Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSSRI en hoesttabletje

SSRI en hoesttabletje

171 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar zo stel je je soms wel op.
Waarschijnlijk heel onbewust.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
[SF] Safiertje zei:
bier zei:
[SF] Safiertje zei:
Een psychiater heeft zwijgplicht. Als jij niet wilt dat je ouders er van af weten dan heeft hij dat te respecteren.
Klik om te vergroten...

En als hij dat dan weet? Wat schiet ik daar mee op? Ik ben nou toch met dxm en nootmuskaat gestopt? Wat heeft hij er dan aan om dat te weten, ik voel me gewoon zoals ik me voel, klaar, maakt niet uit welke achtergrond het heeft.
Klik om te vergroten...

Je bent wel telkens aan t zoeken naar andere huis- tuin en keukenmiddeltjes om te kunnen gebruiken.. Drugs gebruiken om weg te vluchten is gewoon een vorm van automutilatie en dat lijkt me zeer relevant om te weten voor een psychiater, zodat de ernst van jouw klachten goed duidelijk is.
Klik om te vergroten...
+1 Je psychiater denkt dat het nu allemaal wel mee valt. Als hij de waarheid weet kan jij jou veel beter behandelen en begrijpen. Hoe kan een psychiater jou met veel ontbrekende en dus neppe informatie jou ooit volledig helpen? En denk je nou serieus dat je pa en ma niet door hebben dat je het een en ander gebruikt? Dat is echt wel aan je gedrag te zien hoor. Als je ze het verteld is het echt niet zo dat het als iets nieuws en schokbarends is, ze hebben echt wel een groot vermoeden. Je bent degene die jezelf voor de gek houdt.

Wil je geholpen worden of niet?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pff de psychiater belde me net, ik moet maar eens twee van die oxazepam nemen. Net of ik dat nog niet gedaan heb :rolleyes: Als dat niet werkt gaat hij iets anders bedenken...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wanneer heb je weer contact met hem over of een dubbele dosis oxazepam werkt of niet? Zo lang moet je t dus nog even volhouden met de oxazepam. Hoeveel mg slik je nu? 20? De meeste mensen reageren heel goed op 10 of 20 mg. Hogere doseringen worden eigenlijk meestal alleen voorgeschreven om makkelijker in slaap te kunnen komen.. Dus t is ook niet gek dat hij je niet meer oxazepam voor schrijft. Ik merkte zelf ook heel erg weinig van oxazepam. Maar als je dat dus aangeeft bij jullie volgende gesprek gaat hij in ieder geval met je kijken naar wat dan een optie kan zijn. En dat is toch wel positief.

Verder kan ik me alleen aansluiten bij Petrovic
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit schreef hij:

Dag Aafke,



Probeer een keer uit hoe het is als je twee tab Oxazepam tegelijk slikt. Wil je me daarna bellen om te overleggen??



met vriendelijke groet



R. S, psychiater
Klik om te vergroten...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#6
gewoon bellen en zeggen dat je t al geprobeerd had en dat t daar niet beter van word. en ik blijf erbij dat je t beste hem kunt inlichten over de drang om drugs te gebruiken om niets te voelen. desnoods per mail, zodat je ouders t niet weten en er in zetten dat je niet wilt dat ze t weten.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#7
[SF] Safiertje zei:
gewoon bellen en zeggen dat je t al geprobeerd had en dat t daar niet beter van word. en ik blijf erbij dat je t beste hem kunt inlichten over de drang om drugs te gebruiken om niets te voelen. desnoods per mail, zodat je ouders t niet weten en er in zetten dat je niet wilt dat ze t weten.
Klik om te vergroten...

Ik durf niet.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#8
wat is er nou moeilijk aan iemand bellen?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat heb je te verliezen? denk je dat die psychiater raar op kijkt van zoiets? heel veel mensen die bij de psychiater lopen hebben soort gelijke problemen. de 1 met drugs, de ander met alcohol, de derde met overmatig winkelen of gokken.. en als je hem erbij zegt dat je niet wilt dat je ouders op de hoogte zijn dan hoef je daar ook niet bang voor te zijn.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#10
SperSIZEboon zei:
wat is er nou moeilijk aan iemand bellen?
Klik om te vergroten...

