Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSSRI en hoesttabletje

SSRI en hoesttabletje

171 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#1
ExceptionalInsight zei:
Niet te gebruiken bij: Gebruik van bepaalde middelen tegen ernstige neerslachtigheid
Klik om te vergroten...
!

Waarom uberhaupt het risico lopen? Het is maar een verkoudheid..
Klik om te vergroten...

Er stond mao-remmers, ik kon niet slapen van het hoesten en er stond niet bij dat je het niet met ssri kunt gebruiken?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
Niet te gebruiken bij: Gebruik van bepaalde middelen tegen ernstige neerslachtigheid
Klik om te vergroten...
!

Waarom uberhaupt het risico lopen? Het is maar een verkoudheid..
Klik om te vergroten...

Ja, pak even de bijsluiter van een gemiddelde paracetamol,
dan zou ik ook allang dood moeten zijn.
Het brengt geen risico's met zich mee als hij het gebruikt waar 't voor bedoeld is,
dus niet om op te trippen.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil graag ervaringen horen van mensen die citalopram samen gebruikt hebben met dxm. Is alles goed gegaan? Is de kans op het serotoninesyndroom groot?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik nu doe alsof ik het weet en dan tegen jou zeg dat het geen enkel probleem is, maak jij je dan geen zorgen meer?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
bier zei:
ik ben lui, contactgestoord, vergeet de laatste tijd te veel, heb af en toe zieke ideeën in me kop, wil eigenlijk wel dingen doen, maar kan me eigen er niet toe brengen. Op school zit ik soms uren voor me uit te staren zonder iets te zeggen, de helf van de tijd stoned op school doorgebracht dit jaar. Heb aan de ene kant spijt dat ik na de eerste keer nog een paar keer dxm heb gedaan, met als gevolg flashbacks en alle andere gevolgen vandien, en toch wil ik weer dxm, beetje paradox. Heb geen vrienden meer, weet niet wat ik wil enz.
Klik om te vergroten...
Dit poste je in zelfkritiek ... Gebruik GVD eens je verstand!

En ja dit is gevaarlijk, dmx wordt véél langzamer afgebroken met alle gevolgen van dien.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik een tijdje zou stoppen met de ad, is het risico dan minder groot? En hoelang moet ik dan stoppen als dat het geval zou zijn?
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van 1 keer een foute combinatie heb je niet veel kans op serotonine syndroom.
Ik ken wel een paar mensen die aan de anti depressiva zitten , en dan nog MDMA gaan nemer erop , en ze lijken nog perfect in orde te zijn.

Nu wat mijn persoonlijk probleem is , dat ik anti psychotica neem (risperdal)
En als ik die genomen heb , en daarna drugs neem , merk ik er echt wel bijna niets van.
Maar ok , dit staat los van het topic.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#8
endor zei:
Van 1 keer een foute combinatie heb je niet veel kans op serotonine syndroom.
Ik ken wel een paar mensen die aan de anti depressiva zitten , en dan nog MDMA gaan nemer erop , en ze lijken nog perfect in orde te zijn.

Nu wat mijn persoonlijk probleem is , dat ik anti psychotica neem (risperdal)
En als ik die genomen heb , en daarna drugs neem , merk ik er echt wel bijna niets van.
Maar ok , dit staat los van het topic.
Klik om te vergroten...

Ad werkt toch helemaal niet met mdma? Mdma zorgt ervoor dat de serotonine tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven, en citalopram zorgt ervoor dat de serotonine juist langer in de hersenen blijft. Merkte die mensen er toen wel iets van? Maar mdma is natuurlijk een heel ander soort drug dan dxm. DXM blokkeert de serotonine juist helemaal. Maar ik weet niet hoe groot de kans op het serotoninesyndroom is?

