Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycontin

Oxycontin

26 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#1
iemand hier ervaring met oxycontin ? heb 2 pillen van 80 mg van mn dealer gekregen...is n opiaat pijnstiller met gereguleerde afgifte voor 12 uur lange werking...in t weekend ns testen :P
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Wheelie: Over het broertje van codeïne ben je mis met Vicodin :wink:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf geen ervaring mee maar in Amerika is dat nu echt een rage, een paar Amerikaanse vrienden van me doen dat af en toe, 12 uur lang ultiem genieten en je daarna super kut voelen. Ze zijn daar op de zwarte markt ook heel erg duur, iets van 40 dollar per pil (weet niet hoe zwaar).
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze noemen het daar overigens ook wel synthetische heroïne.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Is het volgens mij ook gewoon :P
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maak je maar klaar aan het kut gevoel derna...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
matthijs zei:
Is het volgens mij ook gewoon :P
Klik om te vergroten...
Het is oxycodon
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#8
frapannn zei:
Maak je maar klaar aan het kut gevoel derna...
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of dat wel zo is? Ik heb dat nooit na bruin...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
2 pillen van 80 mg?

PAS OP!!!

OxyContin oxycodon wordt vaak geplet en opgesnoven.

Een dosering van 80 mg oxycodon voor een opiaat-naïef persoon kán fataal zijn als je het ineens binnen krijgt ipv over die twaalf uur!!!

Of snuif/eet 20 en later nog eens 20 mg van de gecrushte pil (beide zijn populaire methodes in Amerika), of neem 80 mg ZONDER crushen oraal, dan werkt het twaalf uur en 80 mg is meer dan genoeg dan.

Wist trouwens niet dat dit spul al zo populair aan et worden was hiero. Wel als pijnstiller steeds meer en meer, lol good ol' morfine wordt ouderwets met die fentanyl en oxycodon, maar dat dealers het nou al doen... Hmm. Ben benieuwd of dit vaak(er) gebeurd of een uitzondering is. Hoop het eerste, schijnt héél fijn spul te zijn.

Niets boven fentanyl natuurlijk, wsch een tweede plaats dan :tongueout:

Grtz, fnea.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#10
fneawognfkgln zei:
2 pillen van 80 mg?

PAS OP!!!

OxyContin oxycodon wordt vaak geplet en opgesnoven.

Een dosering van 80 mg oxycodon voor een opiaat-naïef persoon kán fataal zijn als je het ineens binnen krijgt ipv over die twaalf uur!!!

Of snuif/eet 20 en later nog eens 20 mg van de gecrushte pil (beide zijn populaire methodes in Amerika), of neem 80 mg ZONDER crushen oraal, dan werkt het twaalf uur en 80 mg is meer dan genoeg dan.

Wist trouwens niet dat dit spul al zo populair aan et worden was hiero. Wel als pijnstiller steeds meer en meer, lol good ol' morfine wordt ouderwets met die fentanyl en oxycodon, maar dat dealers het nou al doen... Hmm. Ben benieuwd of dit vaak(er) gebeurd of een uitzondering is. Hoop het eerste, schijnt héél fijn spul te zijn.

Niets boven fentanyl natuurlijk, wsch een tweede plaats dan :tongueout:

Grtz, fnea.
Klik om te vergroten...

ja heb al vrij veel research gedaan op internet over oxycontin, 80 mg is idd te heftig als je het gaat snuiven....begin met 10 - 20 mg....schijn je al goed te voelen volgens allerlei reports op erowid.com :wink:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klinkt vrij decent ja die dosis.

Ik weet niet of je ervaring hebt met zulke sterke opiaten (codeïne, tramadol, ethylmorfine, thebacon enz. zijn de 'zwakkere' relatief gezien),
maar als je een hoge dosering neemt,
wat tussen de 40 en 70 ligt bij oxycodon denk ik,
maar pin me er niet op vast - ik gebruik alleen diamorfine als opiaat
kun je gaan, wat we noemen, 'nodden',,
dit is het beste te omscrhijven als: LETTERLIJK dromen teerwijl je WAKKER BENT
dit kan heel mooi zijn maar ook heel beangstigend, wat dat betreft zijn opioïden gewoon hallucinogenen
ik las keerst een indeling uit dejaren '20 waar wat we nu 'narcotische analgetica' noemen (opiaten, opioïden, als pinstiller), werd daar genoemd 'hallucinogenen met analgetisch (pinstillend is dat) effect'
geeft al wat aan over de werking van opiaten, niet?
oxycodon schijnt overwegend niet sederend (=versuffend) te zijn zoals diamorfine bv., in een andere oude indeling uit de jaren '00 en '10, werden opiaten als stimulanten ingedeeld. zegt ook wat over de werking. hoewel diamorfine en dextromoramide erg versuffend zijn bijvoorbeeld, is oxycodon dit niet net zoals fentanyl, eerder stimulerend. bij mij werkt een lage dosis diamorfine zelfs ook stimulerend. ik denk dat je dit kan verwachten van een lage tot medium dosis oxycodon.

have fun!

