#1
het is dextroamphetamine, gemaakt door de apotheker van dienst
quotethemadraven zei:You are fucked over ,je had het juiste nu heb je minder volgens dit artikel tenminste: ikzelf heb er geen flauw idee van.
En we hebben er weer wat snoep speelgoed bij: Vyvanse, met als generieke naam lisdexamfetamine. Weer een amfetamine. Dit maal niet voor op het schoolplein want de meesters zijn het gedeal in Ritalin een beetje zat. De hyperactieve ADHD’ers, waarvan een groot deel helemaal geen ADHD blijkt te hebben en dus voor niets wordt volgestopt met amfetaminen, blijken hun medicijnvoorraad maar wat graag in te ruilen voor een nieuwe spelcomputer. Van het nieuwe middel voor ADHD werd verlangd dat het ‘abuse proof’ zou zijn: een effectief amfetamine zonder euforisch gevoel. Rara hoe doe je dat?
Lisdexamfetamine dimesylate (pdf) wordt geproduceerd als inactieve prodrug waarin d-amfetamine is gebonden aan l-lysine, een natuurlijk voorkomend aminozuur. Lisdexamfetamine dimesylate blijft inactief totdat het wordt omgezet door enzymen in de darm waarbij het actieve d-amfetamine langzaam wordt afgegeven. Terwijl Ritalin wordt gesnoven en geïnjecteerd blijkt uit klinische trials dat systemische toediening van Vyvanse geen zin heeft: ‘50 mg lisdexamfetamine dimesylate taken intravenously produced a lesser degree of euphoria or amphetamine-like subjective effects, when compared to a molar weight-basis equivalent amount of 20 mg d-amphetamine sulfate taken intravenously’. Verder blijkt dat geblindeerde drugsgebruikers het nieuwe lisdexamfetamine links laten liggen en het gewone amfetamine prefereren.
Slechte shit voor op het schoolplein dus, maar niet voor op de beurs. De producent New River Pharmaceuticals werd onlangs overgenomen door het Britse farmabedrijf Shire en krijgt daarmee een potentiële bestseller in handen. Nu de FDA het middel heeft goedgekeurd voor gebruik kunnen puts worden geschreven en weerstanden worden getest. Time for the bulls.
Credits:http://www.dokterlutser.nl/archives/vyvanse-lisdexamfetamine/
plummy zei:Maar ik ben benieuwd hoe het nu bij jou gaat, ik ben nu pas weer 3 dagen ermee bezig. Welke dosis gebruik je? Ik 4/5 keer 5 mg, en moet denk ik nog wat omhoog![]()
Ik gebruik 5MG Dextro amfetamine & 5MG ritalin smorgens. Ritalin op zichzelf geeft me een gesloten & asociaal gevoeld & de dextro alleen op zichzelf activeert myn brein, maar zonder die ritalin dan kan ik me niet zo goed concentreren en ben ik niet rustig.
grtz
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."