Ik heb trouwens ook een maand of twee risperdal gehad, maar dat werkte niet goed, ik voelde me op het laatst net een wandelend lijk. Nootmuskaat werkte toen wel trouwens, dxm heb ik niet geprobeerd. Nouja toen was ik maar met de risperdal gestopt. Werkt het bij jou wel naar behoren?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
bier zei:
Als ik een tijdje zou stoppen met de ad, is het risico dan minder groot? En hoelang moet ik dan stoppen als dat het geval zou zijn?
Klik om te vergroten...
Ja, maar ik weet niet hoe lang je moet stoppen, dat is echt een vraag voor je psychiater.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#10
bier zei:
endor zei:
Van 1 keer een foute combinatie heb je niet veel kans op serotonine syndroom.
Ik ken wel een paar mensen die aan de anti depressiva zitten , en dan nog MDMA gaan nemer erop , en ze lijken nog perfect in orde te zijn.

Nu wat mijn persoonlijk probleem is , dat ik anti psychotica neem (risperdal)
En als ik die genomen heb , en daarna drugs neem , merk ik er echt wel bijna niets van.
Maar ok , dit staat los van het topic.
Klik om te vergroten...

Ad werkt toch helemaal niet met mdma? Mdma zorgt ervoor dat de serotonine tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven, en citalopram zorgt ervoor dat de serotonine juist langer in de hersenen blijft. Merkte die mensen er toen wel iets van? Maar mdma is natuurlijk een heel ander soort drug dan dxm. DXM blokkeert de serotonine juist helemaal. Maar ik weet niet hoe groot de kans op het serotoninesyndroom is?

Ik heb trouwens ook een maand of twee risperdal gehad, maar dat werkte niet goed, ik voelde me op het laatst net een wandelend lijk. Nootmuskaat werkte toen wel trouwens, dxm heb ik niet geprobeerd. Nouja toen was ik maar met de risperdal gestopt. Werkt het bij jou wel naar behoren?
Klik om te vergroten...

In het begin was ik ook een lijk , maar toen kreeg ik er nog een hoop andere medicatie bij.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#11
DXM is ook een (volgens mij matige) serotonine heropname blokker. Het versterkt dus het effect van anti-depressiva. Ik heb nooit problemen gehad met de combinatie van SSRI/SNRI en DXM. MDMA met SSRI's combineren is wel levensgevaarlijk.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roseta Stoned zei:
DXM is ook een (volgens mij matige) serotonine heropname blokker. Het versterkt dus het effect van anti-depressiva. Ik heb nooit problemen gehad met de combinatie van SSRI/SNRI en DXM. MDMA met SSRI's combineren is wel levensgevaarlijk.
Klik om te vergroten...

Ook zou DXM moeten worden vermeden als je een van de volgende kalmeringsmiddelen neemt, SSRI (Prozac, enz. Als je kalmerend neemt en weet niet of is het een SSRI, vraag uw apotheker.) Dit riskeert serotoninesyndroom. Tricyclic kalmeringsmiddelen (opnieuw, vraag een apotheker of kalmerend gebruiken), lithium, of de dieetdrugs phentermine en fenfluramine van dieetdrugs die met DXM wordt gebruikt riskeren ook het serotoninesyndroom. Vermijdt het gebruik dextromethorphan als je een van de bovenstaande middelen neemt.
Klik om te vergroten...

Is het nou wel of niet gevaarlijk? Op de ene site lees ik dat het niet zoveel kwaad kan, en op de ander dat het levensgevaarlijk is. Maar jij hebt dus nooit problemen met deze combinatie gehad?
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#13
SSRI een kalmeringsmiddel?

Ik heb zowel met duloxetine als met venlafaxine geen problemen gehad met DXM. Een keer zelfs 750mg DXM op. Wel veel bijwerkingen als jeuk en zo, maar dat is volgens mij normaal met DXM. Overigens zal ik niemand aanraden om hetzelfde te doen.

DXM is trouwens een serotonine receptor agonist lees ik net op wikipedia. Ik zal binnenkort wel ff op web of science zoeken hoe het precies werkt.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb je in ieder geval gewaarschuwd. Soms moet je zelf gigantisch op je bek te gaan om iets te leren. Ik hoop alleen voor je dat je er dan beter uit komt..
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neem je moeder mee naar dat gesprek en eis dat ze je helpen met t zoeken naar een oplossing. Daar is een huisarts voor. Of zoek een andere arts/psychiater en vraag een second opinion.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#16
[SF] Safiertje zei:
Ik heb je in ieder geval gewaarschuwd. Soms moet je zelf gigantisch op je bek te gaan om iets te leren. Ik hoop alleen voor je dat je er dan beter uit komt..
Klik om te vergroten...

