Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips droge mond tijdens xtc gebruik?

Tips droge mond tijdens xtc gebruik?

15 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zuivel zorgt er volgens mij voor dat je meer speeksel aanmaakt of dat het dikker wordt, ik weet niet precies. Toen ik een keer zangles had met toneel (toen was ik 15 :")) mochten wij ook vlak ervoor geen zuivel eten/drinken. Okay ik had stiekem chocola gegeten. :$
h
hyperrLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar tips tegen een droge mond tijdens het gebruik van xtc.
Ik heb het idee dat niet iedereen altijd last heeft van een droge mond tijdens het gebruik van xtc. Ik zelf heb hier wel last van. Ik gebruik meestal op een feestje, vaak een hoeveelheid die tussen de 1-2 pillen zit (pillen van 180-220mg).

De droge mond begint vaak ongeveer een uurtje nadat de mdma z'n werk aan het doen is. Natuurlijk drink ik genoeg water, maar dit schijnt niet te helpen.. Het werkt dan voor 10 seconden ofzo, waarna m'n mond weer zo droog als een kurk is! Verder heb ik geprobeerd wat anders te drinken dan water. Cola en redbull smaken me echt voor geen meter als ik hard ga dus dat heeft geen zin. Bier, sinas, AA en Aquarius willen ook niet helpen. Het indoen of uitdoen van kauwgom heeft ook geen effect..

Zijn er hier mensen die hetzelfde probleem wel eens ervaren, en heb je toevallig tips die hierbij kunnen helpen, dan hoor ik het heel graag!

groetjes
M
MDMAAAPJELid
01-01-2024, 00:00
#3
Toch meer water drinken denk ik hoor. Bij mij werkt zoete kauwgom wel dan maakt je mond speeksel aan. Bij mint kauwgom krijg ik juist pijn in mn keel. Probeer lollies en ijsjes ook eens.
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik dacht wat zouts eten dan hou je ook meer vocht vast?? of is dat een rare redenatie?
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#5
walnootje zei:
Ik dacht wat zouts eten dan hou je ook meer vocht vast?? of is dat een rare redenatie?
Klik om te vergroten...

Neee das geen rare redenatie, dat klopt wel.
Zout houdt idd vocht vast in je lichaam, zorg dan wel dat je genoeg drinkt, want je hebt [i.c.m. xtc] wel meer kans op uitdroging.
g
goeffLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb hier zelf ook vaak last van, maar ik drink altijd erg veel en neem altijd stimorol fusion kauwgum, zit zo'n fijne fruitsmaak aan waardoor ik weinig last heb van een droge mond. Kan natuurlijk wel per persoon verschillen. Fruittella's willen ook nog wel is helpen.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn tip is om er niet te veel aandacht aan te schenken. Die droge bakkes gaat toch niet weg, gewoon voor lief nemen.

Als je heel de tijd een slokje drinken neemt als je mond droog is, dan loop je kans dat je te veel drinkt en dat is ook echt kut. Maar natuurlijk ook niet te weinig drinken, maar dat weet je wel..
J
JVFRLid
01-01-2024, 00:00
#8
Monster Energy.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ijsklontjes :grin:
Koelt ook gelijk lekker af
M
McKintyreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zuivel schijnt te werken maar gaat ook de mdma weer tegen geloof ik, gewoon lekker kauwgom kauwen en wat drinken betreft, kleinere slokjes en veel vaker, evenveel drinken dus alleen de frequentie verhogen, dan heb je ook minder kans op kotsen, mocht je daar last van hebben.
Ik zou het overigens lekker bij water houden, al de rest gaat aan je xtc klooien :P
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zelf eigenlijk nooit last van, zit er rustig wiskey bij te drinken dus zou ik zeker gemerkt hebben. Weet wel dat thee een slecht idee is als je al een droge mond hebt. (ken het van de pep). Waterijsje is dan wel heel erg lekker
m
mb90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat de droge mond gewoon iets is wat je voor lief moet nemen als je xtc gebruikt... Verminderde speekselproductie is een van de bijwerkingen. Ik probeer er een beetje op te letten hoeveel ik drink, en ik zou echt veeeel te veel water binnen krijgen als ik echt iedere keer zou drinken als ik een droge mond had. Ik probeer gewoon een kauwgom in te houden, als ik gewoon bezig blijf met mijn mond heb let ik er minder op en heb ik er minder last van.
t
thijsmaaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk inderdaad gewoon water drinken. Dat is dan ook zo'n beetje het enige wat ik lekker vind, samen met Ice-Tea en Dubbel Fris.

Eigen ervaring met zout eten was niet relaxt (dit was niet tijdens de trip zelf tho, maar de dag erna). Toen ik een hap chips nam, brandde het super erg.
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
thijsmaa zei:
Eigen ervaring met zout eten was niet relaxt (dit was niet tijdens de trip zelf tho, maar de dag erna). Toen ik een hap chips nam, brandde het super erg.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk lag toen je hele mond open of niet?
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Gewoon vaak 1 slokje water nemen, ipv een paar half/heel flesje in een keer. Af en toe keertje spoelen, heb je nergens last van, ik tenminste niet.
h
hyperrLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wil jullie hartelijk danken voor de vele reacties. Mijn excuses dat ik zo laat reageer.. Heel erg dom dat ik er niet eerder aan heb gedacht, maar ik moet gewoon niet blowen when i'm rolling, heel t probleem is opgelost! Toch heel erg bedankt allemaal!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."