Alles.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#11
mail het hem dan.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik durf niet.
Klik om te vergroten...
Heel logisch dat je het niet durft te vertellen, want het is toch best een beschamend gegeven om te vertellen en wie weet verteld hij het ook wel door aan je ouders.

Ten eerste als je hem die mail stuurt met de waarheid en erbij verteld dat niemand dit mag weten zal hij het echt niet doorspelen aan je ouders. En als hij dat wel doet is hij zijn baan kwijt waar hij vele jaren voor heeft moeten studeren, kortom hij speelt het echt niet door.

En dat je de neiging hebt om drugs te gebruiken is alleen maar een gegeven dat de bahandeling van de psychiater niet doeltreffend is. want je bent nog steeds gestrest en daardoor geneigd om dugs te gebruiken. Als hij zoiets weet zal hij je medicatie aanpassen waardoor jij met een stuk minder stress door het leven en je dus afblijft van de drugs, want dat wilt hij koste wat kost voorkomen.

Het is heel moeilijk die eerste stap, maar als je die stap gezet hebt zal het alleen maar beter gaan. Het achterwege laten is de makkelijke maar slechte weg, en het vertellen is de moeilijke juiste weg.

Kies verstandig!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Petrovic zei:
Ik durf niet.
Klik om te vergroten...
Heel logisch dat je het niet durft te vertellen, want het is toch best een beschamend gegeven om te vertellen en wie weet verteld hij het ook wel door aan je ouders.

Ten eerste als je hem die mail stuurt met de waarheid en erbij verteld dat niemand dit mag weten zal hij het echt niet doorspelen aan je ouders. En als hij dat wel doet is hij zijn baan kwijt waar hij vele jaren voor heeft moeten studeren, kortom hij speelt het echt niet door.

En dat je de neiging hebt om drugs te gebruiken is alleen maar een gegeven dat de bahandeling van de psychiater niet doeltreffend is. want je bent nog steeds gestrest en daardoor geneigd om dugs te gebruiken. Als hij zoiets weet zal hij je medicatie aanpassen waardoor jij met een stuk minder stress door het leven en je dus afblijft van de drugs, want dat wilt hij koste wat kost voorkomen.

Het is heel moeilijk die eerste stap, maar als je die stap gezet hebt zal het alleen maar beter gaan. Het achterwege laten is de makkelijke maar slechte weg, en het vertellen is de moeilijke juiste weg.

Kies verstandig!
Klik om te vergroten...

200 procent mee eens!!!!!!
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#14
:grin: :grin: :grin:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
Ik durf niet.
Klik om te vergroten...
Heel logisch dat je het niet durft te vertellen, want het is toch best een beschamend gegeven om te vertellen en wie weet verteld hij het ook wel door aan je ouders.

Ten eerste als je hem die mail stuurt met de waarheid en erbij verteld dat niemand dit mag weten zal hij het echt niet doorspelen aan je ouders. En als hij dat wel doet is hij zijn baan kwijt waar hij vele jaren voor heeft moeten studeren, kortom hij speelt het echt niet door.

En dat je de neiging hebt om drugs te gebruiken is alleen maar een gegeven dat de bahandeling van de psychiater niet doeltreffend is. want je bent nog steeds gestrest en daardoor geneigd om dugs te gebruiken. Als hij zoiets weet zal hij je medicatie aanpassen waardoor jij met een stuk minder stress door het leven en je dus afblijft van de drugs, want dat wilt hij koste wat kost voorkomen.

Het is heel moeilijk die eerste stap, maar als je die stap gezet hebt zal het alleen maar beter gaan. Het achterwege laten is de makkelijke maar slechte weg, en het vertellen is de moeilijke juiste weg.

Kies verstandig!
Klik om te vergroten...

