Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWil eerste keer XTC gaan gebruiken.

Wil eerste keer XTC gaan gebruiken.

35 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
h
heinekenpilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Das mooi klote! Dankje voor de info
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lekker bezig, 1ste post, gelijk een waarschuwing :tongueout:
Misschien de regels eens doorlezen?
W
WhiteWiddowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

Ik ga morgen naar een feest en nu is/was de planning dat ik en een maatje voor het eerst een pilletje zouden nemen. Meerdere maten van ons doen het (regelmatig) en zijn er goed over te spreken. Ze halen hun pilletje altijd bij dezelfde persoon, welke volgens hun altijd goede pillen heeft.

Ik heb al een beetje rond zitten zoeken over het eerste gebruik, gebruikers zeggen meestal dat hun 1ste keer meestal de beste was. Maar toen ik op de site van Drugsinfoteam kwam, las ik toch ook nare dingen over het gebruik (Als je dus een badtrip krijgt). Nu wou ik dus vragen of zo'n badtrip vaak voorkomt, en of dat het dan altijd zo erg is als er op die site staat (Angst, oververhitting, out gaan en zelfs hartproblemen.).

We hebben allebij 1 pil, en ik ben zelf van plan om te beginnen met een halve. We zijn allebij 18, en zijn best forse jongens.

Ik ben nog nooit verder gegaan dan hasj of wiet (wiet doe ik laatste 2 maanden regelmatig), en heb daarmee eigenlijk vrijwel nooit een badtrip, heb me wel 2 keer na het blowen iets minder gevoeld, en ben 1 keer over mijn nek gegaan. Maar erna werd ik vrij snel weer lacherig.

Nu wou ik dus vragen, hoe vaak komt zoiets voor, en hoe kan je het het beste voorkomen? En bovendien, hoe lang duurt zo'n trip, en hoe erg is de volgende dag de "kater"?

Hoop dat er iemand antwoord heeft. Alvast bedankt! :wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Welkom op het forum,

Heb je jou pilletje getest? 1tje van 220mg en 120mg is een groot verschil he. Over dat "bad" gaan zou ik me niet al teveel zorgen over maken, dat zit tussen de 2 oren en als je van tijd tot stond een fris luchtje neemt, genoeg vocht binnen krijgt en je te pletter amuseert zal dat niet al te snel gaan gebeuren hoor :wink: .

In verband met duur van een trip, mja als je zware pilletjes hebt dan kan dat oplopen tot 5 a 6 uur maximum, zeker de eerste keer, jaren energie en serotonine uitspuwen :-P

Ik denk dat voor je eerste keer de kater goed mild zal zijn en jou niet veel last zal bezorgen als je niet verder gaat dan 1 snoepje. Eet en drink goed na het feestje, slaap goed en de dag erna is wat rust, geen stress en goed eten en drinken wel aan te raden.
W
WhiteWiddowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey Tekzor,

Thanks voor je reactie! Gelukkig dat een badtrip niet zo snel voorkomt. Ik heb hem niet laten testen, maar heb gehoord dat het een groene Heineken is, met +/- 220 mg MDMA. Behoorlijke pil dus haha. Ik zou volgens de richtlijn van 1,5 mg 142 gram mogen, dus we beginnen met een kwart, lijkt mij het verstandigst.

Heb de volgende dag wel een verjaardag dus hoop inderdaad dat de kater niet zo groot zal zijn.

Zou alleen nog willen vragen hoe het zit met hallucineren, is dat bij elke pil of ligt dat aan wat erin zit? En heb je toevallig zelf ervaring met de groene Heinekens?

Bedankt! :tearsofjoy: :rock:
F
FixedbakraLid
01-01-2024, 00:00
#6
heinikens zijn lekkere dingen alleen slecht te peilen uit mijn ervaring pieken en dalen veel. maar hij komt je gaat hem wel gelijkmatig meer voelen is wel beter voor beginners. zorg wel dat je niet te moe bent ik had beetje aan de einde begon licht te halliciuneren niet dat je in paniek raakt was goed onder controle te houden. maar lekker beginnen met halve die kwartjes merk je geen donder van ook al ben je beginnende. overhitten is ook allemaal zwaar overdreven je moet af te gwwn ff beetje aan de buitenkant gaan staan of ff frisse neus halen slokkie water af en toe niks aan de hand. VERGEET BELANGRIJKSTE NIET GEWOON LEKKER KNALLEN en naar je zin hebben
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fixedbakra speculeren over de kwaliteit van pillen is verboden, bij deze een waarschuwing. Jij kunt niet vertellen of het Heinekenlogo van jou hetzelfde is als die van de poster, beweren dat ze goed zijn is dus alleen maar gevaarlijk.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat zou voor veel nieuwkomers wel nuttig zijn inderdaad :wink:

Hierbij een linkje naar de Forumregels
M
MDMAmazing1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tot nu toe meestal 8 a 9 weken pauzes gehad, merk geen verschil met 3 maanden wachten, hoe kan dit?

(Helaas eenmalig 2 weken pauze gehad, kon het niet laten om op Valentijnsdag te gebruiken..)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Omdat je het verschil vaak pas gaat merken als het te laat is. :wink:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klopt fool, maar het is ook een feit dat na 8/9 weken het grootste gedeelte van je hersenen wel herstelt is. Die 4 extra weken zijn volgens mij vooral om alle schade uit te sluiten. Na 8/9 weken kan je niet verzekeren dat er geen schade plaats vind maar de kans is volgens mij aanzienlijk kleiner dan na bijvoorbeeld 3/4 weken
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb laatst stiekem na 11 weken al gedaan. Whaaaaaaat een boef :)

MusicIsLife zei:
Klopt fool, maar het is ook een feit dat na 8/9 weken het grootste gedeelte van je hersenen wel herstelt is. Die 4 extra weken zijn volgens mij vooral om alle schade uit te sluiten. Na 8/9 weken kan je niet verzekeren dat er geen schade plaats vind maar de kans is volgens mij aanzienlijk kleiner dan na bijvoorbeeld 3/4 weken
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi, ja die heinekens zijn wel knallers voor je eerste keer, er gaan al verschillende batches van rond maar nog steeds hoog gedosseerd. Ik raad toch aan om zeker te starten met een kwart van die heineken, ik ben zo een goeie meter 85 en een halfje nam me al aardig goed terwijl ik al genoeg ervaring heb met snoepen.

Het hallucineren krijg je vooral bij hoge dosisen. Mss als je het op drie kwartjes of een hele krijgt dat je toch wel aarig wat dingetjes zal zien.

Ik zou zeggen drink goed, altijd voorzichtig wezen met gebruik en bijnemen, voor de rest feest er op los vanavond en het zou wel leuk zijn als je nog es laat weten hoe je 1ste maal was.
W
WhiteWiddowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nogmaals bedankt voor je reactie! Begin inderdaad bij een kwart en hebben afgesproken het bij max een halve te houden (door de hoge dosis inderdaad). We gaan het meemaken vanavond en natuurlijk komt er een berichtje morgen of maandag van hoe we het ervaren hebben!

Thanks voor de hulp, heeft me wel wat gerust gesteld haha! Zou zeggen een fijn weekend en je zal m'n verhaaltje wel zien verschijnen! :rock: :stoned:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als de genoemde dosis klopt is een kwartje inderdaad een mooie startdosis. Neem niet te snel bij als je meer effect wil, het kan soms wel een uur duren voordat hij werkt.

Voldoende vocht is inderdaad belangrijk maar teveel is ook een risico. Drink 1 tot 2 glazen water per uur, dat is genoeg. Het kan zijn dat je een droge mond krijgt, maar dat betekent niet dat je vocht tekort hebt :wink:

Verder is het plaatje op je pil geen garantie dat het dezelfde pil is als bijvoorbeeld tekzor noemt. Koop de volgende keer een pil extra en lever die in bij het testcentrum, dan weet je wat er precies in zit en kun je beter doseren.

Heel veel plezier en be safe!
T
TestberichtLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey @WhiteWidow,
Leuk je verhaal gelezen te hebben!
Ik neem aan dat je naar Life in Color bent geweest of niet?
Ik was er ook en vond het ook een zeer geslaagd feest!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
Verder is het plaatje op je pil geen garantie dat het dezelfde pil is als bijvoorbeeld tekzor noemt. Koop de volgende keer een pil extra en lever die in bij het testcentrum, dan weet je wat er precies in zit en kun je beter doseren.

