Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSSRI en hoesttabletje

SSRI en hoesttabletje

171 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
GVD! Waarom doe ik dit :(

Wie zou geen DXM (dextromethorphan) moeten gebruiken?


Dit is een moeilijke vraag, want er zijn velen voor wie het recreatieve dextromethorphan gebruik een slecht idee is, en misschien zeer gevaarlijk. Voor alle waarschuwingen in detail, moet je werkelijk de eerder genoemde FAQ van William White’s volledig lezen. Toch, geef ik hieronder bepaalde specifieke waarschuwingen:

- Gebruik nooit DXM met, of tot twee weken vóór of drie weken daarna , een MAOI (Monoamine de Inhibitor van de Oxydase), dit zijn bepaalde drugs die gewoonlijk voor depressie worden voorgeschreven. En ook bepaalde recreatieve MAOI zoals harmaline. Mengen van dextromethorphan met MAOI's is in feite fataal voor mensen geweest.

- Gebruik nooit DXM met yohimbe, aangezien dit een MAOI is en ook goed fataal kan zijn.

- Gebruik nooit dextromethorphan met de kalmeringsmiddelen Desyrel (trazodone) of Serzone (nefazodone), aangezien dit leverschade kan veroorzaken.

- Gebruik nooit DXM met antihistamine terfenadine (Seldane), aangezien dit fataal zou kunnen zijn.

- Ook zou DXM moeten worden vermeden als je een van de volgende kalmeringsmiddelen neemt, SSRI (Prozac, enz. Als je kalmerend neemt en weet niet of is het een SSRI, vraag uw apotheker.) Dit riskeert serotoninesyndroom. Tricyclic kalmeringsmiddelen (opnieuw, vraag een apotheker of kalmerend gebruiken), lithium, of de dieetdrugs phentermine en fenfluramine van dieetdrugs die met DXM wordt gebruikt riskeren ook het serotoninesyndroom. Vermijdt het gebruik dextromethorphan als je een van de bovenstaande middelen neemt.

- Waarschuwing!! bij het nemen van DXM met MDMA ("Ecstasy"): Gebaseerd op de beste tot nu verkrijgbare gegevens. Ik adviseer momenteel sterk tegen dergelijk gebruik. Indien samen gebruikt in het gevaarlijke plaatsen, zoals een rave of nightclub wanneer je veel aan het dansen bent, heeft deze combinatie vaak tot hyperthermie en ziekenhuisopnames geresulteerd. Zelfs als dextromethorphan en MDMA samen in een temperatuur gecontroleerde plaatsen zonder oefening worden genomen. Uit sommige rapporten blijkt dat het mixen van deze twee drugs zelfs dat zeer gevaarlijk zou kunnen zijn. Als dusdanig, mijn aanbeveling is gebruik DXM en geen MDMA tezelfdertijd of binnen 96 uren na het gebruiken van de andere drug.

- Waarschuwing over het nemen van DXM met Magnesium. Gravol, de redacteur van "DXM Zine”, meldt een geval waar een 18 jaar oud mannetje, die 1000 mg DXM nam of misschien meer met een onbekende hoeveelheid magnesiumsupplement dat hij nam omdat hij dit geloofde zouden DXM versterken. Hij ervoer erge nare bijwerkingen, en had ook leverschade. Of het met magnesium te maken had is onbekend. Nochtans, kan je er het beste vanuit gaan dat proberen om DXM met magnesium te versterken onveilig is.

- Gebruik nooit DXM als je zwanger bent en/of je een baby verzorgt.

- DXM zou nooit moeten worden gebruikt als je lever of nier problemen hebt, hypertensie (hoge bloeddruk) of andere hartproblemen, epilepsie, beslagleggingen, of zweren.

- Gebruik ook nooit dextromethorphan als je een of andere geestelijke ziekte lijdt. DXM neigt het meest de symptomen geestelijke wanorde te versterken. Dus DXM zou absoluut niet moeten worden genomen als je aan een of andere psychotische geestelijke ziekte lijdt, zoals schizofrenie.

- Speciale waarschuwing: DXM neigt om de stemming te vergroten. Niet noodzakelijk een slecht ding als je in een gelukkige stemming bent. Nochtans, als je gedeprimeerd bent, DXM zal neigen om de depressie erger te maken. Als je aan depressie lijdt, dan contacteer een bekwame medische beroeps voor behandeling. Probeer niet op zelf voorschrift DXM te gebruiken om uw depressie te behandelen. Het voorschrijven van drugs voor behandeling van een geestelijke ziekte zou aan bekwame medische beroeps moeten worden over gelaten.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
als je niet dood wilt of in coma wilt raken of andere hersenschade wilt oplopen zou ik maar eens goed de post van petrovic lezen... ik trek mn handen er nu vanaf, ik heb je vaak genoeg gewaarschuwd en advies gegeven. ga vooral zo door als je alles echt kapot wilt maken, want geloof me. zoals je je nu voelt, dat is nog niets vergeleken met wat gaat komen als je zo door gaat.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
[SF] Safiertje zei:
als je niet dood wilt of in coma wilt raken of andere hersenschade wilt oplopen zou ik maar eens goed de post van petrovic lezen... ik trek mn handen er nu vanaf, ik heb je vaak genoeg gewaarschuwd en advies gegeven. ga vooral zo door als je alles echt kapot wilt maken, want geloof me. zoals je je nu voelt, dat is nog niets vergeleken met wat gaat komen als je zo door gaat.
Klik om te vergroten...


Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Helaas is ze zo koppig als een weet ik veel wat dus luisteren zal ze wel niet.
Maargoed wie niet wil horen die moet maar voelen.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Elfquest zei:
Je mag nooit zomaar stoppen met antidepressiva. Dit moet je afbouwen. En geloof me, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat stoppen met ad kan voelen als een helse afkick, zelfs als je afbouwt. Je klachten waartegen je ze inneemt kunnen versterkt terugkomen.
Klik om te vergroten...
Petrovic zei:
GVD! Waarom doe ik dit :(

Wie zou geen DXM (dextromethorphan) moeten gebruiken?

- Ook zou DXM moeten worden vermeden als je een van de volgende kalmeringsmiddelen neemt, SSRI (Prozac, enz. Als je kalmerend neemt en weet niet of is het een SSRI, vraag uw apotheker.) Dit riskeert serotoninesyndroom. Tricyclic kalmeringsmiddelen (opnieuw, vraag een apotheker of kalmerend gebruiken), lithium, of de dieetdrugs - en fenfluramine van dieetdrugs die met DXM wordt gebruikt riskeren ook het serotoninesyndroom. Vermijdt het gebruik dextromethorphan als je een van de bovenstaande middelen neemt.
Klik om te vergroten...

Paradox.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
http://en.wikipedia.org/wiki/Jenkem
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#6
--
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat je dan het beste een crackdealer kan zoeken waar je op de pof kan halen. Die doen tenminste niet moeilijk over leeftijd enzo.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is hem wel. Heb je niet toevallig andere dingen daarvoor genomen?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Petrovic zei:
Dat is hem wel. Heb je niet toevallig andere dingen daarvoor genomen?
Klik om te vergroten...

Nee, niks. Alleen een half glaasje wijn bij het eten...
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Is er iets anders dat wel werkt met die medicijnen? En wat gebeurd er bijvoorbeeld als ik een stuk of 20 van die valeriaan/melatonine capsules neem?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
bier zei:
Is er iets anders dat wel werkt met die medicijnen? En wat gebeurd er bijvoorbeeld als ik een stuk of 20 van die valeriaan/melatonine capsules neem?
Klik om te vergroten...
Waarom blijf je steeds bezig met scheize die je verdoven in plaats van dat je naar een invulling in je leven zoekt?
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Petrovic zei:
bier zei:
Is er iets anders dat wel werkt met die medicijnen? En wat gebeurd er bijvoorbeeld als ik een stuk of 20 van die valeriaan/melatonine capsules neem?
Klik om te vergroten...
Waarom blijf je steeds bezig met scheize die je verdoven in plaats van dat je naar een invulling in je leven zoekt?
Klik om te vergroten...

Omdat ze 15 is.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Petrovic zei:
bier zei:
Is er iets anders dat wel werkt met die medicijnen? En wat gebeurd er bijvoorbeeld als ik een stuk of 20 van die valeriaan/melatonine capsules neem?
Klik om te vergroten...
Waarom blijf je steeds bezig met scheize die je verdoven in plaats van dat je naar een invulling in je leven zoekt?
Klik om te vergroten...

Waarom geef jij niet gewoon antwoord op mijn vraag?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
bier zei:
Petrovic zei:
bier zei:
Is er iets anders dat wel werkt met die medicijnen? En wat gebeurd er bijvoorbeeld als ik een stuk of 20 van die valeriaan/melatonine capsules neem?
Klik om te vergroten...
Waarom blijf je steeds bezig met scheize die je verdoven in plaats van dat je naar een invulling in je leven zoekt?
Klik om te vergroten...

Waarom geef jij niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Klik om te vergroten...
Waarom zou ik jou verder de tering in helpen?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
bier zei:
Waarom geef jij niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Klik om te vergroten...
Waarom zou ik jou verder de tering in helpen?
Klik om te vergroten...

