Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsritalin

ritalin

130 antwoorden
100 weergaven
18-5-2026
f
fluffy spacemeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
met ritalin is wel je kunt heel veel drinken en dr niks van merken, totdat het begint uit te werken. heb ik een keer gehad met carnaval hele avond gesnvove en gedronken en niks van gemerkt, totdat ik naar huis ging, kon niet meer recht fietsen, sleutel niet meer in de deur krijgen en dat soort dingen. maar t is zooi
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb self adhd en als ik dat neem can ik me wel concentrere ma sta ik wel vrij gespanne en heb ik veel t veel enrgie. Opdringerige enrgie....
No no tege die shit:)

enkel als ik echt niet kan lere
s
skaffamanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ritalin houdt mensen met adhd in bedwang. De overheid geeft het gratis weg om de grote grijze massa rustig en kalm te houden. Verder is ritalin geestelijk verslavend en minstens net zo ongezond als de meeste chemische medicijnen. MAar t snuiven van een pil of 4 lijkt wel een klein beetje op pep.
M
Miss-BehaviourLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het laatst een keertje geprobeerd, had 2 pilletjes van iemand gehad, maar er maar eentje genomen. Had wat alcohol gedronken (maar 4 glaasjes over een periode van 4u ofzo) en een paar oppepende pillen van de smartshop (met caffeine -> geen ephedra - da's troep vind ik).

Ik heb me uitermate goed vermaakt, had wat meer energie en was gewoon erg vrolijk, maar't was dan ook wel op een superfeestje.

Had alleen moeite moet slapen, ook al had ik rond 23.15u die smartzooi en rond 12.30u die ritalin (10mg) genomen. Lag om 5u in bed en ik sliep pas rond 6u........ en om 10u was ik weer klaar wakker. En dat ondanks een halve oxazepam die ik heb genomen. Ikke niet snappen :confused:

Kan dit echt komen van dat beetje ritalin en die caffeinezooi (normaal drink ik redbulltjes, maar daar word ik snel misselijk van) of komt het gewoon omdat ik door de weeks ook rond 8u op sta elke dag en ik nogal gevoelig ben voor een ritme???
(als ik alleen veel gedronken heb, of gewoon nuchter naar bed ga, word ik ook altijd vrij vroeg wakker....... maar daarom had ik die halve pam genomen, om iig door te slapen aangezien ik een druk programma heb vanmiddag/vanavond.)
L
LiquidFantasyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb 5 maanden achter elkaar ritalin gebruikt, was aan het einde 20 kilo afgevallen, kon niet meer slapen, en het effect is lang niet zo leuk als in bijv, coke of speed.
en het is troep.
gebruik goede drugs,
maar ga alsjeblieft niet de huis tuin en keuken junk uithangen..
b
blow_girlieLid
01-01-2024, 00:00
#6
als je flink wat ritalin snuift en flink wat witte wijn drinkt, raak je in een soort roes en kun je slapen.
als je t slikt raak je meer opgefokter en krijg je niks door je keel, dus ook geen drinken. je ligt dan wel dus hele nacht wakker. als je t dus om 10 ofzo heb geslikt.
b
blow_girlieLid
01-01-2024, 00:00
#7
mijn zusje is er sinds kort ook aan, heeft een NLD- syndroom, en heeft t de eerste 5 dage(school/stagedagen) 2 tot 3 keer per dag geslikt met tussenpauzes van 4 uur, dus 8 uur, 12 uur en 4 uur, en heeft zaterdag niet geslikt omdat ze vrij was. ze werd wakker en ze was hardstikke gammel (lees moe, hoofdpijn, verkouden, alles deed zeer), en toen zondag was het weer minder en maandag weer begonnen. mn moeder zei dat ze zich weer beter zou voelen zaterdag als ze weer ritalin zou slikken, heeft ze niet gedaan maar zou wel kunnen. dat betekend dus dat het lichamelijk ook verslavend is!
r
rockaLid
01-01-2024, 00:00
#8
blow_girlie zei:
mijn zusje is er sinds kort ook aan, heeft een NLD- syndroom, en heeft t de eerste 5 dage(school/stagedagen) 2 tot 3 keer per dag geslikt met tussenpauzes van 4 uur, dus 8 uur, 12 uur en 4 uur, en heeft zaterdag niet geslikt omdat ze vrij was. ze werd wakker en ze was hardstikke gammel (lees moe, hoofdpijn, verkouden, alles deed zeer), en toen zondag was het weer minder en maandag weer begonnen. mn moeder zei dat ze zich weer beter zou voelen zaterdag als ze weer ritalin zou slikken, heeft ze niet gedaan maar zou wel kunnen. dat betekend dus dat het lichamelijk ook verslavend is!
Klik om te vergroten...