Heel veel plezier en be safe!
Klik om te vergroten...

Inderdaad maar ik denk dat heineken de beste keuze zal geweest zijn, volg het momenteel een 8tal maanden kort op met maatjes, moest er een prijs op staan voor beste druk en puurheid mag die heineken 'm hebben. Maar je weet ook hoelang duurt het voor een fake opduikt he dus ja testen is geen luxe :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
En daarnaast, als ze snel uitverkopen en ze maken weer een nieuwe batch met hetzelfde stempel, heb je dus dezelfde pillen maar een andere inhoud. Dat verschil kun je als leek niet zien, dan heb je echt de database van het testcentrum nodig.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja zeker en vast, in nederland en belgie valt de puurheid wel goed mee volgens testresultaten, als ik zo volg op PR wat in andere landen op de venue langs gaat, die snoepjes wil je echt niet in je buurt :kots:
W
WhiteWiddowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goeie avond!

Gisteren was het dus zover, mijn eerste keer XTC. We gingen om 8 uur bij een vriend thuis zitten om alvast wat in de stemming te komen, we waren met 5 man, waarvan 3 ervaren gebruikers. 5 voor tien ging de trein naar het feest. Hier kwamen wij ongeveer 10 over 11 aan. We besloten eerst om nog even te wachten tot het wat drukker was, toen wij net binnenkwamen lopen stond onze 'dealer' en vriend al helemaal los te gaan in zijn eentje, hij had de zelfde pillen op als die wij hadden. Uiteindelijk waren het geen groene heinekens, maar paarse batterijen. Opzich niet erg, aangezien de 'dealer' de pillen die hij verkoopt altijd zelf laat testen en dus zelf ook gebruikt.

Rond 12 uur besloten we het eerste halfje in te nemen, 1 van onze maten had de zijne al ingenomen, en voelde het ook al erg gaan. En hij voelde zich hartstikke goed, in mijn ogen nog een reden om het gewoon lekker in te nemen. Moet wel zeggen, dat toen ik hem innam, bijna over mijn nek ging van de bittere smaak, en aangezien ik ook altijd al last gehad heb met medicijnen slikken etc. Nadat we hem ingenomen hadden, was het afwachten, na een kwartier á 20 minuten voelde ik al iets, en na een goed half uurtje voelde ik het gaan. Mijn maat zei dat hij nog niet echt iets voelde, maar jammer voor hem werd hij verraden door zijn pupillen haha :tearsofjoy:. Toen op een gegeven moment een hele reeks van precies onze favoriete nummers kwamen, en we alle 5 al behoorlijk goed gingen, werd het pas echt feest. Het was stampen en dansen tot onze voeten het begaven. Dit duurde ongeveer een half uur, toen besloten wij om even een luchtje te scheppen, aangezien ik een flinke lichaamsgeur had ontwikkeld.

Na gerookt , gezeten en wat gedronken te hebben konden we er weer volop tegen aan. Ondertussen merkten we dat wij gelukkig niet de enige waren. We liepen naar binnen, en daar stond een onbekende flink uit haar pan te gaan. Ze had alle ruimte die ze had, nodig om te dansen, volgens mij had ze het liefst de hele zaal gehad. Toen we dit zagen werden we helemaal blij, en gingen we meedoen.

Rond 1 uur begonnen we al minder te voelen van het effect, en zaten we te discussiëren om nog een klein beetje te nemen. De andere 3 ervaren gebruikers hadden alweer ingenomen, maar wij besloten nog heel even te wachten, uiteindelijk besloten we om bij te doseren met een kwartje. Dit was misschien al iets te laat omdat we al bijna niks meer voelde van het eerste, maar ja beter laat dan nooit!

Na een half uurtje gingen we weer behoorlijk lekker op de muziek en de lichten! Ook mijn kaken vonden het geweldig en lagen zo ongeveer ergens in de kelder van het gebouw haha :xtc:. Het love gevoel had ik nog niet, maar na het bijnemen kwam deze wel redelijk. Vond het ineens geweldig om te knuffelen met mijn maten (no homo). Zo zagen een groepje dames dat wij niet alleen ons drinken hadden doorgeslikt :openmouth: , en raakte met ons aan de praat. Allemaal kwamen we overeen om gewoon flink te knuffelen midden in de zaal. Stonden we dan met zijn achten in 'groepjes' van 4 :wave: .