Pff ik kan echt niet ontspannen. Die oxazepam werkt nauwelijks, en die psychiater wil niks anders voorschrijven. Ik heb nu met mijn moeder daarover gepraat en ze vind dat ik dan maar een mailtje moet sturen, zodat ik eens in de zoveel tijd, bijvoorbeeld een keer in het weekend, echt even helemaal kan ontspannen. Mam zou me helpen met dat mailtje maar dat word dan waarschijnlijk morgen, vandaag ben ik er echt niet meer aan toegekomen. Ik heb deze week echt een heel drukke week.. Ik hoop echt dat die psychiater een sterker medicijn voorschrijft. Anders trek ik het gewoon echt niet meer. Ik heb vandaag de laatste tests afgerond bij de therapie en nou krijg ik pas ergens begin december weer een nieuw gesprek, dan krijg ik een herindicatie. En vervolgens gaan ze kijken wat ze voor mij kunnen doen. Dat duurt waarschijnlijk ook weer een eeuwigheid, al die wachtlijsten... Ik raak er echt helemaal overspannen van, ik kan dit echt niet meer hebben. Als die psychiater niks anders voorschrijft dan heb ik echt zo iets van; ja ik ga aan het eind van de herftvakantie ofzo gewoon weer dxm pakken, anders word ik gek weet je. Dan heb ik echt van die momenten en dan ben ik verdrietig en die verdriet zet zich om in boosheid. Ik word er echt helemaal para van, en dan ga ik soms gekke dingen doen. En altijd weer spijt daarna. En later doe ik het gewoon weer. Dat stemmetje zegt gewoon de hele tijd dat ik het moet doen, ookal weet ik dat het slecht is. Ik word soms ook helemaal gek van al die gedachtes. Toch wel fijn om hier het een en ander op te schrijven..
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn advies: ga naar je huisarts. Leg daar uit wat er aan de hand is en dat t helemaal mis gaat op deze manier. Je huisarts kan dan gaan kijken of je misschien ergens anders eerder terug kunt of dat je andere medicatie kunt krijgen.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#18
[SF] Safiertje zei:
Mijn advies: ga naar je huisarts. Leg daar uit wat er aan de hand is en dat t helemaal mis gaat op deze manier. Je huisarts kan dan gaan kijken of je misschien ergens anders eerder terug kunt of dat je andere medicatie kunt krijgen.
Klik om te vergroten...

De huisarts verwijst me toch weer gelijk door naar een psychiater, die doet daar verder niks mee.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#19
[SF] Safiertje zei:
Neem je moeder mee naar dat gesprek en eis dat ze je helpen met t zoeken naar een oplossing. Daar is een huisarts voor. Of zoek een andere arts/psychiater en vraag een second opinion.
Klik om te vergroten...

Een second opinion is toch hetzelfde als een herindicatie? Maar aan de andere kant, tja, een psychiater weet waarschijnlijk wel wat het beste voor me is. Hij heeft nou een stuk of 30/40 tabletjes oxazepam voorgeschreven, dan heb ik een voorraadje. En naar een anders psychiater wil ik ook niet. Over een tijd begint waarschijnlijk die therapie/sociale vaardigheidstraining. Maar wat moet ik in de tussentijd?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is t zelfde inderdaad. Als je tevreden bent met je huidige psych zou ik aankaarten dat december je echt te lang duurt en dat je heel erg bang bent dat t verkeerd met je gaat. Voor crisis gevallen kunnen ze altijd wel plek maken.. Weten ze van je drugs gebruik? Zo niet, open kaart spelen. Des te opener jij bent, des te hulpvaardiger zij zijn. En ja, psychiaters weten wel vaak wat goed past bij een bepaald ziektebeeld. Maar ieder persoon is verschillend en reageert anders of medicatie. En als dit niet helpt voor jou dan moeten zij je helpen met t vinden van een beter alternatief.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."