Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc op jonge leeftijd

Xtc op jonge leeftijd

43 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat moet ik me voorstellen bij huishoudelijke investeringen btw? :tongueout:
b
balthazarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben op het moment 14 *en heb 5x een pil getikt. Kan dit veel schade toebrengen?
D
Devil etherLid
01-01-2024, 00:00
#3
balthazar zei:
Ik ben op het moment 1 en heb 5x een pil getikt. Kan dit veel schade toebrengen?
Klik om te vergroten...

Als 1 jarige zou ik het zeker niet aanraden, wacht even tot je 4 bent. Dat is gezonder. :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Helemaal mee eens. Een dikke shot bruin zetten mag dan weer wel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je 1 ben kan het op zich ook wel, maar vraag dan wel even je ouders om de dosering te controleren zodat je zeker weet dat je goed zit. En ik raad je aan je pil te mengen met babyvoeding uit een potje, dan proef je het niet zo.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kansloos.

Meer kan ik er echt niet van maken.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#7
balthazar zei:
Ik ben op het moment 14 *en heb 5x een pil getikt. Kan dit veel schade toebrengen?
Klik om te vergroten...
Vooruit, ik zal er dan even serieus op ingaan.

Ja dat kan hersenschade opleveren, het ligt onder andere aan de hoeveelheid xtc hoeveel schade het oplevert.

Wat misschien wel het gevaarlijkste is, is dat je nu op je 14e al voor jezelf de drempel over bent gestapt om drugs te nemen, nogwel harddrugs ook. Wat moet dat in de toekomst wel niet worden is dan de paternalistische vraag die daarbij te stellen valt... Whats next? Ghb? Coke? Speed? Nou is xtc niet zo heel verslavend, maar hoe gemakkelijk probeer je de volgende drug? Daar ligt het grootste gevaar denk ik.

Als ik jou was zou ik gewoon domweg wachten totdat je 20 ofzo bent met drugs. En hooguit een keer een jointje of af en toe een biertje drinken tot die tijd. Ook van wiet en alcohol krijg je schade. Hoe jonger je bent, hoe meer kans op schade je hebt, je hersenen ontwikkelen zich tot ongeveer je 25e, je leeft maar 1x volgens mij, dus doe wat jij denk dat het beste is voor jou.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja de topicstarter heeft later zijn leeftijd veranderd, er stond eerst 1. :tearsofjoy: Alsnog is 14 jaar veel te vroeg om te beginnen, tjongejonge zeg. :tearsofjoy:
M
MDMAmazing1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben 17... vind zelf dat ik aan de vroege kant zit :P...

Maargoed ik heb dan wel mijn verstand erbij en zoek dingen op als ik ze ga proberen.
(Heel veel dank daarvoor aan dit forum trouwens :grin:!!

14... was toen nog niet met drugs bezig :P is 4 maanden geleden pas begonen (Door een maat van mij die 15 is wow... )

:xtc:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je hersenen zijn tegen je 23e pas klaar met ontwikkelen, hoop dat je zelf kan bedenken dat het niet echt verstandig is wat je doet. Hoe jonger hoe meer schade. Als je een beetje slim bent laat je het voorlopig nog even links liggen, je kan het altijd als je een paar jaar ouder weer bent alsnog doen.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Je hersenen zijn tegen je 23e pas klaar met ontwikkelen, hoop dat je zelf kan bedenken dat het niet echt verstandig is wat je doet. Hoe jonger hoe meer schade. Als je een beetje slim bent laat je het voorlopig nog even links liggen, je kan het altijd als je een paar jaar ouder weer bent alsnog doen.
Klik om te vergroten...

Makkelijker gezegd dan gedaan.
Als mensen één maal de effecten van XTC ervaren, ben ik er bijna zeker van dat de meeste die een goede trip hadden, het nog eens willen ervaren.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, daar kan toch prima best een tijd tussen zitten? Ikzelf heb dr eigenlijk ook weinig moeite mee om rustig nog eventjes te wachten. :wink:
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Ja, daar kan toch prima best een tijd tussen zitten? Ikzelf heb dr eigenlijk ook weinig moeite mee om rustig nog eventjes te wachten. :wink:
Klik om te vergroten...

Klopt, maar ik heb gewoon soms iets van..
Ik heb zin in een lijntje.
Dan neem ik er ook gewoon een. (Niet om te zeggen dat ik dit elke week doe ofzo, maar toch 1x de maand.)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
fgamer zei:
Makkelijker gezegd dan gedaan.
Als mensen één maal de effecten van XTC ervaren, ben ik er bijna zeker van dat de meeste die een goede trip hadden, het nog eens willen ervaren.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me wel belangrijk om het dan in ieder geval gezegd te hebben. Qua doen zal het inderdaad de een beter afgaan dan de ander.
p
pointofviewLid
01-01-2024, 00:00
#15
Balthazar, probeer het zo min mogelijk te doen, en als je het doet probeer dan zo min mogelijk te pakken. Zoals gezegd zijn je hersenen nog volle vak in ontwikkeling. Nu merk je er waarschijnlijk nog niks van, maar later ga je gegarandeerd dingen vergeten/minder onthouden, logica niet zien van bepaalde stof, concentratie problemen en dan heb ik het nog maar over het topje van de ijsberg. Het vervelende is dat je er nooit achterkomt, je weet immers niet hoeveel je wel onthoud, hoe je concentratie is etc als je nooit XTC hebt gedaan.