Toen we nog maar met zijn drieën over waren, en we 2 van de 3 ervaren gebruikers kwijt waren, zagen we bij elkaar stoom van ons hoofd afkomen, en besloten we om nogmaals naar buiten te gaan. Hier vonden we het een goed idee om naar de wc te gaan en ons hoofd flink onder de kraan te houden, omdat mijn maat die net als mij voor de eerste keer xtc gebruikte, wel een erg rood hoofd had, en wij helemaal onder zaten met verf.

Na weer helemaal afgekoeld te zijn, en wat gegeten te hebben, gingen we weer terug de zaal in. Na gedanst te hebben merkten we weer dat we niet zo lekker meer gingen, en even laten weer bijgedoseert met nog een kwartje. Het duurde ongeveer een half uur voordat we weer wat voelden. Maar we konden er weer goed tegenaan. De ervaren jonge ging ondertussen goed los en mijn maat die het ook voor de eerste keer deed en ik voelden ons zo goed dat we begonnen over hoe goed onze vriendschap was, aangezien we al sinds groep 3 van de basisschool met elkaar in de klas zaten, en zo'n beetje alles samen hebben gedaan wat je maar kan doen als maten onder elkaar ondanks dat we op de middelbare school in andere klassen, en later zelfs andere scholen kwamen. Hierna gingen we spontaan met zijn drieën schouder aan schouder weer springen en dansen.

Nog voor de laatste en vetste act vonden we de 2 verstekelingen weer terug, en vonden we het een goed idee om de avond met een knaller af te sluiten, en namen alle 5 het laatste kwartje die we hadden. Precies op het begin van de laatste act begon hij te werken, en gingen weer flink hard op de muziek, we waren niet echt meer bezig met elkaar, maar meerendeels met de muziek. We keken nog wel naar elkaar of iedereen nog goed ging, en dat was helemaal goed. Toen de act was afgelopen, snel naar huis, stonden we met onze onschuldige hoofden op 't station(not) :xtc:. Duurde nog minimaal anderhalf uur voordat te treinen begonnen te rijden naar waar we heen moesten. Dus toen maar naar de McDonalds, allemaal eten besteld, en ik en mijn 'first time mate' hadden het meest, maar kregen bijna niks weg, nu snap ik ook waarom die anderen bijna niks hadden besteld. Dan maar zitten en nagenieten van de superavond die we hadden, en van de gratis Wi-Fi uiteraard :tearsofjoy:. Eenmaal thuis aangekomen gelijk gaan slapen maar dat wilde niet. Moest om de havenklap naar de WC, en geloof dat ik pas 8 uur in slaap viel haha. Volgende dag om 1 uur weer op voor een verjaardag, doodsbang dat ik eruit zou zien alsof dat ik naar mijn eigen begrafenis ging liep ik naar de spiegel, en viel gelukkig allemaal mee, op alle verf in mijn haar en mijn glazende ogen na.

Al met al was het dus een topavond om nooit te vergeten en zeker nog een keer te doen. We zijn gelukkig niet gaan hallucineren ondanks dat we toch 1 en een kwart pil op hadden, terwijl we maximaal een halve zouden nemen haha, ik maakte mezelf redelijk zorgen over hallucineren, omdat ik van mezelf weet dat ik daar totaal niet tegen zou kunnen(het horen van stemmen, en zien van mensen die er niet zijn), dus dat was een hele opluchting achteraf. Ook de kater valt tot nu toe wel mee, enige minpuntje was dat ik ook gisteravond niet kon slapen en vanmiddag pas om kwart over 3 wakker werd, terwijl ik om 9 uur op school moest wezen, ach ja die ene dag kan me gestolen worden, ik kon en kan nog steeds flink nagenieten van de avond als ik de filmpjes terugkijk en aan de herinneringen denk.

Thanks voor de gegeven informatie, heeft me toch wel geholpen zo een vette avond te hebben! :rock:. Ik weet dat het een ontiegelijk lang verhaal is, maar als ik het korter moest omschrijven zou het te kort doen aan wat ik meemaakte denk ik haha!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."