Omdat ik anders me zelf verder de tering in ga helpen dat weet je donders goed.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben je in therapie of krijg je je medicijnen van een huisarts? Als je niet in therapie bent laat je dan alsjeblieft doorverwijzen naar het GGZ. Is er bij jou een psychische stoornis vastgesteld? Ik bedoel t niet lullig, maar als ik je posts zo lees kan ik maar twee conclusies trekken; een psychische stoornis of aandachtstrekkerij (wat ook weer onderdeel kan zijn van een stoornis). Ik ben natuurlijk geen psychiater en ik 'ken' je alleen van je posts, dus misschien zit ik er gigantisch naast. Maar hoe dan ook lijkt t me heel erg de moeite waard om hulp te zoeken als je dat nog niet gedaan hebt. Ik herken heel veel in jou. Toen ik jouw leeftijd had zag ik t ook allemaal niet meer zitten, ik had ook geen echte vrienden, voelde me heel erg eenzaam, werd op school genegeerd en zocht afleiding in alles wat ik maar kon vinden wat verdoofde inclusief automutilatie. Gelukkig had ik toen geen toegang tot drugs, anders had ik hier misschien niet meer gezeten. In tegenstelling tot wat sommige mensen hier zeggen gaat dat niet altijd over als je ouder wordt en is t niet altijd 'maar' de puberteit. Achteraf gezien begon in die tijd mijn bipolaire stoornis tot uiting te komen. Ik heb op latere leeftijd heel hard geprobeerd om al die gevoelens en emoties en die eenzaamheid weg te drukken met heel veel drugs, excessief geld uitgeven etc. Maar geloof me, het helpt niet. Het haalt tijdelijk de scherpe randjes van je pijn, maar uiteindelijk maakt het t alleen maar erger dan t al was. Ik heb er ruim 10 jaar voor nodig gehad om tot die conclusie te komen en heb voor t eerst serieuze hulp gezocht. Of althans, die heb ik al veelvuldig gehad, maar je moet wel bereid zijn om aan jezelf te werken wil die prof zorg daadwerkelijk helpen. En nu kan ik eindelijk zeggen dat ik de toekomst positief tegemoet kan zien, ook al is t nog een heel erg lange weg. Ik weet niet waarom ik dit alles typ, ik heb t idee dat je er niets mee zult doen, maar als er ook maar een heel kleine kans is dat je hierdoor na gaat denken en eens verstandige beslissingen gaat maken dan heb ik bereikt wat ik wilde. Het leven is een heel mooi iets. Je kunt je tijd verdoen met nadenken over hoe kut het is, maar je kunt ook alles doen wat in je macht ligt om te proberen er toch iets van te maken. Als je positief denkt en anderen positief benaderd zul je merken dat je ook meer positieve dingen overkomen en anderen jou ook positiever benaderen. Jij bent degene die bepaalt of je leven mooi is of een hel en niemand anders. Oh en @ alle andere forumers; ga haar nou alsjeblieft geen drugs of wat dan ook aanraden, ze slikt medicijnen en wat voor jou veilig kan zijn kan voor haar misschien wel dodelijk zijn. Wil je dat op je geweten hebben??
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
bier zei:
Petrovic zei:
bier zei:
Waarom geef jij niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Klik om te vergroten...
Waarom zou ik jou verder de tering in helpen?
Klik om te vergroten...

Omdat ik anders me zelf verder de tering in ga helpen dat weet je donders goed.
Klik om te vergroten...
Dus als ik jou (depressief, onzeker, vol emotie, stress, op weg naar verslaving/ verslaaft) een drugs ga aanraden zal ik je helpen?

Serieus bier, we hebben het beste met je voor..

Ik zou het bericht van Safiertje maar eens goed lezen.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bier waarom wil je zo graag onder invloed zijn?
Als je zelf donders goed weet dat het je alleen maar kapot zal maken?

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten waabij ik constant onder invloed wilden zijn om alles te vergeten en me goed te voelen.
En ik weet waar dat toe kan leiden...

Depressies... Zware depressies... wat iets tot zijn gevolg heeft wat jij echt niet wil meemaken.
Ik ga het hier ook niet posten want het is te persoonlijk. Het doet nogsteeds pijn als ik eraan terug denk.

Dus bier ga AUB wat meer nadenken en stop drugs te misbruiken.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#19
bier luisterd toch niet, of het is allemaal groot praat, als dat niet zo is dan komt ze er zelf wel achter, op haar leeftijd was ik bijna elke dag onder invloed... de jaren daarna werder nog erger en erger...

met gevolg dat je op een gegeven moment in het criminele circuit komt om maar aan je dope te kunnen komen althans bij mij is het zo gegaan, heb veel nare dingen gedaan in mijn leven, maar er absoluut van geleerd.

bier komt er vanzelf wel achter en ze gaat ook ontzettend hard op haar bek, ik hoop alleen niet voor haar naasten dat ze niet zo ver laat komen dat ze ergens in een vies en stinkende drugspand komt te overlijden aan een overdosis hero.

zo heb ik veel mensen zien komen en gaan.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kun je ook stoned worden van die snoepjes met wietsmaak?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."