Grtz,
fnea.
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#12
thanx for the information :grin: :P

Heb zelf geen enkele ervaring met opiaten, wel tramadol gehad toen ik ziekenhuis lag voor een longonsteking en wat ervaring met benzodiapines.

wel vaker gelezen dat je inderdaad kan hallucieren van opiaten. maar hoezo kan het ook beangstigend zijn dan, dat "nodden"? dacht dat je van opiaten alleen maar een gelukzalige trip krijgt ?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#13
het is geen trip, het is een soortement van delirium met overwegend veel visuele hallucinaties, heel levendig.

op diamorfine (heroïne) zie ik vaak mensen door m'n kamer lopen die ik ken, familie, oude kennissen, (bij extreem hoge dosissen dan) waarmee ik dan praat, ze praten terug, en als ik naar ze toe loop verdwijnen ze in de lucht. de familieleden zaten me dan meestal uit te schelden oid.

bij methadon en fentanyl kreeg ik idd zeer vriendelijke hallucinaties; mooie landschappen, of goeie vrienden in mn kamer rustig zien zitten die vriendelijk naar me glimlachen.

de deliriante hallucinaties kunnen ook eng zijn, ik weet ff geen goed voorbeeld ervan echter.

ik hou niet van opioïd-hallucinaties. geef mij maar n lage dosis om lekker vrolijk te zijn. genoeg
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#14
gisteravond 20 mg gesnoven, is best relax spul :grin: ...effect voldeed wel aan de typische opiaat ervaring beschrijving...warm euforisch gevoel... na afloop absoluut geen kut gevoel en nu vandaag voel ik me eigenlijk wel chill, alsof t nog n beetje werkt... :smoke:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
geodzo, mooie ervaring man.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#16
TimeKiller zei:
gisteravond 20 mg gesnoven, is best relax spul :grin: ...effect voldeed wel aan de typische opiaat ervaring beschrijving...warm euforisch gevoel... na afloop absoluut geen kut gevoel en nu vandaag voel ik me eigenlijk wel chill, alsof t nog n beetje werkt... :smoke:
Klik om te vergroten...

hmmm interessant hoor! :smoke:
w
wizzleLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb eens een keer tachtig 10 mg tabletten gekocht. Die waren helaas snel op :cry: . Het is heel fijn spul!
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#18
wizzle zei:
Heb eens een keer tachtig 10 mg tabletten gekocht. Die waren helaas snel op :cry: . Het is heel fijn spul!
Klik om te vergroten...

En niet te vergeten ook zeer verslavingsgevoelig
W
WheelieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oxycontin en lange ervaring

Ik snap niet dat mensen dit als recreationele drug willen, ik vond vroeger een pilletje ook wel lekker. Ik ben nu na een ongeluk en 39 operaties 5 jaar meervoudig gehandicapt en slik Zowel Tramadol 600mg Per dag en ik las eerder in het forum dat het een lichte vorm van pijnstilling was en broertje van codie, Dat laatste klopt maar licht is het niet als je het langer dan een paar jaar gebruikt en je neemt het een half uur te laat ben je ziek. En het is wel degelijk een opiumderivaat.

Wat Oxycontin betreft. Ik gebruik 100 mg Per dag = gelijk aan 200 mg orale morfine.

Elke dag wacht als ik wakker wordt is het afwachten of ik nog kan plassen. Ik moet kijken o mijn ogen niet geel worden of mijn lippen blauw, nee het geeft geen rush een blowtje maakt je meer ontspannen maar doordat ik zware opiaten gebruik ben ik verder geheel onthouder op mijn peuken na.

Gewoon drukken gaat niet, ook met lactulose doet het pijn als hel en zijn het stenen die je eruit perst. Onthouden waar je je sleutels hebt gelaten: Forget it!!!

Je sexleven stoort het gelukkig niet als de rest van je handicap dat niet doet. Een lekker wijntje op zijn tijd of een biertje op een terras is er niet meer bij.

Voel je je van te voren niet helemaal top of ben je een beetje vatbaar door een kouwtje ofzo slaat hij heel vervelend aan en wordt je opgefokt.
(en dat is nog licht verwoord)

De eerste dosis is 10 mg per dag en wordt langzaam opgebouwd, leverfalen of nierfalen kijken namelijk om het hoekje.

En nu hou ik het lijstje nog maar klein.
Ik zou ook verder kunnen gaan over mijn shunt en katheter door de OXY.

Vind je dat tegenover de mensen die het moeten gebruiken omdat ze anders niet kunnen leven echt die 40$ per pil waard. Een minirush met meer risico's als je de 80mg niet hebt opgebouwd dan een blowtje.

Denk alsjeblieft na voordat je met zoiets speelt.
De verslavings gevoeligheid van de oxy valt redelijk mee als ik een dag niet neem of te laat dan wordt ik niet ziek. De risico's voor nieren en lever en darmen en hart zijn alleen erg groot.

Het is raar om te lezen dat mensen er aan willen komen terwijl ik zou willen zonder te kunnen leven.
m
miranda1963Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat heb ik nu ook wheelie,

Ik gebruik oxycontin omdat ik wegens mijn ziekte niet zonder kan. Ik slik wel 17 tabletten per dag inclusief oxycontin.

Ik wou dat ik zonder die troep kan en als ik dan lees dat mensen ze gebruiken voor een prettig gevoel en dus spelen met hun leven, kan ik dat beslist niet snappen. :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."