#1
jantje123 zei:Hallo ik ben ''jantje',
ik wou graag wat advies/tips naar aanleiding van het volgende probleem.
Ik heb op 16 augustus(decibel) 2,5 pil xtc gebruikt(sterke pillen weet niet hoeveel mg) met een klein beetje 'pep'( heel dom van mij, een top feestje gehad btw). De zondag, maandag en dinsdag na decibel niks aan de hand wat licht in mijn hoofd en licht depressief. Dit zijn normale klachten die ik normaal altijd heb, net als de meeste.
Nou begon de ellende op de nacht van dinsdag op woensdag. Ik had een nachtmerrie en schrok in een keer wakker. Ik had last van een droge mond en me hart klopte gigantisch, ook in mijn buik(paniekaanval). Na tot rust gekomen te zijn en wat water te hebben gedronken weer gaan slapen. De dag daarna hele tijd hartkloppingen, angst gedachten, heel vaak plassen en stemmingswisselingen. Mezelf een beetje ingelezen op internet en dit waren symptomen van een serotonine te kort. Zondag voelde ik mij alweer wat beter dus ik ging met mijn vrienden mee naar een feestje in Bloemendaal. Uiteraard niks gedronken en gebruikt. Tijdens dit feest werd ik opeens heel angstig leek alsof alle mensen vreemd waren en ik begon heel erg te letten op rare dingen, zoals tattoo's op mensen hun armen. Ook was ik bang om te hallucineren.
De dag erna ging ik op internet lezen wat die problemen nou konden zijn, had ik nooit moeten doen want wordt er alleen maar bang van. Ik had dus gelezen dat dit symptomen zijn van derealisatie. Ook was ik mij soms heel bewust van mijn gezichtsspieren en dit zou een symptoom zijn van depersonalisatie. Ook kreeg ik opeens last van mijn zicht en dacht steeds dat ik iets raars zag in mijn ooghoek.
Nu zijn we bijna 2 weken verder van Decibel en ik heb nog steeds last van de volgende klachten. slechte slaap,let nog steeds heel erg op tattoo's op mensen hun armen,soms hartkloppingen, soms angstig en soms heel vrolijk alsof ik weer de oude ben,soms derealisatie en soms bewust van mijn gezichtsspieren. De angst is wel een stuk minder en de derealisatie ook. Voel me over het algemeen een stuk beter dan vorige week, maar afentoe heb ik weer het gevoel terug bij af te zijn. Ik eet gezond, slik vitamines, sport elke dag en ga optijd slapen. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om hier zo snel mogelijk vanaf te komen of moet ik naar een dokter?.
Alle tips of ervaringen zijn welkom.
Alvast bedankt!
Hee,
Dat angstig worden in je slaap dat herken ik erg goed, ik heb dat ooit ook is gehad ik viel bijna in slaap en BAM in schrok wakker me hard ging als een gek tekeer, natuurlijk raakte ik in paniek van wtf is dit nou... heb rustig slokje water gedronken oneindig veel naar het toilet geweest en weer proberen te slapen, en elke keer net voordat ik in slaap viel gebeurde het zelfde BAM ik schrok wakker en me hart ging weer als een tekeer, na dit onvg 6x gebeurde achter elkaaar durfde ik ook gewoon echt niet meer te slapen, en toen had ik echt serieus in me achterhoofd als het nog een keer zou gebeuren dat ik naar het ziekenhuis zou gaan, maar opeens werd ik wakker de volgende ochtend en er was niks meer aan de hand.... en de nachten daarna super geslapen niks meer aan de hand, geen idee wat het was die nacht maar het was heeel erg onprettig, en hoop dat het nooit meer gebeurd. ik hoop dat jij er nu ook van af bent !
~BKJN