Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums16 en slaappillen?

16 en slaappillen?

36 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#1
rook er eentje, doet wonderen en is nog leuk ook! :stoned: :wave:
o
oleraLid
01-01-2024, 00:00
#2
hey ik heb een vraagske zoude kunnen trippen van slaappillen ?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
FlipMeister schreef:

"...zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven... ...Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos..."

Het zijn geen benzo's........ En hebben geen soortgelijke werking.. benzo pak je en n uur later ben je relaxed, dit spul moet je het geleidelijk opnemen in je systeem wat enkele weken duurt normaalgesproken.

Het zijn geen benzo's en de werking is ook niet vergelijkbaar

Dat is mijn punt :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
speeseend zei:
I denk onder andere: dat het geen benzo is maar een NaSSA!
Klik om te vergroten...

Juistem :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Veronica D. zei:
Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine.
× V.
Klik om te vergroten...

Melatonine is niet echt een slaapmiddel... Het is om ritme in je slaap te krijgen, je biologische klok goed afstellen zeg maar... Het bevorderd de slaap wel, maar is niet te vergelijken met bijvoorbeeld benzo's, omdat je dit ook geregeuleerd moet slikken, en dan ook moet slapen. Het is idd niet verslavend want als je eenmaal je ritme te pakken hebt dan heb je t niet meer echt nodig. En als je gewoon moe bent, hoef je t ook niet te pakken. Het is meer een hulpmiddel als een slaapmiddel :)

Veronica D. zei:
Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.
Klik om te vergroten...

Yup enkele voorbeelden:

- Temapam = inslaapmiddel
- Nitrazepam = doorslaapmiddel
- Flurazepam ( de ultieme benzo voor zover ik weet ) = in en doorslaapmiddel.

sowiso heeft iedere benzo als eigenschap spanning verminderen... Sommige hebben dit als enige eigenschap ( alprazolam, oxazepam, diazepam ) maar alle in - en - doorslapers hebben dit automatisch ook...
f
flashingblondeLid
01-01-2024, 00:00
#6
wel , ik heb ooit zware paniekaanvalle gehad en de dokter heeft me temesta voorgeschreve heb er nu net ook eentje gepakt maar probeer me nog wat wakker te houde ,,
ik was ook nog maar 16 toen ik ze kreeg maar toen had ik geen slaapproblemen nu heb ik die doordat ik teveel alcohol drink en teveel rook ,, maar je slaapt er wel heerlijk van en de volgende dag voel je je lekker relaxt als je op staat (maar sta wel vroeger op dan normaal want je zult meer tijd nodig hebben) 't enige nadeel dat je deraan hebt is dat ze verslavend werken dus ik neem ze niet elke avond maar eens je zo is een nacht of 2 goed geslape hebt en je biologische klok is weer wat hersteld lukt t met een kwartje of helemaal niets ook wel maar na het weekend heb ik de pilletjes wel nodig want dan kan ik echt niet slape
p
pixo207Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Met melatonine heb ik ook wel wat ervaring. En je wordt er wel degelijk moe van als je er zo eentje neemt. Zoek op google maar eens wat info over melatonine.
s
snoopdokLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik kreeg op men 15de ook melatonine ik vond het toen erg fucked up dat ik slecht in slaap kwam sinds ik elke dag smoke heb ik geen last meer van slaapproblemen :)
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re:

willem1984 zei:
savonds bv een half uurtje hardlopen buiten voor het slapen gaan dat wil ook wel helpen. :wink:
Klik om te vergroten...

Dat is dus ook echt niet slaapbevordelijk, zo'n lekkere runners high; een lekkere stoot endorfine voor dat je naar bed wilt.
Maar misschien overdag je extra energie er door jagen door te gaan hardlopen of sporten is misschiengeen slecht plan.

Usha zei:
Probeer eerst natuurlijke middelen en als dat niet werkt vraag je je dokter om Stilnoct voor te schrijven. Dat is een (in theorie) niet verslavend inslaapmiddel.
Klik om te vergroten...

Dat is dus ook een fabeltje, dat is net zo goed erg verslavend!