Wat iemand anders ook al aangaf is dat de drempel naar andere drugs een stuk makkelijker is. XTC is slecht voor je hersenen, maar het is niet lichamelijk verslavend. Andere drugs daarentegen, zijn dit wel, en dan ben je echt nog lang niet jarig!

Wat je kunt doen als je er eens met iemand over wilt praten, is tussen 14:00 en 20:00 het volgende telefoonnummer bellen: 0800-0432. Dit nummer is geheel gratis en privé, en wellicht kunnen hun je goede tips geven!

Veel succes, en mocht je het zwaar hebben, maak dan zeker weer een bericht aan op deze website!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Want royzegtTRIPPEM verziet u graag van info, van alle markten thuis. :tearsofjoy:
p
pointofviewLid
01-01-2024, 00:00
#17
leipebaviaan zei:
Want royzegtTRIPPEM verziet u graag van info, van alle markten thuis. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
0800-0432 is het nummer van de kindertelefoon. Iets waar iemand van 14 jaar zeker iets aan kan hebben...
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#18
royzegtTRIPPEM zei:
leipebaviaan zei:
Want royzegtTRIPPEM verziet u graag van info, van alle markten thuis. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
0800-0432 is het nummer van de kindertelefoon. Iets waar iemand van 14 jaar zeker iets aan kan hebben...
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je insteek, maar ik denk niet dat de kindertelefoon een objectief verhaal kan vertellen over xtc. Balthazar is naar mijn mening prima bezig om op dit forum aan ervaren mensen te vragen wat de risico's zijn; hier krijgt hij goed geformuleerde onderbouwingen.
Aan hem de keuze om daar iets mee te doen.

Een goed alternatief voor de kindertelefoon is misschien de huisarts al weet ik niet echt of deze er meer vanaf weet.
p
pointofviewLid
01-01-2024, 00:00
#19
Skirre zei:
royzegtTRIPPEM zei:
leipebaviaan zei:
Want royzegtTRIPPEM verziet u graag van info, van alle markten thuis. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
0800-0432 is het nummer van de kindertelefoon. Iets waar iemand van 14 jaar zeker iets aan kan hebben...
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je insteek, maar ik denk niet dat de kindertelefoon een objectief verhaal kan vertellen over xtc. Balthazar is naar mijn mening prima bezig om op dit forum aan ervaren mensen te vragen wat de risico's zijn; hier krijgt hij goed geformuleerde onderbouwingen.
Aan hem de keuze om daar iets mee te doen.

Een goed alternatief voor de kindertelefoon is misschien de huisarts al weet ik niet echt of deze er meer vanaf weet.
Klik om te vergroten...
Ik snap jouw insteek ook, maar in hoeverre heeft iemand van 14 iets aan een objectieve mening? Je zult zien dat als er een flapdrol op dit forum is die hem (privè) een bericht stuur dat het wel 'ok' is wat hij doet, hij daar meer waarde aan gaat hechten. Het is gewoon kei maar dan ook kei slecht, hoe je het ook wend of keert? Ik ben blij dat we in ieder geval met de neuzen dezelfde kant op staan!
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik snap jouw insteek ook, maar in hoeverre heeft iemand van 14 iets aan een objectieve mening? Je zult zien dat als er een flapdrol op dit forum is die hem (privè) een bericht stuur dat het wel 'ok' is wat hij doet, hij daar meer waarde aan gaat hechten. Het is gewoon kei maar dan ook kei slecht, hoe je het ook wend of keert? Ik ben blij dat we in ieder geval met de neuzen dezelfde kant op staan!
Klik om te vergroten...

Dat het niet bevorderlijk voor de ontwikkeling is staat vast. Een objectieve mening (contradictie nu ik het teruglees :rolleyes: ) is beter dan een standaard verhaal over hoe wat de negatieve effecten zijn enzovoorts. Er wordt ook gezegd dat het beter is om het tot minimaal je 18e / 19e te laten liggen ivm je (geestelijke) ontwikkeling.

Ik moet je wel gelijk geven over het bellen van bijvoorbeeld de kindertelefoon maar hier zitten natuurlijk ook minpunten aan. Verder gaat niemand zich aanmelden op een forum om mensen onjuiste informatie in een privébericht te sturen (hoop ik :flushed: )

Edit; er zitten natuurlijk ook minpunten aan een forum als dit aangezien er altijd mensen zijn die het beter neerzetten dan dat het is. Er zijn helaas te weinig wetenschappelijke onderzoeken om bepaalde scenario's uit te sluiten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."