Heel mooi gezegt.
Als ze nu nog altijd de foute optie neemt , dan versta ik er niets meer van.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
bier zei:
Jij hebt een beetje zieke ideeën. Ik ben geen beest. Ik dacht dat dit na de 2e wereldoorlog wel de wereld uit was...
Klik om te vergroten...

De evolutie-theorie? Die is nog niet uit de wereld. Ga eerst een google gebruiken op Darwin. Ik heb het toch over zwakkeren die zichzelf opruimen, wat is de link met WO2?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#17
zommes zei:
bier zei:
Jij hebt een beetje zieke ideeën. Ik ben geen beest. Ik dacht dat dit na de 2e wereldoorlog wel de wereld uit was...
Klik om te vergroten...

De evolutie-theorie? Die is nog niet uit de wereld. Ga eerst een google gebruiken op Darwin. Ik heb het toch over zwakkeren die zichzelf opruimen, wat is de link met WO2?
Klik om te vergroten...

Het idee 'the survival of the fittest'. Dat zij hitler ook. Ik vind dit ziek, wij zijn geen apen, de mens is verder ontwikkeld...
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bier.

Ik heb dit topic eens doorgelezen en denk dat je mogelijk kampt met een post traumatische stress stoornis. Gelet op je neiging tot zelfdestructief gedrag, het enerzijdse gevoel van zwakte maar wel de drang om op je wenken bediend te worden maar alle adviesen uit de wind slaat (dit forum, ouders, psych), dissociatie en depressieve perioden, ga ik uit van borderline met narcistische trekken.

Je bent hard opweg om in een crisis terecht te raken, als je er al niet middenin zit.
Je uitingen op dit forum getuigen van een beperkte grip op de realiteit, wat kan duiden op een (rand)psychose, wat tevens een kenmerk is van ptss/bps.

Ik hoop dat je de goede keuze maakt voordat het mis gaat omdat:

A: je kampt met een ziekte die je omgeving niet snapt, waardoor je zelf destructieve gedrag kan leiden tot onbegrip en woede.
B: je te jong bent om te kunnen overzien dat je er uit kan komen en anders mee kunt leren omgaan.
c: drugsgebruik je situatie zal kunnen verslechteren tot een punt dat je er niet meer uit kan komen. (verslaving, psychose, hersenbeschadiging)

Lieve bier

Neem geen drugs
Vertel de waarheid, wees eerlijk, dat moet je doen voor jezelf maar ook voor je omgeving omdat zij dit niet verdienen!
Accepteer behandeling
Geloof in genezing

Succes
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat zijn hele wijze woorden! :)
Helemaal mee eens.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#20
njirem zei:
Bier.

Ik heb dit topic eens doorgelezen en denk dat je mogelijk kampt met een post traumatische stress stoornis. Gelet op je neiging tot zelfdestructief gedrag, het enerzijdse gevoel van zwakte maar wel de drang om op je wenken bediend te worden maar alle adviesen uit de wind slaat (dit forum, ouders, psych), dissociatie en depressieve perioden, ga ik uit van borderline met narcistische trekken.

Je bent hard opweg om in een crisis terecht te raken, als je er al niet middenin zit.
Je uitingen op dit forum getuigen van een beperkte grip op de realiteit, wat kan duiden op een (rand)psychose, wat tevens een kenmerk is van ptss/bps.

Ik hoop dat je de goede keuze maakt voordat het mis gaat omdat:

A: je kampt met een ziekte die je omgeving niet snapt, waardoor je zelf destructieve gedrag kan leiden tot onbegrip en woede.
B: je te jong bent om te kunnen overzien dat je er uit kan komen en anders mee kunt leren omgaan.
c: drugsgebruik je situatie zal kunnen verslechteren tot een punt dat je er niet meer uit kan komen. (verslaving, psychose, hersenbeschadiging)

Lieve bier

Neem geen drugs
Vertel de waarheid, wees eerlijk, dat moet je doen voor jezelf maar ook voor je omgeving omdat zij dit niet verdienen!
Accepteer behandeling
Geloof in genezing

Succes
Klik om te vergroten...

Bent u psychiater?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."