Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC op strand?

XTC op strand?

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het hangt een beetje van de temperatuur af, in het zonnetje word je inderdaad al snel te warm. Als je het doet, zorg er dan voor dat je extra veel rust neemt en voldoende verkoeling zoekt. Draag ook géén pet, want via je hoofd kun je veel warmte kwijt.

Het is altijd een extra risico in de volle zon...
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welk festival is alleen overdag dan? Ben vorig jaar bij Pleinvrees in Bloemendaal geweest. Ideale setting, overdag lekker in het zand biertjes drinken en rond een uurtje of 19:00 pilletje erin. Tot 01:00 duurde het daar en dat was prima te doen. Machtig om te zien hoe snel het donker werd en de zon onder ging.
L
LeoninaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi mensen!

Aankomende zomer zijn er weer volop feestjes en ik ben van plan om naar een feest te gaan waar de locatie op het strand zal plaats vinden, OVERDAG.

Ik heb maar 3x xtc gebruikt, en dat was altijd op een feest, binnen in een zaal. Je kon daar gewoon plekkie zoeken en afkoelen.

Maar op het strand.. dan sta je volop in de zon en is het bloedheet. Van al dat springen en dansen ga je het nog warmer krijgen en van XTC helemaal!

Mijn vraag is.. is het af te raden om xtc op strand te gebruiken overdag? Heeft iemand hier ervaring mee met deze drug, op dit soort locatie(s)?
Ennn.. verder nog tips?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leonina zei:
Mijn vraag is.. is het af te raden om xtc op strand te gebruiken overdag?
Klik om te vergroten...
Ik zou het niet doen aangezien je dan (nog) meer risico loopt om oververhit te raken.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt inderdaad meer kans op oververhitting, maar als het water lekker koel is kan je daarin afkoelen. Alleen is je besef van oververhitting misschien niet helemaal aanwezig, ik raad het ook af.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neem aan dat ze op dat soort feesten voor voldoende parasols zorgen?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Neem aan dat ze op dat soort feesten voor voldoende parasols zorgen?
Klik om te vergroten...
Dat wil vaak nog wel tegenvallen hoor!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vorig jaar op de ADE in Amsterdam op Awekenings geweest en daar was het ook ziek heet in de gashouder. Was echt verre van chill dus ook indoor kan het mega heet zijn. Dus ik zou in ieder geval zeggen. Let goed op je lijf dan.

Zaterdag daar weer een feest ben benieuwd hoe het gaat

Fool zei:
Neem aan dat ze op dat soort feesten voor voldoende parasols zorgen?
Klik om te vergroten...
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het al eens gedaan want ik woon aan de zee. Een zonnebril kan goed van pas komen en voor afkoeling kan je altijd in een bar, restaurant gaan zitten of gewoon effe lekker in de zee springen zorg ook dat je genoeg drank heb je kan wel eens hard begin zweten.
L
LeoninaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm ok thanks voor de tips en reacties!! Dan maar niet aan de pillen :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik raad het ook af met heet weer maar je kan nooit vertrouwen op dat gene boven ons. Kan evengoed regenen dan kan je jou warm snoepen...
L
LeoninaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik weet niet of ik het hier mag zeggen? Wil geen reclame maken of zo.. Kan wel een PMtje sturen?
Er zijn genoeg festivals die overdag zijn, maar in de avond pas beginnen met gebruiken is ook wel een goed idee :grin: Ik zie wel!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eens gedaan bij een feest aan het strand , geen gratis water of parasols.
Heb die dag 200€ aan water uitgegeven...

De brandslang af en toe op het publiek verder niets (jaar of 5 terug) 30+ graden.. Wonder dat het goed ging eigenlijk (geen doden of ernstige ongevallen)

Zou het ook niet (meer) doen dus :)

Zelf denk ik aan Mysteryland , Defcon etc

Leonina zei:
Ik weet niet of ik het hier mag zeggen? Wil geen reclame maken of zo.. Kan wel een PMtje sturen?
Er zijn genoeg festivals die overdag zijn, maar in de avond pas beginnen met gebruiken is ook wel een goed idee :grin: Ik zie wel!
Klik om te vergroten...

Je mag gewoon delen welk feest/festival het is.
PB kan ook natuurlijk :)
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die festivals zijn toch niet alleen overdag? Ze beginnen op tijd maar duren tot 00:00 of soms langer. Genoeg zonvrije uren om te snoepen :wink:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Moet te doen zijn, zo lang je maar gewoon genoeg drinkt. Tijdens sommige indoorfeesten is het ook belachelijk warm en dat gaat ook goed, zo lang je maar gewoon genoeg drinkt. Van de zomer heb ik ook wel een aantal keer speed gebruikt terwijl het best warm was, heeft geen enkele keer een probleem opgeleverd. Vooral goed op jezelf en op elkaar blijven letten en je rustmomentjes pakken. Toch lijkt het mij wel het meest relaxed om het gewoon te doen met een temperatuur niet hoger dan 25 graden. Van de zomer heb ik ook met zonnig weer en 22 graden gesnoept en dat is wel echt :hearteyes:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ooscaar zei:
Tijdens sommige indoorfeesten is het ook belachelijk warm en dat gaat ook goed, zo lang je maar gewoon genoeg drinkt.
Klik om te vergroten...

Kijk uit wat je zegt. De meeste mensen op de EHBO met XTC, komen daar vanwege oververhitting. Je kunt niet blijven koelen door drinken, als je teveel drinkt loop je weer kans op een watervergiftiging. Je lichaam heeft gewoon een stuk meer moeite met afkoelen. Inderdaad het kan ook goed warm zijn op indoorfeesten en dat is dan ook vaak problematisch. Bij de meeste mensen gaat het goed, maar als er 1 doodgaat is het al vrij naar...

Kijk naar ADE, in de clubs waar doden waren gevallen, zijn enorm veel meldingen van veel te warme ruimtes. Het is nog niet officieel de doodsoorzaak maar er is een sterk vermoeden dat in ieder geval 2 van de 3 overleden zijn aan oververhitting.

Als je eenmaal te warm bent valt het moeilijk te herstellen. Je kunt het dus beter niet opzoeken door bijvoorbeeld in volle zon te gaan gebruiken.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is wel te doen. Ik heb afgelopen jaar op Harmony of Hardcore gebruikt toen het 30-35 graden was.

Als je het besluit te doen:
- genoeg drinken (maar ook weer niet te veel)
- zo nu en dan schaduw (of zee als je toch op het strand bent) opzoeken
- met alle vrienden goed op elkaar letten
- je zweet veel dus zorg dat je zout binnen krijgt
- vaak kun je bekers ijs vragen aan de bar, smeer dit over je polsen/nek/gezicht

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."