ook gevoeliger. denk maar aan het kijken door een verrekijker, het beeld trilt dan ook.

Niets aan te doen. dan een leesbrijl bij het sms-en.
T
TikkelenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb dat trillende beeld juist altijd heel leuk gevonden.
het was voor mij niet storend of misselijk makend.

Tikkelen
S
SD7Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Vrij normaal allemaal, maak je niet druk.
t
toettoetLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat trillen heb ik ook altijd, maar ik heb me er eigenlijk nooit zorgen gemaakt. Je weet toch dat je MDMA genomen hebt dus dan weet je toch dat het gewoon daar door komt?

Zou dat met die pixels niet door de MDA kunnen komen? 180mg in één keer is best wel veel, ik zou dan al gaan hallucineren.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
is idd normaal, maar waarom heb je het niet bij lsd, waar uw pupillen ook groot van worden?
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Jeller zei:
is idd normaal, maar waarom heb je het niet bij lsd, waar uw pupillen ook groot van worden?
Klik om te vergroten...
Daar sta je relatief niet zo strak van. LSD pupillen is nou ook weer iets anders dan MDxx pupillen.
P
PerrydiculousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb dit ook, volgens mij is 't heel normaal en moet je 't maar voor lief nemen :)
Wat ik wel soms heb is dat ik echt gewoon voel dat m'n oog trilt, waar ik ook maar naar kijk.
Das dan net weer even wat anders en vind ik best een eng gevoel geven, maar er is nog nooit iets mee fout gegaan ofzo :grin:
S
SomsGebruikenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat vindt ik juist leuk, altijd na een pilletje of 3 a 4 begint het te komen, ook zie ik vaak van die 3D spinnewebben, dan weet je dat je goed aan het flashen/spacen bent :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nadeel: de dag ernaa kan ik geen sigaret/joint aanraken mijn smaakpupillen zijn dan aangetast en alles dat ik rook smaakt en ruikt naar verouderde tabak of wiet. heeft iemand dit ook, mijn vrienden hebben dit namenlijk ook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."