Valeriaan en melatonie werd ook al genoeg in dit topic genoemd, waarschijnlijk ook wel het proberen waard! Melatonie werkte voor mij nog wel een beetje voordat ik hardcore aan de benzo's ging.
Ik ben nu zelf al meerdere jaren dagelijks aan de benzo's en als ik alles van te voren had geweten had ik me er niet aan gewaagd.
Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk.
Maar goed wat jij krijgt is inderdaad geen benzo dus misschien werkt het voor jou wel goed, je kunt het allicht een week of twee uitproberen.
W
WBTLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een halve inslaper (zolpidem) kan je ook al snel naar dromenland sturen :tongueout:
xxx
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
olera zei:
hey ik heb een vraagske zoude kunnen trippen van slaappillen ?
Klik om te vergroten...
Hey, welkom op 't forum. :wave:

Ik raad je aan de zoekfunctie te gebruiken. Er zijn ontzettend veel topics te vinden over slaapmiddelen, voornamelijk benzodiazepines. Op Zolpidem (is overigens geen benzodiazepine) valt mogelijk te trippen. Ook hier zijn topics over te vinden.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja zoals iedereen zegt Melatonine. Melatonine Pure kopen is niet duur heeft sterke tolerantie 2 pillen en je ligt. Tolerantie is fors ik zit op 0,6mg per dag
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Re:

Veronica D. zei:
Ik had zelf ook wat slaap problemen. Dan voornamelijk met inslaap komen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine. Is gewoon bij de kruidvat ect. verkrijgbaar én niet verslavend. Je kunt er volgens mij niet snel een overdosis van slikken. Ik slik er 4 soms meer ligt eraan hoe moe ik me voel. En een kennis van mij die heeft ook zo'n pillen, alleen een pil daarvan bevat de zelfde hoeveelheid melatonine als 50 van mijn pilletjes. Maar die heeft diegene volgens mij op dokters recept. Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.
Klik om te vergroten...
Heb ook melatonine
Werkt goed en is niet slecht voor je
want het is namelijk een stofje dat je hersenen aanmaken als het donker begint te worden
als ik teveel heb gedronken, of heb geblowed dan pak ik geen melatonine(is ook niet nodig dan)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Re:

MDMA<3 zei:
Veronica D. zei:
Ik had zelf ook wat slaap problemen. Dan voornamelijk met inslaap komen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine. Is gewoon bij de kruidvat ect. verkrijgbaar én niet verslavend. Je kunt er volgens mij niet snel een overdosis van slikken. Ik slik er 4 soms meer ligt eraan hoe moe ik me voel. En een kennis van mij die heeft ook zo'n pillen, alleen een pil daarvan bevat de zelfde hoeveelheid melatonine als 50 van mijn pilletjes. Maar die heeft diegene volgens mij op dokters recept. Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.
Klik om te vergroten...
Heb ook melatonine
Werkt goed en is niet slecht voor je
want het is namelijk een stofje dat je hersenen aanmaken als het donker begint te worden
als ik teveel heb gedronken, of heb geblowed dan pak ik geen melatonine(is ook niet nodig dan)
Klik om te vergroten...


Of melatonine goed voor je is, dat valt nog maar te zien.
Er zijn veel tegenstrijdige onderzoeken, en het schijnt alleen te werken bij mensen die van naturen een melatonine tekort hebben en anderen juist depressiever maakt.
Vaak word het ook nog eens voorgeschreven bij mensen die erg goed gelovig zijn,
placebo is de sterkste inslaper van allen.

Nee bronnen heb ik niet, geen zin om te zoeken en te posten...
Maar zeg in ieder geval niet dat het NIET slecht voor je is, zonder veel concrete bronnen.
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je sufheid zal er alleszins niet op verbeteren hoor. Ik zou ze niet nemen, want na een tijd kan je gewoon helemaal niet meer slapen, zonder ze in te nemen. Ik zou er mee oppassen hoor. Je bent tenslotte nog maar 16.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#17
slaappillen iszo jaren 70 :rolleyes:

maaruh inderdaad luister maar goed naar El Retro, je zou ook natuurlijke middelen kunnen slikken zoals Valeriaan die kun je bij de drogisterij krijgen... en savonds bv een half uurtje hardlopen buiten voor het slapen gaan dat wil ook wel helpen. :wink:
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Check bij de verschillende fora "slaapproblemen"en neem deze tips mee....zou niet aan medicatie beginnen op je 16e, is namelijk eigenlijk bedoeld voor boven de 60.....
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spoel ze door de wc.

Probeer eerst natuurlijke middelen en als dat niet werkt vraag je je dokter om Stilnoct voor te schrijven. Dat is een (in theorie) niet verslavend inslaapmiddel.

Ik zou niet gaan hardlopen voor het slapen gaan, daar word je helemaal wakker van, een paar uur voor het slapengaan is wel perfect.

Wat is trouwens de oorzaak van je slaapprobleem? Kan je daar niks aan veranderen?
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#20
ja je voel je suf van daarvoor gebruiken mensen pep pillekes en dan wordt het verslaving alleen maar zwaarder savonds pilletje om te kunnen slapen smorgens pilletje om wakker te worden ga zo maar door

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."