Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSSRI en hoesttabletje

SSRI en hoesttabletje

171 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neem je moeder mee naar dat gesprek en eis dat ze je helpen met t zoeken naar een oplossing. Daar is een huisarts voor. Of zoek een andere arts/psychiater en vraag een second opinion.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#2
[SF] Safiertje zei:
Ik heb je in ieder geval gewaarschuwd. Soms moet je zelf gigantisch op je bek te gaan om iets te leren. Ik hoop alleen voor je dat je er dan beter uit komt..
Klik om te vergroten...

Pff ik kan echt niet ontspannen. Die oxazepam werkt nauwelijks, en die psychiater wil niks anders voorschrijven. Ik heb nu met mijn moeder daarover gepraat en ze vind dat ik dan maar een mailtje moet sturen, zodat ik eens in de zoveel tijd, bijvoorbeeld een keer in het weekend, echt even helemaal kan ontspannen. Mam zou me helpen met dat mailtje maar dat word dan waarschijnlijk morgen, vandaag ben ik er echt niet meer aan toegekomen. Ik heb deze week echt een heel drukke week.. Ik hoop echt dat die psychiater een sterker medicijn voorschrijft. Anders trek ik het gewoon echt niet meer. Ik heb vandaag de laatste tests afgerond bij de therapie en nou krijg ik pas ergens begin december weer een nieuw gesprek, dan krijg ik een herindicatie. En vervolgens gaan ze kijken wat ze voor mij kunnen doen. Dat duurt waarschijnlijk ook weer een eeuwigheid, al die wachtlijsten... Ik raak er echt helemaal overspannen van, ik kan dit echt niet meer hebben. Als die psychiater niks anders voorschrijft dan heb ik echt zo iets van; ja ik ga aan het eind van de herftvakantie ofzo gewoon weer dxm pakken, anders word ik gek weet je. Dan heb ik echt van die momenten en dan ben ik verdrietig en die verdriet zet zich om in boosheid. Ik word er echt helemaal para van, en dan ga ik soms gekke dingen doen. En altijd weer spijt daarna. En later doe ik het gewoon weer. Dat stemmetje zegt gewoon de hele tijd dat ik het moet doen, ookal weet ik dat het slecht is. Ik word soms ook helemaal gek van al die gedachtes. Toch wel fijn om hier het een en ander op te schrijven..
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn advies: ga naar je huisarts. Leg daar uit wat er aan de hand is en dat t helemaal mis gaat op deze manier. Je huisarts kan dan gaan kijken of je misschien ergens anders eerder terug kunt of dat je andere medicatie kunt krijgen.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#4
[SF] Safiertje zei:
Mijn advies: ga naar je huisarts. Leg daar uit wat er aan de hand is en dat t helemaal mis gaat op deze manier. Je huisarts kan dan gaan kijken of je misschien ergens anders eerder terug kunt of dat je andere medicatie kunt krijgen.
Klik om te vergroten...

De huisarts verwijst me toch weer gelijk door naar een psychiater, die doet daar verder niks mee.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#5
[SF] Safiertje zei:
Neem je moeder mee naar dat gesprek en eis dat ze je helpen met t zoeken naar een oplossing. Daar is een huisarts voor. Of zoek een andere arts/psychiater en vraag een second opinion.
Klik om te vergroten...

Een second opinion is toch hetzelfde als een herindicatie? Maar aan de andere kant, tja, een psychiater weet waarschijnlijk wel wat het beste voor me is. Hij heeft nou een stuk of 30/40 tabletjes oxazepam voorgeschreven, dan heb ik een voorraadje. En naar een anders psychiater wil ik ook niet. Over een tijd begint waarschijnlijk die therapie/sociale vaardigheidstraining. Maar wat moet ik in de tussentijd?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is t zelfde inderdaad. Als je tevreden bent met je huidige psych zou ik aankaarten dat december je echt te lang duurt en dat je heel erg bang bent dat t verkeerd met je gaat. Voor crisis gevallen kunnen ze altijd wel plek maken.. Weten ze van je drugs gebruik? Zo niet, open kaart spelen. Des te opener jij bent, des te hulpvaardiger zij zijn. En ja, psychiaters weten wel vaak wat goed past bij een bepaald ziektebeeld. Maar ieder persoon is verschillend en reageert anders of medicatie. En als dit niet helpt voor jou dan moeten zij je helpen met t vinden van een beter alternatief.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#7
[SF] Safiertje zei:
Dat is t zelfde inderdaad. Als je tevreden bent met je huidige psych zou ik aankaarten dat december je echt te lang duurt en dat je heel erg bang bent dat t verkeerd met je gaat. Voor crisis gevallen kunnen ze altijd wel plek maken.. Weten ze van je drugs gebruik? Zo niet, open kaart spelen. Des te opener jij bent, des te hulpvaardiger zij zijn. En ja, psychiaters weten wel vaak wat goed past bij een bepaald ziektebeeld. Maar ieder persoon is verschillend en reageert anders of medicatie. En als dit niet helpt voor jou dan moeten zij je helpen met t vinden van een beter alternatief.
Klik om te vergroten...