Denk dat dat ook was gebeurd als ze die vrije dagen wel ritalin had geslikt :wink: Gewoon een typisch bij verschijnsel van ritalin slikken. Heb ik zelf ook gehad

ontopic: Wat is nou het grote verschil van het snuiven van Ritalin of het gewoon slikken?
m
mefistoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heyy iedereen :) heb net alles geleze in dit topic, heb rilatine ook al gebruikt en bij mij werkt het wel degelijk. Zonder lukt het studeren bij examens enkel de eerste 2 dagen, daarnaa ben ik al zo vermoeid dat leren niet meer gaat op handige manier. Het enige probleem waar ik mee te kampen heb is om aan rilatine te geraken, verbaast me dat niemand daarover iets geschreven heeft. Ik wil er dus graag zo snel mogelijk aan geraken en hoopte dat deze site iets kan opleveren. Alvast bedankt voor enige reacties :wink: , als het mogelijk zou zijn, stuur dan een bericht naar mijn email adres => [email protected] zodat ik meteen weet als er geantwoord is. :beer: :wave:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#10
naar je dokter gaan uitleggen wat het probleem is en mss krijg je wel relatine voorgeschreven...
bon kga nog wa relatine pakken en verder studeren :)
m
mefistoLid
01-01-2024, 00:00
#11
lol was het maar zo eazy, zonder adhd moet ge hier in België nie proberen met een doctersvoorschrift. Misschien een winkel in holland waar rilatine te kopen valt ofzo?
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat moet ik toch tegenspreken.
Je zoekt gewoon een paar dingen op op internet en legt het dan uit aan je huisarts.
Ik heb hem uitgelegd dat ik altijd moe was en dat onderzoek uitwees dat relatine mensen kon helpen die chronischvermoeidheidssyndroom hebben.
Hij vond dat blijkbaar een goed idee en schreef me dat voor.

Bij een andere deed ik het zo:
Tijdens de examenperiode langsgaan en zeggen dat je nog net 1 nachtje moet opblijven om te blokken voor een examen. Maar zeg dat het maar voor 1 keer is , 1 nachtje. Niet zeggen dat je het de ganse examenperiode wil. En als je dokter niet zo gemakkelijk is: zet hem voor het blok: doe heel wanhopig...

In Belgie ga je bij de dokter die je wil, dus als het niet pakt ga je bij een ander. Dat weten die dokters ook hoor. Een huisarts heeft eigenlijk ook maar gewoon een winkeltje, en jij bent de klant, dus als je niet tevreden bent, weet hij dat je naar een andere dokter gaat.
Een tip in dit verband is ook: ga bij een doter die weinig patienten heeft, die heeft je geld meer nodig. Of ga naar een oude dokter, die geven er niet om dat je jezelf kapotmaakt. Of net een jonge, naive dokter.

Wees voorbereid op de depressie die volgt na het nemen van Relatine. Het is fuckin' verslavend.
m
mefistoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Usha zei:
Dat moet ik toch tegenspreken.
Je zoekt gewoon een paar dingen op op internet en legt het dan uit aan je huisarts.
Ik heb hem uitgelegd dat ik altijd moe was en dat onderzoek uitwees dat relatine mensen kon helpen die chronischvermoeidheidssyndroom hebben.
Hij vond dat blijkbaar een goed idee en schreef me dat voor.

Bij een andere deed ik het zo:
Tijdens de examenperiode langsgaan en zeggen dat je nog net 1 nachtje moet opblijven om te blokken voor een examen. Maar zeg dat het maar voor 1 keer is , 1 nachtje. Niet zeggen dat je het de ganse examenperiode wil. En als je dokter niet zo gemakkelijk is: zet hem voor het blok: doe heel wanhopig...

In Belgie ga je bij de dokter die je wil, dus als het niet pakt ga je bij een ander. Dat weten die dokters ook hoor. Een huisarts heeft eigenlijk ook maar gewoon een winkeltje, en jij bent de klant, dus als je niet tevreden bent, weet hij dat je naar een andere dokter gaat.
Een tip in dit verband is ook: ga bij een doter die weinig patienten heeft, die heeft je geld meer nodig. Of ga naar een oude dokter, die geven er niet om dat je jezelf kapotmaakt. Of net een jonge, naive dokter.

Wees voorbereid op de depressie die volgt na het nemen van Relatine. Het is fuckin' verslavend.
Klik om te vergroten...

