Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSSRI en hoesttabletje

SSRI en hoesttabletje

171 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Met zo'n kleine hoeveelheid hoef je je totaal geen zorgen te maken.
Gebruik het volgens de bijsluiter, dus niet recreatief en er zal je niets gebeuren.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
Met zo'n kleine hoeveelheid hoef je je totaal geen zorgen te maken.
Gebruik het volgens de bijsluiter, dus niet recreatief en er zal je niets gebeuren.
Klik om te vergroten...

Ok gelukkig, ik wou het ff zeker weten
:)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet te gebruiken bij: Gebruik van bepaalde middelen tegen ernstige neerslachtigheid
Klik om te vergroten...
!

Waarom uberhaupt het risico lopen? Het is maar een verkoudheid..
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
Niet te gebruiken bij: Gebruik van bepaalde middelen tegen ernstige neerslachtigheid
Klik om te vergroten...
!

Waarom uberhaupt het risico lopen? Het is maar een verkoudheid..
Klik om te vergroten...

Er stond mao-remmers, ik kon niet slapen van het hoesten en er stond niet bij dat je het niet met ssri kunt gebruiken?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
ExceptionalInsight zei:
Niet te gebruiken bij: Gebruik van bepaalde middelen tegen ernstige neerslachtigheid
Klik om te vergroten...
!

Waarom uberhaupt het risico lopen? Het is maar een verkoudheid..
Klik om te vergroten...

Ja, pak even de bijsluiter van een gemiddelde paracetamol,
dan zou ik ook allang dood moeten zijn.
Het brengt geen risico's met zich mee als hij het gebruikt waar 't voor bedoeld is,
dus niet om op te trippen.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wil graag ervaringen horen van mensen die citalopram samen gebruikt hebben met dxm. Is alles goed gegaan? Is de kans op het serotoninesyndroom groot?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik nu doe alsof ik het weet en dan tegen jou zeg dat het geen enkel probleem is, maak jij je dan geen zorgen meer?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
bier zei:
ik ben lui, contactgestoord, vergeet de laatste tijd te veel, heb af en toe zieke ideeën in me kop, wil eigenlijk wel dingen doen, maar kan me eigen er niet toe brengen. Op school zit ik soms uren voor me uit te staren zonder iets te zeggen, de helf van de tijd stoned op school doorgebracht dit jaar. Heb aan de ene kant spijt dat ik na de eerste keer nog een paar keer dxm heb gedaan, met als gevolg flashbacks en alle andere gevolgen vandien, en toch wil ik weer dxm, beetje paradox. Heb geen vrienden meer, weet niet wat ik wil enz.
Klik om te vergroten...
Dit poste je in zelfkritiek ... Gebruik GVD eens je verstand!

En ja dit is gevaarlijk, dmx wordt véél langzamer afgebroken met alle gevolgen van dien.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik een tijdje zou stoppen met de ad, is het risico dan minder groot? En hoelang moet ik dan stoppen als dat het geval zou zijn?
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van 1 keer een foute combinatie heb je niet veel kans op serotonine syndroom.
Ik ken wel een paar mensen die aan de anti depressiva zitten , en dan nog MDMA gaan nemer erop , en ze lijken nog perfect in orde te zijn.

Nu wat mijn persoonlijk probleem is , dat ik anti psychotica neem (risperdal)
En als ik die genomen heb , en daarna drugs neem , merk ik er echt wel bijna niets van.
Maar ok , dit staat los van het topic.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#11
endor zei:
Van 1 keer een foute combinatie heb je niet veel kans op serotonine syndroom.
Ik ken wel een paar mensen die aan de anti depressiva zitten , en dan nog MDMA gaan nemer erop , en ze lijken nog perfect in orde te zijn.

Nu wat mijn persoonlijk probleem is , dat ik anti psychotica neem (risperdal)
En als ik die genomen heb , en daarna drugs neem , merk ik er echt wel bijna niets van.
Maar ok , dit staat los van het topic.
Klik om te vergroten...

