Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums16 en slaappillen?

16 en slaappillen?

36 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
o
oleraLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey ik heb een vraagske zoude kunnen trippen van slaappillen ?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Re:

MDMA<3 zei:
Veronica D. zei:
Ik had zelf ook wat slaap problemen. Dan voornamelijk met inslaap komen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine. Is gewoon bij de kruidvat ect. verkrijgbaar én niet verslavend. Je kunt er volgens mij niet snel een overdosis van slikken. Ik slik er 4 soms meer ligt eraan hoe moe ik me voel. En een kennis van mij die heeft ook zo'n pillen, alleen een pil daarvan bevat de zelfde hoeveelheid melatonine als 50 van mijn pilletjes. Maar die heeft diegene volgens mij op dokters recept. Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.
Klik om te vergroten...
Heb ook melatonine
Werkt goed en is niet slecht voor je
want het is namelijk een stofje dat je hersenen aanmaken als het donker begint te worden
als ik teveel heb gedronken, of heb geblowed dan pak ik geen melatonine(is ook niet nodig dan)
Klik om te vergroten...


Of melatonine goed voor je is, dat valt nog maar te zien.
Er zijn veel tegenstrijdige onderzoeken, en het schijnt alleen te werken bij mensen die van naturen een melatonine tekort hebben en anderen juist depressiever maakt.
Vaak word het ook nog eens voorgeschreven bij mensen die erg goed gelovig zijn,
placebo is de sterkste inslaper van allen.

Nee bronnen heb ik niet, geen zin om te zoeken en te posten...
Maar zeg in ieder geval niet dat het NIET slecht voor je is, zonder veel concrete bronnen.
d
djpopolLid
01-01-2024, 00:00
#3
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...
smoor een jointje en je zal wel slapen :d
r
rudyvLid
01-01-2024, 00:00
#4
toch uitkijken met slaapmiddelen. Beetje sporten en iets natuurlijk nemen!
succes
K
KumplexLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik zou gwn n poroke smore voor t slape gaan, doe ik altij en tis ng leuk ook :P aan slaappille hebde nix, soms ook diazepam (10mg ftw :P) een paar uur voor t gaan slape maakt u ook wel beter in slaap valle, en dan hangde ni zo af van die slaappille (natuurlijk ni overdrijve me de roche :P wnt daar hangde ook wel vrij vlug aan)
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#6
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...
ik zou ze wel nemen. ik heb het ook moeten doen en was er de dag nadien ook moe van maar als er nix anders op zit tjah...... neem ze daarom maximum 2 weken, dan zul je er zonder nog 2 à 3 dagen slecht slapen maar daarna gaat het slapen gwn vanzelf
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou ze niet nemen. Je bent 16 jaar. Mocht je na je 50ste nog steeds slecht slapen dan kun je het altijd nog doen.
Ik slaap al jaren slecht, maar zal nooit slaappillen nemen (ben dan nu 24 jaar). Wat ook een idee is, is om eens langs een homeopatische arts te gaan. Die kijken naar meer dingen dan de reguliere artsen. Reguliere artsen zijn symptoom bestrijders, homeopatische artsen kijken naar de oorzaken van een probleem en doen daar wat aan.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik zou ze nemen als je echt merkt dat je eronder lijdt (onder je slaaptekort)
anders idd niet
K
KumplexLid
01-01-2024, 00:00
#9
homeopatische.. is da ni alternatieve geneeskunde en kwakzalverij? :P houw het gwn bij ne poro :grin:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kumplex zei:
homeopatische.. is da ni alternatieve geneeskunde en kwakzalverij? :P houw het gwn bij ne poro :grin:
Klik om te vergroten...

Het is alternatief, maar wel bewezen dat het daadwerkelijk werkt, zelfs beter in sommige gevallen dan reguliere geneeswijze, alleen de regering wil er niet aan, omdat het de reguliere geneeswijze veel geld gaat kosten (in de negatieve zin dan).
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#11
Play_bunny zei:
Kumplex zei:
homeopatische.. is da ni alternatieve geneeskunde en kwakzalverij? :P houw het gwn bij ne poro :grin:
Klik om te vergroten...