Alvast bedankt :wink: ga zeker wel eens proberen, alleen niet bij men vertrouwde huisarts, die kent me er al goed genoeg voor.
m
mefistoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eerste pogingen via huisarts zijn al misslukt, vraag me af of ik misschien via deze site een oproep kan doen aan iedereen en zo vragen of ik misschien van iemand zou kunnen overkopen? desnoods aan een kleine prijsverhoging... laat maar iets weten :wink:
alvast bedankt.. :beer:
p
psychonaut'86Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor het "verantwoord" gebruik van ritalin :P lees de bijsluiter: http://www.novartis.nl/pdf/bijsluiters/Ritalin.pdf

Mijn ervaringen met ritalin: Ik heb door omstandigeheden 1 pakje (dat zijn 30 tabletten) in handen gekregen. Omdat ik tegen speed ben, ging ik qlimax maar eens proberen met ritalin. Ik ging die avond veel makkelijker door mijn vermoeidheid heen. Ik voelde het wel, maar het was geen reden om te stoppen met dansen. (had deze avond 3 tabletten in een keer geslikt)

De andere keer was ik erg moe en had ik gewerkt. ik was rond een uur of 22.30 thuis en ik moest eigelijk nog heel hard aan mijn huiswerk.
Ik had hier geen energie voor en totaal geen concentratie. Het moment was weer aangebroken en ik dacht laat ik het nog maar eens proberen.
2 pilletjes geslikt rond 23.30. Ik denk in de buurt van 00.00 opeens koekkoek... ik was dr weer helemaal bij met mijn gedachten. ik was helder en had ontzettend veel zin om huiswerk te maken, dingen succesvol af te ronden en ben flink aan de slag gegaan!! Dit hele "streverige" gevoel was met een uurtje weer weg maar de wakkere blik op mijn huiswerk hield wel even aan. ik heb keihard doorgewerkt en om 03.30 kon ik met een voldaan hart mijn bed opzoeken. Haha was wel lollig :) ik had nog nooit zoveel huiswerk in 3 en half uur gemaakt :grin:.

En even de werking bespreken (de gedachte van mijn psychologie docent) De stof heeft op een ADHD patient geen schadelijke werking omdat het stofje wat in de pil zit ontbreekt in zijn hersenen. Bij ons "geen ADHD mensen" heeft het wel een dusdanige schadelijke werking omdat wij het stofje wel bezitten. Wij krijgen het teveel en ervaren het daarom als upper of speed omdat we nóg meer kunnen als dat we al konden.

Dit was mijn zegje en ervaringen met ritalin :)
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#16
niet bijzonder

Ik heb het al gebruitk en ik vond het persoonlijk niet zo bijzonder. Het geeft wel een goede energie-boost ma da was ook wel zowa alles dat er aan was vond ik persoonlijk. Maja ik ben dan ook ni echt voor oppeppende middelen :P , ik vind namenlijk da ge daardoor ni genoeg van da kaart graakt :P , als ge al drugs pakt moet ge der ook echt iets aan beleven vind e k :) .
s
smakbolLid
01-01-2024, 00:00
#17
eerst effe duidelijk make... ik gebruik ritalin NIET (of nog niet) om te trippen!

dat terzijde
ik heb daarjuist mijn eerste pil genomen en ik moet zegge fuuck dat doet toch wel wat hoor , alles gaat sneller en beter. kan me alleen nog niet voorstellen hoe het is om hele dagen lang zo te zijn.
(heb dan ook nog nooit speed ofzo gebruikt...)
Klik om te vergroten...

wel dat is al weer enkele maanden geleden ...
en de eerste 2 maanden kon ik me ook mooi aan het medicijn als medicijn houden. stilaan is het fout gelopen en nu ben ik vrij verslaafd aan die shit...

ik krijg er 3 per dag (2 voor tijdens school , 1 voor huiswerk...) en dan gebeurde het zo 'n keer dat ik die laatste snoof en fuck zeg , dat was nog beter!, ...
nu is het echter zo ver gekomen dat ik m'n dosissen voor tijdens school opspaar en 's avonds 3 of vier van die pillen door m' n neus jaag...

het is verlijderlijk spul, en het gevaarlijke is dat je je nooit zorgen hoeft te maken over het zoeken naar je spul... elke week staat er een nieuw doosje klaar!

nu ben ik op zoek naar speed , als ik die gevonden heb ga ik terug aan m'n gewone stramien... en dan om te trippen af en toe een lijntje pep... dat heeft m'n neef ook van z'n verslaving afgeholpen.

rot eigenlijk..
r
reggaegirl1982Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil graag eens ritalin/concerta gebruiken maar ken helaas niemand met ad(h)d
Wil het niet als tripmiddel ofzo gebruiken, maar heb het vermoeden dat ik add heb.
Het is altijd chaos in me hoofd en kan me erg moeilijk concentreren, alleen als iets me echt boeit.
Voordat ik naar mijn huisarts ga wil ik eerst ff proberen wat voor effect het op me heeft.
Gebruikte ook wel es speed en dat maakte de chaos in me hoofd wel minder maar om dat nu elke dag te gebruiken lijkt me niet zo verstandig.
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#19
lees de huisregeltjes eens
H
HelmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou graag willen weten waar ik Ritalin zonder recept kan krijgen. Weet iemand dat? Een site waar ik het kan bestellen ofzo?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."