Ad werkt toch helemaal niet met mdma? Mdma zorgt ervoor dat de serotonine tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven, en citalopram zorgt ervoor dat de serotonine juist langer in de hersenen blijft. Merkte die mensen er toen wel iets van? Maar mdma is natuurlijk een heel ander soort drug dan dxm. DXM blokkeert de serotonine juist helemaal. Maar ik weet niet hoe groot de kans op het serotoninesyndroom is?

Ik heb trouwens ook een maand of twee risperdal gehad, maar dat werkte niet goed, ik voelde me op het laatst net een wandelend lijk. Nootmuskaat werkte toen wel trouwens, dxm heb ik niet geprobeerd. Nouja toen was ik maar met de risperdal gestopt. Werkt het bij jou wel naar behoren?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
bier zei:
Als ik een tijdje zou stoppen met de ad, is het risico dan minder groot? En hoelang moet ik dan stoppen als dat het geval zou zijn?
Klik om te vergroten...
Ja, maar ik weet niet hoe lang je moet stoppen, dat is echt een vraag voor je psychiater.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#13
bier zei:
endor zei:
Van 1 keer een foute combinatie heb je niet veel kans op serotonine syndroom.
Ik ken wel een paar mensen die aan de anti depressiva zitten , en dan nog MDMA gaan nemer erop , en ze lijken nog perfect in orde te zijn.

Nu wat mijn persoonlijk probleem is , dat ik anti psychotica neem (risperdal)
En als ik die genomen heb , en daarna drugs neem , merk ik er echt wel bijna niets van.
Maar ok , dit staat los van het topic.
Klik om te vergroten...

Ad werkt toch helemaal niet met mdma? Mdma zorgt ervoor dat de serotonine tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven, en citalopram zorgt ervoor dat de serotonine juist langer in de hersenen blijft. Merkte die mensen er toen wel iets van? Maar mdma is natuurlijk een heel ander soort drug dan dxm. DXM blokkeert de serotonine juist helemaal. Maar ik weet niet hoe groot de kans op het serotoninesyndroom is?

Ik heb trouwens ook een maand of twee risperdal gehad, maar dat werkte niet goed, ik voelde me op het laatst net een wandelend lijk. Nootmuskaat werkte toen wel trouwens, dxm heb ik niet geprobeerd. Nouja toen was ik maar met de risperdal gestopt. Werkt het bij jou wel naar behoren?
Klik om te vergroten...

In het begin was ik ook een lijk , maar toen kreeg ik er nog een hoop andere medicatie bij.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#14
DXM is ook een (volgens mij matige) serotonine heropname blokker. Het versterkt dus het effect van anti-depressiva. Ik heb nooit problemen gehad met de combinatie van SSRI/SNRI en DXM. MDMA met SSRI's combineren is wel levensgevaarlijk.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roseta Stoned zei:
DXM is ook een (volgens mij matige) serotonine heropname blokker. Het versterkt dus het effect van anti-depressiva. Ik heb nooit problemen gehad met de combinatie van SSRI/SNRI en DXM. MDMA met SSRI's combineren is wel levensgevaarlijk.
Klik om te vergroten...

Ook zou DXM moeten worden vermeden als je een van de volgende kalmeringsmiddelen neemt, SSRI (Prozac, enz. Als je kalmerend neemt en weet niet of is het een SSRI, vraag uw apotheker.) Dit riskeert serotoninesyndroom. Tricyclic kalmeringsmiddelen (opnieuw, vraag een apotheker of kalmerend gebruiken), lithium, of de dieetdrugs phentermine en fenfluramine van dieetdrugs die met DXM wordt gebruikt riskeren ook het serotoninesyndroom. Vermijdt het gebruik dextromethorphan als je een van de bovenstaande middelen neemt.
Klik om te vergroten...

Is het nou wel of niet gevaarlijk? Op de ene site lees ik dat het niet zoveel kwaad kan, en op de ander dat het levensgevaarlijk is. Maar jij hebt dus nooit problemen met deze combinatie gehad?
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#16
SSRI een kalmeringsmiddel?

