Hallo, ik lees al een aantal jaar mee op dit forum. Sinds mijn 12e (ben nu 19) ben ik al erg geïnteresseerd in de werking van de hersenen en hoe factoren van buitenaf invloed kunnen hebben op het gevoel, gedachtes en gedragingen van mensen. Ook wilde ik drugs onderzoeken, zowel via internet en boeken als het zelf te proberen.
Ik heb me altijd erg goed ingelezen over het beperken van de risico's van drugsgebruik, enkel is het bij mij met mdma niet gelukt om er genoeg vanaf te blijven.
Ikzelf heb anderhalf jaar lang (in 2012/2013) xtc (mdma) misbruikt. Zo'n 300 pillen van gemiddeld ongeveer 180mg. Ook heb ik toen wel eens speed of coke gebruikt, dit nooit tegelijkertijd met mdma.
Het eerste kwart jaar van gebruik gebruikte ik 1x in de 2weken. Het 2e kwart jaar gebruikte ik 1x of soms 2x in de week. Daarna werd het steeds meer en meer. Wat eerst het dipje was, werd na een jaar gebruik een diepe depressie, ik stopte niet met gebruik, omdat ik het de heletijd goed praatte met dingen als: 'ik beteken nu toch niks meer voor de maatschappij' en 'binnenkort maak ik mezelf toch wel van kant, dus wat maken die extra pillen nog uit'..
uiteindelijk zijn mijn vrienden en familie (voornamelijk mijn moeder) m'n redding geweest en hebben mij overgehaald om te vertellen wat er aan de hand was en waar ik nou allemaal mee bezig was. toen ben ik naar een afkickkliniek gegaan en kon daar na 4maanden weer weg.
Nu even verder over de klachten die zich uitten in mijn dagelijkse leven op dit moment (dus niet net na het het mdma misbruik). De dingen die ik merk zijn:
-geheugen erg verminderd. Behalve bij de dingen die ik erg leuk en interessant vind.
-lichtelijk minder concentratie en motivatie voor taken die mij minder interesseren.
-een heel erg groot gevoel van nostalgie naar mijn 'zonnige zomerse' jaren zonder drugs.
-een
groter inlevingsvermogen in anderen (dit kan ook komen door ouder worden, maar het kan ook komen door de super extase gevoelens die ik heb gehad tegenover de diepste dallen van de hel die ik heb doorstaan).
-tijden (meerdere weken) van depressie (tot nu toe 3x gehad sinds ik ben afgekickt)
-of enkel een aantal depressieve klachten (dag in de week)
-vaak een apatische uitdrukking op mijn gezicht bij collega's en klasgenoten, ik weet vaak geen houding aan te nemen en ben me te bewust van wat ik ga doen en zeggen, waardoor ik verlegen of juist heel onverschillig over kan komen.
Het laatste puntje is er een die steeds minder erg wordt. Ik word iedere maand weer iets uitbundiger, met natuurlijk ook dalen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk leesbaar is
![:)]()
(en zeg me maar niet hoe onverstandig dit is geweest. Dat heb ik al wel gemerkt
![:wink:]()
)
Mikoz