Hmm , door het open kaart te spelen over drugsgebruik ben ik vroeger nog naar een instelling gevlogen.
Maar dat vind ik eigenlijk ondertussen al terecht.
Nu ben ik daar wel eerlijk over met mijn psycholoog , ik ben zo danig geminderd dat ze mij haast niet meer kunnen aaspreken op dat vlak.

Maar inderdaad.
Bier , je zou best open kaart spelen.
Als ze jouw verhalen horen met het weglaten van het drugsgebruik , gaat men volgens mij niet zo snel ontdekken waardoor je je altijd zo voelt.
We hebben het allemaal goed met je voor , maar je moet aanvaarden dat drugs er niet altijd zal zijn voor jou te 'troosten'.
Drugs moet je gebruiken voor de fun , en niet voor bepaalde gevoelens weg te stoppen ergens diep in je.
Vroeger toen ik me slecht voelde ging ik nooit een joint gaan roken of iets anders gaan gebruiken.
Puur omdat ik zelf weet dat ik dan te zwak ben om de volgende keer geen neen te zeggen.
Gebruik drugs gematigd , en niet alsof het snoepjes zijn.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik niet veel..
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#9
bier zei:
Ik gebruik niet veel..
Klik om te vergroten...

Maar je zoekt het wel altijd op als je je slecht voelt.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#10
endor zei:
bier zei:
Ik gebruik niet veel..
Klik om te vergroten...

Maar je zoekt het wel altijd op als je je slecht voelt.
Klik om te vergroten...

Als ik er gemakkelijk aan kon komen wel ja.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bier, vertel gewoon heel je drugsgebruik aan je psychiater. Je voelt jezelf geneigd om drugs te gebruiken zoals wiet, alcohol, dmx en nootmuskaat. Als je psychiater dit weet snapt hij ook wel dat het diep zit en dan kan hij je pas de zorg geven die je verdient.

Ik snap ook wel dat je niet open kaart wilt spelen aangezien het nogal confronterend is en beschamend kan zijn voor je. Maar jij verdient toch de beste zorg? Of vind je je ego belangrijker?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#12
endor zei:
Wat voor tripje dan wel?
Klik om te vergroten...
DXM : D
Petrovic zei:
bier zei:
Wat is het minst slechtste, om even te stoppen met die ad of dxm te nemen met ad? Moet ik hjet zo stellen?
Klik om te vergroten...
Voor jou een vraag, voor mij een weet.
Klik om te vergroten...

Ik blijf de citalopram wel gewoon doorslikken...
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik dacht nu echt dat je eens iets nuttigs ging doen.
Maar neen , al onze woorden zijn gewoon tevergeefs.
We zouden hier beter geen moeite meer insteken en jou gewoon je gang laten gaan zodat je jouw eigen kuil al graaft.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
bier zei:
Ik heb voor zaterdag een tripje gepland, bedankt voor het advies nog (:
Klik om te vergroten...
Ik kijk uit naar de krantenkoppen die gaan komen! :hearteyes:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#15
SperSIZEboon zei:
DXM is toch gewoon die hoestcapsule troep?
Klik om te vergroten...

Yup. 2 keer gedaan, was op dat moment best leuk, maar niet echt m'n favo ofzo. =p
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Petrovic zei:
bier zei:
Ik heb voor zaterdag een tripje gepland, bedankt voor het advies nog (:
Klik om te vergroten...
Ik kijk uit naar de krantenkoppen die gaan komen! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Hehehe kan ik nu beter wel stoppen met de ad dan?? :rolleyes:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#17
DXM is toch gewoon die hoestcapsule troep?
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#18
aha

daarvoor hoef je dus toch niet te stoppen met je medicatie ofzo?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geen idee eigelijk. Maar ik denk dat de combi van DXM en een SSRI medicatie weinig uit maakt.. Ik kan het natuurlijk fout hebben, dus neem m'n woorden niet voor waar aub. =p
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Petrovic zei:
bier zei:
Elfquest zei:
Waarom vraag je dat nog? Als je jezelf naar de klote wil helpen maakt het toch niet uit?
Klik om te vergroten...

Wat is het minst slechtste, om even te stoppen met die ad of dxm te nemen met ad? Moet ik hjet zo stellen?
Klik om te vergroten...
Voor jou een vraag, voor mij een weet.
Klik om te vergroten...

Jij zei dat stoppen met ad de kans op het serotoninesyndroom verkleint, maar wat zijn de gevolgen als ik ineens stop met citalopram?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."