Ik heb zowel met duloxetine als met venlafaxine geen problemen gehad met DXM. Een keer zelfs 750mg DXM op. Wel veel bijwerkingen als jeuk en zo, maar dat is volgens mij normaal met DXM. Overigens zal ik niemand aanraden om hetzelfde te doen.

DXM is trouwens een serotonine receptor agonist lees ik net op wikipedia. Ik zal binnenkort wel ff op web of science zoeken hoe het precies werkt.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roseta Stoned zei:
SSRI een kalmeringsmiddel?

Ik heb zowel met duloxetine als met venlafaxine geen problemen gehad met DXM. Een keer zelfs 750mg DXM op. Wel veel bijwerkingen als jeuk en zo, maar dat is volgens mij normaal met DXM. Overigens zal ik niemand aanraden om hetzelfde te doen.

DXM is trouwens een serotonine receptor agonist lees ik net op wikipedia. Ik zal binnenkort wel ff op web of science zoeken hoe het precies werkt.
Klik om te vergroten...

Ben je er al uit?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is de combinatie met citalopram echt wel zo schadelijk? Kleven er wel zulke grote risico's aan? :stoned:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#19
bier zei:
endor zei:
Van 1 keer een foute combinatie heb je niet veel kans op serotonine syndroom.
Ik ken wel een paar mensen die aan de anti depressiva zitten , en dan nog MDMA gaan nemer erop , en ze lijken nog perfect in orde te zijn.

Nu wat mijn persoonlijk probleem is , dat ik anti psychotica neem (risperdal)
En als ik die genomen heb , en daarna drugs neem , merk ik er echt wel bijna niets van.
Maar ok , dit staat los van het topic.
Klik om te vergroten...

Ad werkt toch helemaal niet met mdma? Mdma zorgt ervoor dat de serotonine tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven, en citalopram zorgt ervoor dat de serotonine juist langer in de hersenen blijft. Merkte die mensen er toen wel iets van? Maar mdma is natuurlijk een heel ander soort drug dan dxm. DXM blokkeert de serotonine juist helemaal. Maar ik weet niet hoe groot de kans op het serotoninesyndroom is?
Klik om te vergroten...

Het kan twee kanten op gaan met de combi mdma & ssri's; of het werkt niet/nauwelijks of het werkt veel heftiger dan jij van te voren in kunt schatten. Kans op serotoninesyndroom is groot en het is gewoon ontzettend dom om t toch te gaan proberen, dat is letterlijk spelen met je leven. En zelfs als je er niet aan dood gaat, kom je er zoveel slechter uit, dat wil je ECHT niet.

Wat de oorspronkelijke vraag betreft, de enige die hierover uitsluitsel kan geven is je arts of apotheker. Anti depressiva's zijn geen speelgoed, als je dit slikt blijf dan ver weg van iedere vorm van drugs als je serieus wilt werken aan het verbeteren van je levenskwaliteit. Je slikt niet voor niets een anti depressiva, als je ook maar 1 hersencel in je hoofd hebt zitten blijf je gewoon van drugs af zolang je anti depressiva slikt. Nadat je daarmee gestopt bent kun je eventueel wel weer een keer drugs nemen, hoewel je dat niet direct moet doen. Maar zo tussendoor even op eigen houtje stoppen om drugs te nemen is fakking dom, dan slik je de ad voor niets en kun je weer helemaal opnieuw beginnen..
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ewa ik slik sinds een week citalopram he. Nou ben ik sinds ik dat slik erg verkouden, dus ik was vanacht erg aan het hoesten. Toen twijfelde ik dus of ik zuigtablet zou nemen, want er zit 7,33 mg dxm in. Maar op de bijsluiter stond het volgende:

Niet te gebruiken bij: Gebruik van bepaalde middelen tegen ernstige neerslachtigheid (M.A.O.-remmers);
Klik om te vergroten...

Nou is citalopram geen mao-remmer, maar nu is mijn vraag: heb ik na 1 zuigtabletje kans op het serotoninesyndroom? Ben ik stom geweest, kan deze combinatie nog verdere gevolgen hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."