Het is alternatief, maar wel bewezen dat het daadwerkelijk werkt, zelfs beter in sommige gevallen dan reguliere geneeswijze, alleen de regering wil er niet aan, omdat het de reguliere geneeswijze veel geld gaat kosten (in de negatieve zin dan).
Klik om te vergroten...
bij mij werken die dingen in ieder geval niet
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...

Mitrazepine is geen slaapmiddel... het is een anti depressiva...
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
eyebeekaii zei:
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...

Mitrazepine is geen slaapmiddel... het is een anti depressiva...
Klik om te vergroten...

En je punt is..?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
I denk onder andere: dat het geen benzo is maar een NaSSA!
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
FlipMeister schreef:

"...zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven... ...Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos..."

Het zijn geen benzo's........ En hebben geen soortgelijke werking.. benzo pak je en n uur later ben je relaxed, dit spul moet je het geleidelijk opnemen in je systeem wat enkele weken duurt normaalgesproken.

Het zijn geen benzo's en de werking is ook niet vergelijkbaar

Dat is mijn punt :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
speeseend zei:
I denk onder andere: dat het geen benzo is maar een NaSSA!
Klik om te vergroten...

Juistem :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#17
Veronica D. zei:
Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine.
× V.
Klik om te vergroten...

Melatonine is niet echt een slaapmiddel... Het is om ritme in je slaap te krijgen, je biologische klok goed afstellen zeg maar... Het bevorderd de slaap wel, maar is niet te vergelijken met bijvoorbeeld benzo's, omdat je dit ook geregeuleerd moet slikken, en dan ook moet slapen. Het is idd niet verslavend want als je eenmaal je ritme te pakken hebt dan heb je t niet meer echt nodig. En als je gewoon moe bent, hoef je t ook niet te pakken. Het is meer een hulpmiddel als een slaapmiddel :)

Veronica D. zei:
Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.
Klik om te vergroten...

Yup enkele voorbeelden:

- Temapam = inslaapmiddel
- Nitrazepam = doorslaapmiddel
- Flurazepam ( de ultieme benzo voor zover ik weet ) = in en doorslaapmiddel.

sowiso heeft iedere benzo als eigenschap spanning verminderen... Sommige hebben dit als enige eigenschap ( alprazolam, oxazepam, diazepam ) maar alle in - en - doorslapers hebben dit automatisch ook...
f
flashingblondeLid
01-01-2024, 00:00
#18
wel , ik heb ooit zware paniekaanvalle gehad en de dokter heeft me temesta voorgeschreve heb er nu net ook eentje gepakt maar probeer me nog wat wakker te houde ,,
ik was ook nog maar 16 toen ik ze kreeg maar toen had ik geen slaapproblemen nu heb ik die doordat ik teveel alcohol drink en teveel rook ,, maar je slaapt er wel heerlijk van en de volgende dag voel je je lekker relaxt als je op staat (maar sta wel vroeger op dan normaal want je zult meer tijd nodig hebben) 't enige nadeel dat je deraan hebt is dat ze verslavend werken dus ik neem ze niet elke avond maar eens je zo is een nacht of 2 goed geslape hebt en je biologische klok is weer wat hersteld lukt t met een kwartje of helemaal niets ook wel maar na het weekend heb ik de pilletjes wel nodig want dan kan ik echt niet slape
p
pixo207Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Met melatonine heb ik ook wel wat ervaring. En je wordt er wel degelijk moe van als je er zo eentje neemt. Zoek op google maar eens wat info over melatonine.
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik kreeg op men 15de ook melatonine ik vond het toen erg fucked up dat ik slecht in slaap kwam sinds ik elke dag smoke heb ik geen last meer van slaapproblemen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."