#1
Je loopt bij de kleinste hoeveelheden al een risico op een serotonine-syndroom. Daarbij zul je de effecten gewoon niet ervaren zoals het hoort omdat je je receptoren al te regelmatig prikkelt, door structureel gebruik van SSRI's.
jantje123 zei:Hallo ik ben ''jantje',
ik wou graag wat advies/tips naar aanleiding van het volgende probleem.
Ik heb op 16 augustus(decibel) 2,5 pil xtc gebruikt(sterke pillen weet niet hoeveel mg) met een klein beetje 'pep'( heel dom van mij, een top feestje gehad btw). De zondag, maandag en dinsdag na decibel niks aan de hand wat licht in mijn hoofd en licht depressief. Dit zijn normale klachten die ik normaal altijd heb, net als de meeste.
Nou begon de ellende op de nacht van dinsdag op woensdag. Ik had een nachtmerrie en schrok in een keer wakker. Ik had last van een droge mond en me hart klopte gigantisch, ook in mijn buik(paniekaanval). Na tot rust gekomen te zijn en wat water te hebben gedronken weer gaan slapen. De dag daarna hele tijd hartkloppingen, angst gedachten, heel vaak plassen en stemmingswisselingen. Mezelf een beetje ingelezen op internet en dit waren symptomen van een serotonine te kort. Zondag voelde ik mij alweer wat beter dus ik ging met mijn vrienden mee naar een feestje in Bloemendaal. Uiteraard niks gedronken en gebruikt. Tijdens dit feest werd ik opeens heel angstig leek alsof alle mensen vreemd waren en ik begon heel erg te letten op rare dingen, zoals tattoo's op mensen hun armen. Ook was ik bang om te hallucineren.
De dag erna ging ik op internet lezen wat die problemen nou konden zijn, had ik nooit moeten doen want wordt er alleen maar bang van. Ik had dus gelezen dat dit symptomen zijn van derealisatie. Ook was ik mij soms heel bewust van mijn gezichtsspieren en dit zou een symptoom zijn van depersonalisatie. Ook kreeg ik opeens last van mijn zicht en dacht steeds dat ik iets raars zag in mijn ooghoek.
Nu zijn we bijna 2 weken verder van Decibel en ik heb nog steeds last van de volgende klachten. slechte slaap,let nog steeds heel erg op tattoo's op mensen hun armen,soms hartkloppingen, soms angstig en soms heel vrolijk alsof ik weer de oude ben,soms derealisatie en soms bewust van mijn gezichtsspieren. De angst is wel een stuk minder en de derealisatie ook. Voel me over het algemeen een stuk beter dan vorige week, maar afentoe heb ik weer het gevoel terug bij af te zijn. Ik eet gezond, slik vitamines, sport elke dag en ga optijd slapen. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om hier zo snel mogelijk vanaf te komen of moet ik naar een dokter?.
Alle tips of ervaringen zijn welkom.
Alvast bedankt!
Nee ik gebruik geen medicatie hiervoor, omdat ik er zelf mee heb leren omgaan.Heb er ook niet altijd even sterk last van.
Ik besef mij nu ook, dat ik geen harddrugs meer ga nemen om verdere klachten te voorkomen.
leipebaviaan zei:Je weet trouwens dat harddrugs gebruik en die stoornis eigenlijk totaal niet samengaan he? MDMA en SSRI's gaan niet samen, dat weet je toch?
Wat je dan niet wil is dit alles weer in de war schoppen met Xtc(Serotonine) en Speed(Dopamine).
Correct me if i'm wrong, maar SSRI's zorgen dat de hoge waarden aan Dopamine en Serotonine die zijn vrij gekomen door drugs moeilijk worden heropgenomen
Dopamine is in hoge mate gevaarlijk omdat die psychotische symptomen kunnen triggeren. Angst, waanzin, hallucineren, stemmen horen, verlies contact met werkelijkheid enz. In het ergste geval een echte psychose.
En je hebt last van een gegeneraliseerde angststoornis? Moest even googlen, maar dan lijkt me het slim om helemaal van drugs weg te blijven.
Fool zei:SSRI staat voor SELECTIVE serotonine reuptake inhibitor en zal dus selectief serotonine opnieuw laten opnemen. Dopamine heeft hier weinig mee te maken
Bij een te hoge dosis serotonine krijg niet alleen last van vermoeidheid en hoofdpijn, maar van het serotonine-syndroom. Een conditie waar je door onder andere oververhitting en epileptische aanvallen aan kunt overlijden.
Dit hoeft trouwens niet waar te zijn. Juist door de combinatie heb je erg veel serotonine in het systeem, wat het 'MDMA-gevoel' juist stimuleert. Maar in dit geval dus overstimuleert. Mensen die antidepressiva slikken merken daarom wel degelijk wat van XTC, maar de come down is veel harder op dat moment. Voor meer info: viewtopic.php?f=3&t=52705leipebaviaan zei:Het middel werkt simpelweg niet omdat de antidepressiva de gebieden blokkeren waar de MDMA bij moet. Je ervaart dus bijna geen echte XTC gevoelens
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."