Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC pil kapot bijten of slikken.

XTC pil kapot bijten of slikken.

15 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inderdaad, in je verteringsstelsel wordt het vrij snel gewoon opgelost, kauwen of niet zal enkel mentaal verschil maken. Beter ga je dus inderdaad je pil niet kapot slikken, want ik durf het nou niet bepaald een culinair hoogstandje te noemen. :P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
In onervaren tijden heb ik me het 1x laten aanpraten, nooit meer :kots:
Werkt mss idd 2 min sneller maar de smaak en ik denk trouwens dat het echt niet goed is voor de bijters..
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedoel je nou dat ze gaan kauwen op de pil?? Wat is dat nou weer voor iets raars? Volgens mij maakt het nauwelijks iets uit of die pil nou heel of verbrokkelt in je maag terecht komt.

Ik heb werkelijk nog nooit iemand zien kauwen op een pil en kan me ook niet voorstellen dat iemand dit doet aangezien het, zoals je zelf al aangaf, nogal smerig is.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Terzijde gelegd dat een pil kapot bijten ontzettend slecht voor je tanden etc is...
Vraag ik mij af waarom sommige mensen in mijn omgeving hun pil kapot bijten, I.P.V af te slikken.
Ik heb ook al iemand gewoon lekker eentje zien oplossen in cola, en toen opgedronken. (Zaten nog halve brokken in dus dat leek me ook al niet zo smakelijk.)

Ik begin al te kokhalzen als ik 'm niet snel genoeg afgeslikt krijgt en de smaak al op men tong begint te komen.

Ze beweren dat door het kapotbijten je de pil sneller voelt, maar ook heviger.
En dan hij wel niet zo lang werkt.

Ik kan mij inbeelden dat hij sneller werkt, I.V.M verteringssysteem, nu ben ik geen bioloog dus dat kan een foute gedachte zijn.
Maar heviger? al bij al krijg je toch dezelfde dosis binnen?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
fgamer zei:
Ik kan mij inbeelden dat hij sneller werkt, I.V.M verteringssysteem, nu ben ik geen bioloog dus dat kan een foute gedachte zijn.
Klik om te vergroten...
Als de XTC-pil in je maag beland dan valt hij vrijwel direct uiteen, dit komt doordat er allerlei zuren in je maag zitten. Met andere woorden: voor het effect maakt het niets uit of je hem wel of niet kapot gaat bijten. Ik heb geen idee hoe die pilletjes smaken, maar als ik jou was dan zou ik hem gewoon doorslikken aangezien ze nogal goor schijnen te smaken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De... gruwelijkheden.... :kots:

Een pil kauwen is zo walgelijk vies, dat is het echt echt echt echt niet waard :openmouth: Een vriend van me deed dat ook vaak, maar het maakt geen ene moer uit volgens mij
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het kauwen en verpulveren zorgt er misschien voor dat het 2 minuten eerder inslaat ofzo. Je hebt een mini pil in je maag zitten, die verteerd snel genoeg als je het mij vraagt. Kauwen lijkt me echt onzin en vooral heel erg vies.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat overigens wel een voordeel heeft, is vermalen en slikken in een capsule. De pil verspreid beter over je maag als het poeder is, dan wanneer het als pil naar binnen gaat. Daardoor kun je mogelijke maagklachten verminderen.
v
vanwyngardenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een pil kauwen... Ik ga nu al over m'n nek :kots:
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Over die reactie voor je pil te vermalen.
Ik heb lege capsules, moet ik gewoon de pil dan platdrukken tot hij helemaal poeder is?
T
TheStripLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha, ik ben nou zo'n pillenkauwer. :tearsofjoy:
Ik kan geen pillen slikken, dus kauw er een paar keer snel op en giet het dan met 3 liter water weg. Blijf dan altijd nog even 5min op de wc staan tot ik niet meer hoef te kokhalzen en de misselijkheid wegtrekt. :kots:
Bij bijnemen los ik het kwartje wel altijd op in cola, als ik er dan op kauw moet ik meteen kotsen namelijk, maar dan zit ik wel een half uur te draaien met mn glaasje tot het enigszins een beetje opgelost is. En ja, is alsnog goo .
Nee niet ideaal allemaal, je moet er wat voor over hebben he :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kwam er laatst achter dat mijn zwager dit dus ook al jaren doet. Heb al vaak xtc met hem gedaan, maar de laatste keer klaagde hij over hoe goor hij pillen vind. Hij vertelde dat hij ze altijd stuk kauwde omdat hij dacht dat dit de enige goede manier was om pillen te nemen... Na hem eerst een minuut te hebben uitgelachen, heb ik hem daarna verteld dat dit echt onzin is aangezien ze inderdaad toch in een keer uit elkaar vallen in je maag. Er ging echt een wereld voor hem open. Daarbij, je kauwt toch ook niet op pillen van de dokter.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Wat overigens wel een voordeel heeft, is vermalen en slikken in een capsule. De pil verspreid beter over je maag als het poeder is, dan wanneer het als pil naar binnen gaat. Daardoor kun je mogelijke maagklachten verminderen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad en dit doe ik regelmatig, die pil tussen twee lepels, goed fijncrushen en een capsule of "bommetje" maken. Ik vind het persoonlijk zachter inkomen op de maag. Doe ik het niet gaat men maag 9/10 een kwartier rommelen en moeilijk doen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Valt me op dat niemand het over de schade heeft op het gebit.
Tanderosie e.d kan erdoor komen.

Ook voor een gezond gebit te houden zou ik het slikken. Plus het is smerig :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdloos zei:
Valt me op dat niemand het over de schade heeft op het gebit.
Tanderosie e.d kan erdoor komen.
Klik om te vergroten...

Dit bedoelde ik dus...

Tekzor668 zei:
...en ik denk trouwens dat het echt niet goed is voor de bijters...
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb het wel is gedaan omdat ik dacht wellicht werkt het dan sneller. (ik kwam wat later aan de rest en die hadden al ingenomen) Maar goed merkte geen verschil. Vond de smaak trouwens niet zo erg. Niet smeriger dan een paracetamol, niet dat ik daar lekker op kauw maar goed die geven ook niet zon lekkere werking die je zo snel mogelijk wilt :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."