#1
Maar zo stel je je soms wel op.
Waarschijnlijk heel onbewust.
Waarschijnlijk heel onbewust.
+1 Je psychiater denkt dat het nu allemaal wel mee valt. Als hij de waarheid weet kan jij jou veel beter behandelen en begrijpen. Hoe kan een psychiater jou met veel ontbrekende en dus neppe informatie jou ooit volledig helpen? En denk je nou serieus dat je pa en ma niet door hebben dat je het een en ander gebruikt? Dat is echt wel aan je gedrag te zien hoor. Als je ze het verteld is het echt niet zo dat het als iets nieuws en schokbarends is, ze hebben echt wel een groot vermoeden. Je bent degene die jezelf voor de gek houdt.[SF] Safiertje zei:bier zei:[SF] Safiertje zei:Een psychiater heeft zwijgplicht. Als jij niet wilt dat je ouders er van af weten dan heeft hij dat te respecteren.
En als hij dat dan weet? Wat schiet ik daar mee op? Ik ben nou toch met dxm en nootmuskaat gestopt? Wat heeft hij er dan aan om dat te weten, ik voel me gewoon zoals ik me voel, klaar, maakt niet uit welke achtergrond het heeft.
Je bent wel telkens aan t zoeken naar andere huis- tuin en keukenmiddeltjes om te kunnen gebruiken.. Drugs gebruiken om weg te vluchten is gewoon een vorm van automutilatie en dat lijkt me zeer relevant om te weten voor een psychiater, zodat de ernst van jouw klachten goed duidelijk is.
Als dat niet werkt gaat hij iets anders bedenken...Dag Aafke,
Probeer een keer uit hoe het is als je twee tab Oxazepam tegelijk slikt. Wil je me daarna bellen om te overleggen??
met vriendelijke groet
R. S, psychiater
[SF] Safiertje zei:gewoon bellen en zeggen dat je t al geprobeerd had en dat t daar niet beter van word. en ik blijf erbij dat je t beste hem kunt inlichten over de drang om drugs te gebruiken om niets te voelen. desnoods per mail, zodat je ouders t niet weten en er in zetten dat je niet wilt dat ze t weten.
SperSIZEboon zei:wat is er nou moeilijk aan iemand bellen?
Heel logisch dat je het niet durft te vertellen, want het is toch best een beschamend gegeven om te vertellen en wie weet verteld hij het ook wel door aan je ouders.Ik durf niet.
Petrovic zei:Heel logisch dat je het niet durft te vertellen, want het is toch best een beschamend gegeven om te vertellen en wie weet verteld hij het ook wel door aan je ouders.Ik durf niet.
Ten eerste als je hem die mail stuurt met de waarheid en erbij verteld dat niemand dit mag weten zal hij het echt niet doorspelen aan je ouders. En als hij dat wel doet is hij zijn baan kwijt waar hij vele jaren voor heeft moeten studeren, kortom hij speelt het echt niet door.
En dat je de neiging hebt om drugs te gebruiken is alleen maar een gegeven dat de bahandeling van de psychiater niet doeltreffend is. want je bent nog steeds gestrest en daardoor geneigd om dugs te gebruiken. Als hij zoiets weet zal hij je medicatie aanpassen waardoor jij met een stuk minder stress door het leven en je dus afblijft van de drugs, want dat wilt hij koste wat kost voorkomen.
Het is heel moeilijk die eerste stap, maar als je die stap gezet hebt zal het alleen maar beter gaan. Het achterwege laten is de makkelijke maar slechte weg, en het vertellen is de moeilijke juiste weg.
Kies verstandig!
Petrovic zei:Heel logisch dat je het niet durft te vertellen, want het is toch best een beschamend gegeven om te vertellen en wie weet verteld hij het ook wel door aan je ouders.Ik durf niet.
Ten eerste als je hem die mail stuurt met de waarheid en erbij verteld dat niemand dit mag weten zal hij het echt niet doorspelen aan je ouders. En als hij dat wel doet is hij zijn baan kwijt waar hij vele jaren voor heeft moeten studeren, kortom hij speelt het echt niet door.
En dat je de neiging hebt om drugs te gebruiken is alleen maar een gegeven dat de bahandeling van de psychiater niet doeltreffend is. want je bent nog steeds gestrest en daardoor geneigd om dugs te gebruiken. Als hij zoiets weet zal hij je medicatie aanpassen waardoor jij met een stuk minder stress door het leven en je dus afblijft van de drugs, want dat wilt hij koste wat kost voorkomen.
Het is heel moeilijk die eerste stap, maar als je die stap gezet hebt zal het alleen maar beter gaan. Het achterwege laten is de makkelijke maar slechte weg, en het vertellen is de moeilijke juiste weg.
Kies verstandig!
bier zei:Jij hebt een beetje zieke ideeën. Ik ben geen beest. Ik dacht dat dit na de 2e wereldoorlog wel de wereld uit was...
zommes zei:bier zei:Jij hebt een beetje zieke ideeën. Ik ben geen beest. Ik dacht dat dit na de 2e wereldoorlog wel de wereld uit was...
De evolutie-theorie? Die is nog niet uit de wereld. Ga eerst een google gebruiken op Darwin. Ik heb het toch over zwakkeren die zichzelf opruimen, wat is de link met WO2?
njirem zei:Bier.
Ik heb dit topic eens doorgelezen en denk dat je mogelijk kampt met een post traumatische stress stoornis. Gelet op je neiging tot zelfdestructief gedrag, het enerzijdse gevoel van zwakte maar wel de drang om op je wenken bediend te worden maar alle adviesen uit de wind slaat (dit forum, ouders, psych), dissociatie en depressieve perioden, ga ik uit van borderline met narcistische trekken.
Je bent hard opweg om in een crisis terecht te raken, als je er al niet middenin zit.
Je uitingen op dit forum getuigen van een beperkte grip op de realiteit, wat kan duiden op een (rand)psychose, wat tevens een kenmerk is van ptss/bps.
Ik hoop dat je de goede keuze maakt voordat het mis gaat omdat:
A: je kampt met een ziekte die je omgeving niet snapt, waardoor je zelf destructieve gedrag kan leiden tot onbegrip en woede.
B: je te jong bent om te kunnen overzien dat je er uit kan komen en anders mee kunt leren omgaan.
c: drugsgebruik je situatie zal kunnen verslechteren tot een punt dat je er niet meer uit kan komen. (verslaving, psychose, hersenbeschadiging)
Lieve bier
Neem geen drugs
Vertel de waarheid, wees eerlijk, dat moet je doen voor jezelf maar ook voor je omgeving omdat zij dit niet verdienen!
Accepteer behandeling
Geloof in genezing
Succes
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."