Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums16 en slaappillen?

16 en slaappillen?

36 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
V
Veronica D.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had zelf ook wat slaap problemen. Dan voornamelijk met inslaap komen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine. Is gewoon bij de kruidvat ect. verkrijgbaar én niet verslavend. Je kunt er volgens mij niet snel een overdosis van slikken. Ik slik er 4 soms meer ligt eraan hoe moe ik me voel. En een kennis van mij die heeft ook zo'n pillen, alleen een pil daarvan bevat de zelfde hoeveelheid melatonine als 50 van mijn pilletjes. Maar die heeft diegene volgens mij op dokters recept. Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.
S
Sven BoersmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...

Ik neem altijd een xanax of valiumpje een half uurtje voor ik ga slapen en word mits ik lang genoeg dus 8 uur slaap super fit wakker
S
Sven BoersmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Elke benzodiazepine geeft je een moe gevoel als je ze slikt en vervolgens niet meer dan 7 en half uur slaapt. Daarnaast zijn ze wel verslavend maar dit kun je prima controleren met genoeg zelf discipline. 6 weken gebruiken, dagelijkse basis lage dosis voor het slapen gaan. Na zes weken 2 rust dan zijn alle werkzame stoffen uit je lichaamweefsels verdwenen. Ook als je benzodiazepines gebruikt met een lange halfwaarde tijd zoals bijvoorbeeld diazepam.
d
djpopolLid
01-01-2024, 00:00
#4
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...
smoor een jointje en je zal wel slapen :d
r
rudyvLid
01-01-2024, 00:00
#5
toch uitkijken met slaapmiddelen. Beetje sporten en iets natuurlijk nemen!
succes
K
KumplexLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik zou gwn n poroke smore voor t slape gaan, doe ik altij en tis ng leuk ook :P aan slaappille hebde nix, soms ook diazepam (10mg ftw :P) een paar uur voor t gaan slape maakt u ook wel beter in slaap valle, en dan hangde ni zo af van die slaappille (natuurlijk ni overdrijve me de roche :P wnt daar hangde ook wel vrij vlug aan)
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#7
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...
ik zou ze wel nemen. ik heb het ook moeten doen en was er de dag nadien ook moe van maar als er nix anders op zit tjah...... neem ze daarom maximum 2 weken, dan zul je er zonder nog 2 à 3 dagen slecht slapen maar daarna gaat het slapen gwn vanzelf
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou ze niet nemen. Je bent 16 jaar. Mocht je na je 50ste nog steeds slecht slapen dan kun je het altijd nog doen.
Ik slaap al jaren slecht, maar zal nooit slaappillen nemen (ben dan nu 24 jaar). Wat ook een idee is, is om eens langs een homeopatische arts te gaan. Die kijken naar meer dingen dan de reguliere artsen. Reguliere artsen zijn symptoom bestrijders, homeopatische artsen kijken naar de oorzaken van een probleem en doen daar wat aan.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou ze nemen als je echt merkt dat je eronder lijdt (onder je slaaptekort)
anders idd niet
K
KumplexLid
01-01-2024, 00:00
#10
homeopatische.. is da ni alternatieve geneeskunde en kwakzalverij? :P houw het gwn bij ne poro :grin:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kumplex zei:
homeopatische.. is da ni alternatieve geneeskunde en kwakzalverij? :P houw het gwn bij ne poro :grin:
Klik om te vergroten...

Het is alternatief, maar wel bewezen dat het daadwerkelijk werkt, zelfs beter in sommige gevallen dan reguliere geneeswijze, alleen de regering wil er niet aan, omdat het de reguliere geneeswijze veel geld gaat kosten (in de negatieve zin dan).
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Play_bunny zei:
Kumplex zei:
homeopatische.. is da ni alternatieve geneeskunde en kwakzalverij? :P houw het gwn bij ne poro :grin:
Klik om te vergroten...

Het is alternatief, maar wel bewezen dat het daadwerkelijk werkt, zelfs beter in sommige gevallen dan reguliere geneeswijze, alleen de regering wil er niet aan, omdat het de reguliere geneeswijze veel geld gaat kosten (in de negatieve zin dan).
Klik om te vergroten...
bij mij werken die dingen in ieder geval niet
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...

Mitrazepine is geen slaapmiddel... het is een anti depressiva...
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
eyebeekaii zei:
FlipMeister zei:
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
Klik om te vergroten...

Mitrazepine is geen slaapmiddel... het is een anti depressiva...
Klik om te vergroten...

En je punt is..?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
I denk onder andere: dat het geen benzo is maar een NaSSA!
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#16
rook er eentje, doet wonderen en is nog leuk ook! :stoned: :wave:
o
oleraLid
01-01-2024, 00:00
#17
hey ik heb een vraagske zoude kunnen trippen van slaappillen ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."